Ik was hem alweer vergeten! Inderdaad jammer dat ik het niet gezien heb. Als pupil is de bomzet veel spectaculairder. Overigens speelde ik het eerste deel van de partij als een draak (volgens mij speelde ik in no time 48 op) dus op zich kan ik niet ontevreden zijn dat ik nog een punt overhield.Andrew Tjon A Ong wrote: Nog een deskundige erbij. Hartstikke mooi Bert! Ik wist niet zo uit het hoofd, dat het offer 22-17 en 28-22 remise was. Ik geloof je meteen hoor, maar ik heb het voor de zekerheid even in Flits gezet, en die geeft toch wel een hoge waardering voor zwart (0,9). Ik denk dat het daarom niet mee zal vallen, om in de praktijk die waarschijnlijk analytische remise er uit te halen.
Trouwens, was jij niet één van de twee spelers, die de gewonnen positie van bijv. Gerrit de Bruijn-Rob Schrooten remise liet lopen?
Wit: Bert Aalberts
Zwart: Marc den Hartog
NLD-chP, 02-05-2007
Wit aan zet!
Zoals inmiddels bekend, staat wit gewonnen. De meeste spelers met de witte positie hebben de stand ook weten te winnen (10 van de 12). Slechts twee keer ging het niet goed. Dit was er één van. Spelverloop: 44.27-21 16x27 45.32x12 23x34 46.12x23 19x28 47.30x8 en 1-1
Jammer van de gemiste winstkans Bert, maar het is vast een verzachtende omstandigheid, dat het hier een partij betrof uit het begin van jouw damcarrière, uit het Pupillen kampioenschap van NL.
Ik weet niets over een 0.9 waarde. Ik weet dat het remise is en dan kan ik de rest in de partij hopelijk wel berekenen
Ik herinner me deze stand gezien te hebben in een KNK. Daarin staat ook dat Leo Steijntjes de stand met zwart nog verloren heeft na het witte offer!!