European Youth Championship 2009

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Sat Aug 08, 2009 17:08

Piet Bouma wrote:Reportage EC Youth Blitz from Kees Vriezema on youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=7J86J2w6Rwg

Marvellous. Halfway, I believe Andrej (Urnz...?) Innokentiev standing behind the table. And then the discussion omtrent the result with his opponent. Two points for me?
This is pure promotion!!

Image

Image
Gaaf filmpje! Niet-dammers zouden vaker dammers moeten filmen; dit is prachtig materiaal. De sokken van Rima zijn ook erg mooi, bijna op het einde.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Aug 08, 2009 17:33

Hoe je ook denkt over blitzdammen, het is en blijft natuurlijk wèl een adembenemend schouwspel. Het past ook wel in deze tijd van snelheid en nieuwe media.

Je kunt het filmpje (positief) beoordelen door op het vijfde sterretje te klikken. Je moet dan wel ingelogd zijn. Op deze manier kan zo'n filmpje hoog in allerlei klassementen komen, zeker als er al op de eerste dag dat het filmpje live is, een enorme piek is.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sun Aug 09, 2009 14:46

MenO wrote:Bij de junioren viel te verwachten dat Andrei Tolchykau kampioen zou worden, maar vooral de 9e plaats van Pieter Steijlen is toch wel wat tegenvallend. Ook voor Zainal Palmans was het toernooi een ronde te lang, hij verloor in de laatste ronde en miste daarmee een podiumplaats, waar hij lang uitzicht op had.
Het is nog erger dan jij hier schrijft. Pieter dan wel Frerik had ook nog kans op het brons. Toen Frerik van Pieter gewonnen had en Zainal een zekere remise in handen leek te hebben, leek deze prijs naar Nederland te gaan.
Helaas kon Zainal (tot dat moment ongeslagen) het punt niet vasthouden.
Hierdoor werd Frerik (op Solkov, wederom) vierde.

Overigens ook complimenten voor Matthias (notabene reserve) en Thijs, die samen met Zainal en Pieter op een gedeeld 7e plaats eindigden.

FDA

Post by FDA » Sun Aug 09, 2009 18:09

Ik zat net mijn partijen weer te bekijken en het viel me op dat in mijn partij tegen pieter de laatste zet niet is ingevoerd (blijkbaar heeft hij die niet genoteerd) en dat de helft van mijn partij tegen brantevics niet is ingevoerd wegens onleesbaarheid van het notatiebiljet. Nu heb ik thuis een kopie van mijn notatiebiljet en het is allemaal duidelijk leesbaar, dus blijkbaar hebben ze het biljet van brantevics gebruikt. Waarom hebben ze, toen ze die niet verder konden ontcijferen niet mijn biljet erbij gepakt? En waarom hebben ze bij mijn partij tegen pieter niet de notatiebiljetten vergeleken of het daadwerkelijk de laatste zet was (mijn inziens een nogal abrupt einde opeens)?
Je wil de partijen er toch in hebben staan zoals ze verlopen zijn..

Verder ben ik natuurlijk ontzettend dankbaar dat de partijen er uberhaupt al instaan, dit vroeg ik me alleen af.

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Sun Aug 09, 2009 18:28

FDA wrote:Ik zat net mijn partijen weer te bekijken en het viel me op dat in mijn partij tegen pieter de laatste zet niet is ingevoerd (blijkbaar heeft hij die niet genoteerd) en dat de helft van mijn partij tegen brantevics niet is ingevoerd wegens onleesbaarheid van het notatiebiljet. Nu heb ik thuis een kopie van mijn notatiebiljet en het is allemaal duidelijk leesbaar, dus blijkbaar hebben ze het biljet van brantevics gebruikt. Waarom hebben ze, toen ze die niet verder konden ontcijferen niet mijn biljet erbij gepakt? En waarom hebben ze bij mijn partij tegen pieter niet de notatiebiljetten vergeleken of het daadwerkelijk de laatste zet was (mijn inziens een nogal abrupt einde opeens)?
Je wil de partijen er toch in hebben staan zoals ze verlopen zijn..

Verder ben ik natuurlijk ontzettend dankbaar dat de partijen er uberhaupt al instaan, dit vroeg ik me alleen af.
Ik zou zeggen, vraag een account aan en werk de partijen bij. Ook even een kopietje naar Klaas voor TD [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

En, o ja, gefeliciteerd met je Europese titel.

FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra » Sun Aug 09, 2009 19:46

Aantal ingevoerde partijen:

Code: Select all

B19 135 
G19 108

B16 154
G16 093

B13 065
G13 018

B10 001
G10 001

all 572
De upload vanuit toernooimanager naar toernooibase werkte niet, dus ook alle uitslagen zijn met de hand ingevuld, evenals de paringen.

Ons streven was de uitslagen zo real time mogelijk door te geven, evenals de paringen.
Er liep steeds iemand door de zaal om nieuwe uitslagen op te halen om die zo snel mogelijk in toernooibase te kunnen zetten. Als er paringen beschikbaar kwamen werden die met prioriteit ingebracht..

Het was echter niet alle thuisblijvers duidelijk dat er pas een nieuwe paring gemaakt kan worden als alle uitslagen van een groep binnen zijn. En vrijwel altijd speelde er een bord een uur langer dan de rest, met als uitschieter Safonov - Cilevics (103 zetten, meer dan zes uur)

We hadden niet ingeschat dat er zoveel mensen hun eigen labtop bij zich zouden hebben, dus ons wireless netwerk was zwaar overbelast de eerste dagen. Toen we dat afgesloten hadden en alleen de organisatie nog internet had ging het allemaal gelukkig vlotter.

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Sun Aug 09, 2009 19:59

http://damier.manceau.free.fr/phpBB2/vi ... highlight=

See NORMANDY FORUM (Analysis, Photos, comments...)
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sun Aug 09, 2009 21:52

FeikeBoomstra wrote:Aantal ingevoerde partijen:
all 572

De upload vanuit toernooimanager naar toernooibase werkte niet, dus ook alle uitslagen zijn met de hand ingevuld, evenals de paringen.

Ons streven was de uitslagen zo real time mogelijk door te geven, evenals de paringen.
Er liep steeds iemand door de zaal om nieuwe uitslagen op te halen om die zo snel mogelijk in toernooibase te kunnen zetten.
Hulde voor de intikkers.
Zo konden wij thuis vrij vlot na afloop van een partij het verloop volgen.
Maar jammer genoeg noteerden de spelers vaak niet de laatste zet(ten) zodat de applet eindigde in een oefen-opgave: "wit/zwart aan zet en wint/verliest/maakt remise".

Op de site werd toernooibase gebruikt, met Wlh en Wl (en niet de stand van toernooimanager met Wp). Dat is juist fijn, want toernooibase gaf de tussenstand in dezelfde vorm als die van de eindstand. En daardoor kom je niet voor de verrassing te staan, dat de eindklasseringen binnen een puntengroep helemaal door elkaar gegooid worden.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sun Aug 09, 2009 22:12

Wanneer komen de eindstanden van het blitz toernooi online te staan? Het is toch wel jammer dat net dit laatste puntje wat minder goed verloopt, want voor de rest ging alles organisatorisch uitstekend!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Aug 09, 2009 22:28

hans andriessen wrote:
FeikeBoomstra wrote:Aantal ingevoerde partijen:
all 572

Er liep steeds iemand door de zaal om nieuwe uitslagen op te halen om die zo snel mogelijk in toernooibase te kunnen zetten.
Hulde voor de intikkers.
Zo konden wij thuis vrij vlot na afloop van een partij het verloop volgen.
Maar jammer genoeg noteerden de spelers vaak niet de laatste zet(ten) zodat de applet eindigde in een oefen-opgave: "wit/zwart aan zet en wint/verliest/maakt remise".

Op de site werd toernooibase gebruikt, met Wlh en Wl (en niet de stand van toernooimanager met Wp). Dat is juist fijn, want toernooibase gaf de tussenstand in dezelfde vorm als die van de eindstand. En daardoor kom je niet voor de verrassing te staan, dat de eindklasseringen binnen een puntengroep helemaal door elkaar gegooid worden.
Inderdaad hulde aan de invoerders van paringen, uitslagen en partijen.
A hell of a job.
Knap vervelend was inderdaad dat de upload van TM naar TB zaterdag 1 augustus niet lukte. Sinds juli is er iets veranderd op de Strato-server waarop Toernooibase loopt (waarschijnlijk php-versie). Ik meende alles getackeld te hebben (bij DNC-open liep het eerst ook niet goed, maar invoer van bestanden TM sneldammen ging perfect).
Achteraf bleek er opeens ook een stukje hoofdlettergevoeligheid te zijn (.CSV i.p.v. .csv). Inmiddels is dit ook weer opgelost, maar ik wilde dit niet meer tijdens toernooi gaan testen/doorvoeren.
Ultieme test is de invoer van de sneldambestanden EK jeugd. Ik zit nog met smart te wachten op een mail van Johan Demasure met deze TM-bestanden (dit speciaal even voor Groenteboer!)

Partijen kunnen eventueel nog aangepast worden (een account is de makkelijkste weg zoals Cor van Dusseldorp suggereerde).
Overigens ga ik ervan uit dat Klaas Bor de .pdn bestanden van Toernooibase voor invoer in Turbodambase gebruikt (scheelt hem enorm veel invoerwerk. Een kopietje hoeft dan niet naar TD.)

Op Toernooimanager is er ook de mogelijkheid om de stand met Whl Wl weer te geven. Is deze niet gebruikt in de wedstrijdzaal?

Ik kan me enigszins voorstellen dat Demasure de stand op WP SB ivm loting heeft gebruikt (ik vraag me af of er bij de instelling Solkoff hoog/laag Solkoff laag in Toernooimanager niet gewoon op WP en SB wordt geloot. Eens navragen bij Jan Masselink).

FDA

Post by FDA » Sun Aug 09, 2009 23:20

Beste Piet en Cor, dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Ik vraag niet om een oplossing, ik vraag wat de reden is om mijn notatiebiljetten links te laten liggen zelfs als die van mijn tegenstander niet toereikend zijn. Ik snap dat het kan worden opgevat als verkapte kritiek maar zo is het niet bedoeld.

Bedankt voor je felicitatie, Cor [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Aug 09, 2009 23:29

FDA wrote:Beste Piet en Cor, dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Ik vraag niet om een oplossing, ik vraag wat de reden is om mijn notatiebiljetten links te laten liggen zelfs als die van mijn tegenstander niet toereikend zijn. Ik snap dat het kan worden opgevat als verkapte kritiek maar zo is het niet bedoeld.

Bedankt voor je felicitatie, Cor [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Beste Frerik (ook nog gefeliciteerd natuurlijk).

Die vraag kun je het beste naar de organisatie mailen (ik heb de partijen niet ingevoerd). Maar soms vind iemand zijn eigen handschrift heel goed en is het voor een ander toch slecht leesbaar. En als er toch een notatiefout/verschil is met de ander, tja wat dan (bijv. jouw partij tegen Pieter Steijlen)? Wie zijn versie is de juiste?

Cor en ik geven even de praktische weg aan om het achteraf nog te corrigeren (en dat is heus niet zoveel moeite).

hans andriessen

Post by hans andriessen » Mon Aug 10, 2009 01:06

Er zal wel geen verschil in de notaties zitten; en anders gebruikt men wel de notatie waarmee de applet goed loopt.
In het geval van Frerik tegen Brantevics wordt één zet voor het afbreken van het intikken een zet overgeslagen (door Brantevics?). De doorslag van Frerik is echt goed te lezen en zijn handschrift is heel duidelijk. Dus, ik begrijp ook niet dat de applet niet voortgezet wordt omdat de verdere notatie onleesbaar zou zijn (zoals bij de applet wordt vermeld).

Bij de partij tegen Pieter gaat het om de laatste zet van Frerik.
Meestal zal, zoals in dit geval, de winnaar de zet wel noteren en de verliezer niet. Tenminste, zo ging het bij Pieter; en dat is begrijpelijk, gezien zijn teleurstelling.
Je zou verwachten dat degene die het intikt even kijkt of de andere speler nog meer zetten heeft genoteerd.
En dit is de vraag-in-principio die Frerik stelt: "hoe voorkom je" en niet "hoe los je op".

Vermoedelijk is de intikker zelf zo goed in dammen, dat hij direct begreep welke winnende zet Frerik deed en veronderstelde hij dat Pieter daarvóór al opgaf, omdat deze die zet wel zag aankomen.

Zoals ik al eerder aangaf blijft de submodale dammer met een oefenopgave zitten [img]images/smilies/shrug.gif[/img] .

Overigens is dit slechts een klein smetje op een verder fantastische dienstverlening.

wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter » Mon Aug 10, 2009 08:01

BTW: Dit hoort de arbiter ook te doen!

Johan Demasure

Post by Johan Demasure » Mon Aug 10, 2009 16:11

groenteboer wrote:Wanneer komen de eindstanden van het blitz toernooi online te staan? Het is toch wel jammer dat net dit laatste puntje wat minder goed verloopt, want voor de rest ging alles organisatorisch uitstekend!
Na afloop van de blitz en de hierop volgende prijsuitreiking heb ik gepoogd de resultaten van de blitz naar Piet door te sturen voor publicatie. Helaas was er toen al geen internetverbinding meer in de speelzaal. Ik ben ondertussen doorgereisd naar Korbach voor het wk cadetten.
In de zaal noch in de jeugdherberg is er internet. Nu heb ik hier
wel een cybercafe gevonden maar kan ik de gegevens van mijn
stickje niet doorgeven.
Hopelijk lukt het van bij de organisator thuis vanavond.

Post Reply