Europees Kampioenschap Dammen 2012
Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012
Alle partijen in "algemeen" zijn nog in de beginfase, maar bij de vrouwen hebben Sadovskaja en Golubeva er de vaart in gezet...
-
Mijn indruk van je partij was expres oppervlakkig Thijs. Dat het niet handig gespeeld was, was me wel duidelijk. Vanaf de zijlijn kritiek leveren is makkelijk.
Ik heb precies dezelfde indruk als jij het over de helft van het grootmeestersgilde hebt. Kritiek leveren is makkelijk. Ga jij maar eens met Pim en Kees praten en confronteer ze met hun partijen en spelopzet voordat je ze met naam en toenaam bij NOC-NSF noemt.
Pim Meurs is bijvoorbeeld een facebookvriendje van je, waarom stuur je hem niet even een berichtje?
Ik heb precies dezelfde indruk als jij het over de helft van het grootmeestersgilde hebt. Kritiek leveren is makkelijk. Ga jij maar eens met Pim en Kees praten en confronteer ze met hun partijen en spelopzet voordat je ze met naam en toenaam bij NOC-NSF noemt.
Pim Meurs is bijvoorbeeld een facebookvriendje van je, waarom stuur je hem niet even een berichtje?
-
- Real name: Thijs van den Broek
Fred wat is dit nou weer voor slap gedoe. Je zegt een post ervoor dat je al jaren in een woestijn dit staat te verkondigen en Intern zal er echt niks veranderen de prikkel voor de wanprestaties is geld. Het gaat niet meer om topsport maar om geld. En het is duidelijk dat als deze spelers moeten kiezen tussen geld of topsport bedrijven dat zij voor geld kiezen. Ik vind dit een kwalijke zaak en vind dat NOC*NSF hier best op de hoogte van mag worden gebracht.Fred van Amersfoort wrote:Menno, ik heb alle begrip voor het standpunt dat er iets moet gebeuren. Maar laten we dat eerst intern doen. Probleem is dat een paar lieden nauwe banden hebben met wat spelers en organisatoren, wat ik een tijd geleden al als "groupie gedrag" omschreef. Die groep wil het probleem niet zien. Zij genieten van het kopje koffie, zijn trots dat zij achter de schermen iets mogen doen, trots dat hun held hen een blik waardig acht. Een klein groepje hier verdedigd keer op keer iets wat echt niet te rechtvaardigen valt en eigenlijk gewoon neerkomt op spelbederf. En ja, het heeft zelfs trekjes van fraude. Maar bovenal is het dommigheid. Nu levert het even wat centjes op, straks verdwijnt het dubbel en dwars. Roofbouw. Dom. Misschien moet ik maar eens in de door mij verfoeide bondsraad gaan zitten om de zooi eens wakker te schudden.
Zij zijn zussen.Alex wrote:Alle partijen in "algemeen" zijn nog in de beginfase, maar bij de vrouwen hebben Sadovskaja en Golubeva er de vaart in gezet...
-
Omdat hij er zich toch niks van aantrekt iedereen klaagt hier al denk je echt dat ze dat niet weten? en veranderd er iets?Bert Zwart wrote:Mijn indruk van je partij was expres oppervlakkig Thijs. Dat het niet handig gespeeld was, was me wel duidelijk. Vanaf de zijlijn kritiek leveren is makkelijk.
Daarnaast als ik bij toernooien ben en ik zie dit gebeuren ben ik wel zo mals genoeg om daar iets van te zeggen zo was er bij brunssum ook 1 partij (niet in de top overigens maar meer sub-top) waar het heel snel tussen 2 camping-vriendjes remise werd geruild met lachende gezichten ik heb daar toen ook wat van gezegt en zei dat ik het nergens over vond gaan. Ook de partij in brunssum tussen ndiaye en njofang ging na 2 uur remise ik heb aan ndiaye ook gevraagt waarom? Hij snapte heel goed waarom ik die vraag stelde en antwoordde in zijn beste nederlands dat hij wel wou spelen maar dat het op hoog niveau lastig is als er 1 remise wil. Dit is zeker ook een probleem maar ik vind dat het hier de spuigaten uitloopt en er niet eens meer sprake is dat er gedamt word. Ik hoop natuurlijk dat NOC*NSF dit aan zal pakken en dat dit binnen de KNDB zal lijden tot progressieve oplossingen (Zoals Kosmos aangeeft) voor dit probleem.
-
Kan de discussie over (gebrek aan) inzet/strijdlust in een apart topic? Leuke fragmenten sneeuwen zo volledig onder, en die zijn er toch echt wel te vinden (al moet je soms goed zoeken).
Off-topic, is het toegestaan een nieuwe nickname aan te maken/onder mijn eigen naam te gaan posten?
Off-topic, is het toegestaan een nieuwe nickname aan te maken/onder mijn eigen naam te gaan posten?
-
volgens mij wel mogelijk heb ik ook gedaan omdat ik men wachtwoord niet meer wist en het van mij niet perse hoefde dat als men naam gegoogeld werd dan bij men forumpost uit te komen.Double_D wrote:Kan de discussie over (gebrek aan) inzet/strijdlust in een apart topic? Leuke fragmenten sneeuwen zo volledig onder, en die zijn er toch echt wel te vinden (al moet je soms goed zoeken).
Thijs, laat ik voorop stellen dat ik vaak met genot partijen van je bekijk. Daarnaast is het je te prijzen dat je tenminste jouw nek uitsteekt.playforstacks wrote: Op de eerste plaats vind ik het jammer dat je me probeert uit te lokken. over dat schoolproject kon ik nog wel lachen overigens . Maar ik heb vorig jaar men VWO-diploma gehaald en ik denk ook dat je me onderschat als je denkt dat ik geen fatsoenlijke brief zonder spel- en stijlfouten kan schrijven.
Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat een orgaan als NOC*NSF het zeker wel boeit of de spelers die de zogenaamde prestaties leveren dit doen door elkaar puntjes toe te schuiven (elkaar helpen aan statussen) of topsport bedrijven maar hier zullen we in de toekomst zeker wel achter komen als NOC*NSF deze praktijken is nader gaat bekijken. En of NOC*NSF mij serieus neemt? Ik denk van wel want bijna de gehele dam-wereld ziet dit soort praktijken het liefst verdwijnen. Daarnaast ben ik iemand die zijn sport kapot gemaakt ziet worden door dit soort spelers en zijn mijn jeugdprestaties ook zeker niet onopgemerkt gebleven bij NOC*NSF denk ik zo.
Bewijzen? waar heb je het allemaal over? Hetgeen wat ik ga aangeven is dat er geen topsport word bedreven en dat naar mijn mening (en ik ben niet de enigste) de mensen die geen topsport bedrijven ook geen topsport-status verdienen. Als NOC*NSF dit dan eens gaat bekijken zullen ze ongetwijfeld zien dat hier in de dam-wereld iets heel flink mis gaat en dat het aan de top gewoon een groot vriendjespolitiek is met spelers die elkaar prestaties gunnen voor het geld.
Het zal ook alleen maar gaan over de spelers die een direct inkomen ontvangen vanuit NOC*NSF en dan met name Pim en Kees wat mij betreft. (maar hopelijk als deze aangepakt worden zal dit zeker ook een waarschuwing zijn voor de andere Nederlanders die gefinancierd worden door NOC*NSF.)
De KNDB heeft met het NOC*NSF duidelijke (SMART) (streef)doelen gesteld. Vooralsnog lijken met name Roel en Pim de beloftes in te lossen (de doelen van Alexander staan me niet helder voor ogen). Je denkt toch niet dat het NOC*NSF ook geinteresseerd is in de totstandkoming van de resultaten? Kun je het je voorstellen dat Pim komt uitleggen dat in die ene partij hij er wel voor speelde, ookal leek het niet zo? Koepelorganisaties sturen niet op het individu. De KNDB hoort dat te doen.
Het is wel sympathiek om een kwalitatieve doelstelling te stellen (attractief spel). Ik zou dat wel steunen, maar dat kan nauwelijks worden omschreven. Dat zit toch vaak in de stijl van de speler / coach. Coach kan dat beperkt sturen. Wij NL willen ook altijd mooi winnen, maar als ik in de landen om ons heen kijk, maakt het hen niets uit. Zij hebben het feestje en wij mooi spel, maar geen medaille.
Ik ben erg benieuwd naar de mening van de spelers. Wellicht kunnen zij uitleggen wat de redenen zijn om remises af te spreken. Ik vind dat er in die discussie te veel aannames worden gedaan.
Wat betreft beloning van de dammers. Ik heb met eigen ogen mogen zien hoe een grootmeester zich 6 maanden heeft voorbereid op een WK en herkamp met Sijbrands. De enorme arbeid die topdammers verrichten speelt zich ook achter de schermen af. In de beloning mag aan studietijd en voorbereiding niet voorbij gegaan. Jammer dat het in de partij dan soms zo bagger is. Een grootmeester mag zeker inbrengen dat niet alleen zijn prestaties in toernooien wordt beloond.
En als laatste: mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar sneldammen vooraf en de serieuze partij achteraf.
- Eric Sanders
Die VWO-diploma's worden tegenwoordig wel heel makkelijk weggegeven.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
- Real name: Michel Stempher
Welke plannen noem jij precies NSB-gedrag? De plannen om werkweigeraars te straffen?Kosmos wrote: Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
-
Ja. Ik hoop dat Thijs wel weet dat correct Nederlands is: reppen over en dus gerept.Eric Sanders wrote:Die VWO-diploma's worden tegenwoordig wel heel makkelijk weggegeven.
Maar het zou best leuk zijn als Ali B, of dichter bij huis, Lambert-Jan eens over het EK gaat rappen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Mensen, mensen, er wordt hier nu bijna sneller geschreven dan ik kan lezen, zo tussen het werken door. Laat staan dat ik de partijen op het EK nog kan volgen.
Met name de bijdragen van playforstacks zijn erg lastig. Ik overweeg een rechtszaak aan te spannen tegen zijn VWO-leraar Nederlands vanwege ernstig plichtsverzuim.
Met name de bijdragen van playforstacks zijn erg lastig. Ik overweeg een rechtszaak aan te spannen tegen zijn VWO-leraar Nederlands vanwege ernstig plichtsverzuim.
Het aangeven van damcollega's bij de autoriteiten.Michel Stempher wrote:Welke plannen noem jij precies NSB-gedrag? De plannen om werkweigeraars te straffen?Kosmos wrote: Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
Wees open en fair en spreek eens met de spelers die je aanvalt, is mijn advies.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Mij gaat het vooral om de boodschap die ik over wil brengen en niet of alles vloeiend Nederlands is.Piet Bouma wrote:Ja. Ik hoop dat Thijs wel weet dat correct Nederlands is: reppen over en dus gerept.Eric Sanders wrote:Die VWO-diploma's worden tegenwoordig wel heel makkelijk weggegeven.
Maar het zou best leuk zijn als Ali B, of dichter bij huis, Lambert-Jan eens over het EK gaat rappen.
trouwens als je op een willekeurig ander forum gaat kijken zal ik een van de mensen zijn die het netst schrijft. Ik kan er ook niet zoveel aan doen dat dammers nogal zeveraars zijn en zij een dam-forum als het hoogste goed beschouwen waar natuurlijk tot in de puntjes voorbeeldig Nederlands moet worden gesproken.
@Eric Sanders: ha nouja als je al vind dat VWO-diploma's makkelijk weggegeven worden zul je waarschijnlijk wel achterover slaan met hoeveel gemak anti-topsporters A-statusen scoren bij NOC*NSF.
-
voor jou ook:Gerard de Groot wrote:Mensen, mensen, er wordt hier nu bijna sneller geschreven dan ik kan lezen, zo tussen het werken door. Laat staan dat ik de partijen op het EK nog kan volgen.
Mij gaat het vooral om de boodschap die ik over wil brengen en niet of alles vloeiend Nederlands is.
trouwens als je op een willekeurig ander forum gaat kijken zal ik een van de mensen zijn die het netst schrijft. Ik kan er ook niet zoveel aan doen dat dammers nogal zeveraars zijn en zij een dam-forum als het hoogste goed beschouwen waar natuurlijk tot in de puntjes voorbeeldig Nederlands moet worden gesproken.