Ton Sijbrands herovert wereldrecord op 24 en 25 september

Post Reply
User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Mijn gebed

Post by Kosmos » Wed May 06, 2009 23:28

Klaas van der Laan wrote:Beste god van het dammen,

Heb medelijden met het spuitelfgesputter van de getraumatiseerde nixgeneratie die pruilend hun fopspeentje gaan verliezen. Zij weten niet wat sport is.
En heb medelijden met hem die denkt dat zijn braaksel poezie is...
Piet Bouma wrote:In de twee uur daarna ging het jachtluipaard uit Kameroen als een speer het tempo verhogen
Jachtluipaard, fraai. Dit is een man die poezie schrijft zonder te denken dat hij een poeet is!
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
wellnesswrotter
Posts: 323
Joined: Mon May 21, 2007 15:10
Location: www.snukenkuzco.nl
Contact:

Post by wellnesswrotter » Wed May 06, 2009 23:50

Piet Bouma wrote:In de twee uur daarna ging het jachtluipaard uit Kameroen als een speer het tempo verhogen (hij scoorde per half uur zo'n 8 a 9 minuten bedenktijd). Gemiddeld had hij per partij na 49 zetten zo'n 25 minuten bedenktijd (de situatie na 3 1/2 uur spelen) over. Reken dan maar eens uit hoeveel tijd hij per zet heeft gebruikt.
Door zijn veel hogere speeltempo in die fase dan de vorige simultaangevers werd vrijwel iedere tegenstander onder tijdsdruk gezet. Ndjofang werd de jager en werd niet gejaagd.
Hier zit hem ook de crux van het verhaal. Ndjofang had zijn strategie klaar (snel spelen na 2 uur), de deelnemers niet. Werkten ze samen dan had JMN het een stuk lastiger gekregen en blijf hij nog steeds de opgejaagde.

Let wel: Dit doet niet onder van de superprestatie van JMN !!

Maar als je het een recordpoger echt moeilijk wilt maken, dan speel je door (ook met 1 schijf achter zonder compensatie) om zoveel mogelijk mentale druk op de recordpoger te houden!

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Post by mikkeltje » Thu May 07, 2009 07:31

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wie zegt dat ik dat record van jouw Prosman niet erken, Rozenwater? Het enige wat ik zeg is dat dat record eigenlijk misschien geen record had mogen zijn. Zeven Guidootjes laten aanschuiven in Tilburg, zeven Haarlemmers openzetten en hopen dat ze het zien, was genoeg geweest voor Sijbrands om zijn record op dusdanige hoogte te brengen, 32, dat het de eerste twintig jaar niet meer verbeterd kan worden, behalve door Sijbrands zelf.
Hanco, Hanco. Je wordt weer in een hoekje gedrukt en je begint weer te schelden en te beledigen. En je spreekt jezelf nog tegen ook. Wat is volgens jou het verschil tussen 'niet erkennen' en 'dat record eigenlijk misschien geen record had mogen zijn'? Probeer het maar niet uit te leggen, het is de lezers wel duidelijk hoe het zit.
Om dat soort zaken aan jou duidelijk te maken is een hersentransplantatie aangewezen, Guido. Dus heb nog even geduld.
Koekenbakker!
Moet dat niet Pannenkoek zijn?

Ik had het nooit zo bekeken als Hanco het uitlegt, vind dat ie wel een punt heeft. En over die publiciteit. Ik ken bijna geen dammer die buiten de damwereld zo tot de verbeelding spreekt als Ton; denk zelfs dat Cruijff's ogen even stoppen bij het scannen van de Telegraaf bij de naam Sijbrands. Programmamakers als Wilfried de Jong staan te springen om Ton weer in de schijnwerpers te zetten, evenals de landelijke schrijvende pers. Alle respect voor Erno, maar mijn collega's staan een beetje glazig te kijken bij de naam Prosman, bij de naam Sijbrands ontstaat een glimp van bewondering in de ogen voor de damsport.

Partijen van Sijbrands zijn vaak composities, schilderijen, filosofische uitspattingen waarvoor hij kiest. Hij is geen moderne kansenspeler! Geef die man daar wat meer tijd voor. Tenslotte wordt ie ook nog een dagje ouder...

Mark Hees
Posts: 720
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:43
Location: Lelytown

Post by Mark Hees » Thu May 07, 2009 15:08

Wat maakt iedereen zich nou zo druk? Het WR is degene met de meeste borden gecombineerd met een minumum van 70%. Dat zijn de enige twee regels.

Op dit moment heeft Prosman terecht dit record, en wat velen hoopten gebeurt: Sijbrands gaat het record aanvallen.

Op voorhand staat al vast dat Sijbrands er (veel) langer over zal doen dan Prosman. Maar als Sijbrands het % haalt, is hij de WR houder.

Daarna is het weer aan iemand anders om dat record aan te vallen (of aan Sijbrands om het zelf nog scherper te stellen).

remedy73
Posts: 22
Joined: Wed May 18, 2005 22:02
Location: Den Haag

Post by remedy73 » Fri May 29, 2009 22:46

Heeft iemand een idee hoe je je als kandidaat tegenstander kan opgeven?
De deelname bij het WR van Erno smaakt naar meer...

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Post by Alex » Sat May 30, 2009 18:19

remedy73 wrote:Heeft iemand een idee hoe je je als kandidaat tegenstander kan opgeven?
De deelname bij het WR van Erno smaakt naar meer...
Had je ook willen winnen van Snijbrands? Misschien ff een trainingskampje in het Zuiderpark houden: www.damweb.nl/tho

Btw: op RTV West is dit weekend de geslaagde recordpoging van Erno nogmaals te zien! Ws via http://westonline.nl/mms_video/2009%252F2905-nieuws.wmv

remedy73
Posts: 22
Joined: Wed May 18, 2005 22:02
Location: Den Haag

Post by remedy73 » Mon Jun 01, 2009 10:14

Alex wrote:
remedy73 wrote:Heeft iemand een idee hoe je je als kandidaat tegenstander kan opgeven?
De deelname bij het WR van Erno smaakt naar meer...
Had je ook willen winnen van Snijbrands? Misschien ff een trainingskampje in het Zuiderpark houden: www.damweb.nl/tho

Btw: op RTV West is dit weekend de geslaagde recordpoging van Erno nogmaals te zien! Ws via http://westonline.nl/mms_video/2009%252F2905-nieuws.wmv
Doordat het THO dit jaar zo laat valt, zit ik die week met mijn gezinnetje in Italia

Ik heb inderdaad van verschillende kanten gehoord dat RTV West de uitzending van de blindsimultaan van Erno (met mij in een bescheiden bijrol) weer aan het uitzenden is. En ja, dat smaakt inderdaad naar meer.

Ik ga er zeker niet vanuit dat ik van Ton kan winnen, maar daar hield ik bij Prosman ook geen rekening mee. Ik heb zowel tegen Erno als tegen Jeroen v.d. Akker (voordeelremise bij zijn kloksilmutaan) bewezen dat ik de voordelen als tegenstander goed uitnut. Ik heb dus wel degelijk de illusie dat ik gedurende 30 uur voldoende weerstand kan bieden. Laat Ton maar bewijzen dat hij zoveel beter is dan zijn collega's.

Daarom wederom mijn vraag: Wie weet waar ik me kan opgeven als tegenstander voor de recordpoging van Ton, of wie weet wie er in de organisatie zit van dit evenement?

remedy73
Posts: 22
Joined: Wed May 18, 2005 22:02
Location: Den Haag

Post by remedy73 » Thu Jun 04, 2009 21:37

Hanco, weet jij ook niet wie er in de organisatie zit?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jun 04, 2009 22:15

remedy73 wrote:Hanco, weet jij ook niet wie er in de organisatie zit?


Leen de Rooij weet ongetwijfeld meer, Edwin, of anders Wim Bremmer.

Maar het beste kun je Hetty Sijbrands-Hilberts erover schrijven: h.hilberts5@kpnplanet.nl

frank teer
Posts: 81
Joined: Mon Oct 09, 2006 13:43

Post by frank teer » Fri Jun 05, 2009 18:15

Als je geinteresseerd bent om mee te doen kun je je opgeven bij Ebbo de Jong die de organisatie van de dam-kant van de blindsimultaan op zich heeft genomen. Zijn e-mail adres is ebbo@raketnet.nl. Geef naast je naam ook ter informatie je rating op.

remedy73
Posts: 22
Joined: Wed May 18, 2005 22:02
Location: Den Haag

Post by remedy73 » Fri Jun 05, 2009 22:22

thanks!

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Jul 10, 2009 19:57

frank teer wrote:Als je geinteresseerd bent om mee te doen kun je je opgeven bij Ebbo de Jong die de organisatie van de dam-kant van de blindsimultaan op zich heeft genomen. Zijn e-mail adres is ebbo@raketnet.nl. Geef naast je naam ook ter informatie je rating op.
Van Ebbo hoorde ik dat er al flink wat aanmeldingen binnen zijn, maar dat je je nog steeds kunt opgeven voor deelname aan de blindsimultaan. Vooral dammers uit de regio Amsterdam zijn zeer welkom. Enerzijds leuk om in het Olympisch Stadion wat 'local heroes' achter de borden te hebben, anderzijds wil Ebbo graag wat Amsterdammers op de reservelijst. Die zijn snel op te trommelen wanneer er op het laatste moment iemand afhaakt.

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Post by Geb Kos » Fri Jul 10, 2009 22:34

Heeft Ton Sijbrands wel aan alles gedacht? Is 24 september wel een goede datum?

Zie voor een uitvoerige berekening: http://www.wouthendrickx.nl/zwarte-maan ... brands.htm

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sat Jul 11, 2009 03:12

Geb Kos wrote:Heeft Ton Sijbrands wel aan alles gedacht? Is 24 september wel een goede datum?

Zie voor een uitvoerige berekening: http://www.wouthendrickx.nl/zwarte-maan ... brands.htm
Ik vermoed dat Sijbrands hier niet naar gekeken heeft, en gelijk heeft-ie.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 12, 2009 15:07

Jan Pieter wrote:
frank teer wrote:Als je geinteresseerd bent om mee te doen kun je je opgeven bij Ebbo de Jong die de organisatie van de dam-kant van de blindsimultaan op zich heeft genomen. Zijn e-mail adres is ebbo@raketnet.nl. Geef naast je naam ook ter informatie je rating op.
Van Ebbo hoorde ik dat er al flink wat aanmeldingen binnen zijn, maar dat je je nog steeds kunt opgeven voor deelname aan de blindsimultaan. Vooral dammers uit de regio Amsterdam zijn zeer welkom. Enerzijds leuk om in het Olympisch Stadion wat 'local heroes' achter de borden te hebben, anderzijds wil Ebbo graag wat Amsterdammers op de reservelijst. Die zijn snel op te trommelen wanneer er op het laatste moment iemand afhaakt.
Hoeveel bedenktijd hebben de tegenstanders van Ton Sijbrands eigenlijk tot hun beschikking? Twee uur voor 50 zetten?

Post Reply