Wij feliciteren ......

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Mar 07, 2007 22:14

Bert Zwart wrote: Machtspelletjes.
Leuk. Een nieuw spel bij de KNDB i.p.v. Sudoku? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Leg de spelregels eens uit Bert.
Kunnen we dat ook in Friesland spelen?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Mar 07, 2007 22:22

Piet Bouma wrote:
Leuk. Een nieuw spel bij de KNDB i.p.v. Sudoku? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Dat kan. Eerst "hoe wordt ik een rat" van Joep Schrijvers lezen en dan terugkomen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Mar 07, 2007 22:48

Ik krijg inmiddels de vraag waarom ik me zo druk maak over het algemeen bekende fenomeen van vriendjespolitiek binnen de KNDB. Goed punt. Ik doe er verder het zwijgen toe.

MenO

Post by MenO » Wed Mar 07, 2007 22:49

Piet Bouma wrote:
Kom zeg, er is net een nieuwe wedstrijdcommissaris.
Het ging net weer wat beter met Friesland [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Jochem Zweerink

Re: Rob Clerc Juniorentrainer

Post by Jochem Zweerink » Thu Mar 08, 2007 00:15

Ajax-fan wrote:
Piet Bouma wrote:
F4 - 2 KNDB handboek
Februari 2007
Deelnemers Centrale Juniorentraining (CJT)

<knip>

Trainer
Rob Clerc Pinkwerf 28 2725 DB ZOETERMEER 079 341 57 51
Ik begrijp het niet helemaal.
Met stille trom wordt iets in het handboek veranderd, zonder dat er verdere informatie is?
Het benoemen van een nieuwe trainer lijkt mij in iedere geval iets om op de KNDB-site te vermelden.
De vorige keer was er bij een vacature een open sollicitatieprocedure (misschien had ik zelfs wel willen solliciteren [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] ).
Nu is een en ander binnenkamers geregeld?
Enfin, e.e.a. zal in de komende bondsraadvergadering (17-03-2007) wel verduidelijkt worden, neem ik aan.

Of hebben Forum-deelnemers al antwoorden op deze vragen?
Als CJT-deelnemer kreeg ik laatst post met daarin een overzicht van alle trainingsdeelnemers en daar stond toen onder CJT-trainer: niet bekend of iets dergelijks. Misschien heeft het er mee te maken dat ik niet bij de wedsrijd CJT - Suriname was, maar ik wist totaal niks van het vertrekken van Tjalling af. Voor mij was het dus een totale verrassing. Verder hebben we ook niets meer gehoord over de reden. Ook nog niet over de nieuwe trainer. Dat moet ik nu maar via het forum vernemen. Misschien dat andere CJT-deelnemers het wel wisten?
Vandaag heb ik van Rob Clerc, de nieuwe CJT trainer, de uitnodiging voor de eerste CJT training van dit jaar ontvangen.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Thu Mar 08, 2007 17:21

Jochem Zweerink wrote:...Vandaag heb ik van Rob Clerc, de nieuwe CJT trainer, de uitnodiging voor de eerste CJT training van dit jaar ontvangen...
Aha, vandaar dat Henk Stoop weer aktief is geworden?!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu Mar 08, 2007 19:00

Inmiddels heeft Goedemoed op

http://damwereld.web-log.nl/damwereld/

een uitgebreid verhaal omtrent de situatie gepubliceerd.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Mar 09, 2007 16:30

Wij feliciteren voormalig studentenkampioen Jos Livestro met zijn aanstaande vaste rubriek in buitenhof:

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /33409256/

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Fri Mar 09, 2007 16:38

Bert Zwart wrote:Wij feliciteren voormalig studentenkampioen Jos Livestro met zijn aanstaande vaste rubriek in buitenhof:

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /33409256/
De rubriek in de Volkskrant van afgelopen zaterdag ging ook over Livestro.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Fri Mar 09, 2007 17:27

Piet Bouma wrote:Inmiddels heeft Goedemoed op

De Bondsraad/KNDB krijgt het druk volgende week.
Affaire FMJD
Affaire Bondstrainer
Affaire Talentontwikkeling
...
De bondsraad is ooit ingesteld om snel en adequaat op dit soort rellen te sturen en helderheid te verschaffen i.t.t. de stroperigheid van het oude federale bestuur. Ik zou zeggen: De kans om je bestaan waar te maken. Nodig alle betrokkenen uit voor een verklaring en kom met een opinie.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Mar 09, 2007 17:39

Een ander punt is dat de toekenning van keuzeplaatsen wel eens wat transparanter gemaakt mag worden.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Mar 09, 2007 19:02

Piet Bouma wrote:Inmiddels heeft Goedemoed op

Het stuk van Goedemoed is natuurlijk gelardeerd met oude zaken, adrenaline en emotie. Als we die jus eraf halen blijft er een aantal vragen over:

a) nodigde Krajenbrink Henk Stoop als eregast(!) uit op de trainersdag
b) wilde Krajenbrink Henk Stoop als begeleider meesturen bij officiële KNDB-afvaardigingen naar jeugdwedstrijden
c) is het verantwoordelijke bestuurslid, Nadine van Tiel na druk (wat voor druk?) van Krajenbrink inderdaad binnen 1 dag overstag gegaan betreffende bovenstaande punten
d) heeft Henk Stoop jeugdleden van zijn club verboden naar de CJT-trainingen c.q. andere bondstrainingen te gaan
e) hebben bondstrainers geen invloed op samenstelling van de zgn. trainingsgroepjes

Als de vragen a t/m c met een ‘ja’ beantwoord worden, bevreemdt me dit. Heeft Krajenbrink – uiteraard op de hoogte van de fragiele relatie Stoop/Goedemoed – hiermee bewust aangestuurd op een nieuwe confrontatie tussen Stoop en Goedemoed?
En aansluitend ook op een confrontatie met het verantwoordelijke KNDB-bestuurslid?
Het zou toch wijs geweest zijn, om na de herintrede van Henk Stoop in de damwereld, hem niet gelijk in de spotlights op nationaal niveau te zetten!
Of was Krajenbrink uit op een breuk met trainer Goedemoed?
Ik ga ervan uit dat Nadine van Tiel tijdens de a.s. bondsraadvergadering een toelichting zal geven.
Punt d. Als er een verbod geweest is, is dit natuurlijk uiterst laakbaar. Misschien dat Henk daar zelf eens op kan reageren. Een club-jeugdtrainer, dient m.i. nooit de ontwikkelingen van een pupil via de nationale bond in de weg te staan. Indien dit bekend was bij de KNDB, hadden er sancties moeten volgen.
Punt e. Goedemoed schetst dat in de commissie TO geen enkele vorm van overleg mogelijk was over de samenstelling van de trainingsgroepjes. Raar. Je zou toch zeggen dat die commissie daar juist over moet overleggen. (Bonds)trainers volgen de ontwikkelingen van spelers en dienen advies te geven. Degene, die uiteindelijk verantwoordelijk is voor de samenstelling zal zo’n advies ook zwaar laten wegen. Als er totaal geen overleg is, dan functioneert de commissie niet.

Mogelijk heeft Bert Zwart gelijk en is er sprake van vriendjespolitiek en machtspelletjes, en zit Krajenbrink daarbij als een spin in het web.
Zo heb ik ook wat geluiden gehoord over de selectie naar Dakar. Vreemd was het bijv. dat Auke Scholma (of een andere NK-deelnemer) daar niet bijzat, maar dat Erno Prosman in het team was opgesteld en de nr. 2 van het NK 2006 als reserve. Niet dat ik aan de kwaliteiten en capaciteiten van Erno twijfel en hem deelname misgun. Maar een opmerkelijke keus was het wel, aangezien Erno al een aantal jaren niet meer echt in de internationale/nationale toparena acteert. In het Damspel van november 2006 schreef Krajenbrink het volgende:

“Team-KNDB is gereed voor het WK landenteams in december in Senegal: KeesThijssen, Gérard Jansen en Erno Prosman, met als reserve Ron Heusdens. Dit was een zware beslissing”

Je zou zeggen dat als je een zware beslissing noemt, daarbij ook een motivatie gaat geven. Nada.

Misschien is het inderdaad handig dat Krajenbrink tijdens de bondsraadvergadering opening van zaken doet.
Of is het zelfs handiger dat hij op dit forum reageert op deze kritiek, en kan aantonen dat er binnen de KNDB geen sprake is van Smerig Spel maar dat er correct en transparant gehandeld wordt... [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Mar 09, 2007 22:34

KNDB transparant met lijsttrekker Piet Bouma. Go Piet!!

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Sat Mar 10, 2007 01:07

pund d kan ik je vertellen: dit heeft Henk gedaan en had hier al trainers voor bereidt gevonden. Niet de minste namen.
Dit is echter onder druk van de jeugdleden zelf door Henk teruggetrokken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Mar 10, 2007 05:47

http://damwereld.web-log.nl/damwereld/2 ... l#comments
Haitze Meurs wrote: Het is niet mijn gewoonte om te reageren op artikelen die ik onder ogen krijg. Dit ter vermijding van onverkwikkelijke discussies in welles/nietes sferen. Tjalling merkt een aantal zaken raak op, maar is niet op alle punten goed geinformeerd of heeft sommige zaken zelfs buitengewoon slecht geinterpreteerd. Terzake de Henk-lijn in de Culemborgse club heb ik in de pers opgemerkt dat het mij goed lijkt voor de club wanneer er binnen de club weer één heldere lijn geldt. Verdeeldheid en strijd in een vereniging is nooit goed.Beter een Henk Stoop-lijn,waar een flink aantal leden cq ouders zich gelukkig bij voelen,en een lijn die in de ogen van sommigen zelfs respect afdwingt,dan een continu gevecht om zielige zaken. Hoewel ik persoonlijk zeker niet gecharmeerd ben van de werkwijze van Henk, moet ik hem nageven dat hij wel een aantal jeugdspelers tot podiumplaatsen gemotiveerd en/of gedreven heeft, danwel niet ervan heeft kunnen weerhouden.Ik stel vast dat er ook weer mensen zijn die dat feit zwaar laten meewegen in hun (positieve)oordeel over Henk Stoop.Dat er daarnaast de nodige slachtoffers vallen, is kennelijk een (minder bekend) probleem van een lagere orde.

Geplaatst door: haitze | 10 maart 2007 om 4:15
<center>
Image

Post Reply