Nationale Competitie 2010/2011

Post Reply
Piet Bouma

Nationale Competitie 2010/2011

Post by Piet Bouma » Mon May 31, 2010 20:29

De indeling staat inmiddels op de KNDB-site en op Toernooibase.

Misschien weer wat vroeg..... In Toernooibase is het voor gebruikers met de juiste rechten, net als vorig jaar, mogelijk om de teamsamenstelling(en) in te voeren.
(Men kan ze mij ook altijd ff mailen).
De teams van Huizum worden a.s. donderdag bekend gemaakt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Piet Bouma

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Piet Bouma » Mon May 31, 2010 23:23

En net als vorig seizoen staat de teamsamenstelling van Mo & Z Volendam als eerste online!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Jun 02, 2010 21:21

Erg snel dit seizoen! Mijn complimenten! In de eerste klasse C trouwens aardige afstanden, maar er was vast geen beter alternatief. Waar komen die clubs uit Surhuisterveen (nog nooit van die hele plek gehoord) en Molenaarsgraaf (ook nog nooit van gehoord) opeens vandaan trouwens?? Zeer goede zaak!!

DJNASI

Post by DJNASI » Wed Jun 02, 2010 22:53

groenteboer wrote:Erg snel dit seizoen! Mijn complimenten! In de eerste klasse C trouwens aardige afstanden, maar er was vast geen beter alternatief. Waar komen die clubs uit Surhuisterveen (nog nooit van die hele plek gehoord) en Molenaarsgraaf (ook nog nooit van gehoord) opeens vandaan trouwens?? Zeer goede zaak!!
Surhuisterveen is een dorp in friesland, na het vertrek van Oerterp uit de nationale zijn de meeste spelers van oerterp naar surhuisterveen gegaan en een team ingeschreven in de tweede klasse.

Nescio

Post by Nescio » Thu Jun 03, 2010 13:26

Molenaarsgraaf komt uit de buurten van Hardinxveld-Giessendam, Alblasserdam en Gorinchem.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

wijkbrand
Real name: Harm Jan van Rees

Post by wijkbrand » Thu Jun 03, 2010 21:01

Klopt. Molenaarsgraaf ligt in de driehoek van de genoemde plaatsen, kortom midden in de Alblasserwaard en de plaatselijke damclub speelt in de provinciale bond ZHZ. De club bestaat in september 50 jaar. Het dorp zelf en de omliggende dorpen hebben via het schooldammen Nederlandse kampioenschappen binnengehaald, maar dat heeft nooit geleid tot deelname aan de landelijke klassen.
Nu wel om de jeugd een kans te geven en met andere, al landelijk spelende, leden een leuk team te maken.

Wijkbrand (Harm Jan van Rees)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 11, 2010 19:07

De animo om teamsamenstellingen in Toernooibase in te voeren is nog niet zo groot. Opstellingen van

Mo & Z Volendam
Huizum
Damcombinatie Kennemerland
Samen Sterk
Raes DC Maastricht
BEGB Cornjum
Troch Tinken Sterk

zijn inmiddels bekend. Dat kan natuurlijk beter. :idea: Ik ga er eigenlijk vanuit dat de meeste transfers al afgerond zijn en dat er geen reden is meer om opstellingen niet vrij te geven. En er kan altijd aangepast worden. :wink:

In het nieuwe seizoen ga ik in Toernooibase ook de mogelijkheid scheppen om teamsamenstellingen om 12.00 uur en tussenstanden (partijen die tijdens de teamwedstrijd al uit zijn) in te voeren. Dan moet er natuurlijk wel (draadloos) internet in de speellocatie aanwezig zijn.
Ik ben wel benieuwd hoeveel verenigingen (vooral in de Ereklasse) in de speelzaal al internet hebben. Mogelijk dat sommige forumleden van de Ereklasseclubs hier een antwoord op hebben?

Dan kunnen er ook live-applets uitgezonden worden. Een volgende stap moet m.i. zijn, de Ereklasse (de profliga), toch de sterkste damcompetitie ter wereld, a la de Duitse schaakcompetitie op een andere manier af te werken en volledig op Internet te showen.
Drie wedstrijden in een weekend (zaterdagavond, en twee op zondag), dan zou je in vier weekenden de competitie kunnen spelen. Scheelt voor buitenlandse spelers (en de clubs) enorm veel reiskosten.
En: de ‘amateurs’ (hoofdklassen en lager) zouden dan ook een kijkje kunnen nemen bij de topwedstrijden. Maar waarschijnlijk denk ik weer te futuristisch. 0X

aldert

Post by aldert » Fri Jun 11, 2010 19:25

wij hebben geen internet in het clubgebouw, doen alleen af en toe wat via telefoons. We hebben een paar keer van wedstrijden de uitslagen live op de site gezet, dat trekt wel redelijk wat bezoekers.

We denken er wel over na om een internetverbinding aan te schaffen, wellicht eentje waar je per keer betaalt ofzo.

Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts » Fri Jun 11, 2010 21:46

Waarom heeft TTS 13 spelers in de opstelling?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Jun 11, 2010 21:49

Piet Bouma wrote:De animo om teamsamenstellingen in Toernooibase in te voeren is nog niet zo groot. Opstellingen van

Mo & Z Volendam
Huizum
Samen Sterk
Raes DC Maastricht
BEGB Cornjum
Troch Tinken Sterk

zijn inmiddels bekend. Dat kan natuurlijk beter. :idea: Ik ga er eigenlijk vanuit dat de meeste transfers al afgerond zijn en dat er geen reden is meer om opstellingen niet vrij te geven. En er kan altijd aangepast worden. :wink:

In het nieuwe seizoen ga ik in Toernooibase ook de mogelijkheid scheppen om teamsamenstellingen om 12.00 uur en tussenstanden (partijen die tijdens de teamwedstrijd al uit zijn) in te voeren. Dan moet er natuurlijk wel (draadloos) internet in de speellocatie aanwezig zijn.
Ik ben wel benieuwd hoeveel verenigingen (vooral in de Ereklasse) in de speelzaal al internet hebben. Mogelijk dat sommige forumleden van de Ereklasseclubs hier een antwoord op hebben?

Dan kunnen er ook live-applets uitgezonden worden. Een volgende stap moet m.i. zijn, de Ereklasse (de profliga), toch de sterkste damcompetitie ter wereld, a la de Duitse schaakcompetitie op een andere manier af te werken en volledig op Internet te showen.
Drie wedstrijden in een weekend (zaterdagavond, en twee op zondag), dan zou je in vier weekenden de competitie kunnen spelen. Scheelt voor buitenlandse spelers (en de clubs) enorm veel reiskosten.
En: de ‘amateurs’ (hoofdklassen en lager) zouden dan ook een kijkje kunnen nemen bij de topwedstrijden. Maar waarschijnlijk denk ik weer te futuristisch. 0X
Niet zo modern doen, jong.
Die nieuwlichterij is nergens goed voor.
Per postduif komen de uitlslagen ook wel binnen.
Heaven is no location, but a state of mind

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Jun 11, 2010 21:51

Piet Bouma wrote:Een volgende stap moet m.i. zijn, de Ereklasse (de profliga), toch de sterkste damcompetitie ter wereld, a la de Duitse schaakcompetitie op een andere manier af te werken en volledig op Internet te showen.
Piet, totaal niet te futuristisch! Die kant moeten we op. En dan ook nog op enkele centrale punten in het land waar een goeie publiciteit en mogelijk ook sponsoring is. Het moet toch ook leuk voor spelers zijn als ze de collega dammers kunnen zien spelen? zodra ik in de bondsraad zit wil ik aan de slag gaan met vernieuwing van het dammen, verhogen van de attractiewaarde en gebrukmaking van moderne technieken. Digitale interlands en toernooien over de wereld bijvoorbeeld .... Dan kom ik graag goeie ideeën ophalen
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Dieter

Post by Dieter » Sat Jun 12, 2010 09:43

Piet Bouma wrote:De animo om teamsamenstellingen in Toernooibase in te voeren is nog niet zo groot. Opstellingen van

Mo & Z Volendam
Huizum
Samen Sterk
Raes DC Maastricht
BEGB Cornjum
Troch Tinken Sterk

Prachtig Piet, dat is de kant die we op moeten. Geleen is dan wel even geen ereklasse nu maar internet wel aanwezig.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Jul 12, 2010 21:56

Het wedstrijdprogramma staat na wat programmeerwerk en flink wat muis- en toetsaanslagen in Toernooibase.
Even klikken op de link Alle uitslagen.
Nu eerst maar een Bavaria. :drinking:

Overigens is het nog steeds mogelijk voor clubbeheerders :idea: in Toernooibase de teamsamenstellingen in te geven.
Een mooie vingeroefening om daarna later elke zaterdag ook even de uitslagen van je eigen clubteams in te voeren (heb ik ook eens een vrije zaterdagavond 8)) .
Dus geef je op als clubbeheerder (ook makkelijk om een onderlinge competitie in TB bij te houden).

Uiteraard kunnen er fouten na het kopieren van de KNDB naar Toernooibase in het wedstrijdprogramma zitten. Het blijft mensenwerk. Dan graag een mailtje. :angel:

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Sep 05, 2010 22:40

Invoer van opstellingen en tussenstanden bij teamwedstrijden mogelijk in Toernooibase!

Er is een nieuwe feature in Toernooibase toegevoegd. Voor verenigingen (en arbiters) met (draadloos) Internet in de speelzaal is het mogelijk bij start van de wedstrijd on-line de opstellingen in Toernooibase te plaatsen. En tijdens de wedstrijd kunnen even gemakkelijk tussenstanden (met detailuitslagen) worden doorgegeven.
Via GSM-telefoons met Internet moet dit ook mogelijk zijn.
Het enige wat nodig is, is een account van Toernooibase. We hopen voor die verenigingen met Internet (en supporters, die van afstand de wedstrijden volgen) hiermee een extra dienstverlening te geven. U kunt hier een beknopte handleiding bekijken. Volgende stap: Ereklasse op elektronische borden en gespeeld op een afwijkend tijdstip (avond)? Wie zal het zeggen….

Ben benieuwd hoeveel verenigingen vanaf 18 september de nieuwe feature gaan gebruiken!

Dieter

Post by Dieter » Mon Sep 06, 2010 00:13

Piet Bouma wrote:Invoer van opstellingen en tussenstanden bij teamwedstrijden mogelijk in Toernooibase!

Er is een nieuwe feature in Toernooibase toegevoegd. Voor verenigingen (en arbiters) met (draadloos) Internet in de speelzaal is het mogelijk bij start van de wedstrijd on-line de opstellingen in Toernooibase te plaatsen. En tijdens de wedstrijd kunnen even gemakkelijk tussenstanden (met detailuitslagen) worden doorgegeven.
Via GSM-telefoons met Internet moet dit ook mogelijk zijn.
Het enige wat nodig is, is een account van Toernooibase. We hopen voor die verenigingen met Internet (en supporters, die van afstand de wedstrijden volgen) hiermee een extra dienstverlening te geven. U kunt hier een beknopte handleiding bekijken. Volgende stap: Ereklasse op elektronische borden en gespeeld op een afwijkend tijdstip (avond)? Wie zal het zeggen….

Ben benieuwd hoeveel verenigingen vanaf 18 september de nieuwe feature gaan gebruiken!
Heel mooi Piet, mijn complimenten, goed werk.

Post Reply