Ok het zit zo. Dit NK is het behoorlijk ingewikkeld.Jelmer Martens wrote:Thijs, gaat nummer 5 van het NK junioren naar het WK? Of moeten nrs 3-5 (allen 10 uit 9) nog een beslissingswedstrijd spelen? Dan heeft mijn clubgenoot Alex Ketelaars (nr 6 met 9 uit 9) dus net de boot gemist.playforstacks wrote:De nummer 5 zal wel alles vergoed krijgen (inclusief de peperdure verplichte coaching) en de Junioren zonder status die daarboven zijn geëindigd en deel zullen nemen aan het WK junioren in Nederland moeten alles zelfs betalen (inclusief de door topsport KNDB opgelegde coachbelasting).
Tijdens dit NK junioren deden er 3 NT spelers mee die tevens aspirant zijn namelijk de nummers 1,2 en 5.
Maar er deden 2 junioren niet mee die beiden een NT status hebben. deze beiden junioren die niet mee deden hebben zowel voor het WK als voor het EK junioren een keuzeplek gekregen. En tevens word voor deze spelers (net zoals de andere NT spelers) alles vergoed en hoeven zij ook geen coachbelasting af te dragen.
Er worden geen barrages meer gespeeld en de kans is groot dat de aspiranten NT'ers die 1,2 en 5de zijn geworden zich zullen plaatsen voor het WK aspiranten en dan niet mee zullen doen aan het WK junioren.
Als dit het geval blijkt te zijn betekend het dat de nummer 3, 4 (organiserende land) , 6 Alex dus(sponsorplek geloof ik dat daar ook om gespeeld werd dit NK) en de nummer 7 heeft dan nog de kans op de make-even plek bij een oneven aantal op het WK.
Maar de nummers 3,4 (en lager dan plek 5) zullen hoe dan ook alles zelf moeten betalen + nog de extra coachbelasting. Terwijl de nummer 5 alles vergoed zal krijgen en ook geen coachbelasting zal hoeven af te dragen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.