Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
Alex

Post by Alex » Wed Jul 01, 2009 11:53

Jan Pieter wrote:
Nescio wrote:Hanco, Jan Pieter of wie dan ook: is dit voorlopig een samenwerking voor een jaar dat na dit jaar geevalueerd gaat worden of is het in principe een meerjarig plan?
We houden alle opties open, maar als het komend jaar bevalt, dan ligt een verdere en ook verdergaande samenwerking natuurlijk wel voor de hand.
Wordt dan zeker 020-09, 020-10, 020-11, etc...

Was het maar vast 2100... [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 01, 2009 12:03

Hanco Elenbaas wrote:Als je op Feyenoord fora kijkt, zie je dat het altijd alleen de onderlaag is die het heeft over '020', 'a***' en 'poel des verderfs'. Het valt me van Guido daarom erg tegen dat hij zich kennelijk ook in die kringen begeeft.
Je begrijpt weinig van voetbal en haar supporters, dat is me wel duidelijk. Ik heb nog nooit een Feyenoord forum bezocht en ben dat ook niet van plan. De haat tegen alles wat uit Amsterdam komt, is in alle lagen aanwezig in Noord-Hlland buiten Amsterdam. Het zou natuurlijk kunnen dat je dat in je ivoren torentje in Amsterdam niet door hebt, maar eigenlijk had ik niet verwacht dat je zo naïef zou zijn.

Overigens is het enorm interessant om je in allerlei kringen te begeven. Dat zou jij ook eens moeten doen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jul 01, 2009 12:15

GuidoB wrote: De haat tegen alles wat uit Amsterdam komt, is in alle lagen aanwezig in Noord-Hlland buiten Amsterdam. Het zou natuurlijk kunnen dat je dat in je ivoren torentje in Amsterdam niet door hebt, maar eigenlijk had ik niet verwacht dat je zo naïef zou zijn.
Ach Guido, meer waarschijnlijk is dat jij grote aantrekkingskracht hebt op personen die er net als jij voor gekozen hebben Amsterdam te haten. Soort zoekt soort. Kun je niet iets beters bedenken om je energie aan te verspillen?

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 01, 2009 12:24

Hanco Elenbaas wrote:Ach Guido, meer waarschijnlijk is dat jij grote aantrekkingskracht hebt op personen die er net als jij voor gekozen hebben Amsterdam te haten. Soort zoekt soort. Kun je niet iets beters bedenken om je energie aan te verspillen?
Je hebt het nog steeds niet begrepen. Ik haat Amsterdam niet. De grachtengordel bijvoorbeeld is prachtig. Het gaat om de mensen, zoals ik al heb aangegeven. Ik zal je niet vragen om eens de straat op te gaan en om je heen te kijken. Als je er jaren woont, zie je het niet meer. Zo gaat het met dat soort dingen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jul 01, 2009 12:32

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Ach Guido, meer waarschijnlijk is dat jij grote aantrekkingskracht hebt op personen die er net als jij voor gekozen hebben Amsterdam te haten. Soort zoekt soort. Kun je niet iets beters bedenken om je energie aan te verspillen?
Je hebt het nog steeds niet begrepen. Ik haat Amsterdam niet. De grachtengordel bijvoorbeeld is prachtig. Het gaat om de mensen, zoals ik al heb aangegeven. Ik zal je niet vragen om eens de straat op te gaan en om je heen te kijken. Als je er jaren woont, zie je het niet meer. Zo gaat het met dat soort dingen.
Als jij 's avonds naar je tv staart zul je vrijwel niks anders dan Amsterdammers aan je voorbij zien trekken, Guido. Dus laat die tv voortaan ook maar uit. Je zult daar toch iets aan moeten doen, die haat richting Amsterdammers. Daarmee word je namelijk nooit voorzitter of wedstrijdleider van de KNDB.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Wed Jul 01, 2009 12:56

GuidoB wrote:Zie bijvoorbeeld hier voor wat berichten van zomaar wat Noord-Hollanders, die representatief zijn voor hoe de rest van Noord-Holland tegen Amsterdam aankijkt.
Lieve help, als deze mensen representatief zijn voor de rest van Noord-Holland, dan ben ik helemaal blij dat ik in Amsterdam aka 020 woon.
Kan ik me als gehate Amsterdammer a.s. zaterdag wel veilig op de Beestenmarkt vertonen?

Nescio

Post by Nescio » Wed Jul 01, 2009 13:17

Hanco Elenbaas wrote:Op dat 020 zullen ze hier denk ik snel uitgekeken zijn, Hans. Als je op Feyenoord fora kijkt, zie je dat het altijd alleen de onderlaag is die het heeft over '020', 'a***' en 'poel des verderfs'. Het valt me van Guido daarom erg tegen dat hij zich kennelijk ook in die kringen begeeft. Maar van Alex Glimmerveen had ik dat natuurlijk wel verwacht!

Ajax is een tamelijk onsympathieke club, vraag maar aan Cruijff, maar de supporters vallen vaak erg mee, zolang het niet over voetbal gaat.

Ken je deze beelden?
Zeker weten ken ik deze beelden, Hanco. Ik was dat seizoen voor het eerst in de Kuip te vinden aan de de hand van mijn vader (als jochie van 9 jaar) en sindsdien met ik er ieder seizoen te vinden en vanaf 1992 als seizoenkaarthouder.

En ook met diverse Feyenoordfora ben ik schrijvende en lezende bekend en ik weet hoe heel goed het er daar aan toegaat. Natuurlijk kom je daar ook veel het woord Joden tegen, maar dat wordt meestal gecensureerd (al is dat met spaties natuurlijk gemakkelijk te omzeilen). En Guido, je link is misschien wel de meest beschaafde anti-020 topic die ik ooit heb gezien. Ik ken ze vele malen erger.

Opvallend dat alles weer direct wordt gelinkt aan voetbal. Is het dan toch de belangrijkste bijzaak ter wereld?

Oh ja Guido, kunnen jullie alsjeblief bij het indelen van de wedstrijden regelen dat we thuis te spelen tegen 020? Ik ben ook zo vaak dermate negatief over veel wat aan die stad (lees: club en stadion) is gerelateerd, dat Angelique vindt dat ik er dan ook maar niet moet komen om te dammen.

Is er al een datum bekend voor de indeling (om maar even ontopic te gaan)
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Alex

Post by Alex » Wed Jul 01, 2009 13:19

De indeling is allang bekend en DC 020 staat er niet tussen.

Nescio

Post by Nescio » Wed Jul 01, 2009 13:21

Alex wrote:De indeling is allang bekend en DC 020 staat er niet tussen.
Ik bedoel uiteraard het rooster, grapjas. Data en clubs zijn uiteraard al veel langer bekend. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 01, 2009 13:40

Jan Pieter wrote:Lieve help, als deze mensen representatief zijn voor de rest van Noord-Holland, dan ben ik helemaal blij dat ik in Amsterdam aka 020 woon.
Kan ik me als gehate Amsterdammer a.s. zaterdag wel veilig op de Beestenmarkt vertonen?
Het zal voor jou op de Beestenmarkt een stuk veiliger zijn dan op het Waagplein, daar kun je zeker van zijn. Maar zo lang ze daar niet door hebben dat je uit Amsterdam komt, zal het nog wel meevallen.

Overigens haat ik je niet, dat heb ik nooit beweerd. Hanco maakt het ervan dat ik Amsterdam of Amsterdammers haat, maar dat zijn niet mijn woorden. Je bent uiteraard van harte welkom in Delft.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 01, 2009 13:43

Nescio wrote:Is er al een datum bekend voor de indeling (om maar even ontopic te gaan)
Je bedoelt het rooster. Ik heb Ben een voorstel voor een datum gemaild, maar hij heeft nog niet gereageerd. De praktijk is dat het even duurt voordat alles bij het Bondsbureau binnen is (je weet wel, slakkenpost). Volgende week zullen we wel een avondje prikken om alles in elkaar te draaien.

*edit*

We spreken zojuist 8 juli af. Kort daarna zal het rooster wel op internet verschijnen.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Wed Jul 01, 2009 14:11

GuidoB wrote:
Jan Pieter wrote:Lieve help, als deze mensen representatief zijn voor de rest van Noord-Holland, dan ben ik helemaal blij dat ik in Amsterdam aka 020 woon.
Het zal voor jou op de Beestenmarkt een stuk veiliger zijn dan op het Waagplein, daar kun je zeker van zijn.
Waagplein? Volgens Google Maps ligt dat in Weesp, Alkmaar, Groningen, Kuinre, Almelo en Purmerend, maar wat ik daar moet zoeken? In Amsterdam ken ik wel een plein met een waag, maar dat heet Nieuwmarkt. Een gezellige plek met allemaal gezellige Amsterdammers, dit i.t.t. tot Rembrandtplein en Leidscheplein, die we voor dronken provincialen hebben gereserveerd.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 01, 2009 14:22

Jan Pieter wrote:Waagplein? Volgens Google Maps ligt dat in Weesp, Alkmaar, Groningen, Kuinre, Almelo en Purmerend, maar wat ik daar moet zoeken? In Amsterdam ken ik wel een plein met een waag, maar dat heet Nieuwmarkt. Een gezellige plek met allemaal gezellige Amsterdammers, dit i.t.t. tot Rembrandtplein en Leidscheplein, die we voor dronken provincialen hebben gereserveerd.
Je hebt vandaag voor het eerst in je leven een AZ forum bezocht. Welk Waagplein zal ik bedoelen, denk je?

De Nieuwmarkt is inderdaad een gezellig plein. Ik eet er zo nu en dan, voornamelijk met niet-Amsterdammers.
Last edited by GuidoB on Wed Jul 01, 2009 14:23, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jul 01, 2009 14:22

GuidoB wrote:Overigens haat ik je niet, dat heb ik nooit beweerd. Hanco maakt het ervan dat ik Amsterdam of Amsterdammers haat, maar dat zijn niet mijn woorden. Je bent uiteraard van harte welkom in Delft.
Goed zo Guido, ik hoef je gelukkig niet twee keer uit te leggen dat het funest is voor je carriere binnen de dambond, om uitgebreid je haat jegens Amsterdammers te ventileren. Denk eraan dat zonder Amsterdamse trainers het nooit wat was geworden met je cluppie!
Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:
Het zal voor jou op de Beestenmarkt een stuk veiliger zijn dan op het Waagplein, daar kun je zeker van zijn.
Waagplein? Volgens Google Maps ligt dat in Weesp, Alkmaar, Groningen, Kuinre, Almelo en Purmerend, maar wat ik daar moet zoeken?
Guido heeft het ongetwijfeld over het Waagplein in Alkmaar waar hij nog niet zo lang geleden zijn finest hour beleefde toen de AZ-trainer accentloos de kampioensrede uitsprak.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Wed Jul 01, 2009 14:51

Hanco Elenbaas wrote:Guido heeft het ongetwijfeld over het Waagplein in Alkmaar waar hij nog niet zo lang geleden zijn finest hour beleefde toen de AZ-trainer accentloos de kampioensrede uitsprak.
Hmm, dat er (heel soms) een huldiging op de Coolsingel plaatsvindt, is mij bekend, maar moet ik ook al weten waar AZ zijn feestjes houdt?

Post Reply