Nationale Competitie 2011-2012
Re: Nationale Competitie 2011-2012
Dc fryslan heeft geen mail ontvangen van de heer Davelaar
Er heeft nooit iemand beweerd dat dat wel is gebeurd. Ik reageerde op jouw opmerking dat Het Noorden van niets wist. Ik weet toevallig dat dat niet klopt. Nogmaals, de communicatie loopt primair via het bondsbureau.hansie wrote:Dc fryslan heeft geen mail ontvangen van de heer Davelaar
Los van het probleem rondom de communicatie is het wel heel vreemd dat er ineens vaste lokaties door de KNDB worden aangewezen.
Vorig jaar hadden wij (MTB Hoogeveen) ook gevraagd om een andere lokatie in onze wedstrijd tegen Denk en Zet Hardinxveld. Er was zelfs al plek in Utrecht om daar samen met Ons Genoegen de wedstrijd te spelen, maar de wedstrijdleider vond dat niet nodig omdat de gemiddelde afstand van de Hoofdklasse al dusdanig hoog was dat de "150km" regel niet zou gelden.
Als je nu naar de loting kijkt zie je dat bv Het Noorden thuis mag spelen, maar moet daarvoor helemaal naar Lunteren, dat is toch raar???!!
Persoonlijk zou ik er als team niet mee akkoord gaan en ik denk dat de wedstrijdleider regelmentair geen poot heeft om op te staan!
Verder vind ik het idee wel goed om vaste lokaties te regelen voor de nacompetitie, maar doe het dan wel centraal en neem het op in het wedstrijdboekje!! Nu wordt er slecht gecommuniceerd en lijkt het op een blauwe maandag bedacht te zijn...
Vorig jaar hadden wij (MTB Hoogeveen) ook gevraagd om een andere lokatie in onze wedstrijd tegen Denk en Zet Hardinxveld. Er was zelfs al plek in Utrecht om daar samen met Ons Genoegen de wedstrijd te spelen, maar de wedstrijdleider vond dat niet nodig omdat de gemiddelde afstand van de Hoofdklasse al dusdanig hoog was dat de "150km" regel niet zou gelden.
Als je nu naar de loting kijkt zie je dat bv Het Noorden thuis mag spelen, maar moet daarvoor helemaal naar Lunteren, dat is toch raar???!!
Persoonlijk zou ik er als team niet mee akkoord gaan en ik denk dat de wedstrijdleider regelmentair geen poot heeft om op te staan!
Verder vind ik het idee wel goed om vaste lokaties te regelen voor de nacompetitie, maar doe het dan wel centraal en neem het op in het wedstrijdboekje!! Nu wordt er slecht gecommuniceerd en lijkt het op een blauwe maandag bedacht te zijn...
Het is volgens mij ook veel leuker (en duidelijker) als er van te voren een centrale plek (Utrecht?) zou komen voor alle na competitie wedstrijden, alle teams dan in een grote zaal en altijd veel toeschouwers rond de borden na verloop van een paar uur (hoewel met het nieuwe speeltempo moet je dat nog maar afwachten )
Misschien een goed idee om dit voor te leggen aan bondsraadsleden.
Misschien een goed idee om dit voor te leggen aan bondsraadsleden.
-
Waarom heeft de KNDB problemen met reisafstanden? Ik heb ze nooit gehoord over CEMA-DCF of DCF-CEMA. Wat ons betreft ook niet nodig, want na 2 seizoenen is het net zo breed als lang.
-
- Real name: Martijn van Gortel
Eens.Douwe Edelenbos wrote:Waarom heeft de KNDB problemen met reisafstanden? Ik heb ze nooit gehoord over CEMA-DCF of DCF-CEMA. Wat ons betreft ook niet nodig, want na 2 seizoenen is het net zo breed als lang.
Belachelijk dat gezever over afstanden. Dat we dan blij zijn dat we in Nederland wonen.
Dit jaar ben ik -weliswaar stond ik stevig op het gaspedaal- in 3 uurtjes van Sittard naar Wanswert gereden met een omweg via Tilburg.
Grotere afstanden zullen er in de NC mijn inziens niet zijn. Afstand is hier niets.
(Het kan natuurlijk altijd extremer, toen ik wedstrijdleider was in Limburg klaagde een Brunssumse vereniging er over dat zij voor het tweede jaar achter elkaar de verre uitwedstrijd tegen Roermond moesten spelen..)
Dat heb je aan Dieter van Gortel te danken. Die sprak vorig jaar schande van de nacompetitie wedstrijd Westland - CEMA 2 (212km). Deze is toen in Tilburg gespeeld. Ereklasse teams zijn verre uitwedstrijden gewend, maar daaronder niet. Het is best een redelijke oplossing om een locatie te vinden die ergens halverwege ligt.Douwe Edelenbos wrote:Waarom heeft de KNDB problemen met reisafstanden? Ik heb ze nooit gehoord over CEMA-DCF of DCF-CEMA. Wat ons betreft ook niet nodig, want na 2 seizoenen is het net zo breed als lang.
De procedure is natuurlijk wel iets anders gegaan dan hier wordt voorgesteld. Eerst is een locatie in het midden bedacht (en later veranderd door een andere locatie in het midden, maar dat terzijde) en daarna is geloot wie er wit heeft aan bord 1. Vervolgens komen er allerlei protesten van de teams die 'thuis' spelen. Bedenk dat je ook een uitwedstrijd had kunnen loten. Dan hadden we jullie vast niet gehoord.
-
.GuidoB wrote:Ereklasseteams zijn verre uitwedstrijden gewend, maar daaronder niet.
Wat een onzinnig gebazel. Hiermee geef je er blijk van geen moment te hebben gekeken naar de indeling van de onderliggende hoofdklassen. Ik zie daar bijv. op 14-01-2012 de wedstrijd TDV - de Oldehove. Straks ga je nog voorstellen die voortaan maar in Lunteren te gaan spelen net als - blijkbaar??? - DCF tegen Micone. Nog een voorbeeld SNA - 's Gravenpolder.
Inderdaad Guido, clubs die niet in de Ereklasse spelen maar daar wel naar toe willen/kunnen, zijn het niet gewend reizen van 200 km of nog meer (whaaaah) te maken. Doe de volgende keer eerst je huiswerk.
Ons eerste speelt in de Ereklasse. Een dergelijk team is het gewend om verre uitwedstrijden te spelen (citaat GuidoB). Daarbij past de aantekening dat het verschil in reistijd naar Lunteren (2:12) of Tilburg (2:47) maar een ruim half uur is. (GoogleMaps). Met andere woorden: of het eerste nu een uitwedstrijd had geloot (wat overigens niet zo was !!!) of nu (blijkbaar!!) naar Lunteren mag, dat is lood om oud-ijzer. Je opmerking 'dan hadden we jullie vast niet gehoord' slaat dus als een tang op een varken.GuidoB wrote: Bedenk dat je ook een uitwedstrijd had kunnen loten. Dan hadden we jullie vast niet gehoord.
Twee opmerkingen.
De indeling heb ik zelf mede gemaakt. En toen had ik mijn ogen open. Ik weet dat er grote reisafstanden zijn in de hoofdklasse. En in de 1e klasse zijn ze er ook (grootste 224km). Zoek het woord 'gewend' eens op in een woordenboek, misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
Mijn punt is dat jullie nogal wat bezwaar maken dat je naar Lunteren moet voor de wedstrijd. Maar het is nog altijd dichterbij dan Tilburg, dus daar kun je toch niet veel bezwaar tegen hebben? En had je dat bezwaar ook gehad als jullie een uitwedstrijd hadden geloot? Ik geloof er niks van.
De indeling heb ik zelf mede gemaakt. En toen had ik mijn ogen open. Ik weet dat er grote reisafstanden zijn in de hoofdklasse. En in de 1e klasse zijn ze er ook (grootste 224km). Zoek het woord 'gewend' eens op in een woordenboek, misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
Mijn punt is dat jullie nogal wat bezwaar maken dat je naar Lunteren moet voor de wedstrijd. Maar het is nog altijd dichterbij dan Tilburg, dus daar kun je toch niet veel bezwaar tegen hebben? En had je dat bezwaar ook gehad als jullie een uitwedstrijd hadden geloot? Ik geloof er niks van.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Spelers die 3 uur reizen, verschijnen minder fit achter de borden dan spelers die 10 minuten op de fiets zitten. Over 11 wedstrijden trekt dit wel min of meer recht, maar in die ene cruciale nacompetitiewedstrijd vind ik het bij grote afstanden wel eerlijk om de pijn te verdelen.Douwe Edelenbos wrote:Waarom heeft de KNDB problemen met reisafstanden? Ik heb ze nooit gehoord over CEMA-DCF of DCF-CEMA. Wat ons betreft ook niet nodig, want na 2 seizoenen is het net zo breed als lang.
Toch maar weer even iets rechtzetten. De discussie van vorig jaar had niets te maken met afstand maar wet de vaststelling van de wedstrijd. Eerst in Geleen en toen toch in het Westland. Uiteindelijk is het centraal geworden in een poging iedereen tevreden te stellen.GuidoB wrote:Dat heb je aan Dieter van Gortel te danken. Die sprak vorig jaar schande van de nacompetitie wedstrijd Westland - CEMA 2 (212km). Deze is toen in Tilburg gespeeld. Ereklasse teams zijn verre uitwedstrijden gewend, maar daaronder niet. Het is best een redelijke oplossing om een locatie te vinden die ergens halverwege ligt.Douwe Edelenbos wrote:Waarom heeft de KNDB problemen met reisafstanden? Ik heb ze nooit gehoord over CEMA-DCF of DCF-CEMA. Wat ons betreft ook niet nodig, want na 2 seizoenen is het net zo breed als lang.
De procedure is natuurlijk wel iets anders gegaan dan hier wordt voorgesteld. Eerst is een locatie in het midden bedacht (en later veranderd door een andere locatie in het midden, maar dat terzijde) en daarna is geloot wie er wit heeft aan bord 1. Vervolgens komen er allerlei protesten van de teams die 'thuis' spelen. Bedenk dat je ook een uitwedstrijd had kunnen loten. Dan hadden we jullie vast niet gehoord.
-
Degene die heeft bedacht dat Lunteren in het midden ligt van Wanswerd en Tilburg moet hoognodig zijn topografische kennis opvijzelen.
Ik heb hier niemand gezien die dat beweert. Je hebt ook te maken met een speellocatie die beschikbaar moet zijn. Harderwijk was beter geweest, maar de zaal was helaas niet beschikbaar.Douwe Edelenbos wrote:Degene die heeft bedacht dat Lunteren in het midden ligt van Wanswerd en Tilburg moet hoognodig zijn topografische kennis opvijzelen.
-
Is er ook contact geweest met Zwolle of Hattem. Dat ligt beduidend meer 'in het midden' of kunnen we concluderen dat niemand daaraan heeft gedacht?!GuidoB wrote:Ik heb hier niemand gezien die dat beweert. Je hebt ook te maken met een speellocatie die beschikbaar moet zijn. Harderwijk was beter geweest, maar de zaal was helaas niet beschikbaar.Douwe Edelenbos wrote:Degene die heeft bedacht dat Lunteren in het midden ligt van Wanswerd en Tilburg moet hoognodig zijn topografische kennis opvijzelen.
Geen idee. Vraag het Evert Davelaar. Dat is de coördinator wedstrijden. Ik heb alleen de indeling gecontroleerd.Douwe Edelenbos wrote:Is er ook contact geweest met Zwolle of Hattem. Dat ligt beduidend meer 'in het midden' of kunnen we concluderen dat niemand daaraan heeft gedacht?!GuidoB wrote:Ik heb hier niemand gezien die dat beweert. Je hebt ook te maken met een speellocatie die beschikbaar moet zijn. Harderwijk was beter geweest, maar de zaal was helaas niet beschikbaar.Douwe Edelenbos wrote:Degene die heeft bedacht dat Lunteren in het midden ligt van Wanswerd en Tilburg moet hoognodig zijn topografische kennis opvijzelen.