Wat betreft je eerste paragraaf, juist ja.Ganesha wrote:Ik ben het in grote lijnen eens met Tjalling. Stukjes schrijven vanuit een positef kritische houding zijn het best. Met een tegen/ nee artikel jaag je mensen weg van wat je misschien wil bereiken. Als je ergens tegen bent dien je meteen ook met een alternatief te komen. Daardoor raken anderen weer gemotiveerd.Kosmos wrote:Dank voor je reactie, Arjen.Arjen wrote: Dank voor je reactie, Tjalling. Dat is ook het doel van onze columnist, namelijk een discussie op gang brengen (hoe kan dat beter dan door kritische noten te plaatsen?) die uiteindelijk leidt tot verbeteringen.
Ik heb de kritische column uiteraard ook gelezen. Volgens mij heeft de columnist wel degelijk een goed advies: hij/zij vindt Toernooibase ook geweldig ('een schat aan actuele informatie') en stelt voor om deze site als het ware meer zichtbaar te maken op de centrale KNDB-site. De kern van de kritiek is volgens mij dat de KNDB-sites actueler moet zijn en meer gericht op de niet-dammende meerderheid in Nederland!
Ik neem aan dat onze columnist niet alleen negatieve columns zal gaan schrijven, maar zo komt de boodschap in ieder geval wel duidelijk én uitdagend over. En ik kan me voorstellen dat in een column niet alle kanten meegenomen kunnen worden, bijvoorbeeld zaken die wél goed gaan. Want uiteraard zal iedereen (ook de columnist) het er over eens zijn dat het werk dat je allemaal doet voor de damwereld uitstekende PR is, Tjalling!
Je hebt wel gelijk, toen Prinses Maxima zei dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, was ik het ook niet met haar eens, maar het bracht wel een interessante discussie op gang...
Maar ik hoef geen schouderklopje, ik zie liever dat de mensen eens de handen uit de mouwen steken en ervoor zorgen dat de berichtgeving van de KNDB beter wordt!
De KNDB heeft gewoon medewerkers nodig!
Iemand die DamZ! overneemt.
Iemand die nieuwsberichten schrijft.
Wie-o-wie gaat dit doen.
(Ik niet dus, heb al genoeg te doen.)
Tip voor de KNDB: Plaats een sollicitatie op de website voor een schrijver van nieuwberichten!
Dat de KNDB-site zich moet richten op niet dammers lijkt mij heel vreemd.
Het publiek/ de lezer is namelijk vooral de wel-dammer, geïnteresseerde in dammen.
Vorig jaar schreef Marcel Kosters veel op de site. Was de info accuraat/ op tijd.
Dit jaar heeft hij blijkbaar minder tijd. Een sollicitatie voor schrijver op de website lijkt mij een goed idee. Zal het in de bondsraad wel naar voren brengen.
Alleen wat jammer dat KNDB-bestuurders positief-kritische reacties helaas niet herkennen.
Ik wacht nog steeds op een positief-kritisch antwoord op mijn eerder in dit topic, maar ook meer "officieel" geponeerde, voorstel voor ledenonderzoek. Waar blijft de reactie? Kom ik nou echt slechts negatief over, en is het dus niet nodig een antwoord te geven? Resultaat van een dergelijke bestuurshouding is natuurlijk wel dat mensen er weinig zin meer in hebben om iets te doen. Voor de meeste mensen, ik vrees uiteindelijk ook voor mij, is erg lang positief-kritisch blijven met slechts een negatief resultaat te frustrerend.