Ton Sijbrands herovert wereldrecord op 24 en 25 september

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 25, 2009 02:22

TjeerdH wrote:
Bonja wrote:En de eerste overwinning is al binnen Mark kan rustig gaan slapen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Iets te voorbarig
Ja, iets te vroeg Bennie.
Na 8-12 duurt het nog een uurtje of twintig voordat hij op mag geven...
Mark heeft ook 8-12 gespeeld en is nog steeds bezig. De enige partij die afgelopen is, is die van Kees de Jonge, 0-2!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 25, 2009 02:42

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Sep 25, 2009 03:34

Hanco Elenbaas wrote:
TjeerdH wrote:
Bonja wrote:En de eerste overwinning is al binnen Mark kan rustig gaan slapen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Iets te voorbarig
Ja, iets te vroeg Bennie.
Na 8-12 duurt het nog een uurtje of twintig voordat hij op mag geven...
Mark heeft ook 8-12 gespeeld en is nog steeds bezig. De enige partij die afgelopen is, is die van Kees de Jonge, 0-2!
Ai, ik denk dat de Sijbrands 37-31 26x37 42x31 wilde spelen, maar vergat dat 36 nog op 41 stond. Vermoedelijk zit de Maestro nu niet alleen blind te dammen, maar ook zwijgend te vloeken. Dat maakt de taak er niet makkelijker op.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 25, 2009 04:13

Om meer dan 70% te scoren moet Ton 40 punten halen uit de resterende 27 partijen, dus hij dient er nog 13 winnen, mits hij er niet een meer verliest... Een loodzware opgave, vooral als je bedenkt dat hij van woensdag op donderdag slechts drie uurtjes geslapen heeft.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 25, 2009 05:41

De vermoeidheid slaat toe bij Ton. Drie foutzetten in korte tijd.
Eerst bord 13. Gijs van de Poorte 28.42-38?, vervolgens bord 18. Jacek Pawlicki 27.42-37? en daarna bord 19. Erik Oonk 26.27-21?

De fout bij Erik Oonk werd door de arbiter niet fout gerekend omdat Ton zei dat hij in de war was met partij 10. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Sep 25, 2009 06:24

Marcel Kosters wrote:Gisteren hebben vijf en een half duizend unieke bezoekers meegekeken naar de verrichtingen van Ton Sijbrands.

Het systeem van de e-borden werkt perfect de bottleneck is de hosting: de logfiles zijn zo groot geworden dat de server het heeft begeven. Er kunnen op dit moment geen bestanden meer op deze server gezet worden vandaar de 0 kb bestanden.

Inmiddels zijn de livegames ruim na het middernachtelijk uur op www.wereldrecordsimultaandammen.nl hervat dankzij hosting door Geb Kos.

De actual game functie zal het gegeven het late tijdstip mogelijk niet meer
doen wellicht morgen weer.
Geweldig Marcel, dat jullie dit 's nachts hebben weten te herstellen. Mijn complimenten!

Alex

Post by Alex » Fri Sep 25, 2009 06:28

Nou is de hele site uit de lucht...

Arjen

Post by Arjen » Fri Sep 25, 2009 06:45

Alex wrote:Nou is de hele site uit de lucht...
Geen problemen...alles is te zien!

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Fri Sep 25, 2009 07:01

GuidoB wrote:
Marcel Kosters wrote:Gisteren hebben vijf en een half duizend unieke bezoekers meegekeken naar de verrichtingen van Ton Sijbrands.

Het systeem van de e-borden werkt perfect de bottleneck is de hosting: de logfiles zijn zo groot geworden dat de server het heeft begeven. Er kunnen op dit moment geen bestanden meer op deze server gezet worden vandaar de 0 kb bestanden.

Inmiddels zijn de livegames ruim na het middernachtelijk uur op www.wereldrecordsimultaandammen.nl hervat dankzij hosting door Geb Kos.

Geweldig Marcel, dat jullie dit 's nachts hebben weten te herstellen. Mijn complimenten!
Chapeau inderdaad voor wat er door vrijwiligers op IT-gebied tot stand wordt gebracht, maar toch vraag ik me af waarom er bij belangrijke damevenementen geen alternatief, 'proven-technology' systeem achter de hand wordt gehouden (het NK 2009 in Huissen was de positieve uitzondering). Zeker bij zo'n traag gebeuren als een blindsimultaan is het een peulenschil om de partijen via EntryDambo bij te houden en via ReplayDambo te tonen. Scheelt een hoop stress.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Fri Sep 25, 2009 07:20

Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:

Chapeau inderdaad voor wat er door vrijwiligers op IT-gebied tot stand wordt gebracht, maar toch vraag ik me af waarom er bij belangrijke damevenementen geen alternatief, 'proven-technology' systeem achter de hand wordt gehouden (het NK 2009 in Huissen was de positieve uitzondering). Zeker bij zo'n traag gebeuren als een blindsimultaan is het een peulenschil om de partijen via EntryDambo bij te houden en via ReplayDambo te tonen. Scheelt een hoop stress.
Het is hier niet de upload van gegevens of de manier waarop de gegevens worden verkregen die problemen geeft maar de download.
Elke keer staat er weer een nieuw record aan bezoekers. Was met andere vorm van data collectie ook fout gegaan.
Alles draait nu weer . Marcel, compliment!!

Schaakmeester

Goede reclame voor het dammen

Post by Schaakmeester » Fri Sep 25, 2009 07:44

Hanco Elenbaas wrote:Tweeënhalve minuut Sijbrands bij RTV Noord-Holland:
http://rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=43112

Twee minuten bij de NOS radio:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... ammen.html

1:43 bij het ANP:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... orie&mnu=3

23 seconden bij het Jeugdjournaal:
http://www.nos.nl/jeugdjournaal/artikel ... dicht.html
Geweldig , wat een aandacht voor het dammen, wat een “exposure” op TV en bij de diverse nieuwdiensten ! De naam Sijbrands heeft nog altijd een legendarische klank bij de gemiddelde lezer c.q. kijker van nieuwsberichten, dat helpt in sterke mate. Maar het tegelijk blind dammen tegen een groot aantal clubspelers maakt de seance voor de meeste mensen een ongelofelijke prestatie. Een fantastisch public realations moment voor de KNDB, en het is te hopen dat er aan dit moment een vervolg geknoopt kan worden. Organisatie van een blind-dam toernooi ? Misschien een goed idee, daar kan een PR deskundige wellicht meer over zeggen.
De blindsimultaan is op dit moment nog volop aan de gang. Ton Sijbrands heeft heel onkarakteristiek éen partij snel verloren omdat hij veronderstelde een ruil aan te bieden, maar de voorbereidende zet nog niet had uitgevoerd. Jammer, maar hopelijk weet hij deze tegenslag mentaal op te vangen, en de komende uren zijn zijn immense taak tot een goed einde te brengen. Meer dan tevoren bevat deze seance de spanning die voorgaande recordpogingen van Sijbrands vaak ontbeerden.

Jammer dat de site er gisterenavond enige tijd uitlag, maar de grote belasting toont wel het succes van dit evenement aan. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Dank aan alle vrijwilligers dit dit voor de thuisblijver mogelijk proberen te maken.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Sep 25, 2009 08:35

Echt geweldig genieten dit. Ik vrees overigens dat Ton het deze keer niet haalt. Maar is dat erg? Nee, het zal wederom publiciteit geven en nog meer dan bij een geslaagde poging. Diepe buiging voor Ton

apocrief

Post by apocrief » Fri Sep 25, 2009 09:02

Net bij het NOS journaal een live gesprek met een deelnemer ,een zekere
Paul de Reus. Zeker moeilijk voor de media om namen te onthouden

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Fri Sep 25, 2009 09:53

Fred van Amersfoort wrote:Echt geweldig genieten dit. Ik vrees overigens dat Ton het deze keer niet haalt.
Drie foutzetten, een rondetijd van 106 minuten en een 0-2 achterstand doen inderdaad het ergste vrezen, maar ik klamp me vast aan de simultaan in Tilburg. Ook toen dacht ik dat Ton er onderdoor zou gaan, maar werd het uiteindelijk een doorslaand succes.

steenslag

Post by steenslag » Fri Sep 25, 2009 09:54

Gisternacht kon ik het redelijk volgen maar nu is de server niet meer te vinden in DNS. Is er een IP-nummer bekend?

Post Reply