NK Dammen Algemeen 2010

Post Reply
GuidoB

Re: NK Dammen Algemeen 2010

Post by GuidoB » Tue Apr 20, 2010 11:55

Wieger Wesselink wrote:
GuidoB wrote: Laatste opmerking aan Wieger: beweren dat je alles goed in de gaten houdt en dan een voorstel missen waar een jaar aan is gewerkt, waar een publicatie over is geweest in Het Damspel, waar een eerdere discussie over is geweest in de bondsraad en waarvoor een tweede commissie een nieuw voorstel heeft geformuleerd, dat strookt niet met elkaar. Wieger, je houdt de besluitvorming niet bij. Je hebt zitten slapen. Iets anders kan ik er niet van maken en daar laat ik het bij.
Guido, je liegt dat je barst. Er heeft geen publicatie over het nieuwe voorstel in Het Damspel gestaan. Wel een stuk getiteld 'Kwalificatie voor de halve finales NK algemeen' waar jij zelf aan meegewerkt hebt, maar dat heeft totaal niets te maken met het nieuwe voorstel dat onlangs is aangenomen.
Wieger, hou op en let op je taalgebruik. Ik begin je langzaam aan zat te worden. Je vraagt informatie en die geef ik je; er is geen reden me te beledigen. Waarom zou ik ergens over liegen? Die publicatie in Het Damspel heeft er alles mee te maken. Er is een voorstel uitgekomen (het eerste voorstel), de bondsraad wilde iets anders en daarop is het tweede voorstel gekomen. Dat heb ik hierboven al uitgelegd, dus dat is geen nieuwe informatie. Het tweede voorstel is een aanpassing van het eerste in de richting die de bondsraad heeft aangegeven. Geen extra laag, connectie met provinciale toernooien. De strekking is verder hetzelfde: regionaal, Zwitsers, Fischer.

Was de vorige reactie toch niet de laatste. Wat laat ik me weer snel verleiden...

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Apr 20, 2010 12:03

GuidoB wrote: Ik zie dit niet als een centraal damforum. Hoeveel bezoekers het heeft, weet ik niet precies. Het aantal actieven is op de vingers van twee handen te tellen
Hoeveel vingers heb jij aan een hand zitten? Momenteel heeft dit forum ruim 1000 geregistreerde leden. Daarvan zijn er zo'n 200 niet anoniem. Alleen al in dit draadje over het NK tel ik 30 verschillende posters.
Aangezien het aantal lezers het aantal schrijvers altijd verre overtreft, lijkt me dit een heel aardige plek voor bondsraadsleden om contact met hun achterban te houden. In elk geval zou ik geen betere plek weten.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Apr 20, 2010 12:11

Zo is het Jan Pieter. Het is gewoon een kwestie van willen. Die wil ontbreekt dus bij Guido. Daarbij wil hij gewoon gelijk hebben en zal hij never zijn ongelijk gaan bekennen (aan Wieger). Niet langer op reageren want dat wordt een oeverloos ge-heen-en-weer....

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Tue Apr 20, 2010 13:04

En ik dacht dat ik de enige was die zich aan Guido ergderde... niet dus

en ik sluit me volledig bij de vorige speker aan; ik ga mijn woorden ook niet (meer) vuilmaken aan Guido (als ik ooit al eens op zijn posts heb gereageerd)

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Apr 20, 2010 14:21

Bekijk de geschiedenis van de posts van de heren Douwe Edelenbos en Edwin Twiest (via de knop Profile) en je weet genoeg. Zijn er nog meer mensen die na een maand zo ongeveer niets te hebben gepost, willen komen melden dat ze voortaan niet meer op iemand gaan reageren? :roll:

En dan zijn er mensen die willen dat bondsraadsleden via dit forum gaan communiceren. Als je iets probeert toe te lichten, wordt gelijk je kop eraf gehakt. Slimme actie, heren.

MenO

Post by MenO » Tue Apr 20, 2010 14:30

GuidoB wrote:Ik zie dit niet als een centraal damforum. Hoeveel bezoekers het heeft, weet ik niet precies.

Dat dit forum niet meer op de site van de FMJD staat wil niet zeggen dat het aan importantie of bezoekersaantallen heeft ingeboet. Ondanks het wellicht beperkte aantal regelmatig actieve posters is dit absoluut een orgaan waar ruchtbaarheid aan belangrijke toernooien en dus ook bestuurlijke ontwikkelingen gegeven kan worden - zie hiervoor de reactie van JP.
GuidoB wrote:Het aantal actieven is op de vingers van twee handen te tellen, dus een forum kun je het eigenlijk niet eens noemen.
Zelfs als er weinig of geen reactie zou komen op de gepubliceerde stukken (waarvan ik aan je eerdere opmerkingen merk dat dat je grootste tegenwerping is?), betekent dat alsnog dat dit forum als een zeer geschikt (zij het onofficieel) medium gebruikt kan worden om belangrijke mededelingen wereldkundig te maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar krantenartikelen die hier in .pdf geplaatst worden - geen hond die er op reageert, maar ze worden wel honderden keren gedownload.
Het gaat niet om de vraag of er op dit forum discussie over zou moeten ontstaan - alleen al publicatie zou een grote stap voorwaarts zijn vanuit de huidige situatie, waarin de gemiddelde dammer nogal veel moeite moet doen om de besluitvorming enigszins bij te houden.
GuidoB wrote:En ik ben zo ongeveer het enige bondsraadslid dat hier (zeer af en toe) actief is.
Ik meen dat voorheen EvD en Dieter ook nogal eens dingen over bondsraad-vergaderingen plaatsten. Zijn zij niet meer actief of geen bondsraadlid meer?

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Apr 20, 2010 14:36

MenO wrote:Ik meen dat voorheen EvD en Dieter ook nogal eens dingen over bondsraad-vergaderingen plaatsten. Zijn zij niet meer actief of geen bondsraadlid meer?
Daar heb je helemaal gelijk in. Sorry for that.

En een echt forum is het bij nader inzien toch wel. Het is representatief voor de damwereld, waarin gewoon heel weinig gebeurt.

MenO

Post by MenO » Tue Apr 20, 2010 14:43

GuidoB wrote:En een echt forum is het bij nader inzien toch wel. Het is representatief voor de damwereld, waarin gewoon heel weinig gebeurt.
Daar heb jij dan weer helemaal gelijk in.
Juist daarom zou het fijn zijn dat als er wel iets gebeurt, dat er iets meer moeite wordt genomen om dat wereldkundig te maken.

Zo moeilijk moet het niet zijn om dergelijke voorstellen even te uploaden in het topic over de bondsraad...

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Apr 20, 2010 14:51

Zelf heb ik vanaf het begin de indruk dat Guido B een onzinnige functie vervult in een overbodig orgaan.
Een passende functie in zijn situatie. De enige manier om die Bondsraad nog enigszins van nut te laten zijn is door er echte damfanaten in te zetten. Geen figuren dus die het zo stoer vinden staan op hun cv. Echte dammers dus ipv zelf benoemde bobo's.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Apr 20, 2010 14:54

MenO wrote:Juist daarom zou het fijn zijn dat als er wel iets gebeurt, dat er iets meer moeite wordt genomen om dat wereldkundig te maken.

Zo moeilijk moet het niet zijn om dergelijke voorstellen even te uploaden in het topic over de bondsraad...
Nee, dank je. Een internet forum leent zich er bij uitstek voor om ongenuanceerde uitspraken te doen. Mensen reageren voortdurend zonder dat ze ergens goed over nadenken (ikzelf incluis). Dat is nu juist niet de bedoeling met voorstellen voor een bondsraadsvergadering. Ik overleg liever met mensen die weten waar ze het over hebben. Ik heb me vaak geërgerd aan collega bondsraadsleden die zich niet hadden voorbereid. Hopelijk is het beter is de nieuwe, kleinere bondsraad.

Heb je echt interesse om mee te denken over het beleid van de dambond (en zo iemand lijk je me wel), denk er dan eens over om in de bondsraad te gaan zitten. Het kost drie zaterdagen per jaar en wat voorbereidingstijd. Je hebt drie jaar om erover na te denken, want er zijn net verkiezingen geweest. Er is plek genoeg, want naast de 13 provinciale afgevaardigden hebben zich maar 3 personen aangemeld voor de nieuwe termijn.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Apr 20, 2010 15:14

Fred van Amersfoort wrote:Zelf heb ik vanaf het begin de indruk dat Guido B een onzinnige functie vervult in een overbodig orgaan.
Een passende functie in zijn situatie. De enige manier om die Bondsraad nog enigszins van nut te laten zijn is door er echte damfanaten in te zetten. Geen figuren dus die het zo stoer vinden staan op hun cv. Echte dammers dus ipv zelf benoemde bobo's.
Nou Fred, jij dus! :wink:
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

MenO

Post by MenO » Tue Apr 20, 2010 15:14

GuidoB wrote:
MenO wrote:Juist daarom zou het fijn zijn dat als er wel iets gebeurt, dat er iets meer moeite wordt genomen om dat wereldkundig te maken.

Nee, dank je. Een internet forum leent zich er bij uitstek voor om ongenuanceerde uitspraken te doen. Mensen reageren voortdurend zonder dat ze ergens goed over nadenken (ikzelf incluis). Dat is nu juist niet de bedoeling met voorstellen voor een bondsraadsvergadering. Ik overleg liever met mensen die weten waar ze het over hebben. Ik heb me vaak geërgerd aan collega bondsraadsleden die zich niet hadden voorbereid. Hopelijk is het beter is de nieuwe, kleinere bondsraad.

Heb je echt interesse om mee te denken over het beleid van de dambond (en zo iemand lijk je me wel), denk er dan eens over om in de bondsraad te gaan zitten. Het kost drie zaterdagen per jaar en wat voorbereidingstijd. Je hebt drie jaar om erover na te denken, want er zijn net verkiezingen geweest. Er is plek genoeg, want naast de 13 provinciale afgevaardigden hebben zich maar 3 personen aangemeld voor de nieuwe termijn.
Zonde. Het lijkt mij, en anderen met mij blijkbaar, een gemiste kans om de massa te betrekken bij de besluitvorming, wat volgens mij juist de bedoeling was van het oprichten van de bondsraad. Bovendien zou je hiermee de 'visibility' van de bondsraad en haar werkzaamheden kunnen vergroten, en daarmee ook standpunten als dat van Fred tegen te gaan. Uiteindelijk vergroot je daarmee alleen maar de legitimiteit van de bondsraad, voorwaar geen onbelangrijk streven voor een bondsraadlid, dunkt me.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Apr 20, 2010 17:10

Met zijn tien borden voor zijn kop, zijn ongebereidelde arrogantie en zijn eeuwige geblaf, laat Guido weer zien wie hij is: een hond.
Heaven is no location, but a state of mind

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Apr 20, 2010 17:50

GuidoB wrote:Bekijk de geschiedenis van de posts van de heer Douwe Edelenbos (via de knop Profile) en je weet genoeg.
Ah juist, eens een dief altijd een dief. Dat is de instelling die ik mocht verwachten en die blijkbaar bij je past. Sommige honden worden uitstekende huisgenoten. Op naar een zonnige toekomst.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Apr 20, 2010 18:00

Douwe Edelenbos wrote:
GuidoB wrote:Bekijk de geschiedenis van de posts van de heer Douwe Edelenbos (via de knop Profile) en je weet genoeg.
Ah juist, eens een dief altijd een dief. Dat is de instelling die ik mocht verwachten en die blijkbaar bij je past. Sommige honden worden uitstekende huisgenoten.

Je wijst me er terecht op dat ik niet zo beledigend hoef te zijn, Douwe!
Excuus aan alle honden, heerlijk enthousiaste beesten (alleen dat geblaf...)!
Op naar een zonnige toekomst.
Image
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply