Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%

Total votes: 21

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Mon Nov 17, 2008 14:18

http://nk2006.kndb.nl/index.php?option= ... &Itemid=20

Ik vind een manifest heel leuk van spelers, maar een punt als ieder zijn eigen kamer is wel weer een financieel punt. Willen ze dan inleveren op prijzengeld?

Daarnaast is het europees kampioenschap en ook het russisch kampioenschap ook vaak met 2 partijen op een dag.
Maar goed het mentaliteitsverschil is al vaker besproken.
Zelf ben ik voorstander als bezoeker van 2 partijen per dag, is er tenminste iets te zien.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 17, 2008 15:24

rijmer wrote:http://nk2006.kndb.nl/index.php?option= ... &Itemid=20

Ik vind een manifest heel leuk van spelers, maar een punt als ieder zijn eigen kamer is wel weer een financieel punt. Willen ze dan inleveren op prijzengeld?

Daarnaast is het europees kampioenschap en ook het russisch kampioenschap ook vaak met 2 partijen op een dag.
Zelf ben ik voorstander als bezoeker van 2 partijen per dag, is er tenminste iets te zien.
Voor buitenstaanders klinkt het misschien vreemd, maar een partij per dag spelen tijdens een NK is al loodzwaar. Dus dat de spelers protesteren tegen twee partijen per dag vind ik meer dan begrijpelijk.

Een simpele oplossing is om de bedenktijd te halveren, en twee partijen per dag te spelen. Scheelt een hoop tijd en geld, en er valt voor de toeschouwers veel meer te beleven. Maar of de spelers en de bonden daar aan willen is natuurlijk de vraag.

Overigens geweldig dat de spelers een gezamenlijk standpunt hebben ingenomen. Zoiets was een jaar of 10 geleden niet mogelijk.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Nov 17, 2008 17:58

Wieger Wesselink wrote:
rijmer wrote:http://nk2006.kndb.nl/index.php?option= ... &Itemid=20

Voor buitenstaanders klinkt het misschien vreemd, maar een partij per dag spelen tijdens een NK is al loodzwaar. Dus dat de spelers protesteren tegen twee partijen per dag vind ik meer dan begrijpelijk.

Een simpele oplossing is om de bedenktijd te halveren, en twee partijen per dag te spelen. Scheelt een hoop tijd en geld, en er valt voor de toeschouwers veel meer te beleven. Maar of de spelers en de bonden daar aan willen is natuurlijk de vraag.

Overigens geweldig dat de spelers een gezamenlijk standpunt hebben ingenomen. Zoiets was een jaar of 10 geleden niet mogelijk.
Eerste prijs 3500, dat is iets beter. Om eerlijk te zijn nog steeds een bedrag van niks, maarja je moet roeienm met de riemen die je hebt. Eigenlijk zouden creatieve talenten als de NK-deelnemers moeten weigeren om voor een appel en een ei zichzelf kapot te dammen.
Voor jou is het leuker om twee partijen op een dag te zien, Reinier. Voor mij geldt exact hetzelfde. Het verschil tussen ons is echter dat ik uitga van het belang van de spelers en de damsport in het algemeen, terwijl jij je standpunt klaarblijkelijk bepaalt op grond van eigenbelang.

Sven Winkel en Jeroen van den Akkers zijn de spelers die lof verdienen voor hun constructieve aanpak. Zij hebben een gesprek gehad met het bestuur. De uitkomst van het gesprek was niet bevredigend voor de spelers.
Na al dat gezeur, wordt er eindelijk actie ondernomen, bijna unaniem nog wel. Schijnt dat na de teleurstellende respons van het bestuur het manifest zal worden gepubliceerd in Het Damspel.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 29, 2008 05:56

De commissie voor de benoeming van de opvolger van voorzitter Haitze Meurs bestaat uit Marcel Kosters, Theo van den Hoek en Harry de Groot.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Nov 29, 2008 07:21

Hanco Elenbaas wrote:De commissie voor de benoeming van de opvolger van voorzitter Haitze Meurs bestaat uit Marcel Kosters, Theo van den Hoek en Harry de Groot.
Ben benieuwd wat de taken van deze commissie zijn en het profiel die ze heeft meegekregen dan wel gaat of laat opstellen. Overigens heeft de Meursgroep van Haitze een excellente wervings- en selectiepoot. Die zijn uitstekend in staat om een profiel voor opdrachtgevers op te stellen en kandidaten daarop ook te testen. Of deze expertise wordt ingezet ben ik ook wel benieuwd naar.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Hoop

Post by Klaas van der Laan » Sat Nov 29, 2008 11:17

Hanco Elenbaas wrote:De commissie voor de benoeming van de opvolger van voorzitter Haitze Meurs bestaat uit Marcel Kosters, Theo van den Hoek en Harry de Groot.
Er gloort weer licht aan de horizon.
Flow with the Go

Post Reply