VIKING CUP Stockholm (EC-2010)

MenO

Post by MenO » Wed Sep 02, 2009 16:39

groenteboer wrote:
Vraagje wrote:Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

(Voor degenen die dit bericht verbaasd, ik hanteer inmiddels al jaren de volgende lijn:
http://orig.vogclub.com/players/profile.phtml?uid=75343 .)
Nogmaals:
No shit [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Je beseft inmiddels wel dat je mijn kwalificatie met elke post meer waarheid aan het geven bent toch?

MenO

Post by MenO » Wed Sep 02, 2009 16:43

groenteboer wrote:dat doorschuiven verpest het plezier. Dus 16 zetten doorschuiven is wel een probleem.
Als doorspelen in remisestanden jou het plezier ontneemt stel ik voor dat je gelijk stopt met dammen.

Ganesha

Viking Cup

Post by Ganesha » Wed Sep 02, 2009 16:45

Vraagje wrote:
Maikel wrote:
groenteboer wrote: Wat moet ik dan gaan zeggen? Dat ik opeens voorstander ben van het doorspelen in een 3-om-1 eindspel? Nooit. Er is echter één groot verschil tussen mij en Wilders. Door een 3-om-1 eindspel NIET door te spelen zet je niemand aan tot haat. Je wordt zelfs sportief gevonden door je tegenstander. Geert Wilders zet echter aan tot haat met zijn uitspraken over bepaalde bevolkingsgroepen. Hij scheert ze allemaal onder één kam en dan vindt ie het gek dat ie kritiek krijgt.
Zou wat zijn als zuurkoolboer 3 zuurkolen voor de prijs van 1 verkoopt..
Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op...

(Voor degenen die dit bericht verbaasd, ik hanteer inmiddels al jaren de volgende lijn:
Hallo Eric, Ik dacht dat de klok op zo een moment dan stil gezet mag worden?
Vind trouwens de woordkeuze niet echt passend bij je. Ik zou daarnaast denken, wat U niet wilt dat U geschiedt...........

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Sep 02, 2009 16:52

MenO wrote:
groenteboer wrote:dat doorschuiven verpest het plezier. Dus 16 zetten doorschuiven is wel een probleem.
Als doorspelen in remisestanden jou het plezier ontneemt stel ik voor dat je gelijk stopt met dammen.
Lijkt me een redelijk voorstel. In de killerpartij bij Het Noorden begint zuurkoolboer ook al te jammeren dat het niks is.
Heaven is no location, but a state of mind

Maikel

Post by Maikel » Wed Sep 02, 2009 17:12

Arjen wrote:
groenteboer wrote:
Vraagje wrote:Tegen de Let (inderdaad geen Rus) Butulis kreeg ik ook een voordelige 3-om-1 op het bord met het sneldammen in Stockholm. Hij vond het niet zo leuk dat ik deze doorspeelde, telde tot vijf zetten en claimde remise. Discussie volgde, waarbij hij (en ook zijn landgenoot Misans, die het eindspel tegen mij overigens wel eens had doorgespeeld op VOG, maar daar nu nogal luchtig over deed) beweerden dat het er maar vijf waren. Ik riep Pawlicki, en die bevestigde dat het om zestien zetten ging. En toen was de tijd van meneer Butulis al op...

Jouw lijn ziet er natuurlijk erg helder uit en lijkt ook wel sociaal. Besef je echter wel dat je jezelf door een 3-om-1 eindspel door te schuiven ook in het rijtje 'klootzakken' zet? (het is niet mijn woord..) Je kan beter het goede voorbeeld geven, ook aan al die 'klootzakken', zoals jij ze noemt. Ik hanteer de volgende lijn: 3-om-1 eindspellen dienen direct remise te worden gegeven, tenzij één der partijen de winst kan aantonen

Nogmaals: ik ben van mening dat die waardeloze 16-zettenregeling moet worden afgeschaft en dat er in een 3-om-1 eindspel gewoon meteen remise moet kunnen worden geclaimd, tenzij één der partijen de winst kan aantonen.
Wat een non-discussie zeg. Waar we allemaal wel niet moeilijk over kunnen doen. Een ieder heeft het recht om door te spelen in welke stand dan ook. Er zijn zoveel eindspelen die remise zijn, maar waar toch nog even doorgespeeld wordt. Laat het de tegenstander maar bewijzen!! En als een 3-om-1 dan zo simpel remise is, dan zijn 16 extra zetten toch geen enkel probleem?
Hear, hear....

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 17:27

Kosmos wrote:
MenO wrote:
Lijkt me een redelijk voorstel. In de killerpartij bij Het Noorden begint zuurkoolboer ook al te jammeren dat het niks is.
Wat wil je.. je hakt alles van het bord met de grootste remisestrategie allertijden. Het probleem is dat ik dadelijk ga forceren en nog ga verliezen ook..

Als Killer echt inhoudt dat iedereen al meteen alles naar een 7-om-7 stand gaat hakken in een zucht van tijd om dan pas de tijd te nemen ben ik diep teleurgesteld in Killer en zal ik ook nooit meer voorstander zijn van het systeem. (Eerst was ik wel groot voorstander)
Last edited by groenteboer on Wed Sep 02, 2009 17:36, edited 1 time in total.

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 17:28

MenO wrote:
Dat zeg ik niet.. Het doorspelen in 3-om-1 eindspellen ontneemt mijn plezier.

Ik zal er nu eens over ophouden. De forumlezer weet mijn mening inmiddels al wel..

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Sep 02, 2009 18:28

groenteboer wrote:
Kosmos wrote:
MenO wrote: Als doorspelen in remisestanden jou het plezier ontneemt stel ik voor dat je gelijk stopt met dammen.
Wat wil je.. je hakt alles van het bord met de grootste remisestrategie allertijden. Het probleem is dat ik dadelijk ga forceren en nog ga verliezen ook..

Als Killer echt inhoudt dat iedereen al meteen alles naar een 7-om-7 stand gaat hakken in een zucht van tijd om dan pas de tijd te nemen ben ik diep teleurgesteld in Killer en zal ik ook nooit meer voorstander zijn van het systeem. (Eerst was ik wel groot voorstander)
Dat is jouw ontzettend negatieve, respectloze, volslagen egocentrische perceptie. Zelf heb ik tegen iedereen leuke partijen, behalve tegen jou en dat ligt dan zeker aan mij?
Op hoog niveau worden er zo honderden partijen gespeeld. Dat heet laveren, maar onze over het paard getilde zuurkoolboer loopt meteen weer te kankeren. Heb je niet door hoe onaantrekkelijk je jezelf maakt?
Je loopt constant te zaniken, te mekkeren en te jammeren.
Ga alsjeblieft nooit meer zeggen dat je killer wilt, want ik schaam me kapot voor zulke medestanders.

Etterbakjes zoals jij zouden ze samen met marokkaanse jeugddelinquentjes eens naar heropvoedingsgestichten moeten sturen, zodat ze hun plaats eens leren kennen.

Maikel

Post by Maikel » Wed Sep 02, 2009 18:43

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:
Kosmos wrote: Lijkt me een redelijk voorstel. In de killerpartij bij Het Noorden begint zuurkoolboer ook al te jammeren dat het niks is.

Dat is jouw ontzettend negatieve, respectloze, volslagen egocentrische perceptie. Zelf heb ik tegen iedereen leuke partijen, behalve tegen jou en dat ligt dan zeker aan mij?
Op hoog niveau worden er zo honderden partijen gespeeld. Dat heet laveren, maar onze over het paard getilde zuurkoolboer loopt meteen weer te kankeren. Heb je niet door hoe onaantrekkelijk je jezelf maakt?
Ga alsjeblieft nooit meer zeggen dat je killer wilt, want ik schaam me kapot voor zulke medestanders.

Etterbakjes zoals jij zouden ze samen met marokkaanse jeugddelinquentjes eens naar heropvoedingsgestichten moeten sturen, zodat ze hun plaats eens leren kennen.
Over en uit..

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 18:44

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:
Kosmos wrote: Lijkt me een redelijk voorstel. In de killerpartij bij Het Noorden begint zuurkoolboer ook al te jammeren dat het niks is.

Dank je wel, Kosmos, voor deze reeks complimenten. Ik heb inmiddels onze partij opgegeven. Gefeliciteerd.

Ik snap jou toch niet helemaal. Wat je dus nu precies zegt is dat topspelers laveren door zoveel te hakken. Wat je tevens aan hebt gegeven in eerdere posts is dat grootmeesterspel altijd remise loopt. Zelf ben je een grote hater van de vele remises. Waarom doe je dan mee met dit 'grootmeesterspel'?? Dan probeer je toch iets anders lijkt mij om het potje wat aantrekkelijker te maken? Snap jij jezelf nog wel? Ik ben het spoor echt volledig bijster.

Nog één ding: waarom koppel je de Marokkaanse jeugd nou weer aan jeugddelinquenten? Een vooroordeel toevallig?

J.Pawlicki

Vikings games

Post by J.Pawlicki » Wed Sep 02, 2009 21:38

Round 6 is ready (one not recorded fully).
Enjoy

Arjen

Post by Arjen » Wed Sep 02, 2009 22:33

Maikel wrote:
Arjen wrote:
groenteboer wrote: Jouw lijn ziet er natuurlijk erg helder uit en lijkt ook wel sociaal. Besef je echter wel dat je jezelf door een 3-om-1 eindspel door te schuiven ook in het rijtje 'klootzakken' zet? (het is niet mijn woord..) Je kan beter het goede voorbeeld geven, ook aan al die 'klootzakken', zoals jij ze noemt. Ik hanteer de volgende lijn: 3-om-1 eindspellen dienen direct remise te worden gegeven, tenzij één der partijen de winst kan aantonen

Nogmaals: ik ben van mening dat die waardeloze 16-zettenregeling moet worden afgeschaft en dat er in een 3-om-1 eindspel gewoon meteen remise moet kunnen worden geclaimd, tenzij één der partijen de winst kan aantonen.
Wat een non-discussie zeg. Waar we allemaal wel niet moeilijk over kunnen doen. Een ieder heeft het recht om door te spelen in welke stand dan ook. Er zijn zoveel eindspelen die remise zijn, maar waar toch nog even doorgespeeld wordt. Laat het de tegenstander maar bewijzen!! En als een 3-om-1 dan zo simpel remise is, dan zijn 16 extra zetten toch geen enkel probleem?
Hear, hear....
't Is al wel heel lang geleden, Maikel...
Kosmos wrote:...Heb je niet door hoe onaantrekkelijk je jezelf maakt?
Je loopt constant te zaniken, te mekkeren en te jammeren...
Zit wel een kern van waarheid in... op de een of andere manier moet ik altijd aan de term mierenneuken denken...

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Sep 02, 2009 22:50

groenteboer wrote:
Kosmos wrote:
groenteboer wrote: Wat wil je.. je hakt alles van het bord met de grootste remisestrategie allertijden. Het probleem is dat ik dadelijk ga forceren en nog ga verliezen ook..

Dank je wel, Kosmos, voor deze reeks complimenten. Ik heb inmiddels onze partij opgegeven. Gefeliciteerd.

Ik snap jou toch niet helemaal. Wat je dus nu precies zegt is dat topspelers laveren door zoveel te hakken. Wat je tevens aan hebt gegeven in eerdere posts is dat grootmeesterspel altijd remise loopt. Zelf ben je een grote hater van de vele remises. Waarom doe je dan mee met dit 'grootmeesterspel'?? Dan probeer je toch iets anders lijkt mij om het potje wat aantrekkelijker te maken? Snap jij jezelf nog wel? Ik ben het spoor echt volledig bijster.

Nog één ding: waarom koppel je de Marokkaanse jeugd nou weer aan jeugddelinquenten? Een vooroordeel toevallig?
Ik koppel jouw onaangepaste gedrag aan dat van marokkaanse jeugddelinquentjes. Lees je wel eens een krant? Ken je de cijfers soms niet, dat je het vooroordeel hebt dat ik een vooroordeel heb?
Bij killer loopt laveerspel dus niet altijd tot remise, dat is nou net het verschil!
Dat jij het spoor volledig bijter bent is de eerste stap in de goede richting. Nu nog je plaats leren kennen. Zal wel even duren nog, maar de wet van karma zorgt er wel voor dat jij diverse verbale dreunen van divserse kanten zal oplopen de komende tijd...
Voel je jezelf nu gelukkig met je eeuwige gezeur?

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Sep 02, 2009 23:18

Kosmos wrote: Ik koppel jouw onaangepaste gedrag aan dat van marokkaanse jeugddelinquentjes. Lees je wel eens een krant? Ken je de cijfers soms niet, dat je het vooroordeel hebt dat ik een vooroordeel heb?
Bij killer loopt laveerspel dus niet altijd tot remise, dat is nou net het verschil!
Dat jij het spoor volledig bijter bent is de eerste stap in de goede richting. Nu nog je plaats leren kennen. Zal wel even duren nog, maar de wet van karma zorgt er wel voor dat jij diverse verbale dreunen van divserse kanten zal oplopen de komende tijd...
Hmm.. Voor mij dus de perfecte reden om fel tegen Killer te zijn. Ik wil graag spannend spel en niet laveerspel. Wij 'zeuren' allebei even hard hoor Kosmos. Jij over het aantal remises en ik over het laveerspel dat leidt tot remises. Ik houd er maar over op nu, want we komen er toch nooit uit. Ik heb ook geen zin om me tot jouw niveau te gaan verlagen door scheldwoorden te gaan gebruiken, terwijl ik enkel wat kritiek leverde op het laveerspel van jou. Over en uit.

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Sep 03, 2009 00:00

groenteboer wrote:
Kosmos wrote: Ik koppel jouw onaangepaste gedrag aan dat van marokkaanse jeugddelinquentjes. Lees je wel eens een krant? Ken je de cijfers soms niet, dat je het vooroordeel hebt dat ik een vooroordeel heb?
Hmm.. Voor mij dus de perfecte reden om fel tegen Killer te zijn. Ik wil graag spannend spel en niet laveerspel. Wij 'zeuren' allebei even hard hoor Kosmos. Jij over het aantal remises en ik over het laveerspel dat leidt tot remises. Ik houd er maar over op nu, want we komen er toch nooit uit. Ik heb ook geen zin om me tot jouw niveau te gaan verlagen door scheldwoorden te gaan gebruiken, terwijl ik enkel wat kritiek leverde op het laveerspel van jou. Over en uit.
Naast een asociaal grote bek ken je ook nog eens geen zelfkritiek, zuurkoolboertje. Ik heb van jou nog nooit een positieve bijdrage gezien hier. Alleen maar gezeik. Kijk, ik zeik ook wel eens, maar probeer het evenwicxht wat te bewaren met mijn enthousiaste bijdragen.
Ik zal je nog een verhaaltje vertellen. Toen ik een jong knaapje was en NOG veel meer te leren had dan nu, was ik tijdens een zomervakantie aan het zwemmen met een bal in het zwembad ergens in Italie. Bal gooien, er achteraan duiken. Naast het bad zaten twee oudere jongens. Plots sprak een van d ejongens mij streng aan:
Zorg ervoor dat wij niet nat worden, anders zwaait er wat!
Een vreemde opmerkingen die mijn opruierig geaarde brein meteen prikkelde. Een enorme bom in het water was het gevolg...
Het gevolg van deze vrijpostige actie (ik meende dat de jongen een grap maakte) was een woeste achtervolging langs en door het zwembad. Toen mijn belager me te pakken had dompelde hij me divserse keren langdurig onder water. Daarna droop ik letterlijk af. Uiteraard haatte ik die jongen een tijdje, maar dat ging vrij snel over. Ik had een belangrijke levensles geleerd. Als iemand zegt, doe dat en dat niet, doe het dan gewoon niet, dat voorkomt ellende.
Iedereen wordt wel eens vernederd en iedereen moet lessen leren in dit leven. Geen schande! Integendeel! Daardoor ontwikkelt een mens zich.
Jij, puberale puistenkop, denkt dat je tegen een meester nationaal, een ervaren damtrainer kan schreeuwen dat-ie niet zo hakken moet. Dit is jouw typerende, respectloze manier van doen. Je doet dit bij iedereen, ik trek het me echt niet persoonlijk aan. Ik doe gewoon dat wat de oudere generatie (op de lafbekken na) altijd al heeft gedaan, haar verantwoordelijkheid nemen en de jongere generaties onderwijzen. Inmiddels is wel duidelijk dat jij een harde heelmeester nodig hebt om genezen te worden van je bespottelijke arrogantie...
Als jij zo respectloos en egocentrisch blijft doorbrallen, zuurkoolboertje, dan zal iedereen je uitkotsen? Wil je dat soms?
Geen dank voor de les.

Post Reply