Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Post by Frans de Jonge » Fri Jul 09, 2010 06:22

aldert wrote:
Jan Pieter wrote:Over de 'wilde clubs': Ik kan me niet voorstellen dat dat er enorm veel zijn, bij ons in de buurt weet ik er geen enkele. Wel is het natuurlijk uitstekend om te proberen die leden bij de KNDB te krijgen.
De dambond Zuid Westhoek in Friesland telt al meer dan 250 dammende leden. En in Noord-Holland bestaan niet bij de KNDB aangesloten verenigingen in Den Helder, Alkmaar, Ouderkerk en Amsterdam-Noord. Dat zijn er al ongeveer 300 en we zijn nog maar net begonnen te speuren en nadenken of het voor hen aantrekkelijk (te maken) is om aangesloten te zijn bij de KNDB zonder dat daar een door hen vaak bewust niet gekozen afdracht aan de KNDB aan vast zit. Voor de leden van de KNDB kan het weer interessant zijn om tegen weer andere dammers te kunnen spelen. De statuten van de KNDB (artikel 4) bieden overigens de mogelijkheid van een associatieovereenkomst met bijzondere verenigingen en dat kunnen ook niet bij de KNDB aangesloten damverenigingen of bonden zijn. Onder welke voorwaarden en wie moet bemiddelen of onderhandelen?
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

User avatar
Ganesha
Posts: 676
Joined: Sun Feb 24, 2008 22:07

Re: Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Post by Ganesha » Fri Jul 09, 2010 07:15

Hallo Frans,
In Alkmaar en omstreken heb je een aparte competitie: De kenemerdamkring.
Als ik het goed heb met 4 verenigingen : DDD(Alkmaar), Akersloot, Heiloo en Langedijk.
Voorheen ook Bergen maar deze vereniging is ter ziele gegaan.
Van deze verenigingen betaald alleen DDD KNDB-contributie. Ik schat zo'n 60-70 leden bij deze 4 verenigingen, waarvan Akersloot de grootste is.

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Post by Frans de Jonge » Fri Jul 09, 2010 10:28

Ganesha wrote:Hallo Frans,
In Alkmaar en omstreken heb je een aparte competitie: De kenemerdamkring.
Als ik het goed heb met 4 verenigingen : DDD(Alkmaar), Akersloot, Heiloo en Langedijk.
Voorheen ook Bergen maar deze vereniging is ter ziele gegaan.
Van deze verenigingen betaald alleen DDD KNDB-contributie. Ik schat zo'n 60-70 leden bij deze 4 verenigingen, waarvan Akersloot de grootste is.
Dank Daan. Ik schrik wel van de enorme aantallen dammers die niet bij maar wel buiten de KNDB zijn aangesloten. Een voorzichtige schatting is 600 dammers! Hoe halen we die binnenboord?
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Post by Jan Pieter » Fri Jul 09, 2010 11:33

Frans de Jonge wrote:
aldert wrote:
Jan Pieter wrote:Over de 'wilde clubs': Ik kan me niet voorstellen dat dat er enorm veel zijn, bij ons in de buurt weet ik er geen enkele. Wel is het natuurlijk uitstekend om te proberen die leden bij de KNDB te krijgen.
Wel correct citeren, Frans. Bovenstaande tekst is van Aldert, niet van mij.
Ik vind het juist heel logisch dat mensen die slechts een potje willen spelen op de clubavond, weggejaagd zijn door de hoge KNDB-contributie.

Jos van der Geest
Posts: 28
Joined: Sun May 16, 2010 04:40
Location: Castricum

Re: Vernieuwing damsport naar en voor een volgende damgeneratie

Post by Jos van der Geest » Fri Jul 09, 2010 11:42

Ganesha wrote:Hallo Frans,
In Alkmaar en omstreken heb je een aparte competitie: De kenemerdamkring.
Als ik het goed heb met 4 verenigingen : DDD(Alkmaar), Akersloot, Heiloo en Langedijk.
Voorheen ook Bergen maar deze vereniging is ter ziele gegaan.
Van deze verenigingen betaald alleen DDD KNDB-contributie. Ik schat zo'n 60-70 leden bij deze 4 verenigingen, waarvan Akersloot de grootste is.
Dit klopt, Damvereniging de Broeikas (welke in Akersloot zit) heeft ongeveer 23/24 leden.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.

Post Reply