European Youth Championship 2009

Post Reply
J.Pawlicki

Re: Final results

Post by J.Pawlicki » Fri Aug 14, 2009 15:06

Alex wrote:
Its says: "See You next year ... 31st of June 2010 it is arriving day of XII European Youth Championship !!!"

No next championship I guess; June has only 30 days...
THX for this remark - of course July 31st [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]:oops:
Already updated on web.

By the way it is not bad idea ... usually during arriving day a lot of money to spend (hotels, fees etc) so lets do it on 31st on june and 1st round as usually on August 1st [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

hans andriessen

Re: Closing Ceremony

Post by hans andriessen » Sat Aug 15, 2009 11:33

Kosmos wrote:We hebben nu wel genoeg volksliederen gehoord. Dat blitz is niet meer dan een aardigheidje, om daar nou ook hele volksliederen voor af te spelen is wel wat teveel van het goede.
Ik dacht, dat jij zo tegen slakdammen was: is blitzen nou ook al niet goed?
Degenen, die net naast de titel grepen, heb ik niet bepaald lachend zien weglopen. Voor sommigen was dit de laatste kans op een Europese titel.
Dit was terecht balen voor hen.

Bij het Wilhelmus zingen we alleen het eerste couplet, dat ik hierbij speciaal voor jou plaats:
Wilhelmus van Nassouwe
Ben ick van Duytschen bloet,
Den Vaderlant getrouwe
Blyf ick tot in den doot:
Een Prince van Oraengien
Ben ick vrij onverveert,
Den Coninck van Hispaengien
Heb ick altijt gheeert

En zo'n filmpje met 5 keer het Wilhelmus is voor jou (als Fries) dan een mooie gelegenheid om het ook eens te leren

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sat Aug 15, 2009 16:34

Tjalling die positief is over iets dat met 'ouddammen' te maken heeft? Laat me niet lachen.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Positief

Post by Kosmos » Sat Aug 15, 2009 17:03

ildjarn wrote:Tjalling die positief is over iets dat met 'ouddammen' te maken heeft? Laat me niet lachen.
Vele malen positiever en enthousiaster dan de ouddammers zelf. Ouddammen is namelijk voor 90% killer.
Ik heb op dit forum toch duidelijk veel meer positieve bijdragen gepost dan welke andere dammer dan ook. Niet gelzen soms= Ik begrijp je opmerking dan ook niet.
Kijk ook eens op mijn weblog.
En kijk eens naar Korbach. Niemand die iets post, ik ben zopwat de enige en dan kom je aankakken met dat ik niet positief ben? Ook in voorgaande jaren heb ik tientallen fragemnten gepost hier, als enige. De rest zwijgt als het graf. Nee, Joost, je slaat de plank hier behoorlijk mis.

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Aug 15, 2009 17:08

hans andriessen wrote:
Kosmos wrote:We hebben nu wel genoeg volksliederen gehoord. Dat blitz is niet meer dan een aardigheidje, om daar nou ook hele volksliederen voor af te spelen is wel wat teveel van het goede.
Ik dacht, dat jij zo tegen slakdammen was: is blitzen nou ook al niet goed?
Degenen, die net naast de titel grepen, heb ik niet bepaald lachend zien weglopen. Voor sommigen was dit de laatste kans op een Europese titel.
Dit was terecht balen voor hen.

Bij het Wilhelmus zingen we alleen het eerste couplet, dat ik hierbij speciaal voor jou plaats:
Wilhelmus van Nassouwe
Ben ick van Duytschen bloet,
Den Vaderlant getrouwe
Blyf ick tot in den doot:
Een Prince van Oraengien
Ben ick vrij onverveert,
Den Coninck van Hispaengien
Heb ick altijt gheeert

En zo'n filmpje met 5 keer het Wilhelmus is voor jou (als Fries) dan een mooie gelegenheid om het ook eens te leren
Wat een waardeloos volkslied hebben we toch, zowel de muziek als de tekst. Ik zal het nimmer meezingen i.t.t. het Fryske volkslied.
Ik reageerde even omdat iedereen wel doorheeft dat het jou erom gaat dat Freerkje meer aandacht moet krijgen. Maar je draait er natuurlijk steeds heel glibberig omheen. Zoals altijd als er kinderen van je betrokken zijn bij damwedstrijden heb je je weer eens heel irritant met de organisatie bemoeid. Het is allemaal zo enorm doorzichtig, Hans en heel veel dammers beginnen zich mateloos te irriteren aan je egocentrisme en bemoeizucht.
Niemand durft het verder te zeggen, dus laat ik het vuile werk maar opknappen. We hebben je wel door, naar mannetje dat je bent.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sat Aug 15, 2009 19:02

Kosmos wrote:Wat een waardeloos volkslied hebben we toch, zowel de muziek als de tekst. Ik zal het nimmer meezingen i.t.t. het Fryske volkslied.
Ik reageerde even omdat iedereen wel doorheeft dat het jou erom gaat dat Freerkje meer aandacht moet krijgen. Maar je draait er natuurlijk steeds heel glibberig omheen. Zoals altijd als er kinderen van je betrokken zijn bij damwedstrijden heb je je weer eens heel irritant met de organisatie bemoeid. Het is allemaal zo enorm doorzichtig, Hans en heel veel dammers beginnen zich mateloos te irriteren aan je egocentrisme en bemoeizucht.
Niemand durft het verder te zeggen, dus laat ik het vuile werk maar opknappen. We hebben je wel door, naar mannetje dat je bent.
Ik neem aan dat de gemiddelde lezer wel het verband weet te leggen tussen Frerik en mij. Dat hoef er toch niet speciaal bij te zetten, toch.
We hadden overigens bij de blitz in alle jongenscategorieën een kampioen. Het was voor het KNDB-team één groot feest; Henk Hoekman noemde het een hoogtepunt.
Vandaar dat het leuk zou zijn als daar ook beelden van komen.

Ik begrijp, dat het teveel gevraagd is om aan een Fries te vragen het [img]images/smilies/encolere.gif[/img] mee te zingen. Dat had ik moeten respecteren, sorry.

Van de rest van je verhaal begrijp ik absoluut niets.
Van de vele gesprekjes die ik met o.a. leden van de organisatie heb gehad, zal niet alles "in dank" zijn afgenomen (of is mijn bedoeling niet goed begrepen), maar in het beeld, dat jij nu van mij schetst, herken ik mij niet. Van irritatie is mij niets gebleken. Of is de kwalificatie "irritant" van jou?

blondegod

Re: Positief

Post by blondegod » Sat Aug 15, 2009 21:21

Kosmos wrote: Ook in voorgaande jaren heb ik tientallen fragmenten gepost hier, als enige. De rest zwijgt als het graf.
Mijn dank hiervoor is groot! Zelf ben ik namelijk veel te lui om alles na te spelen. Daarom is het mooi dat iemand af en toe wat fragmenten plaatst van de belangrijke momenten (thumbs up!)

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Aug 15, 2009 21:58

blondegod wrote:
Kosmos wrote: Ook in voorgaande jaren heb ik tientallen fragmenten gepost hier, als enige. De rest zwijgt als het graf.
Mijn dank hiervoor is groot! Zelf ben ik namelijk veel te lui om alles na te spelen. Daarom is het mooi dat iemand af en toe wat fragmenten plaatst van de belangrijke momenten (thumbs up!)
Ik ben het helemaal met blondegod eens. Kosmos, keep up the good work en ik geniet erg van jouw bijdragen (alhoewel, met name toch m.b.t. het ouddammen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ).

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Aug 15, 2009 22:48

hans andriessen wrote:
Kosmos wrote:Wat een waardeloos volkslied hebben we toch, zowel de muziek als de tekst. Ik zal het nimmer meezingen i.t.t. het Fryske volkslied.
Ik neem aan dat de gemiddelde lezer wel het verband weet te leggen tussen Frerik en mij. Dat hoef er toch niet speciaal bij te zetten, toch.
We hadden overigens bij de blitz in alle jongenscategorieën een kampioen. Het was voor het KNDB-team één groot feest; Henk Hoekman noemde het een hoogtepunt.
Vandaar dat het leuk zou zijn als daar ook beelden van komen.
Ik begrijp, dat het teveel gevraagd is om aan een Fries te vragen het mee te zingen. Dat had ik moeten respecteren, sorry.
Dergelijke glibberige zinnetjes lees ik nou steeds bij jou... Je meent er geen bal van. Denk je nou echt dat je grappig bent? Gewoon stakkerig om het Fries-zijn van mij erbij te halen.
Van de rest van je verhaal begrijp ik absoluut niets.
Van de vele gesprekjes die ik met o.a. leden van de organisatie heb gehad, zal niet alles "in dank" zijn afgenomen (of is mijn bedoeling niet goed begrepen), maar in het beeld, dat jij nu van mij schetst, herken ik mij niet. Van irritatie is mij niets gebleken. Of is de kwalificatie "irritant" van jou?
Het geldt niet alleen voor je bemoeizucht tijdens het EK, het gaat om je bemoeizucht waar je ook verschijnt. Je moet wel tien borden voor je kop hebben als je hier niks van snapt. Bij DOS Delft hebben ze je uitgekotst omdat je zo'n bemoeizuchtige etterbak bent en daarna heb je je gedrag nooit bijgesteld. Een naar bemoeizcuhtig mannetje ben je en je zult het wel altijd blijven, want je bent ook nog eens stronteigenwijs. Je gaat zo ver in je stakkerigheid dat je zelfs commentaar uit op de haarkleur van andere mensen.
Maar nu treedt de wet van karma in werking.
Je zou me dankbaar moeten zijn dat iemand je eens de waarheid vertelt. Heb je de kans om eens iets te leren. Ik spreek veel dammers en ze ergeren zich kapot aan je bemoeizucht.

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Aug 15, 2009 23:12

Eric van Dusseldorp wrote:
blondegod wrote:
Ik ben het helemaal met blondegod eens. Kosmos, keep up the good work en ik geniet erg van jouw bijdragen (alhoewel, met name toch m.b.t. het ouddammen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ).
Rare snijboon, die Eric (lijkt dus wel op mij). Iemand die zo uit de hoek kan komen, mag mij ook best eens op de kast jagen.
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Aug 15, 2009 23:16

Kosmos wrote:
blondegod wrote: Mijn dank hiervoor is groot! Zelf ben ik namelijk veel te lui om alles na te spelen. Daarom is het mooi dat iemand af en toe wat fragmenten plaatst van de belangrijke momenten (thumbs up!)
Rare snijboon, die Eric (lijkt dus wel op mij). Iemand die zo uit de hoek kan komen, mag mij ook best eens op de kast jagen.
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Jij en ik (en ook Hanco) hebben hetzelfde sterrenbeeld.
Vandaar, misschien, dat we elkaar toch steeds weer opzoeken.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sun Aug 16, 2009 00:27

Kosmos wrote:.....iedereen wel doorheeft ..... heel glibberig ..... heel irritant met de organisatie bemoeid. .....
heel veel dammers ..... egocentrisme en bemoeizucht. .....
Niemand durft het verder te zeggen ..... naar mannetje dat je bent. ..... bemoeizuchtige etterbak ..... stakkerigheid ..... haarkleur van andere mensen. .....

Je zou me dankbaar moeten zijn dat iemand je eens de waarheid vertelt. Heb je de kans om eens iets te leren. Ik spreek veel dammers en ze ergeren zich kapot aan je bemoeizucht.
Als iemand mij zou vertellen: “joh, Hans, in die en die situatie heb je dat en dat gedaan/gezegd; dat had je beter niet of anders kunnen doen”, dan zou ik daar lering uit kunnen trekken.

De "waarheid" van jou bestaat louter uit algemeenheden, vaagheden, negatieve karakterisering. Daar kan ik niets mee. Maar als jij gelijk hebt, zul je zonder veel moeite 10 namen van organisatoren of arbiters kunnen noemen, die jouw mening over mij delen.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Aug 16, 2009 14:31

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Ik ben het helemaal met blondegod eens. Kosmos, keep up the good work en ik geniet erg van jouw bijdragen (alhoewel, met name toch m.b.t. het ouddammen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ).
Jij en ik (en ook Hanco) hebben hetzelfde sterrenbeeld.
Vandaar, misschien, dat we elkaar toch steeds weer opzoeken.
Alledrie hebben we nogal opruiende karakters. Ik begin je steeds meer te mogen, Eric. Grappig is dat.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Aug 16, 2009 14:33

hans andriessen wrote:
Kosmos wrote:.....iedereen wel doorheeft ..... heel glibberig ..... heel irritant met de organisatie bemoeid. .....
heel veel dammers ..... egocentrisme en bemoeizucht. .....
Niemand durft het verder te zeggen ..... naar mannetje dat je bent. ..... bemoeizuchtige etterbak ..... stakkerigheid ..... haarkleur van andere mensen. .....

Als iemand mij zou vertellen: “joh, Hans, in die en die situatie heb je dat en dat gedaan/gezegd; dat had je beter niet of anders kunnen doen”, dan zou ik daar lering uit kunnen trekken.

De "waarheid" van jou bestaat louter uit algemeenheden, vaagheden, negatieve karakterisering. Daar kan ik niets mee. Maar als jij gelijk hebt, zul je zonder veel moeite 10 namen van organisatoren of arbiters kunnen noemen, die jouw mening over mij delen.
Zal ik je niet aandoen. Ik stop met mijn mijn bemoeizucht met je bemoeizucht...
Maar als je een constructieve tip wilt hebben:
Respecteer de organisatie van toernooien waar je kinderen aan meedoen. Vertrouw de mensen die het organiseren en mocht het een keer tegenvallen: draag je kruis!
Je kinderen zijn beter af zonder jouw bemoeienis, echt, ze redden zich prima. Waarschijnlijk heeft Frerik ook helemaal niet zo;n stom volkslied gezongen, die heeft gewoon zijn eigen bedachte tekst gerapt. En zonder op het podium een treetje hoger te staan dan de anderen gaat dat prima.
Als je je kinderen liefhebt, laat ze dan los!
Last edited by Kosmos on Sun Aug 16, 2009 17:59, edited 2 times in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Aug 16, 2009 14:50

Jeugddammen is voor mij nooit ouddammen, het blijft altijd jongdammen.
Ik behandel jongeren anders dan volwassenen.
Ik vind zoals zovelen kinderen prachtige wezens vanwege hun onschuld en ongeremde enthousiasme. Dat wekt het kind in mij en dus mijn eigen enthousiasme op.
Wat kinderen ook zo mooi maakt is dat ze nog geen macht hebben. Met het ouder worden groeit de wil tot macht en treedt de corruptie in.
Ik val kinderen helemaal niet lastig met pesterijtjes als oud-dammen. In the Course bijv. geen woord erover. Oom Jan. Geen woord. DamMentor, geen woord over de remisemarge.

Zodra mensen denken volwassen te zijn (ofterwijl uit-ontwikkeld...) dan wil ik de gesel nog wel eens hanteren...

Post Reply