Wereldrecordpoging Kloksimultaan J.M. Ndjofang 18 dec. 2010

jellegroeneveld

Re: Wereldrecordpoging Kloksimultaan J.M. Ndjofang 18 dec. 2010

Post by jellegroeneveld » Sat Dec 18, 2010 14:34

en mijn wens is het dat de maker van het vorige bericht op het forum een beter onderscheidende naam gebruikt.

Hartelijk dank voor de medewerking.

Groeneveld

Post by Groeneveld » Sat Dec 18, 2010 15:16

jellegroeneveld wrote:en mijn wens is het dat de maker van het vorige bericht op het forum een beter onderscheidende naam gebruikt.

Hartelijk dank voor de medewerking.
sorry was me even ontschoten

F Groeneveld
Frank Groeneveld

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Dec 18, 2010 23:21

Website:
http://toernooibase.kndb.nl/kloksimulta ... ng2010.php

Het was vanmiddag een zeer hectische wereldrecordpoging met een verrassend - en voor Jean-Marc een teleurstellend - resultaat.
Van meet af aan gingen de "sterke" spelers de strijd volop aan, terwijl de meeste "zwakkere" spelers vooral snel speelden. Een vooraf afgesproken tactiek?

In tegenstelling tot 2008 bleven de eerste beslissingen lang uit en raakte Ndjofang (dat was in 2008 ook flink anders) in veel partijen in tijdnood. Dat resulteerde in veel (teveel) kloknederlangen voor El Animal.

Zo ongeveer halverwege was al duidelijk dat het niet zou lukken. Toch een prachtige kloksimultaan met veel publiek en belangstellende sponsors, omroep Flevoland (zullen vast al filmpjes op staan), radio NoordOostPolder en flink wat andere pers.

Inmiddels heeft Geb Kos een eerste foto-album gemaakt (te bezichtigen op bovenstaande website). Ongetwijfeld zullen er nog meer foto's volgen.

Een sportieve Ndjofang (sometimes you win sometimes you lose, was ongeveer zijn betoog) gaf aan dat hij zeker nog een keer terug wilde komen om revanche te nemen op die dammers uit Flevoland, Overijssel, Gelderland en Friesland.

Een klein ICT-team (ondergetekende, Alex Prinsenbeek en Henk Boers) heeft er voor gezorgd dat de partijen semi-live op Internet kwamen, uitslagen on-line kwamen en er was inderdaad een streaming webcam. Ondersteuning was er van Hendrik Veenstra & Johan Teake Dekker mbt hardware (pda's) en software.

@Frank Groeneveld.
Een streaming webcam is niet te vergelijken met streaming HDTV digitale video. Daarvoor zul je een pittig dure infrastructuur moeten neerzetten, met mogelijk ook een ingehuurd productieteam. Als jij het geld beschikbaar hebt, neem direct contact op met de Stichting Aanzet.
In Twente was op twee locaties (Raadhuis en TU) deze infrastructuur beschikbaar en daar is tijdens de WK-match een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik denk dat (als men het venster klein heeft gehouden) toch in vergelijking met webcam-sessies, die eerder met een beeldje per 2 a 3 seconden verschenen, iets extra heeft mee kunnen beleven van deze spectaculaire kloksimultaan. En net als bij de TV: het beeld kan ook gewoon uit hoor!
:o :o
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

VibeMan

Post by VibeMan » Sun Dec 19, 2010 02:17

Fikse tegenvaller voor Ndjofang!

Nu moet Barkel het record maar weer aanvallen! Die zat er wat dichter bij! Slechts 1 puntje tekort!

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Dec 19, 2010 04:03

Ben benieuwd of er inderdaad afspraken zijn gemaakt door de spelers, Zoals Piet Bouma schrijft. Gezien het resultaat van de try-out op 16 december met 91% is het toch wel zeer verbazendwekkend wat er zaterdag gebeurd is.
Marino heeft zeker kansen als hij weer een poging waagt. Moet vooral zien te voorkomen dat hij "te slordig"speelt.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Sun Dec 19, 2010 08:54

Ganesha wrote:Ben benieuwd of er inderdaad afspraken zijn gemaakt door de spelers, Zoals Piet Bouma schrijft. Gezien het resultaat van de try-out op 16 december met 91% is het toch wel zeer verbazendwekkend wat er zaterdag gebeurd is.
Marino heeft zeker kansen als hij weer een poging waagt. Moet vooral zien te voorkomen dat hij "te slordig"speelt.
Marino had in de week voor zijn poging ook iets rond de 85% (tegen 32 geloof ik).
Maar het maakt allemaal niet uit of ze't afspreken of niet.... Ook dat moet zijn ingecalculeerd.
(Bij de recordpoging van Marino speelden de sterkeren ook vol voor de winst en de wat mindere goden snel(ler), dus daar zit het hem volgens mij niet in)

't is gewoon een aanslag op degene die de poging onderneemt; fysiek als mentaal....

Maar wel flauw dat anderen een excuus te gaan bedenken waarom het niet gelukt is.... 't is niet gelukt en klaar; voor een volgende recordpoging meer succes (Marino / Anton / Jeroen / Ben / Jean-Marc)

Misschien ging de vorige poging Jean-Marc wel zo makkelijk af dat hij er dit keer iets te licht over dacht?
Misschien was Jean-Marc niet helemaal fit?

En natuurlijk zou ook ik (als ik mee zou doen) er fel voor gaan; ik zit er niet om de tegenstander punten te gaan sponsoren ;-)

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Dec 19, 2010 12:35

Mooi dat de tegenstanders van Jean-Marc niets cadeau hebben gedaan. Bij recordpogingen in het verleden (zowel blindsimultaans, als kloksimultaans, als massasimultaans) had ik steeds de indruk dat diverse spelers meededen met het idee dat ze vooral het feestje niet mochten verstoren. Van mij zou je in de reglementen een bepaling op mogen nemen dat er bij een recordpoging minstens X euro beschikbaar is voor de simultaangever (bij een geslaagde poging) dan wel voor degenen die tenminste remise gehaald hebben (bij een mislukte poging). Dan weet je tenminste zeker dat er gestreden wordt.

Een andere vraag is of de deelnemers vooraf afspraken mogen maken. Wanneer ze dat willen, kun je het amper voorkomen, lijkt me. Voorafgaand aan een blindsimultaan een oproep op dit forum om de stand op alle borden zo snel mogelijk klassiek te maken, kan al werken. Voor Sijbrands/Prosman zou het dan een helse klus worden.

Groeneveld

Post by Groeneveld » Sun Dec 19, 2010 13:36

@Frank Groeneveld.
Een streaming webcam is niet te vergelijken met streaming HDTV digitale video. Daarvoor zul je een pittig dure infrastructuur moeten neerzetten, met mogelijk ook een ingehuurd productieteam. Als jij het geld beschikbaar hebt, neem direct contact op met de Stichting Aanzet.
In Twente was op twee locaties (Raadhuis en TU) deze infrastructuur beschikbaar en daar is tijdens de WK-match een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik denk dat (als men het venster klein heeft gehouden) toch in vergelijking met webcam-sessies, die eerder met een beeldje per 2 a 3 seconden verschenen, iets extra heeft mee kunnen beleven van deze spectaculaire kloksimultaan. En net als bij de TV: het beeld kan ook gewoon uit hoor!

ik wist niet dat het zoveel teweeg ging brengen,
dacht even een camera neerzetten,en aansluiten...
ik verwachtte ook beelden,zoals op foto 14,wat technisch misschien ook (nog) niet haalbaar was
jammer dat de simultaan niet gelukt is

F Groeneveld
Frank Groeneveld

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Dec 19, 2010 17:25

https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Post Reply