Nationale Competitie 2011-2012

Post Reply
martijn vissers

Re: Nationale Competitie 2011-2012

Post by martijn vissers » Wed Jul 06, 2011 15:33

Dibman bij Fryslân.

Hopelijk handhaaft dit team zich, maar pas na het spelen van de nacompetitie. Dibman in levende lijve zien spelen is mij de trip naar Fryslân meer dan waard.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 06, 2011 17:41

henk stoop wrote:Speelt Schiedam toch onder de naam Van Stigt Thans, of is vergeten dit in Toernooibase aan te passen?
Van Stigt Thans blijft onder deze naam spelen. Jan is nog steeds bij de club betrokken, maar veel minder intensief dan voorheen.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Wed Jul 06, 2011 20:12

Opvallend (voor mij althans) is de naam Patrick Stork bij Van Stigt Thans.
Ik had op de transferlijst zijn komst vanuit CCR al zien staan,
maar had niet verwacht dat hij ook nationaal in het eerste zou gaan spelen.

Er zijn genoeg spelers die wel een jaartje ereklasse willen spelen voor Van Stigt,
zonder daar betaald voor te krijgen. En (met alle respect), er zou toch ook wel een betere speler als Patrick te vinden zijn die dit wil?

Ik ben het overigens met Meno eens: WvM heeft een serieuze kans.
Podolski zal vaak gaan spelen en Schwarzman zal ook (vooral in de krakers) opgetrommeld worden.
Ook Kalmakov gaat veel spelen. Om over MO&Z-topscoorder Thomy Mbongo, Andrej Tochykau etc. maar te zwijgen.
En dat terwijl ook MO&Z aanzienlijk versterkt is. Dat belooft nog wat!

Nescio

Post by Nescio » Wed Jul 06, 2011 20:56

Koos van Amerongen wrote:Opvallend (voor mij althans) is de naam Patrick Stork bij Van Stigt Thans.

Er zijn genoeg spelers die wel een jaartje ereklasse willen spelen voor Van Stigt,
zonder daar betaald voor te krijgen. En (met alle respect), er zou toch ook wel een betere speler als Patrick te vinden zijn die dit wil?
Het gaat er niet alleen om dat spelers graag bij ons willen spelen, het gaat er ook om dat wij willen dat ze bij ons komen spelen.

De intentie was om het team aan te vullen met twee spelers, maar het moest wel uit de regio zijn. En toegegeven, dat viel niet mee. Er moesten geen spelers van heinde en verre komen, het moesten spelers zijn die onze club kennen en onze spelers kennen. Van alle spelers die om diverse redenen nee hebben gezegd, zou je best een aardig team kunnen maken.

Mensen gaven er vaak de voorkeur aan bij hun eigen club te blijven spelen. Geen enkel punt, clubliefde moet je juist waarderen. De ambitie voor Van Stigt Thans zal komend seizoen anders zijn, maar het zal een lastig team blijven om te verslaan.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Wed Jul 06, 2011 21:44

Koos van Amerongen wrote:Opvallend (voor mij althans) is de naam Patrick Stork bij Van Stigt Thans.

Ik ben het overigens met Meno eens: WvM heeft een serieuze kans.
Podolski zal vaak gaan spelen en Schwarzman zal ook (vooral in de krakers) opgetrommeld worden.
Ook Kalmakov gaat veel spelen. Om over MO&Z-topscoorder Thomy Mbongo, Andrej Tochykau etc. maar te zwijgen.
En dat terwijl ook MO&Z aanzienlijk versterkt is. Dat belooft nog wat!
Ik denk dat je Patrick onderschat, Koos.
Zeker vroeger een talentvolle jeugdspeler. Dat talent zal er nog wel in zitten, maar volgens mij staat (stond) dammen bij Patrick de afgelopen tijd op een lager pitje.
Indien hij hard werkt, kan hij volgens mij zeker niveau 1350 (eenvoudig) halen!

Alex

Post by Alex » Wed Jul 06, 2011 23:32

GuidoB wrote:De teams van de ereklasse en de hoofdklasse zijn te vinden op Toernooibase. Weet iemand de opstelling van Friesland? Ze hebben weer eens geen formulier ingeleverd...

De 1e en 2e klasse volgen wsl vanavond.
Zo te zien worden ook de 1e en 2e klasse ingevoerd. Op een paar teams na dan, waaronder het ooit zo grote en sterke Ons Doel Bereikt uit Den Haag, dat nu waarschijnlijk met veel pijn en moeite maar één team op de been kan krijgen.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 06, 2011 23:42

Ook de 1e en 2e klasse staan erin.

Wie weet welke De Vries (geen voorletter of lidnummer bekend) OG Drachten 1 compleet maakt?

Weet iemand de opstellingen van de teams van HDCODB, Nijmegen, Warffum, Zenderstad en DOS Delft? Ze hebben de formulieren niet ingeleverd.

Weet iemand de opstelling van Bennekom? De pagina zit niet bij de scans van de KNDB.

Weet iemand de opstelling van Friesland 2? Degene die Friesland 1 heeft ingevoerd, zou dit toch moeten weten.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 06, 2011 23:44

Alex wrote:Zo te zien worden ook de 1e en 2e klasse ingevoerd. Op een paar teams na dan, waaronder het ooit zo grote en sterke Ons Doel Bereikt uit Den Haag, dat nu waarschijnlijk met veel pijn en moeite maar één team op de been kan krijgen.
HDCODB heeft gewoon 2 teams aangemeld. Wat weet jij dat de KNDB niet weet?

Alex

Post by Alex » Wed Jul 06, 2011 23:49

GuidoB wrote:
Alex wrote:Zo te zien worden ook de 1e en 2e klasse ingevoerd. Op een paar teams na dan, waaronder het ooit zo grote en sterke Ons Doel Bereikt uit Den Haag, dat nu waarschijnlijk met veel pijn en moeite maar één team op de been kan krijgen.
HDCODB heeft gewoon 2 teams aangemeld. Wat weet jij dat de KNDB niet weet?
Ik heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat ODB maar één team kon formeren. Ze hebben morgenavond ALV, dus ik denk dat ze tot die tijd wachten met evt. terugtrekken van het tweede team en het inleveren van de opstelling(en).

mountain

Post by mountain » Thu Jul 07, 2011 08:57

Ik ben bang dat Alex gelijk gaat krijgen, ook ik weet uit betrouwbare bron dat het lastig gaat worden om 2 teams vol te krijgen bij ODB. Misschien dat het net gaat lukken, maar dan wordt het wel krap... De vergadering van vanavond zou meer duidelijkheid moeten scheppen. Een aantal leden ziet het spelen van de Nationale Competitie niet echt meer zitten.

Iets anders, kan iemand mij wellicht vertellen wanneer het speelschema klaar is, hiermee bedoel ik dus niet de speeldata, maar tegen welke teams iedereen mag spelen op die data ? Ik dacht dat dat vorig seizoen rond deze periode ook klaar was maar kan me hier uiteraard in vergissen.

Voor de rest uiteraard dank aan de invuller(s) van alle teams in Toernooibase !

henk stoop

Post by henk stoop » Thu Jul 07, 2011 09:32

Leo Mous wrote:Waar het verhaal vandaan komt dat Jan van Stigt Thans blijft sponsoren is mij onbekend.
GuidoB wrote:Van Stigt Thans blijft onder deze naam spelen. Jan is nog steeds bij de club betrokken, maar veel minder intensief dan voorheen.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Jul 07, 2011 11:39

mountain wrote:Iets anders, kan iemand mij wellicht vertellen wanneer het speelschema klaar is, hiermee bedoel ik dus niet de speeldata, maar tegen welke teams iedereen mag spelen op die data ? Ik dacht dat dat vorig seizoen rond deze periode ook klaar was maar kan me hier uiteraard in vergissen.
Dat kan nog wel even duren, reken op een week als we snel zijn. Ik ga dit weekend een eerste versie in elkaar zetten en daarna is het een kwestie van wat aanscherpen. Dat laatste vereist wat afstemming en dat kost tijd.

Wat in elk geval niet helpt, is dat sommige verenigingen het formulier niet inleveren. Een voorbeeld is jouw vereniging. Zou je dit willen meenemen in jullie vergadering van vanavond?

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Thu Jul 07, 2011 12:35

GuidoB wrote:Ook de 1e en 2e klasse staan erin.

Wie weet welke De Vries (geen voorletter of lidnummer bekend) OG Drachten 1 compleet maakt?

Weet iemand de opstellingen van de teams van HDCODB, Nijmegen, Warffum, Zenderstad en DOS Delft? Ze hebben de formulieren niet ingeleverd.

Weet iemand de opstelling van Bennekom? De pagina zit niet bij de scans van de KNDB.

Weet iemand de opstelling van Friesland 2? Degene die Friesland 1 heeft ingevoerd, zou dit toch moeten weten.
Heeft Zenderstad het formulier niet ingeleverd? Daar zal ik wel even achteraangaan.

Nescio

Post by Nescio » Thu Jul 07, 2011 12:37

GuidoB wrote:
mountain wrote:Iets anders, kan iemand mij wellicht vertellen wanneer het speelschema klaar is, hiermee bedoel ik dus niet de speeldata, maar tegen welke teams iedereen mag spelen op die data ? Ik dacht dat dat vorig seizoen rond deze periode ook klaar was maar kan me hier uiteraard in vergissen.
Dat kan nog wel even duren, reken op een week als we snel zijn. Ik ga dit weekend een eerste versie in elkaar zetten en daarna is het een kwestie van wat aanscherpen. Dat laatste vereist wat afstemming en dat kost tijd.

Wat in elk geval niet helpt, is dat sommige verenigingen het formulier niet inleveren. Een voorbeeld is jouw vereniging. Zou je dit willen meenemen in jullie vergadering van vanavond?
Simpel principe: wie niet heeft ingeleverd, heeft geen wensen. En achteraf zeuren dat zaken niet handig uitkomen, jammer dan.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu Jul 07, 2011 12:39

GuidoB wrote: Wie weet welke De Vries (geen voorletter of lidnummer bekend) OG Drachten 1 compleet maakt?
Dat is voor 99% zekerheid Marcel de Vries (ik heb hem er al even bijgezet). Een paar spelers van Huizum hebben zich getransfereerd naar Drachten.

Pasfoto’s
Er staat al heel veel pasfoto’s in Toernooibase. Maar er missen natuurlijk toch nog wat. Vooral in verband met een projectje voor de Ereklasse zou het mooi zijn als ik van de volgende spelers nog een digitale (pas)foto zou krijgen.

DES Lunteren:
Ronald van de Beek
Jaap van Hierden jr.

Damlust Gouda:
Alex Bitter
Bouke Bruinsma
André Venema

Orfam Telecom Twente:
Odin Mol
Sil Wong

Men weet me wel te vinden. Ook als men graag recentere pasfoto’s geplaatst wil hebben kan men deze via mail toezenden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Post Reply