WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post Reply
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by A.Presman » Wed May 29, 2013 20:05

Moscow - 2001 was een redding toernooi die ontstond na de late terugtrekking van organisatie in Riga.
Dus het was WK-2000.
Omdat in 2001 moest al Challenge gespeeld worden had het snel moeten gebeuren.
Dat HET MOEST werd zodanig belangrijk bevonden dat de voorwaarden zoals prijzengeld werden (denk ik) niet bij de organisatie geeist.

Dat doet me eerder te denken aan de onlangs gespeelde match Georgiev - Shwarzman

mikkeltje

Post by mikkeltje » Wed May 29, 2013 20:53

A.Presman wrote:Moscow - 2001 was een redding toernooi die ontstond na de late terugtrekking van organisatie in Riga.
Dus het was WK-2000.
Dat HET MOEST werd zodanig belangrijk bevonden dat de voorwaarden zoals prijzengeld werden (denk ik) niet bij de organisatie geeist.

Dat doet me eerder te denken aan de onlangs gespeelde match Georgiev - Shwarzman
Ik kan me herinneren dat er vooraf (zij het een vage) wel degelijk een toezegging was gedaan over het prijzengeld (en dat klimashev daar uiteindelijk verantwoordelijk voor had moeten zijn). Klimashev is er vervolgens met de staart tussen de benen vandoor gegaan. Ik geloof dat de inkomsten nog net de en zijn kosten dekten.

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Wed May 29, 2013 23:41

mikkeltje wrote:
A.Presman wrote:Moscow - 2001 was een redding toernooi die ontstond na de late terugtrekking van organisatie in Riga.
Dus het was WK-2000.

Ik kan me herinneren dat er vooraf (zij het een vage) wel degelijk een toezegging was gedaan over het prijzengeld (en dat klimashev daar uiteindelijk verantwoordelijk voor had moeten zijn). Klimashev is er vervolgens met de staart tussen de benen vandoor gegaan. Ik geloof dat de inkomsten nog net de en zijn kosten dekten.
In Toulon 1992 waren de Fransen toch niet veel beter met het nakomen van financiele beloften? Alleen de match Sijbrands-Tsjizjow was dankzij mecenas Bessel Kok een financieel success.

henk stoop

Post by henk stoop » Thu May 30, 2013 09:43

Rein Halbersma wrote:In Toulon 1992 waren de Fransen toch niet veel beter met het nakomen van financiele beloften? Alleen de match Sijbrands-Tsjizjow was dankzij mecenas Bessel Kok een financieel success.
Ik kan me herinneren dat hier inderdaad twijfels over waren, maar de cheques die bij de prijsuitreiking aan de prijswinnaars werden gegeven konden gewoon worden verzilverd bij de bank.

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Fri May 31, 2013 00:52

Wereldtitel komt naar Nederland.
Eindelijk!! Hoe het tot stand komt is niet zo relevant.
In poule D , waar ook Roel Boomstra speelt is uiteraard zwakste poule. Als Roel van de 2 mede-finalisten weet te winnen en in de finale 8 keer remise speelt en 1 partij wint dan is hij WERELDKAMPIOEN. Sponsor in Emmen staat al te wachten. Volgend jaar tweekamp Georgiev- Boomstra.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri May 31, 2013 10:17

Leo Aliar wrote:Wereldtitel komt naar Nederland.
Eindelijk!! Hoe het tot stand komt is niet zo relevant.
In poule D , waar ook Roel Boomstra speelt is uiteraard zwakste poule. Als Roel van de 2 mede-finalisten weet te winnen en in de finale 8 keer remise speelt en 1 partij wint dan is hij WERELDKAMPIOEN. Sponsor in Emmen staat al te wachten. Volgend jaar tweekamp Georgiev- Boomstra.
Arnaud Cordier wordt vervangen door Artem Ivanov. Hier gaat de pouleindeling als ik de reglementen goed heb begrepen.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Fri May 31, 2013 13:54

Op de website van het toernooi staat de klungelige mededeling
Arnaud Cordier (France)refused to participate. He will be replaced by Artem Ivanov (Ukraine)
Op het forum van de Franse bond is het werkelijke verhaal te lezen. Meer dan een half jaar heeft Cordier geprobeerd om een visum te regelen, maar als gevolg van de lakse houding van de organisatie, en vanwege een spelfout gemaakt door het visumbureau, gaat het voor hem niet door.

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Fri May 31, 2013 15:42

Wieger Wesselink wrote:Op de website van het toernooi staat de klungelige mededeling
Arnaud Cordier (France)refused to participate. He will be replaced by Artem Ivanov (Ukraine)
Op het forum van de Franse bond is het werkelijke verhaal te lezen. Meer dan een half jaar heeft Cordier geprobeerd om een visum te regelen, maar als gevolg van de lakse houding van de organisatie, en vanwege een spelfout gemaakt door het visumbureau, gaat het voor hem niet door.
http://www.ffjd.fr/Web/index.php?page=f ... et=9857894
Dat schrijnende verhaal is zeer toepasselijk getiteld "Poulidor is een kleine speler". Net zoals de eeuwige tweede in het wielrennen (voordat Joop Zoetemelk die titel overnam) grijpt Cordier overal naast, en heeft hij ondanks 11(!!) Franse titels nog nooit op een WK gestaan.
Last edited by Rein Halbersma on Fri May 31, 2013 16:11, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri May 31, 2013 16:10

Hoeveel Nederlanders zijn er al ter plaatse? In het verleden werd er nog wel eens op een speelgerechtigde deelnemer "ingepraat" om van deelname af te zien , dit ten bate van een reserve speler. Verder komt het maar zelden voor dat alle Afrikaanse helden op tijd arriveren. Thijssen zal ongetwijfeld aan bod komen verwacht ik

Lavreg
Real name: Gerrit van Mastrigt

Post by Lavreg » Fri May 31, 2013 16:41

Fred van Amersfoort wrote:Hoeveel Nederlanders zijn er al ter plaatse? In het verleden werd er nog wel eens op een speelgerechtigde deelnemer "ingepraat" om van deelname af te zien , dit ten bate van een reserve speler. Verder komt het maar zelden voor dat alle Afrikaanse helden op tijd arriveren. Thijssen zal ongetwijfeld aan bod komen verwacht ik
Zou leuk zijn, maar hoe krijg je het voor elkaar om nu nog een visum te krijgen en op tijd in Ufa te zijn?
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri May 31, 2013 17:14

Lavreg wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Hoeveel Nederlanders zijn er al ter plaatse? In het verleden werd er nog wel eens op een speelgerechtigde deelnemer "ingepraat" om van deelname af te zien , dit ten bate van een reserve speler. Verder komt het maar zelden voor dat alle Afrikaanse helden op tijd arriveren. Thijssen zal ongetwijfeld aan bod komen verwacht ik
Zou leuk zijn, maar hoe krijg je het voor elkaar om nu nog een visum te krijgen en op tijd in Ufa te zijn?
Kees is al in Ufa, dus op tijd komen moet lukken :wink:

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri May 31, 2013 20:18

Double_D wrote:
Lavreg wrote:
Kees is al in Ufa, dus op tijd komen moet lukken :wink:
De vraag is alleen in hoeverre Kees het nodig vindt om ook nog bij de opening aanwezig te zijn.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Ganesha

Post by Ganesha » Fri May 31, 2013 20:55

Zou leuk zijn, maar hoe krijg je het voor elkaar om nu nog een visum te krijgen en op tijd in Ufa te zijn?[/quote]

Kees is al in Ufa, dus op tijd komen moet lukken :wink:[/quote]

De vraag is alleen in hoeverre Kees het nodig vindt om ook nog bij de opening aanwezig te zijn.[/quote]

Kees zal mee gaan met de andere 3 spelers. Lijkt mij niet dat Kees mee gaat om dan maar niet aanwezig te zijn bij de opening.
Dit toernooi is volgens mij Kees enige kans om zijn A-status te behouden.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri May 31, 2013 21:07

Ganesha wrote: Kees zal mee gaan met de andere 3 spelers.
Dat klinkt veilig.
Ganesha wrote: Lijkt mij niet dat Kees mee gaat om dan maar niet aanwezig te zijn bij de opening.
Lijkt mij ook niet.
Ganesha wrote:Dit toernooi is volgens mij Kees enige kans om zijn A-status te behouden.
Volgens mij ook.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Ganesha

Post by Ganesha » Fri May 31, 2013 21:55

Is er een loting geweest voor de 4 groepen? Vind groep D wel erg licht vergeleken met de overige 3 groepen.

Post Reply