In Memoriam
-
Re: In Memoriam
Wat een groot verlies. Een enorm aardige man en een groot liefhebber!
- Hanco Elenbaas
Ed Holstvoogd heeft voor en tijdens de WK-match Sijbrands-Andreiko een Teleac Damcursus helpen presenteren. Samen met onder meer Ton Sijbrands, Tim Krabbé, Coen Moulijn en Hein Donner. Zijn daar nog beelden van bewaard gebleven? Zo koud en zakelijk als Ed in 1973 overkwam op televisie, zo'n warme persoon bleek hij in werkelijkheid, rond FMJD-bijeenkomsten. Een groot verlies voor de damwereld.
Ik heb Ed Holstvoogd niet bij Zaandam mogen meemaken. Wel bijv tijdens het toernooi in Den haag. Inderdaad een vriendelijk, warm persoon. Een groot verlies voor de damwereld en nog meer voor zijn familie. Zij dan ook sterkte gewenst met dit grote verlies.
Ed Holstvoogd overleden: wat een triest bericht. Hij is inderdaad meerdere keren deelnemer geweest aan het zomertoernooi in Goes, hij deed er altijd met veel genoegen aan mee. Hierbij zijn familie alle sterkte toegewenst met dit grote verlies.
Inderdaad een groot en zeer sympathiek dammer is heengegaan. Niet onvermeld mag blijven dat Ed vanaf 2005 elk jaar aanwezig was bij het Open NK Veteranen in Wageningen. Het toernooi in 2010 moest hij noodgedwongen afzeggen. In 2009 werd Ed derde in de categorie 60+. In de totaalrangschikking van het toernooi over de jaren 2005-2009 neemt Ed ook de derde plaats in:
1. Frank Teer 40-62
2. Herman van Westerloo 40-54
3. Ed Holstvoogd 40-53
1. Frank Teer 40-62
2. Herman van Westerloo 40-54
3. Ed Holstvoogd 40-53
-
Op zaterdag 30 oktober is Ad Koevoet overleden op 71e jarige leeftijd. Hij was lid van PSV Dammen.
De crematie wordt gehouden op vrijdag 5 november
Om 11.00 uur in de Luxzaal van het crematorium Rijtackers
Anthony fokkerweg 150 te Eindhoven
De crematie wordt gehouden op vrijdag 5 november
Om 11.00 uur in de Luxzaal van het crematorium Rijtackers
Anthony fokkerweg 150 te Eindhoven
- Attachments
-
- Ad Koevoet.jpg (6.03 KiB) Viewed 8057 times
-
Vandaag is Johannes Lemstra, lid van DC De Oldehove overleden.
Sietse Nagel schreef een in memoriam op de PFDB-site.
Johan Lemstra die les geeft op de jeugdclub van DC De Oldehove.
Foto: Nick de la Fonteyne
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Mooie respectvolle I.M. van Sietse Nagel. Ik kende Johan van een toernooi in Praag, daarnaast een aantal maal
tegen gekomen bij bondswedstrijden. Ik mocht hem wel.
Goed dat hij nu de rust heeft gevonden, zeker met de pijn die hij blijkbaar leed.
tegen gekomen bij bondswedstrijden. Ik mocht hem wel.
Goed dat hij nu de rust heeft gevonden, zeker met de pijn die hij blijkbaar leed.
-
Ik ontvang zojuist de rouwkaart.
De afscheidsplechtigheid zal gehouden worden op 23-12-2010 om 10:00 uur in de Kosterij van de Jacobijnerkerk, Brede plaats 4 in Leeuwarden. Gelegenheid te condoleren van 9:30 uur tot 10:00 uur. De crematie zal in familiekring plaatsvinden.
De afscheidsplaats had niet beter gekozen kunnen zijn.
Zoals Johannes ons mee geeft:
"Ieder mens moet zijn troost zoeken,
waar hij die denkt te vinden"
Ik ben nog even zoekende......
De afscheidsplechtigheid zal gehouden worden op 23-12-2010 om 10:00 uur in de Kosterij van de Jacobijnerkerk, Brede plaats 4 in Leeuwarden. Gelegenheid te condoleren van 9:30 uur tot 10:00 uur. De crematie zal in familiekring plaatsvinden.
De afscheidsplaats had niet beter gekozen kunnen zijn.
Zoals Johannes ons mee geeft:
"Ieder mens moet zijn troost zoeken,
waar hij die denkt te vinden"
Ik ben nog even zoekende......
-
- Real name: Martijn van Gortel
Damn..
Johannes, het ga je goed! Ik heb je altijd als warm mens gekend!
Johannes, het ga je goed! Ik heb je altijd als warm mens gekend!
- Andrew Tjon A Ong
Toen ik bericht binnen kreeg dat het niet goed ging met Johannes Lemstra, was dat echt een shock voor me. Toen duidelijk werd dat het zelfs zo ernstig was dat hij in een hospice was opgenomen en dat hij misschien wel het nieuwe jaar niet zou halen kreeg ik er spontaan tranen van in m’n ogen. Zo zielig, dat men en ikzelf niets meer voor hem konden doen. Ik kende Johannes helemaal niet zo goed. Ik had echter wel een heel speciale band met hem. De eerste keer dat ik hem ontmoette was ergens begin jaren tachtig. Hij was kampioen van Friesland en ik was net kampioen van Utrecht geworden. Het was tijdens de Nationale Damdag dat ergens in Gelderland verspeeld werd. Ik had nog nooit van Lemstra als speler gehoord, dus ik als kersverse UPDBkampioen wilde hem wel even een lesje leren. Echter de partij liep totaal niet naar wens. Sterker nog. Ik dreigde van het bord gezet te worden. In mijn ooghoeken zag ik dat hij wel in grote tijdnood zou komen, maar uit niets kon je opmaken dat Lemstra zich daar zorgen over maakte. Nadat hij de vijftig zetten had gehaald liet hij zijn vlag vallen en ging hij er eens goed voor zitten om de winst uit te rekenen. We hebben de vijftig gehaald hè? vroeg hij aan me. Ja, zei ik maar je moest er zestig hebben, zei ik tegen hem. De arbiter kwam erbij en verklaarde de partij gewonnen voor me. Zonder ook maar één protest geluidje gaf Johannes mij zonder blikken of blozen ten teken van overgave een ferme hand, maar wilde toch met mij het standje verder analyseren of er nog wel winst voor hem had ingezeten. Zo een groot liefhebber van het spel was hij. Sindsdien zijn we altijd goede vrienden gebleven. Steeds als we elkaar tegen kwamen konden we nog hartelijk om het voorval lachen, wat zich nu bijna dertig jaar geleden had afgespeeld. Ik heb hem daarna een hele tijd niet meer gezien. In het toernooi van Nijmegen heb ik hem nog een paar keer meegemaakt en in het toernooi van Goes had hij samen met Erwin Heslinga zijn tent pal naast de mijne staan en Johannes kwam heel trouw elke ochtend een kopje thee bij me drinken. De laatste keer dat ik tegen hem speelde was vijf jaar geleden in de eerste ronde van het Amersfoort Opentoernooi. Ik liet me met teveel risico opsluiten aan mijn lange vleugel en Johannes won overtuigend. Eindelijk gerechtigheid zei ik tegen hem, en hij wist meteen wat ik bedoelde. Hij was gelukkig weer de oude geworden dacht ik toen, want ik had zijdelings gehoord dat hij in het verleden wel eens een drankprobleem zou hebben gehad. Dat vond ik heel vreemd om te horen, omdat ik het totaal niet bij Johannes vond passen. Hij was er zo trots op dat hij in Goes vaak meerdere malen per dag een kopje kruiden thee bij me kwam drinken. Johannes heeft op mij altijd een zeer wijze indruk gemaakt. Niet alleen qua verschijning, maar vooral ook zijn manier van praten. Als ik hem iets vroeg was het vrijwel nooit een antwoord van ja of nee. Nee, hij ging er altijd een heel verhaal omheen bouwen en ik vond het een genot om naar hem te luisteren. De wijsheid droop er van af! Ik ga hem vreselijk missen!Piet Bouma wrote:Vandaag is Johannes Lemstra, lid van DC De Oldehove overleden.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Op de website van De Oldehove staat een mooi geschreven in memoriam van clubgenoot Piet Tuik:
http://www.deoldehove.nl
Ik heb zelf ook een stukje geschreven:
http://damwereld1.web-log.nl/blog
http://www.deoldehove.nl
Ik heb zelf ook een stukje geschreven:
http://damwereld1.web-log.nl/blog
Heaven is no location, but a state of mind
- Eric Sanders
Onze sympathieke clubgenoot Guus Heutinck is tot ons grote verdriet overleden.
De crematie is vrijdag aanstaande.
De crematie is vrijdag aanstaande.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Guus, pas 50 jaar. Zijn familie en ook NOAD gecondoleerd