DamManager

VibeMan

Re: DamManager

Post by VibeMan » Thu Oct 18, 2012 00:58

Waar blijven de updates?
het is al donderdag :roll:

Candamir

Post by Candamir » Thu Oct 18, 2012 11:50

Er is goed gescoord in de 3e ronde van Dammanager. Vergelijk alle scores maar eens met die van de voorgaande ronde. Verrassend, zo collectief duidelijk anders scoren. En dat terwijl het aantal gemeenschappelijke spelers per team meestal niet echt zo groot is.

Jan Terpstra behaalde de hoogste dagscore en blijft uiteraard koploper.
Cor viel buiten de boot met een score van 624 punten.

Alle uitslagen en standen kun je vinden op het bekende adres.
Het kan best zijn dat de site daar al eerder is bijgewerkt dan het verslagje hier staat. (Vibeman :wink:)

De competitie is nog nooit zo spannend geweest!
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Wed Oct 31, 2012 17:26

Weinig nieuws te melden bij DamManager. Jan Terpstra blijft koploper.
Afgevallen is deze keer Zainal Palmans. Gelukkig doet hij en zijn team het in de gewone competitie erg goed.
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Sun Nov 11, 2012 15:11

Op dit moment kan ik de resultaten niet bijwerken. Ik ben aan mijn golfswing aan het werken in Obama-land. Zo meteen na het ontbijt gaan we nog naar de slotdag van het golftoernooi in Disney. Razend benieuwd hoe het afloopt met Beljan. Zoek maar eens op met google. Werkelijk verbluffend.

Voor de volgende ronde zijn alle resultaten bijgewerkt op de site van DamManager.

CU Peter.
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Wed Nov 21, 2012 11:29

We hebben een nieuwe oude koploper. Wim Boer, ook al koploper na dag 1, heeft opnieuw de leiding genomen.
De damrakkers van Jan Terpstra volgen hem op de voet. Eigenlijk doen dat de meeste spelers, want het hele veld is in elkaar gekropen.
Alleen Cor valt met zijn team toch wel buiten de boot.
Een opmerkelijk hoge score voor Paalaap, het team van Zainal. Vorige ronde nog afgevallen en nu deze keer een mega-score.

Afgevallen deze laatste ronde is IJsbrand.

(PS Heeft iedereen nog gezien dat het goed is afgelopen met Beljan in Disney? Zelf heb ik het live mee kunnen meemaken en heb hem de hele laatste ronde ondersteund. Na Bubba Watson de longest driver op de amerikaanse tour en dat kun je merken. Zijn gemiddelde afstand zal zo rond mijn langste afslag ooit zijn, zo'n 290 meter)
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Wed Nov 28, 2012 20:04

Om meteen met de deur in huis te vallen: Veelvoudig oud-koploper Jan Terpstra ligt er uit. Zo kan het gaan met DamManager.

Wim Boer behoudt de leiding. Alleen Ria haalde meer punten deze ronde. Komt het dan toch wel goed met haar?
Meer dan de helft van alle deelnemers heeft nu een totaal van in de 4200 punten. De koploper heeft er 4500.
Het belooft dus een spannende tweede helft van de competitie te worden.

De stand aan kop:
  • 1. Wim Boer 4500
    2. Maarten Wichers 4397
    3. Jan Terpstra 4292

Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Mon Dec 10, 2012 15:57

Na de 7e speelronde blijft Wim Boer aan kop. Met een middelmatige score ziet hij zijn achtervolgers wel dichtbij komen. Tot die groep behoort ook Gerard Bruins die de hoogste dagscore behaalde.
De enige dame in het gezelschap scoorde ook nu weer goed en komt met rasse schreden dichterbij.

Afvaller deze laatste speeldag is Bart Lugthart, die maar nipt minder scoorde dan Johannes van der Veer.

De stand aan kop is:
  • 1. Wim Boer 5160
    2. Maarten Wichers 5120
    3. Gerard Bruins 5073
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Wed Jan 09, 2013 21:00

De winnaar van de vorige editie van Dammanager, Peter vd Stap is afgevallen.
Dat niet alleen, hij begint nu aardig achter te raken op het leidende trio.
Wim Boer blijft nipt aan kop, Maarten Wichgers tweede en Jan Terpstra staat nu weer derde.

LET OP: Volgende ronde vallen er 2 teams af!!!

Ik golf, dus ik leef

VibeMan

Post by VibeMan » Thu Jan 10, 2013 13:06

[quote="Candamir"]De winnaar van de vorige editie van Dammanager, Peter vd Stap is afgevallen.
Wim Boer blijft nipt aan kop, Maarten Wichgers tweede en Jan Terpstra staat nu weer derde.

Jan Terpstra is 2 ronden geleden toch al afgevallen? Vibeman moet dus 3e staan!
Of begrijp ik de spelregels niet? Graag dan even een heldere uitleg 8)

Candamir

Post by Candamir » Thu Jan 10, 2013 16:28

VibeMan wrote:
Candamir wrote:De winnaar van de vorige editie van Dammanager, Peter vd Stap is afgevallen.

Jan Terpstra is 2 ronden geleden toch al afgevallen? Vibeman moet dus 3e staan!
Of begrijp ik de spelregels niet? Graag dan even een heldere uitleg 8)

Ik heb de volgende speluitleg nog even voor je opgezocht ver terug in deze draad:

Competitie A voor 80 % van de totale prijzenpot
Per ronde worden per team de berekende punten bij elkaar opgeteld.
50 % voor de winnaar.
30 % voor nummer 2.
20 % voor nummer 3.

Competitie B voor 20 % van de totale prijzenpot
Een afvalrace. Per ronde vallen een aantal teams met de laagste scores af. Er wordt alleen gekeken naar de huidige ronde. Hoeveel er per ronde afvallen hangt af van het aantal ingeschreven teams en wordt voor ingang van elke ronde bekend gemaakt.

Dus VibeMan, iedereen heeft zich bij het begin automatisch ingeschreven voor zowel competitie A als B. Voor competitie B kun je gaandeweg het seizoen afvallen. Dit is definitief. Jan Terpstra was al eerder afgevallen, nu is dat ook Peter vd Stap. Er zijn nog 8 teams over. Wie in de laatste ronde de meeste punten haalt die ronde en nog niet afgevallen is wint de pot van B.
Voor Competitie A is het wat simpeler. Iedereen speelt mee voor deze pot, niemand kan tussentijds afvallen en de de eerste 3 van het totaalklassement winnen de prijzen.

VibeMan, jij staat er behoorlijk goed voor, je bent nog niet afgevallen en speelt dus nog mee voor pot B. In het totaalklassement voor pot A sta je ook vlak achter de jongens op de podiumplaatsen.
Duidelijk zo?
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Thu Jan 24, 2013 11:50

Het blijft ongekend spannend aan kop bij DamManager. Niet eerder hadden we vlak voor tijd zo'n grote compacte kopgroep.
De beide koplopers leverden slechts iets van hun voorsprong in. Let eens op de scores van de nummer 2 Maarten Wichers. Wat een regelmaat aan degelijke scores.
Maar DamManager blijft DamManager. Met nog 2 rondes te gaan is er nog niets beslist.

Deze ronde hadden we 2 afvallers, te weten Mark Deurloo en Gerard Bruins. Gerard zit in ieder geval nog wel in de race voor het podium in het totaalklassement.

LET OP: Volgende ronde vallen er weer 2 teams af!!! Dan blijven er nog 4 teams over voor de finaleronde.

Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Thu Feb 07, 2013 12:09

We hebben een nieuwe koploper. En dat 1 ronde voor het eind. Maarten Wichgers heeft de koppositie overgenomen van Wim Boer. Derde blijft Jan Terpstra.
De winst van competitie A zal dus vermoedelijk gaan tussen de nummers 1 en 2, maar nummer 3 kan zeker nog voor een verrassing zorgen.

Voor de winst in competitie B, de afvalrace, zijn er nog 4 teams overgebleven. Hier zien we de naam van Maarten Wichgers wederom.
Hadden we vorig jaar de fraaie dubbel (zelfs een triple, hoe dat kan lees verder terug in deze draad) van Peter v.d. Stap, nu zou Maarten dit kunststukje kunnen uithalen.
Opgemerkt dient nog te worden dat zowel Gerbrand Hessing als Peter Schuitema wel degelijk ook 2 prijzen kunnen binnenhalen, ook al is het maar een mini-dubbel.

Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Wed Feb 20, 2013 21:38

De eindstand is bekend:

1e Maarten Wichgers (60 euro)
2e Wim Boer (36 euro)
3e Peter v.d. Stap (24 euro)

Dit jaar hebben we opnieuw een winnaar van de dubbel. Van de overgebleven laatste 4 spelers behaalde Maarten de hoogste score (30 euro).

Prijswinnaars, gefeliciteerd. Vooral Maarten met zijn dubbel.
Ik reken weer op jullie deelname volgend jaar!

Voor een compleet overzicht van alle scores en de totaalstand zie de website http://www.dammanager.herobo.com

Ik golf, dus ik leef

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Fri Feb 22, 2013 13:22

Candamir wrote:De eindstand is bekend:

1e Maarten Wichgers (60 euro)
2e Wim Boer (36 euro)
3e Peter v.d. Stap (24 euro)

Dit jaar hebben we opnieuw een winnaar van de dubbel. Van de overgebleven laatste 4 spelers behaalde Maarten de hoogste score (30 euro).

Prijswinnaars, gefeliciteerd. Vooral Maarten met zijn dubbel.
Ik reken weer op jullie deelname volgend jaar!

Voor een compleet overzicht van alle scores en de totaalstand zie de website http://www.dammanager.herobo.com

Peter, weer bedankt voor het organiseren!!

Eindelijk die 1e plek en als bonus nog de dubbel ook! Is kijken of ik weer zo'n degelijk team kan formeren de volgende keer.
1 voordeel, door het niet promoveren van MTB hoef ik iig niet mezelf te kiezen :)

Laten we hopen dat we een enorme deelnemersboost gaan krijgen voor volgend seizoen!

Groeten,
Maarten

Post Reply