Bondsraad

Post Reply
william
Real name: william van den broek

Re: Bondsraad

Post by william » Fri Aug 04, 2017 01:43

GuidoB wrote:Zucht...

Nou, dan maar zo. Kan de hele wereld meegenieten.

Ik heb je aan het begin van de avond een Pm gestuurd en net nog een e-mail. Misschien weet je de Pm niet te vinden en heb je een e-mail adres opgegeven dat je niet leest. Je gaat maar door met mensen te beschadigen en als er iemand voor je voeten loopt, maak je het in rap tempo nog erger.

Nogmaals het verzoek hiermee te stoppen. Ik heb je in de Pm netjes gevraagd een en ander op te ruimen, maar je geeft hier geen gehoor aan. Waarom, weet ik niet. Je moet het zelf maar weten. Ik zal proberen je in het vervolg te negeren.
Ik ben er inderdaad achter gekomen dat guido een pm heeft gestuurd.
Een in mijn ogen hele vreemde pm vol beschuldigingen misvattingen en misverstanden.
Guido zegt bijvoorbeeld dat hij dacht dat ik ruzie heb gehad met Tjalling Goedemoed.
Hoe komt hij erbij?
Denkt hij dat echt en is hij dus op dat punt ter goeder trouw.
of speelt hij een smerig spelletje, ik ken Guido niet?

Ik heb in elk geval het aanbod gedaan om ons dispuut per huis e-mail op te lossen.
Ik heb goede bedoelingen en na het lezen van zijn pm ook nog wel goede hoop dat we er samen uitkomen.

Ik heb nog geen e-mail ontvangen.
Voor de zekerheid Guido heb jij wel mijn pm met mijn e-mail adres ontvangen.
Ook als je onverhoopt geen contact meer met mij wilt laat dat dan in elk geval even weten

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Fri Aug 04, 2017 04:51

Wat een bizarre discussie hier. Niet te volgen. Waarom wordt er privé correspondentie over een openbaar forum uitgewisseld? Kan dit niet beter gewoon allemaal verwijderd worden?

Ik kom na 26 augustus wel weer eens terug hier.

Dieter

Post by Dieter » Fri Aug 04, 2017 08:01

Verschrikkelijk wat hier de laatste dagen gepost wordt. Mocht er al een goede zaak zijn waarvoor Thijs zich druk maakt dan wordt die door deze William wel even grondig verbouwd tot een ordinaire straatvechters discussie zonder enig niveau. Drie pagina's vol verschrikkelijke teksten maken dat ik net als anderen hier voorlopig maar weg ga blijven. Het enige dat wel duidelijk is geworden is dat we nu weten waar de drijfveer van Thijs vandaan is gekomen. De andere voor stemmers van de BR zullen minimaal nu ook wel beginnen te twijfelen aan waar ze voor gestemd hebben.
Ave

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Aug 04, 2017 08:24

Dieter, je slaat er weer in door. Thijs is niet verantwoordelijk voor de teksten van iemand anders, zelfs niet van eventuele familie. We moeten terug naar de kern: wat moet het nieuwe bestuur gaan doen. In die discussie heb ik je tot heden weinig inhoudelijk gehoord. Of het afzetten van het vorige bestuur terecht of niet terecht was kunnen we van mening over verschillen. Ik heb er begrip voor en het is bij meerderheid besloten en dus een gepasseerd station. Leer er mee leven. Succes met het toernooi in Brunssum, daar doe je wel hele mooie dingen. Hier helaas niet.

william

Post by william » Fri Aug 04, 2017 10:10

Gerard de Groot wrote:Wat een bizarre discussie hier. Niet te volgen. Waarom wordt er privé correspondentie over een openbaar forum uitgewisseld? Kan dit niet beter gewoon allemaal verwijderd worden?

En dan na 26 augustus weer terugplaatsen? kan!
26 augustus is inderdaad de datum waar het hier om gaat.
Na die datum heeft echt niemand meer iets te vrezen van het KNDB-bestuur.
Dan kan iedereen vrijuit zijn echte mening geven.
Misschien was ik nog een maandje te vroeg.
Ik denk dat ik na 26 augustus plotseling heel veel extra forumvrienden ga krijgen.
hoor jij daar ook bij?

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Fri Aug 04, 2017 10:45

Fred van Amersfoort wrote:Dieter, je slaat er weer in door. Thijs is niet verantwoordelijk voor de teksten van iemand anders, zelfs niet van eventuele familie. We moeten terug naar de kern: wat moet het nieuwe bestuur gaan doen. In die discussie heb ik je tot heden weinig inhoudelijk gehoord. Of het afzetten van het vorige bestuur terecht of niet terecht was kunnen we van mening over verschillen. Ik heb er begrip voor en het is bij meerderheid besloten en dus een gepasseerd station. Leer er mee leven. Succes met het toernooi in Brunssum, daar doe je wel hele mooie dingen. Hier helaas niet.
Juist en bedankt. Ik denk:
1) Duidelijkheid over de financien en de kosten en opbrengsten van breedtesport and topsport. En doelmatigheid van de kosten.
2) Contracten, implicaties en beslissingsvrijheden die de contracten op korte termijn nog bieden.
3) Inventarisatie van mogelijke (breedtesport) initiatieven - successen in de afgelopen periode en nieuwe ideen + analyse van wat geprobeerd is en mislukte. Wat kan/moet de KNDB doen ter stimulering? Of niks doen en alleen niet in de weg staan?
4) Ontwikkeling LT visie - rol van KNDB en de verschillende onderdelen, duurzaam model ontwikkelen.
5) Kapitalisatie op topsport successen in het belang van de damsport in Nederland in het algemeen.

Gedeeltelijk kunnen deze stappen naast elkaar genomen worden en ik heb geen poging gedaan de verschillende stappen systematisch te prioritiseren. In ieder geval, het bestuur zal met BR, werkgroepen en commissies moeten samenwerken om dit allemaal gedaan te krijgen. Het is nogal een pak werk.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Aug 04, 2017 11:03

Casper van der Tak wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Dieter, je slaat er weer in door. Thijs is niet verantwoordelijk voor de teksten van iemand anders, zelfs niet van eventuele familie. We moeten terug naar de kern: wat moet het nieuwe bestuur gaan doen. In die discussie heb ik je tot heden weinig inhoudelijk gehoord. Of het afzetten van het vorige bestuur terecht of niet terecht was kunnen we van mening over verschillen. Ik heb er begrip voor en het is bij meerderheid besloten en dus een gepasseerd station. Leer er mee leven. Succes met het toernooi in Brunssum, daar doe je wel hele mooie dingen. Hier helaas niet.
Juist en bedankt. Ik denk:
1) Duidelijkheid over de financien en de kosten en opbrengsten van breedtesport and topsport. En doelmatigheid van de kosten.
2) Contracten, implicaties en beslissingsvrijheden die de contracten op korte termijn nog bieden.
3) Inventarisatie van mogelijke (breedtesport) initiatieven - successen in de afgelopen periode en nieuwe ideen + analyse van wat geprobeerd is en mislukte. Wat kan/moet de KNDB doen ter stimulering? Of niks doen en alleen niet in de weg staan?
4) Ontwikkeling LT visie - rol van KNDB en de verschillende onderdelen, duurzaam model ontwikkelen.
5) Kapitalisatie op topsport successen in het belang van de damsport in Nederland in het algemeen.

Gedeeltelijk kunnen deze stappen naast elkaar genomen worden en ik heb geen poging gedaan de verschillende stappen systematisch te prioritiseren. In ieder geval, het bestuur zal met BR, werkgroepen en commissies moeten samenwerken om dit allemaal gedaan te krijgen. Het is nogal een pak werk.
Beste Casper, op alle punten ben ik het met je eens. Los van de prioritering van de punten. Wat ik er nog aan wil toevoegen is dat kennisdeling en samenwerken, ook in moderne werkvormen (agile, lean, scrum, enz.) ons hierbij goed kunnen helpen. We hoeven niet allemaal het wiel van Hoogeveen uit te vinden. En een WK is niet het slot van onze inspanningen, nee pas het begin, dus vooral inzet op vervolg. Groet, Frans
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Aug 04, 2017 14:19

Ik was van plan dit forum een tijdje te negeren, ik zie echter dat mijn naam veelvuldig word gebruikt en mensen zaken (waar ik niks mee te maken heb of mee te maken wil hebben) aangrijpen om mij persoonlijk aan te spreken.
Ik ben verder niet verantwoordelijk voor welk ander individu die de behoefte voelt hier te posten. verder deel ik de mening van sommige hier dat de laatste paar pagina's een derail zijn van deze thread.

Afgelopen tijd heb ik mij vooral druk gehouden met bondsraadszaken.

Ik heb contact gehad met verschillende mensen rond het voorstel tot reglement matchfixing (en betting) en heb mij hier verder in verdiept.
Voor de geinterreseerde hier wat meer informatie over deze materie http://www.tilburguniversity.edu/upload ... APPORT.pdf

Pagina 9 (en 27) geeft onderandere meer inzicht in wat voor matchfixing er bestaat. Zoals de meesten weten is er in de damwereld geen gokgerelateerde matchfixing (zoals in voetbal wel het geval is). Het is dus vreemd om een reglement vast te stelling, die vergaande beperkingen voor leden oplegt, juist om dit soort matchfixing te voorkomen.
Ik heb hier ook contact over gehad met de reglementscommissie die mijn mening in grote mate delen maar een moeilijk opdracht mee kregen vanuit het bestuur. Als het goed is zal de KNDB gaan vragen bij NOC NSF waar een reglement matchfixing minimaal aan moet voldoen om aan de subsidie eis te voldoen. Daarna zal hopelijk met deze minimale eisen een nieuw reglement worden gemaakt.

Enkele bondsraadsleden hadden aangegeven of ik de vragen kon samenstelling over de financien. Ik heb gistere daarom bijgevoegt document naar de penningmeester gestuurd (waar ik daarvoor ook contact mee heb gehad om voor te stellen meer duidelijkheid te geven).
Ik hoop dat de antwoorden die op deze vragen zullen komen meer duidelijkheid zullen geven.

Verder heb ik nog de ledenaantallen per 30 Juni en 1 Juli opgevraagt bij het bondsbureau en gekregen en ik zal in de komende tijd op basis daarvan een begroting maken voor de contributie inkomsten van 2018 (zoals ik in een eerdere vergadering belooft heb). Deze zal ik ook hier delen.
Attachments
vragen penningmeester.doc
vragen duidelijkheid KNDB
(30.5 KiB) Downloaded 283 times

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Aug 04, 2017 15:46

Thijs dan zijn we weer terug on topic: wat zijn de nieuwe ledenaantallen?

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Fri Aug 04, 2017 17:22

william wrote:
Gerard de Groot wrote:Wat een bizarre discussie hier. Niet te volgen. Waarom wordt er privé correspondentie over een openbaar forum uitgewisseld? Kan dit niet beter gewoon allemaal verwijderd worden?

...Ik denk dat ik na 26 augustus plotseling heel veel extra forumvrienden ga krijgen.
hoor jij daar ook bij?
william wrote:...Er worden wel mensen bewust kapot gemaakt door de KNDB als de damwedstrijden afgelopen zijn...
...Ik ben een lafaard en wilde niet het slachtoffer worden van de KNDB mafia, voorzitter, secretaris, td enz...
...Dat kan wel zo zijn maar ik heb conflicten gehad met de huidige dictators, en dat was niet zo leuk want die zijn medogenloos. Ik heb (nog) geen conflict met de eventuele nieuwe dictators, dat is voor mij en voor iederen die nu nog bang is voor de grillen van Hans Vermeulen, voor de jurische stappen van Anne Oostra en voor de machtige TD dus sowieso een verbetering...
...Als we in 1940 Hitler hadden vervangen door Ghandi hadden we toch al wel heel veel problemen in een keer opgelost. Dus de poppetjes zijn het belangrijkste want die moeten het nieuwe beleid maken...
William,
ik houd van een goede en desnoods felle discussie.
Maar het benoemen van mensen tot meedogenloze dictators en maffia gaat mij te ver. Om maar niet te spreken over een op zijn minst erg ongelukkige vergelijking met WO-II.
Ik denk dat je op deze manier ook na 26 augustus weinig forum-vrienden zult hebben.

william

Post by william » Fri Aug 04, 2017 18:58

Jaap van Galen wrote:
william wrote:

...Ik denk dat ik na 26 augustus plotseling heel veel extra forumvrienden ga krijgen.
hoor jij daar ook bij?
william wrote:...Er worden wel mensen bewust kapot gemaakt door de KNDB als de damwedstrijden afgelopen zijn...
...Ik ben een lafaard en wilde niet het slachtoffer worden van de KNDB mafia, voorzitter, secretaris, td enz...
...Dat kan wel zo zijn maar ik heb conflicten gehad met de huidige dictators, en dat was niet zo leuk want die zijn medogenloos. Ik heb (nog) geen conflict met de eventuele nieuwe dictators, dat is voor mij en voor iederen die nu nog bang is voor de grillen van Hans Vermeulen, voor de jurische stappen van Anne Oostra en voor de machtige TD dus sowieso een verbetering...
...Als we in 1940 Hitler hadden vervangen door Ghandi hadden we toch al wel heel veel problemen in een keer opgelost. Dus de poppetjes zijn het belangrijkste want die moeten het nieuwe beleid maken...
William,
ik houd van een goede en desnoods felle discussie.
Maar het benoemen van mensen tot meedogenloze dictators en maffia gaat mij te ver. Om maar niet te spreken over een op zijn minst erg ongelukkige vergelijking met WO-II.
Ik denk dat je op deze manier ook na 26 augustus weinig forum-vrienden zult hebben.
Zoals je zelf al kunt lezen noem ik mensen geen medogeloze dictators in de zin van bijv. Hitler.
Ik constateer en daar kan toch niemand het mee oneens zijn dat binnen de KNDB alle macht in handen is van heel weinig mensen, dat heet in bestuurlijke en politieke zin een dictatuur.
En ja en dat is voor veel mensen misschien niet zo duidelijk veel mensen in de KNDB-structuur zijn nou medogenloos dat wil ik wel terugnemen maar laat ik zeggen behoorlijk hard vooral als het om jeugdtopsport gaat.
De KNDB mafia is net als de milieumafia waar ik zelf toe behoor en andere mafias in mijn ogen geen raar woord.
Het gaat niet om de vergelijking met WO-II het gaat erom dat de poppetjes om te beginnen het poppetje de nieuwe KNDB voorzitter moet deugen en dat het dan wel goed komt als antwoord op Fred die vindt dat beleidsstukken het belangrijkste zijn en dat daar dan wel terzijnertijd een poppetje bij gezocht kan worden.
Ik vermoed dat iedereen wel begrijpt dat ik Hitler de allerslechtste leider allertijden vind en Gandhi de allerbeste.
Gandhi is helaas niet beschikbaar als voorzitter maar hoe meer de nieuwe voorzitter op Gandhi lijkt hoe enthousiaster ik word.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Aug 04, 2017 20:03

william wrote: Ik constateer en daar kan toch niemand het mee oneens zijn dat binnen de KNDB alle macht in handen is van heel weinig mensen, dat heet in bestuurlijke en politieke zin een dictatuur.
Bedoel je die zes mensen die het bestuur hebben weggestuurd?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Aug 04, 2017 20:46

Eric Sanders wrote: Bedoel je die zes mensen die het bestuur hebben weggestuurd?
Deze 6 hebben een motie van wantrouwen gesteund. Het bestuur heeft daarna zelf besloten af te treden. Inhoudelijk waren er meer dan voldoende redenen voor deze motie (zie ook alle punten in de ingediende motie). Dat het bestuur vertrekt omdat er onder de leden onvoldoende vertrouwen was kun je zeker niet (volledig) aanrekeken aan de mensen die geen vertrouwen meer in dit (dagelijks)bestuur hadden.
Fred van Amersfoort wrote:Thijs dan zijn we weer terug on topic: wat zijn de nieuwe ledenaantallen?
De tabellen zijn te vinden op de KNDB site al. Die van 1-7-2017 heb ik ook verwerkt in het document in de bijlage. Waar ik tevens een berekening maak voor de begroten contributie inkomste voor 2018 (in 2017 ging dat namelijk een beetje mis 15k ernaast ongeveer)
Attachments
ledenaantallen en begroting contributie 2018.doc
(45 KiB) Downloaded 239 times

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Aug 04, 2017 22:53

playforstacks wrote:
Eric Sanders wrote: Bedoel je die zes mensen die het bestuur hebben weggestuurd?
Deze 6 hebben een motie van wantrouwen gesteund. Het bestuur heeft daarna zelf besloten af te treden. Inhoudelijk waren er meer dan voldoende redenen voor deze motie (zie ook alle punten in de ingediende motie). Dat het bestuur vertrekt omdat er onder de leden onvoldoende vertrouwen was kun je zeker niet (volledig) aanrekeken aan de mensen die geen vertrouwen meer in dit (dagelijks)bestuur hadden.
Als je een motie van wantrouwen aanneemt tegen het bestuur, dan wil je dat het bestuur weggaat (of je weet niet waar je mee bezig bent, dat kan ook). Dat noem ik het bestuur wegsturen. Waar het mij om ging was dat ik me afvroeg wie "alle macht binnen de KNDB heeft". Ik heb nu per email daarop een antwoord gekregen, maar het was niet mijn bedoeling de conversatie eenopeen voort te zetten.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Aug 04, 2017 23:20

Eric Sanders wrote:
playforstacks wrote:
Als je een motie van wantrouwen aanneemt tegen het bestuur, dan wil je dat het bestuur weggaat (of je weet niet waar je mee bezig bent, dat kan ook). Dat noem ik het bestuur wegsturen. Waar het mij om ging was dat ik me afvroeg wie "alle macht binnen de KNDB heeft". Ik heb nu per email daarop een antwoord gekregen, maar het was niet mijn bedoeling de conversatie eenopeen voort te zetten.
Ik zit nu iets meer dan 1 jaar in de bondsraad en het is voor mij nogsteeds zeer onduidelijk wie precies de "macht" heeft. Als ik het zou moeten beschrijven zou ik 3 partijen willen noemen :

NOC*NSF: die is de subsidie verstrekker (voor met name topsport). Doordat de dambond hier afhankelijk van is heeft NOC NSF met allerlei contracten en invloed vrijwel alle macht wat de KNDB moet doen.
2 partijen profiteren enorm van deze "macht" van NOC NSF dat zijn

1. Het cluster met als directeur Arjan de Vries. De KNDB is verplicht geweest van NOC NSF (die toen ook de macht had) om deel te nemen aan het sport cluster Veenendaal anders zou er geen subsidie komen. Beleidsplannen en zelfs begrotingen en jaarrekeningen worden gemaakt op dit cluster (dit is vrij zeker). Het Cluster zelf heeft ook belangen en deze belangen lopen zeker niet gelijk met de belangen van de damsport. (zo betaald de KNDB enorm veel geld hier aan elk jaar)
2. Topsport KNDB, dit zijn in eerste instantie dammer en daardoor naar mijn mening ook een partij die het liefst de damsport nog ziet bestaan over 15 en 20 jaar. en de laatste tijd doen ze iig (zoals ik dat nu zie) hun best om in hun rol daar een steentje aan bij te dragen zo zorgen de spelers voor publiciteit. Natuurlijk hebben de dammers die hieraan deelnemen grote persoonlijke belangen en de damwereld is klein. Daardoor heeft deze partij een grote mate van invloed binnen de KNDB. Het kan daardoor komen (op dit moment is dat nog niet duidelijk) dat de verhouden qua kosten tussen topsport en breedtesport scheef gegroeit zijn.

Als ik 1 partij zou moeten noemen die uiteindelijk de macht heeft bij de KNDB zou ik NOC NSF noemen. De leden hebben eigenlijk geen enkel invloed op het gevoerde beleid tot nu toe. Dit komt ook omdat de vorige bestuurders alles door het cluster, KNDB topsport of NOC NSF laten bepalen.

Post Reply