Zes fijnen los valt juist in de derde kwaliteits-categorie (geel) m.i.Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou de dam-anagrammen in vier categorieën willen onderscheiden:ZevenInEenKlap wrote:Waaraan moet een anagram eigenlijk voldoen? Hij moet toch grammaticaal correct zijn? Zoja, dan kunnen we direct de helft van alle anagrammen doorstrepen, of zijn we wat milder?
rood: een of meer woorden zijn niet correct, of grammaticaal klopt het van geen meter (bijv. Dagloner vitte er of Zes fijnen los <Wat is een fijn? een dolfijn die niet dol is?>)
oranje: woorden kloppen, maar het zijn losse woorden, er is geen verband. (bijv. Vrede Anus Corpslid)
geel: er is een mooi compact verband of zelfs één woord. De betekenis slaat evenwel niet noodzakelijk op deze persoon. (bijv. 'n duo hersens, sprietige knol of terroristenleider)
groen: mooi compact verband of zelfs één woord en het slaat zelfs op de persoon (bijv. hopen kots of deed je nog mallotig?).
Wat mij betreft zouden we ons mogen concentreren op de laatste twee categorieën.
Fijnen is het meervoud van fijne = gereformeerde.
Dus zes gereformeerden los! (Uit een psychiatrische inrichting ontslagen).
Jozef Linssen is vast gereformeerd (neem ik aan althans).