The Hague Open 2011 afgelast

Post Reply
Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

The Hague Open 2011 afgelast

Post by Damkoningin » Tue Dec 28, 2010 20:48

Staat vandaag op de KNDB-site:

The Hague Open 2011 afgelast
dinsdag 28 december 2010
Bericht ontvangen van het organisatiecomité:
,,Tot onze grote spijt moeten we mededelen dat er geen Den Haag Open 2011 komt. Na de bekendmaking van de oude stichting dat zij de organisatie niet meer op zich wil nemen is ons nieuwe comité er met veel enthousiasme ingesprongen. Alle hindernissen inclusief een goede accommodatie werden genomen, alleen de belangrijkste: het vinden van een hoofdsponsor is ons niet gelukt. Veranderende privé- en werkomstandigheden van enkele comitéleden hebben ertoe geleid om te besluiten in dit late stadium niet verder te zoeken."
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Alex » Wed Dec 29, 2010 14:37

Nou is afgelast niet het juiste woord. De Stg The Hague Open (waar ik deel van uitmaak) heeft immers te kennen gegeven geen THO 2011 meer te gaan organiseren. Een nieuw comité (met o.a. mij) heeft een poging gedaan een toernooi te organiseren, hetgeen dus niet gelukt is. Dat het toernooi toch al op de damkalender terecht gekomen was, is (merendeels) de schuld van de KNDB. Het verzoek is dan ook gedaan om het van de damkalender te verwijderen.

Erg jammer, zo blijven er weinig toernooien over :?

kneeltje
Posts: 206
Joined: Sun Oct 05, 2003 15:39

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by kneeltje » Thu Dec 30, 2010 19:18

Alex,

In onze allereerste bijeenkomst (waar jij nog niet bij aanwezig was) is de periode door ons (het nieuwe comitee) geclaimed zodat er geen andere activiteiten in die periode zouden worden georganiseerd. De KNDB en het bondsbureau heeft aan ons verzoek voldaan om de periode vast te leggen. Nu we helaas geen sponsor kunnen vinden heb ik hen het verzoek gedaan om het THO weer van de kalender af te halen, wat ze keurig gedaan hebben. De KNDB treft geen blaam in deze.

Cees

PeterDeDammer
Posts: 98
Joined: Fri Jun 11, 2004 19:22

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by PeterDeDammer » Sun Jan 02, 2011 15:17

zelfs het barnsteentoernooi heeft rekening gehouden met het begin van Den Haag door al op 15 juli te stoppen, zodat de fanatiekelingen onder ons gewoon 16 juli in Den Haag konden beginnen, dat gaat nu dus niet door...

User avatar
Theo Dijkstra
Posts: 880
Joined: Thu May 29, 2003 23:37
Location: Tavira Portugal
Contact:

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Theo Dijkstra » Sun Jan 02, 2011 19:06

PeterDeDammer wrote:zelfs het barnsteentoernooi heeft rekening gehouden met het begin van Den Haag door al op 15 juli te stoppen, zodat de fanatiekelingen onder ons gewoon 16 juli in Den Haag konden beginnen, dat gaat nu dus niet door...
Voordeel is dat deze Portugees nu ongeremd kan deelnemen aan een gezellig, kort en krachtig Barnsteen toernooi!!!
Daarna kan ik mooi uitrusten tot Brunssum. :lol:

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Dieter » Sun Jan 02, 2011 20:02

Theo Dijkstra wrote:
PeterDeDammer wrote:zelfs het barnsteentoernooi heeft rekening gehouden met het begin van Den Haag door al op 15 juli te stoppen, zodat de fanatiekelingen onder ons gewoon 16 juli in Den Haag konden beginnen, dat gaat nu dus niet door...
Voordeel is dat deze Portugees nu ongeremd kan deelnemen aan een gezellig, kort en krachtig Barnsteen toernooi!!!
Daarna kan ik mooi uitrusten tot Brunssum. :lol:
Dat is mooi, we hebben dus alweer een Portugees in Brunssum :)

PeterDeDammer
Posts: 98
Joined: Fri Jun 11, 2004 19:22

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by PeterDeDammer » Sun Jan 02, 2011 20:13

dat zou fantastisch zijn Theo, dan kan ik eindelijk de portugese vlag eens tonen op de website, neem svp veel zon mee...

Jos van der Geest
Posts: 28
Joined: Sun May 16, 2010 04:40
Location: Castricum

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Jos van der Geest » Wed Jan 12, 2011 01:08

Jammer dat zo mooi toernooi met een prachtig verleden niet zijn doorgang kan vinden.

Weliswaar beperk ik me zelf tot 2 toernooien (C.P.B. toernooi in Deventer en het Barnsteen toernooi in Bunschoten), maar dat doet niets af van Den Hague Open.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Jan 14, 2011 03:11

Dieter wrote:
Theo Dijkstra wrote:
PeterDeDammer wrote:zelfs het barnsteentoernooi heeft rekening gehouden met het begin van Den Haag door al op 15 juli te stoppen, zodat de fanatiekelingen onder ons gewoon 16 juli in Den Haag konden beginnen, dat gaat nu dus niet door...
Voordeel is dat deze Portugees nu ongeremd kan deelnemen aan een gezellig, kort en krachtig Barnsteen toernooi!!!
Daarna kan ik mooi uitrusten tot Brunssum. :lol:
Dat is mooi, we hebben dus alweer een Portugees in Brunssum :)
Hallo PeterDeDammer! Ik wil je wel even laten weten, dat ik het wel erg jammer vind, dat het Barnsteen nu van rond Koninginnedag naar tweede week juli verhuisd is :( In het voorjaar zijn de damtoernooien dun gezaaid, terwijl de maand juli al overvol zat. Traditiegetrouw speel ik de laatste jaren in de tweede week juli altijd al in internationaal toernooi in Polen, waar ik persoonlijk voor word geïnviteerd. Hierdoor zal deze halve Surinamer het Barnsteentoernooi zoals het er nu naar uitziet noodgedwongen moeten missen. Dat vind ik wel heel erg jammer, want zoals je weet ben ik naast organisator Koops de enigste speler die alle 11 Barnsteen toernooien heeft meegespeeld :!: Je kan het wat mij betreft nog goed maken door jouw inschrijving voor Thailand Open definitief te maken :idea: Dan kunnen we daarna altijd nog samen met Portugees Dijkstra naar Brunssum gaan!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Ganesha » Fri Jan 14, 2011 07:27

Ik vind het erg jammer dat Den Haag dit jaar niet doorgaat. Heb de laatste 6 jaar steeds mee gedaan en vond het prettig om dan in een hotel in Scheveningen te zitten, bij de zee.
Dat zit er dit jaar dus niet in. Mocht Zeeland doorgaan dan zal deze wel in één van de volgende weken (30-32) plaatsvinden. Dan kan ik dus niet omdat ik niet meer vrij kan krijgen van mijn werk..
Jaap gaan jullie wel onderzoeken of Den Haag in 2012 kan plaats vinden?

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by Alex » Fri Jan 14, 2011 09:45

De Stichting The Hague Open bestaat nog steeds en er is een plan om eens in de 5 jaar een toernooi te gaan organiseren. 2012 zal dus nog wel te vroeg komen.

PeterDeDammer
Posts: 98
Joined: Fri Jun 11, 2004 19:22

Re: The Hague Open 2011 afgelast

Post by PeterDeDammer » Sun Jan 16, 2011 15:48

Hoi Andrew, hoewel het hier over den Haag gaat toch nog een laatste opmerking over barnsteen,
Ja, jammer als je niet kunt meedoen, maar er zullen altijd mensen worden teleurgesteld waar anderen worden
verblijd. En over Thailand, ja goed voorstel maar ik ben hier nog niet uit...

Post Reply