WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post Reply
GuidoB

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by GuidoB » Tue Nov 29, 2016 22:27

Dat was echt een heel leuk item bij DWDD. Goed gedaan hoor!

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Nov 29, 2016 23:30

wim martin

Post by wim martin » Wed Nov 30, 2016 07:14

Inderdaad, prima PR. Vandaag ook weer een mooi artikel in de Volkskrant.

Kan iemand mij overigens uitleggen wat er met het restant van de match gebeurt als een van de spelers snel -bijvoorbeeld voordat de wedstrijd naar Den Haag gaat- drie partijen wint ?
Ik kan dat nergens vinden.

wim martin

Post by wim martin » Wed Nov 30, 2016 07:15

Inderdaad, prima PR. Vandaag ook weer een mooi artikel in de Volkskrant.

Kan iemand mij overigens uitleggen wat er met het restant van de match gebeurt als een van de spelers snel -bijvoorbeeld voordat de wedstrijd naar Den Haag gaat- drie partijen wint ?

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Wed Nov 30, 2016 07:51

wim martin wrote:Inderdaad, prima PR. Vandaag ook weer een mooi artikel in de Volkskrant.

Als de vraag is of er dan nog in Den Haag gespeeld wordt, dan is het antwoord ja. Dan is er immers nog geen beslissing in de titelstrijd die over 12 partijen gaat. Bij 3 beslissingen en 4 remises in Groningen en Wageningen kan degene met de verliespartijen alsnog in Den Haag de nodige winstpartijen boeken.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Nov 30, 2016 08:16

En voor de tweede dag op rij een hele pagina!
Attachments
IMG_0149.PNG
IMG_0149.PNG (1.8 MiB) Viewed 11664 times

Arjen

Post by Arjen » Wed Nov 30, 2016 10:35

Frans de Jonge wrote:
wim martin wrote:Inderdaad, prima PR. Vandaag ook weer een mooi artikel in de Volkskrant.

Als de vraag is of er dan nog in Den Haag gespeeld wordt, dan is het antwoord ja. Dan is er immers nog geen beslissing in de titelstrijd die over 12 partijen gaat. Bij 3 beslissingen en 4 remises in Groningen en Wageningen kan degene met de verliespartijen alsnog in Den Haag de nodige winstpartijen boeken.
"Wie drie van de twaalf partijen wint, is wereldkampioen."
"Wie drie partijen wint, is de terechte wereldkampioen. Het dwingt ons allebei op winst te spelen."
(quote van Boomstra uit het artikel in de Volkskrant)

Oftewel, de match kan in theorie snel voorbij zijn?
Last edited by Arjen on Wed Nov 30, 2016 10:47, edited 1 time in total.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Nov 30, 2016 10:45

Volledige pers presentatie gisteren dinsdag 29 november 2016 in de Penthouse Suite van The Hague Tower in Den Haag.

Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Nov 30, 2016 18:55

Iedereen net Jeugdjournaal gezien?

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Wed Nov 30, 2016 23:03

Arjen wrote:
Frans de Jonge wrote:

"Wie drie van de twaalf partijen wint, is wereldkampioen."
"Wie drie partijen wint, is de terechte wereldkampioen. Het dwingt ons allebei op winst te spelen."
(quote van Boomstra uit het artikel in de Volkskrant)

Oftewel, de match kan in theorie snel voorbij zijn?
1. After 12 regular games the player who has the highest score wins the World Title, only if
he won 3 games at least
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Thu Dec 01, 2016 00:30

Ik kreeg vandaag te de vraag van een (random) niet dammer 'gaan er steeds weer meer mensen dammen?, dat hoorde ik op tv.'. Ik heb de vraag met Ja beantwoord.

Grappig wat iig media kan doen.

frank teer

Post by frank teer » Thu Dec 01, 2016 11:35

In ieder geval worden alle 12 partijen met gewone bedenktijd gespeeld. Daarna zijn er verschillende mogelijkheden. Voor de exacte details zie het toernooi reglement hieronder.
1. Beide spelers hebben nog geen 3 partijen gewonnen: er wordt nu een tie break gespeeld met maximaal 3 rapid partijen en zonodig verder blitz partijen totdat de eerste speler zijn derde overwinning boekt.
2. Een van de spelers heeft 3 of meer partijen gewonnen en de ander heeft er minder gewonnen. De match is afgelopen
3. een wellicht theoretische mogelijkheid: beide spelers hebben evenveel partijen gewonnen en beiden 3 of meer (3-3, 4-4, 5-5 of 6-6). Dan wordt de tie break gespeeld tot de eerste overwinning.

Uit het toernooireglement van FMJD toernooi directeur Jacek Pawlicki:

Format of the match

8. This format is the result of talks between the players Roel Boomstra and Jan Groenendijk with KNDB Director Arjan de Vries. The proposed format, consisting of regular games, rapid and blitz games, is based on the FMJD format in Annex 17: Individual FMJD Competitions - The World Championship (all categories), article 12, which was used in the title Matches in Ufa (2004) and Enschede (2009).
However there will not be Georgiev-Lehmann tie break games (“superblitz”) in this match.
Briefly, the first player who wins 3 games wins the match, taking into account the following details:

Phase 1: 12 regular games
12 regular games will be played with a time schedule of 80 minutes plus 1 minute per move.
1. After 12 regular games the player who has the highest score wins the World Title, only if he won 3 games at least
2. If the match is decided before the 12th game is played, the players are obliged to finish all 12 games of phase 1
3. Tie break: when no player has won 3 games after 12 games of play, or after 12 games the score is tied at 12-12 and both players have won 3 or more games, there will be a tie break for the World Title which is described in phase 2
4. When the first 7 regular games all end in a draw, there will be a tie break for a first decision, after a break following the 7th regular game. This tie break will consist of an unlimited number of blitz games, with a time schedule of 5 minutes plus 3 seconds per move. After each game the players get a short break. The player who first wins a blitz game wins the tie break (golden score). The winner of this tie break has a 8-6 lead in the match.

Phase 2: Tie break
When the match is not yet decided, a tie break will be played consisting of first a maximum of 3 rapid games with a time schedule of 20 minutes plus 10 seconds per move, if necessary followed by an unlimited series of blitz games, with a time schedule of 5 minutes plus 3 seconds per move.
Between the games of the tie break the players will have a short break.
The tie break is played in the same venue in The Hague as the regular games 8-12.
The number of games won in phase 1 is the starting position of phase 2. So a player with 2 victories in phase 1 needs one more victory. A victory in phase 2 has the same value as a victory in phase 1.
The tie break ends when the first player reaches a third victory in all regular games and all tie break games.
This player is crowned as World Champion 2016.
In the special case that the first phase of regular games ends with 12-12, but both players have won 3 or more games, the tie break ends with the first victory of one of the players (golden score).

Wishmaster
Real name: Pascal Stil

Post by Wishmaster » Thu Dec 01, 2016 12:01

Dus zelfs als na 7 ronden 1 van beide spelers al 13 punten heeft worden toch de resterende 5 partijen nog gespeeld? Ik kan me geen andere sport bedenken waar dat zou zijn.
everytime is a good time to take your time to have a good time

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Dec 01, 2016 12:56

Wishmaster wrote:Dus zelfs als na 7 ronden 1 van beide spelers al 13 punten heeft worden toch de resterende 5 partijen nog gespeeld? Ik kan me geen andere sport bedenken waar dat zou zijn.
Voetbal. Als Real Madrid na 5 partijtjes 15 punten heeft, Dortmund 10, Napoli 2 en Fener 1 en in de zesde ronde moeten Real Madrid en Dortmund nog tegen elkaar, dan wordt dit gewoon gespeeld. Ook al voegt het niks meer toe.

Edit: ik geef je volstrekt gelijk dat de laatste partijen van de match compleet irrelevant zijn als iemand niet meer is bij te halen.

Karvinen

Post by Karvinen » Thu Dec 01, 2016 13:28

Michel Stempher wrote: Voetbal. Als Real Madrid na 5 partijtjes 15 punten heeft, Dortmund 10, Napoli 2 en Fener 1 en in de zesde ronde moeten Real Madrid en Dortmund nog tegen elkaar, dan wordt dit gewoon gespeeld. Ook al voegt het niks meer toe.
Sportief niet, maar financieel is er nog heel veel te halen voor de clubs en de uefa :wink:

Post Reply