Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post Reply
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post by playforstacks » Sat May 16, 2015 16:34

Jelmer Martens wrote:
playforstacks wrote:De nummer 5 zal wel alles vergoed krijgen (inclusief de peperdure verplichte coaching) en de Junioren zonder status die daarboven zijn geëindigd en deel zullen nemen aan het WK junioren in Nederland moeten alles zelfs betalen (inclusief de door topsport KNDB opgelegde coachbelasting).
Thijs, gaat nummer 5 van het NK junioren naar het WK? Of moeten nrs 3-5 (allen 10 uit 9) nog een beslissingswedstrijd spelen? Dan heeft mijn clubgenoot Alex Ketelaars (nr 6 met 9 uit 9) dus net de boot gemist.
Ok het zit zo. Dit NK is het behoorlijk ingewikkeld.
Tijdens dit NK junioren deden er 3 NT spelers mee die tevens aspirant zijn namelijk de nummers 1,2 en 5.
Maar er deden 2 junioren niet mee die beiden een NT status hebben. deze beiden junioren die niet mee deden hebben zowel voor het WK als voor het EK junioren een keuzeplek gekregen. En tevens word voor deze spelers (net zoals de andere NT spelers) alles vergoed en hoeven zij ook geen coachbelasting af te dragen.

Er worden geen barrages meer gespeeld en de kans is groot dat de aspiranten NT'ers die 1,2 en 5de zijn geworden zich zullen plaatsen voor het WK aspiranten en dan niet mee zullen doen aan het WK junioren.
Als dit het geval blijkt te zijn betekend het dat de nummer 3, 4 (organiserende land) , 6 Alex dus(sponsorplek geloof ik dat daar ook om gespeeld werd dit NK) en de nummer 7 heeft dan nog de kans op de make-even plek bij een oneven aantal op het WK.
Maar de nummers 3,4 (en lager dan plek 5) zullen hoe dan ook alles zelf moeten betalen + nog de extra coachbelasting. Terwijl de nummer 5 alles vergoed zal krijgen en ook geen coachbelasting zal hoeven af te dragen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Sat May 16, 2015 20:47

OK dank voor je snelle reactie. Ongelofelijk, Alex met 50% toch naar het WK.
Die EUR 500 kosten lossen we wel op; dat hebben we twee jaar geleden met het WK aspiranten ook gedaan.
Ik zie het als kosten voor een toernooi; de KNDB kan niet alles betalen.

playforstacks

Post by playforstacks » Sat May 16, 2015 21:56

Jelmer Martens wrote:OK dank voor je snelle reactie. Ongelofelijk, Alex met 50% toch naar het WK.
Die EUR 500 kosten lossen we wel op; dat hebben we twee jaar geleden met het WK aspiranten ook gedaan.
Ik zie het als kosten voor een toernooi; de KNDB kan niet alles betalen.
Geen dank.
ja vrijwel zeker maar dat is nog even afwachten op het NK aspiranten.
Ben het volledig met je eens dat de KNDB niet alles kan betalen voor iedereen.
Maar de coachbelasting (de enorm grote verplichte coach delegatie die ook nog eens naast de verblijfkosten een vergoeding krijgt, te laten betalen door de mensen zonder status) is natuurlijk iets belachelijks. Er is ook geen enkele andere dambond die dit afschuift op de spelers. Zowel de dambonden met minder subsidie als de dambonden met meer subsidie dan de KNDB doen dit niet.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue May 19, 2015 20:03

Hierbij de nieuwe single van Muse, speciaal geschreven uit onvrede over de tirannie binnen de damwereld.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eWerZEx95SQ[/youtube]

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Jun 19, 2015 20:23

playforstacks wrote:
Binnenkort zal ik maar eens meer helderheid geven (lijken uit de kast halen) waar (en vooral na wie) de technisch directeur al het subsidie geld laat stromen waardoor er niet eens kan worden gefaciliteerd in de coaching op EK's en WK's bij de jeugd. (terwijl dit bij andere dambonden wel gebeurt)
Dit zal waarschijnlijk nog meer ogen gaan openen wat voor bizarre keuzes er worden gemaakt met geld door topsport KNDB(=Johan Krajenbrink).
Het is niet binnenkort meer. Maar toch wil ik dit wat verder toelichten. De laatste tijd heb ik flink mijn best gedaan om er achter te komen hoe zaken financieel in elkaar staken bij de KNDB en vooral waar al het geld eigenlijk heen gaat. Helaas moet ik bekennen dat dit mij maar deels gelukt is omdat de mensen die de antwoorden op mijn vragen hadden deze niet wilden geven.
Ik zal dan ook alleen schrijven wat ik WEL weet.

1. Het geld gaat NIET naar jeugdspelers, alle jeugdspelers en met name de top van Nederland heeft een dure hobby aan het dammen zo moeten zij het WK en EK jeugd helemaal zelf betalen waaronder de coachbelasting (waar dit topic mede over gaat). Ook heb ik verkeerd ingeschat dat al het geld naar NT spelers gaat maar ook dit klopt eigenlijk niet. Zo moeten NT spelers jaarlijks 750 EURO (ja dit is echt waar) eigen bijdrage betalen aan de KNDB. Maar goed dan krijg je wel keuzeplekken en word je voorgetrokken op de andere jeugdspelers.

2. Zoals ook is te lezen in de jaarrekening 2014 van de KNDB heeft Johan Krajenbrink een "vrij besteedbaar" potje met geld.
Johan Krajenbrink is in dienst van de KNDB en krijg hiervoor maandelijks een vast loon. Ik ben er echter achter gekomen (omdat niet iedereen binnen de KNDB de lippen op elkaar houd) dat Johan Krajenbrink NAAST zijn vaste loon zichzelf voor meer dan 5000 EURO per jaar verrijkt uit dit potje wat Johan "vrij" mag besteden van het bestuur. Geen bondsraadslid weet hier blijkbaar van (?!). De technisch directeur huurt Johan Krajenbrink bijvoorbeeld in om dure privé trainingen te geven aan talenten, het uurloon wat is vastgesteld tussen de technisch directeur en Johan Krajenbrink is niet eens bekend bij bestuursleden. Terwijl de trainingen die de talentcoach en bondscoach geven aan spelers niet apart word uitbetaald naast het loon.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Aug 05, 2015 00:07

In de notulen van de Bondsraadsvergadering staat het volgende over de post van Thijs:
Bestuur KNDB wrote:De mededeling op Forum is beschadigend, lasterlijk en 100% feitelijk onjuist. KNDB beroepskrachten kennen naast hun salaris geen andere verdiensten vanuit de KNDB.
Ik vraag me af wie hier nou laster pleegt. Het is een feit dat de Technisch Directeur, Johan Krajenbrink, (die op de loonlijst van NOC*NSF staat) zichzelf heeft aangesteld als chef d'equipe op het komende WK jeugd en het is een feit dat de Technisch Directeur zichzelf aanwijst als privécoach van ten minste drie Nationaal Talenten. Het is aannemelijk dat de Technisch Directeur deze zaken niet voor niets doet en aangezien dit geen functies zijn uit zijn portefeuille als Technisch Directeur is het ook aannemelijk dat de Technisch Directeur inkomsten vanuit de KNDB krijgt buiten zijn vaste salaris. Zelfs als dit niet het geval is, had Thijs dit nooit van tevoren kunnen ruiken.

Het wordt echt eens tijd dat dit gedrag van het bestuur hard wordt aangepakt. Wees gewoon transparant en dan voorkom je een hele hoop gedoe. Nu hangt het bestuur gewoon een KNDB-lid ten onrechte aan de schandpaal in de wetenschap dat deze persoon geen kant op kan, omdat de partner (vrouw/vriendin) van de Technisch Directeur in de Tuchtcommissie zit.

Het wordt tijd dat het bestuur zich eens gaat verantwoorden in het openbaar over het feit dat er wel degelijk mensen op de loonlijst neveninkomsten vanuit de KNDB krijgen en over het plegen van laster in de richting van een KNDB-lid.

playforstacks

Post by playforstacks » Wed Aug 05, 2015 01:17

Voor alle duidelijkheid heb ik geen contact gehad over het maken van Michel's post hierboven,en ook niet over de inhoud ervan. Dit kwam voor mij ook als een verrassing. Maar Michel toont vrij eenvoudig aan dat het niet klopt wat in de notulen staat.

Na het lezen van die zin viel mijn mond ook open. Vooral omdat de meeste informatie die ik in mijn vorige post schreef van het bestuur zelf heb. (!)
Ik heb het bestuur tot eind deze week de mogelijkheid gegeven om de zaak op te heldere of maatregelen te nemen tegen deze vormen van zelfverrijking. Mocht het bestuur dit niet doen zal ik de mails waarin naar mij geschreven is dat Johan wel degelijk (grote) bedragen naast zijn loon verdient door bijvoorbeeld dure prive trainingen openbaar maken.(!)
voor de transparantie hier de mail die ik naar het bestuur heb gestuurd:
Spoiler:
Date: Fri, 24 Jul 2015 16:14:17 +0200

geachte bestuur,

Ik citeer uit de notulen:
"De mededeling op Forum is beschadigend, lasterlijk en 100% feitelijk onjuist. KNDB beroepskrachten kennen naast hun salaris geen andere verdiensten vanuit de KNDB."
In de bijlage is de desbetreffende forum post te vinden.

Ik kan niet begrijpen waarom het bestuur naar mij schrijft dat Johan Krajenbrink wel degelijk naast zijn inkomen geld krijgt voor werkzaamheden voor de KNDB en hierover nu liegt in de notulen.

het bestuur heeft mij zelf mee gedeeld dat de trainingen die Johan Krajenbrink geeft aan NT spelers niet onder zijn vaste loon vallen. Ik schat zo in dat de technisch directeur Johan Krajenbrink heeft ingehuurd om op zijn minst 5 NT'ers te trainen voor 40-48 uur per speler tegen (ik schat zo in) een tarief van 25 euro per uur.

Daarnaast heeft het bestuur mij verteld dat de coach activiteiten van Johan Krajenbrink op het komende WK jeugd niet onder zijn vaste loon vallen (en bij de talentcoach bijvoorbeeld wel). Johan Krajenbrink is daar door de technisch directeur aangesteld als teamchef. (Een vreemde keuze het wekt bij mij de schijn dat dit zo is besloten door de technisch directeur omdat een teamchef meer vergoeding krijgt dan een gewone coach)

Daarnaast geeft Johan Krajenbrink onder andere training op talenten dagen en de subtoptraining voor zover mij bekend vallen deze werkzaamheden ook niet onder zijn vaste loon.

En dan heb je nog tal van hele dubieuze zaken, om een voorbeeld te geven de verplichte aanschaflijst van boeken in het meerjarenplan hier heeft de technisch directeur vrijwel al Johan Krajenbrink's boeken op gezet terwijl andere grote werken (meestal van mensen die de technisch directeur niet mag) ontbreken. Of dit komt door de grootheidswaanzin van de technisch directeur of puur uit eigen belang is mij niet duidelijk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ Michel, ik kan nog alle kanten op en dat zal ik ook doen als dit nodig blijkt te zijn. Ik heb het bestuur ook mede gedeeld dat als zij mij blijven proberen te beschadigen met leugens dan wel mij van laster blijven beschuldigen ik juridische stappen zal ondernemen. Ook ben ik van plan mocht de zelfverrijking binnen de KNDB niet worden aangepakt hier een brief over naar NOC"NSF te schrijven aangezien deze zelfverrijking voor een groot gedeelte met NOC"NSF gelden plaats vind. (ook al heb ik om de reden die jij geeft weinig vertrouwen in de tuchtcommissie vind ik sowieso dat deze vormen van zelfverrijking een orgaan binnen de KNDB overstijgt).

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Aug 05, 2015 18:34

Enigszins on-topic: er is maar liefst 47.500 euro gereserveerd voor internationale toernooien jeugd. Laten we eens beginnen met de geschatte werkelijke kosten en met de zin dat KNDB beroepskrachten geen andere inkomsten kennen.

- Iedere NT (volgens mij zijn dit er 7; de KNDB doet geheimzinnig over wie er exact NT is, want het is niet te vinden onder het kopje Talentontwikkeling op de website) heeft de mogelijkheid om per jaar 1x 100 euro vergoed te krijgen voor een internationaal toernooi, met uitzondering van WK en EK). Aangezien de coach volgens het MOP - Nationaal Talent doorgaans de talentcoach is, zal deze niet vergoed hoeven worden; dit zit in zijn vaste salaris. Dat houdt dus in dat er maximaal 700 euro wordt uitgegeven aan Nationaal Talenten op internationale toernooien.

- Het actuele Jeugd-EK. Hier zijn vier coaches: Rik Keurentjes, Alex Mathijsen, Ester van Muijen en Matthias de Kruijf. Aangezien Keurentjes en Mathijsen al in loondienst zijn bij NOC*NSF, blijven Van Muijen en De Kruijf over die vergoed moeten worden. Er doen in totaal zes NT's mee die vergoed moeten worden. Dat zijn dus acht personen in totaal. De volgende kosten moeten aan de deelnemers worden vergoed:

Inschrijfgeld algemeen per categorie:
Welpen algemeen: 3 spelers (40 + 10 + 10) = 60 euro.
Welpen meisjes: 2 spelers (40 + 10) = 50 euro.
Pupillen algemeen: 3 spelers (40 + 10 + 10) = 60 euro.
Pupillen meisjes: 3 spelers (40 + 10 + 10) = 60 euro.
Aspiranten algemeen: 3 spelers (40 + 10 + 10) = 60 euro. (de sponsorplek staat hier los van geloof ik en anders komt er een tientje bij)
Aspiranten meisjes: 2 spelers (40 + 10) 50 euro.
Junioren algemeen: 3 spelers (40 + 10 + 10) 60 euro.
Junioren meisjes: 2 spelers (40 + 10) = 50 euro.
Totaal: 450 euro.

Inschrijfgeld sneldammen: 21 (of 22) spelers x 10 euro = 210 euro.

Overnachten + eten (minus 8 spelers, aangezien de organisatie van het EK de kosten betaalt voor iedere eerste speler)
13 (of 14, laat ik maar 14 nemen nu omdat het zo'n relatief groot bedrag is) spelers + 2 coaches (Keurentjes en Mathijsen krijgen hun vergoeding vanuit het salaris dat ze ontvangen in loondienst; zo niet, dan verspreidt het bestuur leugens aan de Bondsraad) = 16 x 200 euro = 3.200 euro.

Reiskosten bustransfer: 10 euro per persoon. 24 personen, dus 24x10 = 240 euro.
Reiskosten vliegtuig: voor 24 personen zo'n 250 euro per persoon = 6.000 euro.

Vergoeding beide coaches die niet in loondienst bij de KNDB zitten à 500 euro (ruim genomen) = 1.000 euro.

Totaal EK dammen (450 + 210 + 3.200 + 240 + 6.000 + 1.000) = 11.100 euro.

In november is er ook nog het WK jeugd. Daar zijn acht coaches voor aangesteld en laten we eens aannemen dat twee daarvan al in vaste loondienst zijn. Dan krijgen er dus zes coaches een vergoeding van 500 euro per persoon, hetgeen 3.000 maakt. Als we voor het verblijf nou eens 225 euro per persoon nemen en laat er eens 4 per categorie meedoen: 38 (incl de coaches) x 225 = 8.550 euro. Tezamen dus 11.500 euro.

Dan betaalt de KNDB (ALS JE IEDEREEN GRATIS WK EN EK LAAT SPELEN EN DUS NIET ALLEEN DE NT'S):
- deelname internationale jeugdtoernooien NT's: 700 euro
- Jeugd-EK: 11.100 euro
- Jeugd-WK: 11.500 euro
dus in totaal 23.300 euro.

Dan blijft er nog (47.400 - 23.300) 24.100 euro over om bijvoorbeeld de organisatie van het Jeugd-WK te vergoeden en om nog meer uitjes te regelen. Maar als we de huidige regelingen nemen, waarin veruit de meeste deelnemers zelf hun EK of/en WK moeten vergoeden, is dit gat van 24.100 euro met de begroting dus vele malen groter.

Ik vraag mij echt af wat er in die kosten 47.500 euro aan internationale toernooien zit. Van mijn part toveren ze hier het deel van het salaris van onze talentcoach dat voor internationale toernooien geldt (dat is waarschijnlijk een behoorlijk klein percentage van zijn volledige salaris) in. Kunnen we alsnog alle jeugdspelers zo'n beetje vergoeden.

Kan iemand hierop schieten?

Post Reply