NK sneldammen 2010

Post Reply
Jos van der Geest

Re: NK sneldammen 2010

Post by Jos van der Geest » Wed Jun 16, 2010 19:05

Handiger is gewoon de gewone tijden te houden alsof er geen voetbal is. Als men perse voetbal wil zien kan men tussen de zetten door naar de bar waar een tv is ofzo. Problem solved lijkt me.
Onzin om speciaal voor voetbal met de tijden te gaan rommelen.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Wed Jun 16, 2010 20:11

Dit forum wordt door menigeen gelezen,
maar niet heel dammend nederland kijkt elke dag...
Ik vind het geen wonder dat de organistatie niet via dit medium laat weten hoe of wat.
ik zal wel even informeren bij de organisatie.
Sorry TG, ik was de heilige kosmos vergeten...

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Jun 16, 2010 22:18

Koos van Amerongen wrote:Dit forum wordt door menigeen gelezen,
maar niet heel dammend nederland kijkt elke dag...
Ik vind het geen wonder dat de organistatie niet via dit medium laat weten hoe of wat.
ik zal wel even informeren bij de organisatie.
Sorry TG, ik was de heilige kosmos vergeten...
Heel goed, Koos, om Kosmosbewust te worden.
Je moet de groeten hebben van sri Brahma, vertegenwoordiger van de Kosmos.
Ziet er wat vrouwelijk uit, de eerbiedwaardige Brahma, met zijn vier gezichten.
Mooie oorbellen trouwens.

Image
Heaven is no location, but a state of mind

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Thu Jun 17, 2010 08:09

Ik heb inmiddels antwoord van de organisatie:
Er zijn beneden twee televisietoestellen waarop men kan kijken.

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Sat Jun 19, 2010 21:25

Ben Provoost Sneldamkampioen 2010.

Vandaag werd dit toernooi in Utrecht afgewerkt. Veel dammers hebben grote hinder ondervonden van de vele wegwerkzaamheden die vandaag op de wegen werden uitgevoerd. Sommigen arriveerden daardoor veel te laat en een enkeling ging zelfs weer naar huis nadat hij veel te laat daar aankwam en al enkele wedstrijden reglementair verloren gekregen had. Utrecht is lekker centraal gelegen, maar vandaag hadden we de pech dat juist Utrecht centraal stond in de verkeersopstoppingen. Dit kampioenschap werd echter uitstekend georganisseerd door de UPDB in het prachtige denksportcentrum Den Hommel. Wat mij betreft de beste damaccomodatie in Nederland. Iedereen heeft ook nog van de WKvoetbalwedstrijd Nederland-Japan kunnen genieten, voor zover er wat te genieten viel...
Het NK-sneldammen (hoofdcategorie) werd overtuigend gewonnen door Ben Provoost. Goede tweede werd Rik Keurentjes en Richard Kromhout wist knap beslag te leggen op de derde plek. Bij de vrouwen speelde Laura Timmerman zeer sterk en wist de titel al 1 ronde voor het einde binnen te slepen. Een hele knappe prestatie. Uitslagen zullen wel op de KNDBsite verschijnen denk ik. Ik was er slechts als toeschouwer bij, en heb ook een paar foto's gemaakt. Hieronder een fotosfeerverslag.

Image
Topduel in de finale: Jeroen v.d.Akker-Ben Provoost 0-2 (zetje)

Image
Jochem Zweerink (in groen rood) hier tegen Jeroen Kos wist de 2e finalegroep te winnen

Image
Martijn van Gortel (l) heeft even lastig gestaan, maar had 1 minuut nadat deze foto gemaakt werd al gewonnen van een blunderende Utrechtse kampioen Cock van Wijk

Image

Image

Image

Image

Image
de grootste publieke belangstelling had bovenstaande partij, waarbij de uiteindelijke welpenkampioen (r) niet wist hoe je een 4x1 eindspel in winst moest omzetten. Uiteindelijk trok hij toch aan het langste eind doordat zijn tegenstandster door de klok ging.

Image
De 2e finalegroep bij de junioren, gewonnen door Koos van Amerongen (r)hier in aktie tegen Jeroen Cremers (l)

Image
De juniorentitel ging naar Frerik Andriessen, hier op tafel zittend, terwijl zus Laura (l) toekijkt

Image
Karlijn Overes (r) verraste iedereen door alle sterke aspiraten jongens achter zich te laten. Ik denk dat zij het eerste meisje is, dat de titel bij de jongens weet binnen te halen. Een uitzonderlijke prestatie!

Image

Image
Laura Timmerman in aktie tijdens de vrouwenfinale. Nadat ze 4 achterelkaar gewonnen had, was ze zeker van het kampioenschap!

Image
Iskander al Sarayfi wist de 3e juniorenfinalegroep te winnen

Image
Hoofdarbiter Evert Davelaar en UPDB-voorzitter Harry Vredeveldt verzorgden de prijsuitreiking. Hier werd de beker aan UPDB-juniorenkampioen Koos van Amerongen uitgedeeld.

Image
Sneldamkampioen Ben Provoost heeft net de enveloppe voor de 1e prijs in ontvangst genomen
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Alex

Post by Alex » Sat Jun 19, 2010 21:37

Mooi verslag Andrew!

Maar euh.... Jeroen Kos won niet de B-finale...

edit: :oops: ferkeert gelezen.... (zinnen zonder interpunctie blijven lastig)
Last edited by Alex on Sat Jun 19, 2010 21:52, edited 1 time in total.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Jun 19, 2010 21:43

Uitslagen ontvangen van organisatie op Toernooibase.
Klik op de link uitslagen van het NK sneldammen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Sat Jun 19, 2010 21:49

Alex wrote:Mooi verslag Andrew!

Dank je wel Alex!
Ik heb alles zsm in elkaar geflanst, dus het is goed mogelijk dat er ergens een foutje staat. Ik heb het wellicht niet duidelijk geschreven en multi-interpretabel, maar voor de goede verstaander staat er: Jochem Zweerink, hier in aktie tegen Jeroen Kos, wist de 2e finale groep (B-finale) te winnen.
Voor wie het nog niet duidelijk is: Winnaar van de B-finale was Jochem Zweerink :D
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Alex

Post by Alex » Sat Jun 19, 2010 21:53

Andrew Tjon A Ong wrote:
Alex wrote:Mooi verslag Andrew!

Dank je wel Alex!
Ik heb alles zsm in elkaar geflanst, dus het is goed mogelijk dat er ergens een foutje staat. Ik heb het wellicht niet duidelijk geschreven en multi-interpretabel, maar voor de goede verstaander staat er: Jochem Zweerink, hier in aktie tegen Jeroen Kos, wist de 2e finale groep (B-finale) te winnen.
Voor wie het nog niet duidelijk is: Winnaar van de B-finale was Jochem Zweerink :D
Heb mijn reactie inmiddels aangepast :)

remedy73

Post by remedy73 » Sat Jun 19, 2010 21:54

--Een verzoek om onderstaande niet te quoten, want de aandacht hoort naar de kampioenen te gaan en niet naar mij! Toch wilde ik onderstaande wel met jullie delen. --

Verslag van een 'deelnemer':

Ik ben maar een middelmatige dammer en de rek is inmiddels ook uit mijn ontwikkeling. Ik stel mezelf dus weleens de vraag wat ik als dammer nog eens graag zou willen bereiken. Welnu, ik zou graag wel eens aan een NK willen meedoen. Regulier is dat absoluut buiten bereik, maar met sneldammen heb je een NK voor A, B en C-spelers. Daarom heb ik al jaren het voornemen om eens de finale voor B-senioren te halen.

Telkens zit het bij de provinciale kwalificaties niet mee. Telkens grijp ik naast de kwalificatieplaatsen, óf moet ik werken, óf is mijn vrouw jarig, of wat voor reden dan ook. Maar dit jaar dçht ik dat het gelukt was! Ik was tweede in de kwalificatie, was al als een kind zo blij, totdat ik er achter kwam dat de WHDB dit jaar slechts één plek ter beschikking had! Wel was ik eerste reserve, en hoopte dat de nummer één niet kon. En jawel, half april kreeg ik het telefoontje dat hij op 19 juni niet kon deelnemern. Ik mocht dus voor het eerst van mijn leven naar een NK!!!

De hele week bijtijds naar bed gegaan, wat aan lichaamsbeweging gedaan. Ik was er helemaal klaar voor. Mijn vrouw zou bij een goed resultaat in de voorronde bij de finalegroep komen kijken, dus de Tomtom had ik thuis gelaten. Het was niet zo moeilijk. In 37 minuten via knooppunt Ouderijn, naar afslag 8, 2x links en ik zou op de speellokatie staan. Het was zowat een thuiswedstrijd. 's Ochtends nog even op teletekst gekeken of er file stond, maar de route was vrij. Wel kon er door wegwerkzaamheden was vertraging kunnen zijn op de A12. Daarom vertrok ik iets eerder dan gepland naar Utrecht...

Nou die vertraging was er inderdaad! Bij Gouda ging het steeds langzamer rijden, totdat ik, op de linkerbaan, helemaal stil stond. En het bleef stilstaan..., en het bleef stilstaan. Automobilsten stapten uit hun auto. De passagiers van een touringcar gingen op de vluchtstrook hun benen strekken. En ik zat me ondertussen op te vreten!! Ik had inmiddels de organisatie laten weten dat ik in de file stond, en dat ik nog niet wist hoe lang het allemaal nog zou gaan duren...

Na ca. 1 uur stilstand is er plots beweging. Steeds meer automobilisten nemen de afslag van Gouda, waardoor ik ook vanaf de linkerbaan kan uitvoegen. Op de iets hoger gelegen afrit zie ik dat een paar honderd meter verder een aantal wagen van Rijkswaterstaat de weg blokkeren, dus besluit via het centrum van Gouda naar Reeuwijk te rijden, om vanaf daar weer de snelweg te vervolgen. Op dat moment verwachtte ik om ca. 10:20 uur bij De Hommel aan te komen, dus belde ik de organisatie om te zeggen dat ik eraan kwam.

De realiteit bleek anders: Op knooppunt Ouderijn was de lus richting Amsterdam afgesloten. Ik besluit de volgende afslag te nemen en terug te rijden naar Ouderijn. Helaas, ook vanaf Arnhem bleek de lus naar Amsterdam afgeloten. Ik besluit richting Den Bosch te rijden en bij de eerst afslag weer te keren, en jawel, eindelijk zit ik op de A2 richting Amsterdam! Ik rijd Ouderijn voorbij om de eerste afslag (afslag 8) te nemen. Ik kan het niet geloven... AFRIT 8 IS OOK AFGESLOTEN!!!! Ik word inmiddels gillend gek en volg de omleidingsroute T die me laat keren bij de eerstvolgende afslag. Op dat moment ga ik er nog vanuit dat afrit 8 vanuit Amsterdam wél open is, maar je raad het al: Ook afgesloten!

Uiteraard is ook de lus richting Arnhem afgesloten, dus zit er niets anders op dan wederom via afslag Nieuwegein te keren en vanaf daar weer de A12 op te draaien. Om vanaf afrit Centrum binnendoor richting De Hommel te rijden. Na nog een doodlopende weg, een busbaan en een klein stukje tegen het verkeer in kom ik dan eindelijk na 2 uur en 10 minuten op de plaats van bestemming aan.

Met lede ogen moet ik aanzien dat ze inmiddels aan de derde ronde bezig zijn en dat er geen mogelijkheid is om de eerste 2 ronden in te halen. Gedesillusioneerd ga ik een half uur later huiswaarts om dan toch maar thuis naar de wedstrijd tegen Japan te kijken. Ik had het NK gehaald, letterlijk, en ja, daarmee had ik mijn doel bereikt, maar bevredigend was het niet. Mijn volgende doel: Ooit aan een NK deelnemen! :(

Edwin Remmerswaal

P.S. Proficiat aan alle kampioenen! ;)

Alex

Post by Alex » Sat Jun 19, 2010 21:55

Over flansen gesproken: in de sheet op ToernooiBase staat een aantal namen verkeerd, ietwat slordig.

Reactie op Edwin Remmerswaal:
Hij stond wel in de tabel van de D-finale van de B-categorie. Hij was dus naar huis gegaan en nu schijnt hij volgend jaar geschorst te zijn, mocht hij zich via de nieuw te vormen bond die ontstaat uit de WHDB en de DMH gaan plaatsen.
Beetje raar, niet waar?

remedy73

Post by remedy73 » Sat Jun 19, 2010 22:09

Alex wrote:Over flansen gesproken: in de sheet op ToernooiBase staat een aantal namen verkeerd, ietwat slordig.

Hij stond wel in de tabel van de D-finale van de B-categorie. Hij was dus naar huis gegaan en nu schijnt hij volgend jaar geschorst te zijn, mocht hij zich via de nieuw te vormen bond die ontstaat uit de WHDB en de DMH gaan plaatsen.
Beetje raar, niet waar?
Wat?!? Als ik vanaf de vierde ronde had meegedaan, was er toch sprake van competitievervalsing geweest??

Alex

Post by Alex » Sat Jun 19, 2010 22:12

remedy73 wrote:
Alex wrote:Over flansen gesproken: in de sheet op ToernooiBase staat een aantal namen verkeerd, ietwat slordig.

Beetje raar, niet waar?
Wat?!? Als ik vanaf de vierde ronde had meegedaan, was er toch sprake van competitievervalsing geweest??

Wat ik raar vond, is dat je volgend jaar wordt uitgesloten. Meedoen vanaf ronde 4 (t/m 8) is idd competitievervalsing.
Mijns inziens de nul van Van IJzendoorn tegen Slump ook al, er was immers een gegronde reden voor het te laat komen.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sat Jun 19, 2010 22:17

Wat mij opviel tijdens het toernooi is dat Bennie met oordopjes speelde.
Zijn er meer dammers bekend die dit doen?

Alex

Post by Alex » Sat Jun 19, 2010 22:21

Koos van Amerongen wrote:Wat mij opviel tijdens het toernooi is dat Bennie met oordopjes speelde.
Zijn er meer dammers bekend die dit doen?
Piet Rozenboom speelt met MP3-dopjes en (meestal) marsmuziek in zijn oren.

Post Reply