Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 14:25

Kosmos wrote:
Michel Stempher wrote:
Kosmos wrote: Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
Welke plannen noem jij precies NSB-gedrag? De plannen om werkweigeraars te straffen?
Het aangeven van damcollega's bij de autoriteiten.
Wees open en fair en spreek eens met de spelers die je aanvalt, is mijn advies.
Bedankt voor het advies. Maar als je eerlijk bent weet je toch dat er op deze manier niks gaat veranderen. Het gaat alleen om geld niet meer om winnen en dat gaat echt niet veranderen als ik ze daar 1 op 1 op aanspreek hoor.

EDIT: ik ben hier zo'n beetje de enigste die open en fair zegt wat zijn mening is. de rest hebben allemaal andere agenda's of kunnen niet serieus zeggen dat hier wat aan moet gebeuren omdat ze anders met de nek aangekeken gaan worden.
Het klinkt miss best hard maar als ik jou was zou ik ook niet zeggen wat je echt vind want anders zijn je dagen als CJT-trainer ook welgeteld want zo werkt dat namelijk bij de KNDB.
Last edited by playforstacks on Fri Sep 21, 2012 14:29, edited 2 times in total.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 14:25

Image

De Kneus stuurt met 15.41-37 aan op de volgende stelling, om vervolgens het zetje van de Snotneus uit te halen bekend van de partij Heslinga / Schwarzman - Tesselaar / Georgiev
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 14:30

playforstacks wrote: Bedankt voor het advies. Maar als je eerlijk bent weet je toch dat er op deze manier niks gaat veranderen. Het gaat alleen om geld niet meer om winnen en dat gaat echt niet veranderen als ik ze daar 1 op 1 op aanspreek hoor.
Die mensen hebben wel recht op een weerwoord, vind ik. Aan de andere kant, jammer dat een topspeler niet eens hier wat schrijft om begrip te kweken voor het vertoonde spel.
Schorsen, straffen, mensen aangeven en veroordelen, het zal allemaal niet bijdragen aan een goede sfeer.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 14:35

Kosmos wrote:
playforstacks wrote: Bedankt voor het advies. Maar als je eerlijk bent weet je toch dat er op deze manier niks gaat veranderen. Het gaat alleen om geld niet meer om winnen en dat gaat echt niet veranderen als ik ze daar 1 op 1 op aanspreek hoor.
Die mensen hebben wel recht op een weerwoord, vind ik. Aan de andere kant, jammer dat een topspeler niet eens hier wat schrijft om begrip te kweken voor het vertoonde spel.
Schorsen, straffen, mensen aangeven en veroordelen, het zal allemaal niet bijdragen aan een goede sfeer.
Weerwoord?? ze hebben maar liefst 9 rondes om voor hen te laten spreken maar ik zie ze alleen maar zwijgen........

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Fri Sep 21, 2012 14:35

playforstacks wrote:
Gerard de Groot wrote:Mensen, mensen, er wordt hier nu bijna sneller geschreven dan ik kan lezen, zo tussen het werken door. Laat staan dat ik de partijen op het EK nog kan volgen.
Met name de bijdragen van playforstacks zijn erg lastig. Ik overweeg een rechtszaak aan te spannen tegen zijn VWO-leraar Nederlands vanwege ernstig plichtsverzuim.
voor jou ook:

Mij gaat het vooral om de boodschap die ik over wil brengen en niet of alles vloeiend Nederlands is.
trouwens als je op een willekeurig ander forum gaat kijken zal ik een van de mensen zijn die het netst schrijft. Ik kan er ook niet zoveel aan doen dat dammers nogal zeveraars zijn en zij een dam-forum als het hoogste goed beschouwen waar natuurlijk tot in de puntjes voorbeeldig Nederlands moet worden gesproken.
Beste Thijs,

Communicatie tussen mensen bestaat voor ongeveer 80% uit non-verbale communicatie. Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het wordt keer op keer aangetoond door communicatiewetenschappers.
Als je een sollicitatiegesprek hebt, trek je schone kleren aan. Als je serieus gelezen wilt worden, bedien je je van leesbaar Nederlands.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Sep 21, 2012 14:35

playforstacks wrote:@Eric Sanders: ha nouja als je al vind dat VWO-diploma's makkelijk weggegeven worden zul je waarschijnlijk wel achterover slaan met hoeveel gemak anti-topsporters A-statusen scoren bij NOC*NSF.
Mensen die veel taalfouten maken, worden minder serieus genomen. Dat gebeurt vaak onbewust. Normaal zeur ik daar niet over, maar mijn opmerking was geïnspireerd door:
playforstacks wrote:Maar ik heb vorig jaar men VWO-diploma gehaald en ik denk ook dat je me onderschat als je denkt dat ik geen fatsoenlijke brief zonder spel- en stijlfouten kan schrijven.
Misschien onderschat ik je, maar gebaseerd op je posts hier denk ik inderdaad dat je die brief niet kunt schrijven. Je maakt namelijk ontiegelijk veel taalfouten.

Ik kan je betrokkenheid wel waarderen, maar volgens mij maak je een paar denkfouten, waar Mikkeltje en Kosmos en anderen je ook op gewezen hebben. Ga in de bondsraad. De oude meuk daar is hard aan vervanging toe.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Dieter

Post by Dieter » Fri Sep 21, 2012 14:36

Kosmos wrote:De kolder breekt uit. Dieter wil topspelers die niet spelen zoals hij wenst, schorsen, wat een waanzin.
Het wordt tijd dat een van de spelers hier zelf eens wat gaat schrijven. Pim Meurs is plotseling een zondebok. De jongen studdeerd dagelijks hard en presteert de laatste jaren uitstekend. En dan wordt je ineens voor rotte vis uitgemaakt, dat is nou de damwereld.
Dieter doet zelf in zijn eigen partijen niks liever dan op remise hakken, maar anderen mogen dit niet. Spelers schorsen is het meest waanzinnige voorstel dat ik ooit gehoord heb, het gaat van kwaad tot erger. Durf je het Pim ook recht in zijn gezicht te zeggen?
Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
Tjalling hoe kom je er in godsnaam bij dat ik Pim Meurs van iets beticht zou hebben, misschien met het verkeerde been uit bed gekomen? Ik ben zelfs een fan van het spel van Pim.

Overigens is er ook nog eens niets tegen op remise spelen, de discussie gaat m.i. over afgesproken remises. Niet iedereen is een aanvaller of moet dat zijn. De knuppel in het hoenderhok gooien sorteert wel direct leuke reacties hier. Laat ik het forum maar weer snel verlaten, kunnen de spel veranderaars weer aan het werk, want die zieke houding van zogenaamde toppers zal natuurlijk wel aan het spel liggen.

Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts » Fri Sep 21, 2012 14:38

Image

Heusdens-Valneris na 17... 9-13

Wit kan nu desgewenst een grote afwikkeling (26-21, 37-32, 44-40, 29-24) nemen die na 13-19 5x26 16-21 26x17 11x22 in remise resulteert.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 14:40

Gerard de Groot wrote:
playforstacks wrote:
Gerard de Groot wrote:Mensen, mensen, er wordt hier nu bijna sneller geschreven dan ik kan lezen, zo tussen het werken door. Laat staan dat ik de partijen op het EK nog kan volgen.
Met name de bijdragen van playforstacks zijn erg lastig. Ik overweeg een rechtszaak aan te spannen tegen zijn VWO-leraar Nederlands vanwege ernstig plichtsverzuim.
voor jou ook:

Mij gaat het vooral om de boodschap die ik over wil brengen en niet of alles vloeiend Nederlands is.
trouwens als je op een willekeurig ander forum gaat kijken zal ik een van de mensen zijn die het netst schrijft. Ik kan er ook niet zoveel aan doen dat dammers nogal zeveraars zijn en zij een dam-forum als het hoogste goed beschouwen waar natuurlijk tot in de puntjes voorbeeldig Nederlands moet worden gesproken.
Beste Thijs,

Communicatie tussen mensen bestaat voor ongeveer 80% uit non-verbale communicatie. Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het wordt keer op keer aangetoond door communicatiewetenschappers.
Als je een sollicitatiegesprek hebt, trek je schone kleren aan. Als je serieus gelezen wilt worden, bedien je je van leesbaar Nederlands.
Ik snap je punt best wel maar ik vind het allemaal wat overdreven zeker in vergelijking met de rest van het internet. Wat boeit het nu of ik rap zeg of rep? of in de pap te brokkelen of in de melk te brokkelen? helemaal niks op andere forums worden deze zeveraars niet gewaardeerd kan ik je vertellen. 1 of 2 keertjes is wel leuk hoor maar voor mij word het steeds duidelijker dat dit word gedaan om er voor te zorgen dat er niet over het daadwerkelijke probleem word gepraat.
Last edited by playforstacks on Fri Sep 21, 2012 14:44, edited 1 time in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 14:42

Gerard de Groot wrote:
playforstacks wrote:
voor jou ook:

Beste Thijs,

Schone kleren? Shit, ik wist dat ik iets fout deed~!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 21, 2012 14:47

een probleemloze remise van Kees Thijssen tegen de 10 voudig wereldkampioen en beste dammer aller tijden, Alexei Tsjizjov.

henk stoop

Post by henk stoop » Fri Sep 21, 2012 14:48

playforstacks wrote: Zoals ik al eerder had vermeld zal ik niet zo dom zijn om iets te schrijven wat ik niet voor 100% kan bewijzen mijn brief zal dan ook vooral feiten bevatten en aangeven dat deze topsport statussen op oneerlijke manier behaald worden. Het is wat mij betreft aan NOC*NSF dan om dit te bestempelen als fraude en hier tegen op te treden.
Je bent blijkbaar wel dom genoeg omdat hier vanalles op het forum te schrijven. Dat kan ook voldoende reden zijn voor een aanklacht wegens smaad.

Bovendien: zelfs als iets waar is wil dat nog niet betekenen dat je het ook mag schrijven. Klagers kunnen als reden, en met verwijzing naar wat je op dit forum hebt geschreven, aangeven dat je beoogt om hen brodeloos te maken. Dat is voldoende om smaad strafbaar te maken.
Kijk maar eens naar artikel 261 wetboek van strafrecht.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 14:49

Bert Zwart wrote:een probleemloze remise van Kees Thijssen tegen de 10 voudig wereldkampioen en beste dammer aller tijden, Alexei Tsjizjov.
Ik vind deze prestatie in aanmerking komen voor een bonus. Doen ze daar bij NOC/NSF wel aan?

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Sep 21, 2012 14:50

Bert Zwart wrote:een probleemloze remise van Kees Thijssen tegen de 10 voudig wereldkampioen en beste dammer aller tijden, Alexei Tsjizjov.
En dat na 1 uur en 48 minuten. Petje af.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 21, 2012 14:52

Michel Stempher wrote:
En dat na 1 uur en 48 minuten. Petje af.
In aanmerking nemende dat het WR marathon op 2 uur en 3 minuten staat, zou je bijna kunnen spreken van een marathonpartij.

Post Reply