KNDB Jubileum Viertallen Toernooi 10 september
-
- Real name: Michel Stempher
KNDB Jubileum Viertallen Toernooi 10 september
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over het viertallentoernooi in Utrecht op 10 september? Op de website van de KNDB staat alleen zo'n standaarddingetje in de damkalender.
Welke bedenktijd? Is er al een lijst van de teams die zich hebben opgegeven? etc. etc.
Welke bedenktijd? Is er al een lijst van de teams die zich hebben opgegeven? etc. etc.
Re: KNDB Jubileum Viertallen Toernooi 10 september
lees meer:groenteboer wrote:Weet iemand waar ik informatie kan vinden over het viertallentoernooi in Utrecht op 10 september? Op de website van de KNDB staat alleen zo'n standaarddingetje in de damkalender.
http://www.updb-dammen.nl/9_archief/nie ... -KNDB.html
-
Hetzelfde stukje als op de Utrechtse site is ook te vinden op de jubileumsite: http://www.100jaardammen.nl/
-
Oow helemaal onderop stond het. Vandaar dat ik het niet kon vinden. Toch blijft het vreemd dat er zo weinig reclame wordt gemaakt voor dit toernooi.. Zal het storm lopen dat ze bang zijn teams te moeten weigeren?Bert Aalberts wrote:http://www.100jaardammen.nl/
-
Ik vind zelf ook dat dit wel wat prominenter aangegeven kan worden. Als je echt goed zoekt zal je het wel vinden maar de vluchtige lezer scrollt niet naar beneden en mist de informatie over dit toernooi. Wellicht is het beter om de berichten die nu onder 'home' staan in te delen onder meerdere categorieën?groenteboer wrote:Oow helemaal onderop stond het. Vandaar dat ik het niet kon vinden. Toch blijft het vreemd dat er zo weinig reclame wordt gemaakt voor dit toernooi.. Zal het storm lopen dat ze bang zijn teams te moeten weigeren?Bert Aalberts wrote:http://www.100jaardammen.nl/
Nog meer bekendheid geven kan nooit kwaad. Volgens mij heeft wel iedere damclub via hun secretaris een uitnodiging per post of e-mail gehad. De clubs weten dus wel van het jubileumtoernooi af ...
-
Er staat nergens dat de teamleden ook daadwerkelijk van dezelfde damclub moeten zijn. Vier vrienden verspreid over het hele land mogen dus in principe ook gewoon een team vormen. Ik denk dat er maar weinig secretarissen zijn die deze informatie hebben doorgegeven.corboot wrote:Nog meer bekendheid geven kan nooit kwaad. Volgens mij heeft wel iedere damclub via hun secretaris een uitnodiging per post of e-mail gehad. De clubs weten dus wel van het jubileumtoernooi af ...
-
- Real name: Irene Stegeman
Op de KNDB site:
Jubileumtoernooi voor viertallen 10 september
woensdag 31 augustus 2011
Eén van de activiteiten in het kader van het 100-jarig jubileum van de KNDB is het jubileumtoernooi. Dit is een toernooi voor viertallen, dat gehouden wordt op zaterdag 10 september in het Nationale Denksportcentrum in Utrecht; het begint om 11 uur.
Iedere deelnemer speelt 5 rapidpartijen met een speeltempo van 20 minuten plus 5 seconden per zet. Er wordt zo veel mogelijk gespeeld in groepen van 6 gelijkwaardige teams. De opstellingen zijn vast en moeten bij aankomst ingeleverd worden. Wij adviseren ‘op sterkte' te spelen om zo veel mogelijk gelijkwaardige partijen te krijgen. De 4 spelers hoeven niet lid te zijn van dezelfde club.
Het vieren van het jubileum staat voorop; daarnaast is het een uitstekende gelegenheid voor competitiespelers om ritme op te doen; de bondscompetitie start immers een week later.
Het inschrijfgeld is 20 euro per team, te betalen bij aankomst. Er zijn geen grote geldprijzen maar de koffie en de thee zijn gratis voor iedereen en elke deelnemer krijgt een lunch cadeau die bestaat uit 2 broodjes, een kop soep en een glas (karne)melk.
Ik nodig je graag uit om mee te doen met dit toernooi. Je kan je tot 3 september aanmelden per e-mail bij gertvanwilligen@yahoo.com . Vermeld de naam van het team, de namen van de spelers en hun ratings. Een routebeschrijving staat op www.ndcdenhommel.nl .
De volgende teams hebben zich al ingeschreven:
ADC Amerongen
OSDO DAM Dongen
OG1100
BDV Brummen
Goes-Zierikzee
Van Stigt Thans
Ons Genoegen Den Ilp
Damvereniging VBI 1
Damvereniging VBI 2
Gorinchemse Damclub
Dammers Uit Oost
WSDV 1
WSDV 2
De Oldehove 1
De Oldehove 2
De Oldehove 3
Namens de Jubileumcommissie,
Gert van Willigen
Eén van de activiteiten in het kader van het 100-jarig jubileum van de KNDB is het jubileumtoernooi. Dit is een toernooi voor viertallen, dat gehouden wordt op zaterdag 10 september in het Nationale Denksportcentrum in Utrecht; het begint om 11 uur.
Iedere deelnemer speelt 5 rapidpartijen met een speeltempo van 20 minuten plus 5 seconden per zet. Er wordt zo veel mogelijk gespeeld in groepen van 6 gelijkwaardige teams. De opstellingen zijn vast en moeten bij aankomst ingeleverd worden. Wij adviseren ‘op sterkte' te spelen om zo veel mogelijk gelijkwaardige partijen te krijgen. De 4 spelers hoeven niet lid te zijn van dezelfde club.
Het vieren van het jubileum staat voorop; daarnaast is het een uitstekende gelegenheid voor competitiespelers om ritme op te doen; de bondscompetitie start immers een week later.
Het inschrijfgeld is 20 euro per team, te betalen bij aankomst. Er zijn geen grote geldprijzen maar de koffie en de thee zijn gratis voor iedereen en elke deelnemer krijgt een lunch cadeau die bestaat uit 2 broodjes, een kop soep en een glas (karne)melk.
Ik nodig je graag uit om mee te doen met dit toernooi. Je kan je tot 3 september aanmelden per e-mail bij gertvanwilligen@yahoo.com . Vermeld de naam van het team, de namen van de spelers en hun ratings. Een routebeschrijving staat op www.ndcdenhommel.nl .
ADC Amerongen
OSDO DAM Dongen
OG1100
BDV Brummen
Goes-Zierikzee
Van Stigt Thans
Ons Genoegen Den Ilp
Damvereniging VBI 1
Damvereniging VBI 2
Gorinchemse Damclub
Dammers Uit Oost
WSDV 1
WSDV 2
De Oldehove 1
De Oldehove 2
De Oldehove 3
Gert van Willigen
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
3 Teams van het roemruchte De Oldehove maar liefst en nul van het rivaliserende Huizum? Hoe zit dat Piet Bouma? Snotneus nog op vakantie ofzo?Damkoningin wrote:Op de KNDB site:
Ik nodig je graag uit om mee te doen met dit toernooi. Je kan je tot 3 september aanmelden per e-mail bij gertvanwilligen@yahoo.com . Vermeld de naam van het team, de namen van de spelers en hun ratings. Een routebeschrijving staat op http://www.ndcdenhommel.nl .
ADC Amerongen
OSDO DAM Dongen
OG1100
BDV Brummen
Goes-Zierikzee
Van Stigt Thans
Ons Genoegen Den Ilp
Damvereniging VBI 1
Damvereniging VBI 2
Gorinchemse Damclub
Dammers Uit Oost
WSDV 1
WSDV 2
De Oldehove 1
De Oldehove 2
De Oldehove 3
Gert van Willigen
Heaven is no location, but a state of mind
-
Op www.100jaardammen.nl is inmiddels meer info over het jubileumviertallentoernooi te vinden.
-
Belangstellenden voor damboeken (nieuw en 2e hands), damtijdschriften, borden en schijven kunnen dit doorgeven via damboeken.nl
Ik neem ze dan zaterdag mee, zodat je geen portokosten hoeft te betalen.
Ik neem ze dan zaterdag mee, zodat je geen portokosten hoeft te betalen.
-
De teamuitslagen zijn inmiddels op de www.100jaardammen.nl te vinden. Foto's zullen spoedig volgen. De detailuitslagen zijn hopelijk vanaf morgen beschikbaar in Toernooibase.
-
De teamuitslagen staan inmiddels ook op Toernooibase. Van de 1e groep zijn de detailuitslagen ook ingevoerd. Later vandaag volgen de detailuitslagen van de overige poules.Jochem Zweerink wrote:De teamuitslagen zijn inmiddels op de http://www.100jaardammen.nl te vinden. Foto's zullen spoedig volgen. De detailuitslagen zijn hopelijk vanaf morgen beschikbaar in Toernooibase.
- Andrew Tjon A Ong
Gisteren was ik als toeschouwer aanwezig op het Jubileum Viertallentoernooi, gehouden in het, wat mij betreft de beste dam accommodatie van Nederland,: Denksportcentrum Den Hommel in Utrecht. Ik heb ook nog een paar partijtjes mogen invallen voor mijn oude club Ons Genoegen Utrecht. Het was een gezellige en erg goed verzorgde dam dag. Het was ook nog mooi weer waardoor de erg goed verzorgde lunch zelfs op het buitenterras genuttigd kon worden. Hieronder nog wat sfeerbeelden en ook nog een fragmentje uit een invalbeurt van mij tegen Theo Voorspuy van GDC Gorinchem.
Wit: Andrew Tjon A Ong
Zwart: Theo Voorspuy
Dit fragment is uit een Roozenburgpartij. Zwart was er niet in geslaagd zijn tijdelijke schijfwinst in een definitieve schijfwinst om te zetten, want wit stond op het punt de verloren schijf weer op te peuzelen met 42-37. Zwart wilde dit nog even verhinderen en speelde hier 10-14? waarna wit simpel, maar wel lekker kon toeslaan met: 41-37! 32x41; 36x47 26-21 17x26; 24-20 15x24; 33-29 24x33; 39x10 W+
Mede organisator Gert van Willigen opent het toernooi
Warming up met o.a. groenteboer en Don Khedoe (Lelystad)
Overzicht van de mooie speelzaal
Spanning bij de top borden
RDC-De Oldenhove1: Frerik Andriessen tegen Klaas-Hendrik Leijenaar
Huissen2-Culemborg met o.a. Rik Keurentjes-Jeroen v.d.Akker op de voorgrond
Jong en oud waren goed vertegenwoordigd
De lunch was heel goed verzorgd en erg feestelijk
De DUO Vordense kopmannen in beeld met op de achtergrond Mei Jhi Wu, die eerder op de dag de barragewedstrijden HF NK vrouwen tegen Laura Timmernman had gewonnen
Na haar verloren barrage tegen Mei Jhi Wu nam Laura Timmerman mijn plekje in het team van Ons Genoegen Utrecht in. Hier is ze in actie tegen Job Arts van Dordrecht
Ons Genoegen1 tegen Excelsior Rosmalen met Wouter van Beek tegen Frank Teer
Van Stigt Thans tegen SNA met Frits Luteijn tegen Steven Wijker
Ook in de lagere teams had je nog toppers aan de kopborden. Hier Mark Deurloo tegen Jan Peter Patist (r)
GDC Gorinchem tegen mijn nieuwe club ADG Amersfoort met Theo Voorspuy tegen Cees Strooper (r)
Ons Genoegen2 tegen Dordrecht met Johan Strous tegen Nico Knoops (r)
Culemborg2-Brummen, met Henk Ruesink tegen bondsvoorzitter Johan Haijtink (r)
Veel lol in de provinciale klasse: Pim Arts (Team Ali) tegen Michiel Luiten (ADC Amerongen)
Arbiter Lennart Bolks (Bunschoten) is nog even de reglementen aan het doornemen
Wit: Andrew Tjon A Ong
Zwart: Theo Voorspuy
Dit fragment is uit een Roozenburgpartij. Zwart was er niet in geslaagd zijn tijdelijke schijfwinst in een definitieve schijfwinst om te zetten, want wit stond op het punt de verloren schijf weer op te peuzelen met 42-37. Zwart wilde dit nog even verhinderen en speelde hier 10-14? waarna wit simpel, maar wel lekker kon toeslaan met: 41-37! 32x41; 36x47 26-21 17x26; 24-20 15x24; 33-29 24x33; 39x10 W+
Mede organisator Gert van Willigen opent het toernooi
Warming up met o.a. groenteboer en Don Khedoe (Lelystad)
Overzicht van de mooie speelzaal
Spanning bij de top borden
RDC-De Oldenhove1: Frerik Andriessen tegen Klaas-Hendrik Leijenaar
Huissen2-Culemborg met o.a. Rik Keurentjes-Jeroen v.d.Akker op de voorgrond
Jong en oud waren goed vertegenwoordigd
De lunch was heel goed verzorgd en erg feestelijk
De DUO Vordense kopmannen in beeld met op de achtergrond Mei Jhi Wu, die eerder op de dag de barragewedstrijden HF NK vrouwen tegen Laura Timmernman had gewonnen
Na haar verloren barrage tegen Mei Jhi Wu nam Laura Timmerman mijn plekje in het team van Ons Genoegen Utrecht in. Hier is ze in actie tegen Job Arts van Dordrecht
Ons Genoegen1 tegen Excelsior Rosmalen met Wouter van Beek tegen Frank Teer
Van Stigt Thans tegen SNA met Frits Luteijn tegen Steven Wijker
Ook in de lagere teams had je nog toppers aan de kopborden. Hier Mark Deurloo tegen Jan Peter Patist (r)
GDC Gorinchem tegen mijn nieuwe club ADG Amersfoort met Theo Voorspuy tegen Cees Strooper (r)
Ons Genoegen2 tegen Dordrecht met Johan Strous tegen Nico Knoops (r)
Culemborg2-Brummen, met Henk Ruesink tegen bondsvoorzitter Johan Haijtink (r)
Veel lol in de provinciale klasse: Pim Arts (Team Ali) tegen Michiel Luiten (ADC Amerongen)
Arbiter Lennart Bolks (Bunschoten) is nog even de reglementen aan het doornemen
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
-
Wat een genot zulke dammende reporters of andersom! Andrew dank voor deze mooie reportage.