NK Dammen Algemeen 2010

Post Reply
Keurientesss

Re: NK Dammen Algemeen 2010

Post by Keurientesss » Sun Apr 18, 2010 21:22

Een korte aanvulling op de gestelde voorwaarden van Henk. In de FMJD-reglementen staat het als volgt:

International Title Tournaments (T.I.T.)
An International Title Tournament has at least nine rounds. At least half of the players need to have an international title or a rating of 2210 or more, as shown in the minima given in the preceding table in relation with the number of participants.

De World Mind Sport Games is derhalve een voorbeeld van een T.I.T., maar dit geldt eveneens voor de open EK's in Bovec 2006 en Tallinn 2008. Zo behaalde Dolfing zijn TIT-norm voor MI tijdens het EK 2008 (als ik het mij althans goed herinner).

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Sun Apr 18, 2010 21:35

Keurientesss wrote:Een korte aanvulling op de gestelde voorwaarden van Henk. In de FMJD-reglementen staat het als volgt:

International Title Tournaments (T.I.T.)
An International Title Tournament has at least nine rounds. At least half of the players need to have an international title or a rating of 2210 or more, as shown in the minima given in the preceding table in relation with the number of participants.

De World Mind Sport Games is derhalve een voorbeeld van een T.I.T., maar dit geldt eveneens voor de open EK's in Bovec 2006 en Tallinn 2008. Zo behaalde Dolfing zijn TIT-norm voor MI tijdens het EK 2008 (als ik het mij althans goed herinner).
Maarrrr, Rik, dan moet je in die 9 rondes wél de goede tegenstanders treffen. Anders heb je pech gehad. Je weet van tevoren dus niet altijd of het zal werken. :(
En nu weer to the topic. :!:

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Sun Apr 18, 2010 22:01

henk stoop wrote:
Theo Dijkstra wrote:
ildjarn wrote:Lemmen heeft 1MP gehaald met zijn 6e plek. Is hij nu MI?
Ook Lemmen ontbeert de noodzakelijke MI-norm resultaat in een rondtoernooi met minimaal 5 buitenlanders (TIT). :( Die toernooien worden helaas en zeker in Nederland zelden georganiseerd, vandaar dat ik dat jaarlijks organiseer in Portugal met "Tavira-Masters". http://www.santaluzia.eu/taviramasters/ :D
Het hoeft niet persé een rondtoernooi te zijn. WMSG was zwitsers, maar toch TIT.

Basisprincipes voor TIT:
- minimaal helft van de deelnemers is buitenlander, bekeken vanuit het organiserende land
- minimaal 9 partijen
- minstens helft van de tegenstanders heeft een titel of rating 2210+
- maximaal 1 (t/m 13) of 2 (vanaf 14) van de tegenstanders heeft geen rating
Laatste 2 punten er van uitgaand dat de speler er zelf aan voldoet.
Wat is het verschil tussen Tavira en een toernooi als Goes waardoor Tavira wel een TIT toernooi is en het veel sterker bezette Hiltex toernooi geen TIT? Beide voldoen niet aan de norm van min. 9 partijen, maar wel aan de andere normen volgens mij.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Apr 18, 2010 22:02

Op http://10x10.org/analysis/2010/nk/baljakin.html heb ik wat analyses van de partijen van Baljakin neergezet. In het Engels weliswaar, maar dat zal voor de meesten hier niet zo'n probleem zijn denk ik. Het is aan te raden om een fatsoenlijke web browser te gebruiken (dus geen IE6 of IE7).

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sun Apr 18, 2010 22:50

Ajax-fan wrote:Wat is het verschil tussen Tavira en een toernooi als Goes waardoor Tavira wel een TIT toernooi is en het veel sterker bezette Hiltex toernooi geen TIT? Beide voldoen niet aan de norm van min. 9 partijen, maar wel aan de andere normen volgens mij.
Vermoedelijk de alternatieve puntentelling.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Mon Apr 19, 2010 01:41

Wieger Wesselink wrote:Op http://10x10.org/analysis/2010/nk/baljakin.html heb ik wat analyses van de partijen van Baljakin neergezet. In het Engels weliswaar, maar dat zal voor de meesten hier niet zo'n probleem zijn denk ik. Het is aan te raden om een fatsoenlijke web browser te gebruiken (dus geen IE6 of IE7).
Leuke analyses! Vooral ook leuke tactische ideeen (bijv. die tegen Dolfing (geopperd door Boom), Lemmen (geopperd door Wiersma) en die tegen Winkel). Bedankt! Het zou trouwens helemaal een bak zijn geweest als Baljakin inderdaad 38.41-36 tegen Dolfing zou hebben gespeeld.....

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon Apr 19, 2010 01:55

ildjarn wrote:
Ajax-fan wrote:Wat is het verschil tussen Tavira en een toernooi als Goes waardoor Tavira wel een TIT toernooi is en het veel sterker bezette Hiltex toernooi geen TIT? Beide voldoen niet aan de norm van min. 9 partijen, maar wel aan de andere normen volgens mij.
Vermoedelijk de alternatieve puntentelling.
Nog even speciaal voor Joost en Martijn, zie: http://www.santaluzia.eu/taviramasters/

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Apr 19, 2010 06:22

Theo Dijkstra wrote:
henk stoop wrote:
Theo Dijkstra wrote: Ook Lemmen ontbeert de noodzakelijke MI-norm resultaat in een rondtoernooi met minimaal 5 buitenlanders (TIT). :( Die toernooien worden helaas en zeker in Nederland zelden georganiseerd, vandaar dat ik dat jaarlijks organiseer in Portugal met "Tavira-Masters". http://www.santaluzia.eu/taviramasters/ :D
Het hoeft niet persé een rondtoernooi te zijn. WMSG was zwitsers, maar toch TIT.

Basisprincipes voor TIT:
- minimaal helft van de deelnemers is buitenlander, bekeken vanuit het organiserende land
- minimaal 9 partijen
- minstens helft van de tegenstanders heeft een titel of rating 2210+
- maximaal 1 (t/m 13) of 2 (vanaf 14) van de tegenstanders heeft geen rating
Laatste 2 punten er van uitgaand dat de speler er zelf aan voldoet.
Bedank Henk voor de verfijning. :wink:
Om héél precies te zijn, mag de grootste groep spelers uit een land niet meer zijn dan 50%. Anders was het in Portugal wel erg simpel. :D
Maarrrrr, waar het uiteraard om gaat; "come to Tavira", want de mogelijkheden elders zijn beperkt. :idea: :D :D :D
Dit staat er in de fmjd-tabel:
In a TIT half of the players in a group have to be foreign to the organising federation.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Mon Apr 19, 2010 13:50

Van de NK-site:

Scholma zelf had namens de spelers een compromisloos nieuwtje. Namens de spelers bekritiseerde hij de nieuwe opzet van de halve finales in grote groepen met open inschrijving. “Het NK wordt zo een loterij, de topspelers zijn er fel op tegen en doen hier niet aan mee.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Apr 19, 2010 14:12

Douwe Edelenbos wrote:Van de NK-site:

Scholma zelf had namens de spelers een compromisloos nieuwtje. Namens de spelers bekritiseerde hij de nieuwe opzet van de halve finales in grote groepen met open inschrijving. “Het NK wordt zo een loterij, de topspelers zijn er fel op tegen en doen hier niet aan mee.
Is dat niet dezelfde Scholma die onlangs in zijn krantenrubriek schreef: "Zelf speel ik dit jaar mijn 25e Nederlands kampioenschap en bijna even vaak heb ik moeten ploeteren in de halve finale. Vele grootmeesters zijn afgehaakt. Ze werden het zat om ieder jaar opnieuw rij-examen te doen."

In zijn ogen lijken weinig oplossingen genade te vinden, behalve dan een eeuwigdurende wild-card voor GMI's. Krijgen we elk jaar een NK-finale met dezelfde deelnemers. Of het publiek daar nou op zit te wachten...

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Apr 19, 2010 14:36

Jan Pieter wrote:

Is dat niet dezelfde Scholma die onlangs in zijn krantenrubriek schreef: "Zelf speel ik dit jaar mijn 25e Nederlands kampioenschap en bijna even vaak heb ik moeten ploeteren in de halve finale. Vele grootmeesters zijn afgehaakt. Ze werden het zat om ieder jaar opnieuw rij-examen te doen."

In zijn ogen lijken weinig oplossingen genade te vinden, behalve dan een eeuwigdurende wild-card voor GMI's. Krijgen we elk jaar een NK-finale met dezelfde deelnemers. Of het publiek daar nou op zit te wachten...
Scholma spreekt namens de deelnemers staat er. Dus zijn persoonlijke opvattingen doen hier niet zo terzake.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Apr 19, 2010 16:09

Wieger Wesselink wrote:
Jan Pieter wrote:

Scholma spreekt namens de deelnemers staat er. Dus zijn persoonlijke opvattingen doen hier niet zo terzake.
Dat de topspelers tegen zijn bleek niet uit het standpunt van de vertegenwoordiging van topsporters in de bondsraad.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter » Mon Apr 19, 2010 16:43

Aleksander Baljakin nieuw Nederlands kampioen dammen
Uploads By Rtvdrenthe
http://www.mefeedia.com/watch/30592169

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Apr 19, 2010 16:50

Baljakin-Lemmen
Image
Volgens de computer is 13-19! nu nog remise.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Apr 19, 2010 18:09

Jan Pieter wrote:
Theo Dijkstra wrote:Op de NK website schrijft Brascamp
Alexander Baljakin uit het gezicht verdwenen.
Morgen strijden Roel Boomstra, Martin Dolfing en Pim Meurs om de tweede plaats. Alexander Baljakin is uit het gezicht verdwenen. Dolfing moet morgen remise halen tegen Baljakin om de titel van Grand Maître International veilig te stellen.
Volgens mij ontbreekt nog een "TIT gmi-norm". :?
En die zou hij wél in Tavira kunnen halen! :D (Als hij goed speelt!) :)
Volgens mij heb je gelijk. Dolfing grossiert in TI-normen, maar mist nog steeds de 'grote' norm, en in het NK kan hij die niet halen.
Heb je trouwens al een 3e GMI op het oog voor Tavira? Anders valt daar ook weinig norm te scoren.
Als ik de regels goed interpreteer dan heeft Dolfing In Salou 2008 een TIT-norm gescoord.

Post Reply