playforstacks wrote:Guido het probleem is dat jij niet snapt hoe de KNDB werkelijk in elkaar steekt.
GuidoB wrote:
Zou je willen stoppen met dit soort gekke beweringen? Ik heb je al een keer uitgelegd dat ik een stuk langer in de bondsraad heb gezeten dan jij en dat dit de komende 10 jaar nog wel zo blijft. Natuurlijk weet ik hoe de KNDB in elkaar steekt; ik loop er al jaren rond.
Heel veel bondsraadsleden van nu snappen ook niet hoe de KNDB werkelijk in elkaar steekt. Wie er in de organisatie werkelijk de beslissingen nemen. Ik denk dat sommige mensen nog echt het idee hebben bij het ontvangen van het jaarplan of de begroting of de jaarrekening dat die gemaakt zijn door het bestuur.
Als jij zoveel van de organisatie weet kun jij mij vast wel vertellen welke activiteiten er schuil gaan onder de 200k salariskosten van onder andere het cluster?
playforstacks wrote:
Jij denkt werkelijk dat de penningmeester alle financiële overzichten maakt? Hoe kun je dit denken? Hoe kom je hierbij?
GuidoB wrote:
Hoe kom je erbij dat ik dat heb beweerd? Ik schrijf alleen dat je de overzichten van de penningmeester krijgt; niet dat de penningmeester ze zelf maakt.
Dus als je een overzicht vraagt om de kosten van het cluster, en die vraag word doorgezet naar het cluster. Voel jij dan echt niet iets aan dat je niet 100% een duidelijk antwoord gaat krijgen? Ik zeg niet dat ze gaan liegen tot op heden werden deze vragen gewoon genegeerd en kwam er helemaal geen antwoord. Het is nog wachten op het moment dat hier duidelijkheid over komt. Velen forum bezoekers die ook al heel lang rondlopen of liepen binnen de KNDB gaven al hetzelfde aan als ik doe.
playforstacks wrote:
Wat stel je nu eigenlijk voor Guido.
GuidoB wrote:
Ik stel voor dat jij een penningmeester aanstelt die wel zelf de overzichten gaat maken. Of eentje waarvan je de informatie wel vertrouwt. Want dat hebben we nodig. En als je ze per se zelf wilt maken, word dan ook maar penningmeester.
Vanuit je controlerende rol blijven vragen om allerlei detail informatie, gaat in elk geval niet werken. Dat levert alleen maar irritatie op en geen inzichten.
Ik stel 4 in jouw ogen "algemene" vragen aan de penningmeester. Je viel mij vorige pagina nog aan dat ik geen vraag stelde over pagina x van het financieel jaarverslag kollom 2 lijn 3 dat de kosten van salarissen hoger zijn dan vorig jaar.(detail)
het lijkt er meer op dat je gewoon kritiek probeert te hebben op mij. Het enige wat ik wil is dat het duidelijk word waar de KNDB haar geld aan uit geeft. Is dat teveel gevraagd als bondsraadslid ?
nogmaals het dilemma: ik hoor van het bestuur dat topsport 0.89 per lid kost. Ik hoor tevens dat er "geen fuck" naar breedtesport gaat. Dat laatste constateer ik ook op basis van de cijfers.
Ik heb al wel tientallen vragen op een verschillende manier proberen te stellen waar het geld dan wel heen gaat. En ik krijg gewoon geen antwoord.
Is mijn reactie dan echt heel vreemd dat ik de overeenkomsten en contracten in wil zien?
En inderdaad ik vertrouw niet alleen het vorige bestuur niet met haar antwoorden maar ook de antwoorden van het sportcluster zou ik liever met bewijs ondersteunt zien worden.
Zij hebben namelijk over enorm veel onderwerpen een groot persoonlijk belang om hier geen duidelijkheid in te verschaffen.
Dit is een ongezonde constructie mijn inziens.