WK 2007 in Hardenberg
-
- Real name: Irene Stegeman
Schwarzman heeft al gewonnen volgens de live partijen.GuidoB wrote:Podolski gaat winnen, Schwarzman gaat winnen. Tsjizjov is klaar (geen idee wat ie gedaan heeft).
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
- Hanco Elenbaas
Morgen komt Mark Podolski alleen op kop. Hij wint dan van Tuvshinbold. Omdat Kees er niet in zal slagen Schwarzman te verslaan blijft het extra spannend, daar ook Tsjizjov en Scholma morgen winnen. Maar Auke wordt geen Wereldkampioen meer.
De stand bovenaan na de 18de ronde:
1.Podolski 24
2.Tsjizjov en Schwarzman 23
4.Scholma 22
Belangrijkste partijen 19de ronde op zaterdag 2 juni:
Podolski-Valneris
Ndjofang - Tsjizjov
Mikhaltsjenka - Schwarzman
Scholma - Tuvshinbold
De stand bovenaan na de 18de ronde:
1.Podolski 24
2.Tsjizjov en Schwarzman 23
4.Scholma 22
Belangrijkste partijen 19de ronde op zaterdag 2 juni:
Podolski-Valneris
Ndjofang - Tsjizjov
Mikhaltsjenka - Schwarzman
Scholma - Tuvshinbold
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Het lijkt inderdaad een kloknederlaag. Dankzij de electronische borden kunnen we ook vaststellen dat Samb twee zetten met een ongekroonde dam heeft gedaan. Het is ongetwijfeld een spektakel geweest.GuidoB wrote:Waarom geeft hij eigenlijk op? Het lijkt toch een remise standje. Is hij misschien door zijn vlag gegaan?ildjarn wrote:Arme Valneris, is hij eindelijk weer op 50% gekomen, wordt hij erafgeknikkerd door Samb....
Als ik het me goed herinner geldt spelen met een ongekroonde dam tegenwoordig als onreglementaire zet. Valneris had dus de klok kunnen terugzetten en eisen dat Samb de zet door een reglementaire zet zou vervangen. Misschien was dan niet Valneris, maar Samb door de vlag gegaan.
*edit*
In art 3.6 van het FMJD-reglement staat:
3.6 : When a player reaches the promotion line both players may crown the man which stops at the promotion line. However if the opponent does not do this it is the obligation of the player to crown his man as part of his move. Not crowning a man promoted to King is considered an irregular move.
Valneris had dus terugname van de zet met de ongekroonde dam kunnen eisen.
Last edited by Jan Pieter on Thu May 31, 2007 16:52, edited 1 time in total.
-
Wit staat een schijf voor, komt een tweede schijf voor, en controleert de lange lijn. Ik begrijp niet veel van eindspelen, maar dit lijkt me straalverloren.GuidoB wrote:Waarom geeft hij eigenlijk op? Het lijkt toch een remise standje. Is hij misschien door zijn vlag gegaan?ildjarn wrote:Arme Valneris, is hij eindelijk weer op 50% gekomen, wordt hij erafgeknikkerd door Samb....
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Casper van der Tak wrote:Wit staat een schijf voor, komt een tweede schijf voor, en controleert de lange lijn. Ik begrijp niet veel van eindspelen, maar dit lijkt me straalverloren.GuidoB wrote:Waarom geeft hij eigenlijk op? Het lijkt toch een remise standje. Is hij misschien door zijn vlag gegaan?ildjarn wrote:Arme Valneris, is hij eindelijk weer op 50% gekomen, wordt hij erafgeknikkerd door Samb....
Dit is de stand na het verplichte 28x37 31x42. Na 21-27 heeft wit nog heel wat te bewijzen. Op 42-37 volgt de ruil met 27-32; op 35-30 volgt 50-22 en dan na 41-37 22-6! met erg veel dreigingen. Zeker geen stand om al op te geven. Bij 15 ply diep komt Truus op een waardering van 0.67.
-
OK, je ruilt 37 af, maar 35 gaat lopen en die hou je niet tegen omdat wit alle belangrijke diagonalen controleert.Jan Pieter wrote:Casper van der Tak wrote:Wit staat een schijf voor, komt een tweede schijf voor, en controleert de lange lijn. Ik begrijp niet veel van eindspelen, maar dit lijkt me straalverloren.GuidoB wrote: Waarom geeft hij eigenlijk op? Het lijkt toch een remise standje. Is hij misschien door zijn vlag gegaan?
Dit is de stand na het verplichte 28x37 31x42. Na 21-27 heeft wit nog heel wat te bewijzen. Op 42-37 volgt de ruil met 27-32; op 35-30 volgt 50-22 en dan na 41-37 22-6! met erg veel dreigingen. Zeker geen stand om al op te geven. Bij 15 ply diep komt Truus op een waardering van 0.67.