Dat was niet zo'n slim juridisch advies. Dankzij dat advies heeft de arme Gantvarg zijn eigen graf gegraven. Jelle Groeneveld, voormalig juridisch medewerker van Stichting De Ombudsman en oud-politie-inspecteur, vertelde dat als Gantvarg volkomen buiten schot had willen blijven, hij gewoon aangifte had moeten doen bij de Nederlandse politie. Hooguit had hij dan een berisping gekregen als was gebleken dat hij uit zijn nek had staan kletsen.Henk de Witt wrote:Ik ken de details ook niet Casper. Je hoort zoveel verhalen. Zo heb ik gehoord dat Gantwarg door Hildering uit zijn functie van financieel controleur ontheven zou zijn (als dit waar is, vraag ik me af of Hildering daartoe de bevoegdheid had) en dat Gantwarg juridisch advies zou hebben gekregen zijn beklag te doen bij het NOC/NSF omdat de FMJD zijn zetel in Nederland heeft.Casper van der Tak wrote:Ik heb net als Hanco begrepen dat Gantwarg geschorst/geroyeerd is vw schade berokkend aan de KNDB door de brief aan NOC/NSF. Daar kan ik me iets bij voor stellen, maar ik ken de details niet, dus geen definitief oordeel.
In ieder geval had men Gantwarg wel uit mogen nodigen om zijn kant van de zaak te belichten.
Dan zie ik eerlijk gezegd nog steeds de schade voor de KNDB niet.
De schade voor de KNDB is onder andere het reputatieschadeverhaal en de verstoorde relatie met de voorzitter van NOC*NSF. Omdat de vice-president van de FMJD ook nog een van de belangrijkste sponsors is van damwedstrijden, is duidelijk dat de KNDB niet zomaar kan tolereren dat Gantwarg van alles beweert over dit soort mensen zonder dat hij dat bewijzen kan, zeker niet als hij die beweringen gaat opschrijven in een brief aan de belangrijkste geldgever van de KNDB. Eveneens begrijpelijk is dat het KNDB-bestuur het opneemt voor KNDB-vertegenwoordigers in het FMJD-bestuur.
Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat het idee om maatregelen te nemen tegen Gantwarg geleverd is door NOC*NSF, wat ook niet zo te spreken was over Gantwarg's actie.
Is het misschien mogelijk dat Gantwarg's brief aan NOC*NSF op dit forum wordt geplaatst?