Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%

Total votes: 21

Jeepee

.

Post by Jeepee » Thu Nov 13, 2008 19:23

Komt ook bij dat hij ooit zelf dammer is geweest in Zeeland !! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Nov 14, 2008 02:29

Leo Mous wrote:Mensen die mij kennen en mijn ideeen een beetje volgen, weten dat ik al jarenlang, ook toen ik nog zelf KNDB-bestuurder was en ook bij herhaling op dit forum, heb betoogd dat de bestuursstructuur van de KNDB drastisch op de schop moet. Eric, juist omdat de BR niet functioneert zoals hij zou moeten functioneren (dat zien we al jaren), moet er iets drastisch veranderen. Ik heb dat al eens vaker hier uitgelegd (ook het principe van het dualistisch model). Zie al mijn stukken hierover (ook op dit forum).

Frans, ik zeg niet dat we de benoeming van een nieuwe voorzitter tevens meteen moeten aangrijpen om die structuur aan te pakken. Ik reageerde alleen maar op het idee van Henk (enigszins door jou ondersteund), dat leuk lijkt, maar het niet is. Dat voorstel leidt alleen maar tot meer lagen, meer bureaucratie en meer mensen die wat moeten gaan doen. De dambond is klein en wordt alleen maar kleiner. Die vraagt een heel eenvoudig en klein bestuursmodel, dat enerzijds strategisch beleid kan ontwikkelen en anderzijds de dagelijkse leiding en uitvoering kan verzorgen. We moeten dus niet zoeken naar constructies die per saldo alleen maar meer bestuurders/uitvoerders genereren, maar naar modellen die heel klein en heel slagvaardig zijn. Daarin past bijvoorbeeld een kleine BR (maximaal 10 a 15 leden), die zelf beleid ontwikkelt. Dus niet reactief en controlerend. Nee, zelf als BR-leden aan de slag met het schrijven van beleidsplannen!

Een idee a la Henk is misschien (ik zeg misschien) het onderzoeken waard, als je dat bijvoorbeeld koppelt aan het opheffen van de provinciale bonden. De Dambond is rijp voor volledige centralisering.
Ik heb nu geen tijd om de ideeen die ik daarover heb hier nu uit te diepen. Bij insiders zijn die genoegzaam bekend. Waar het mij nu om even gaat en daarmee sluit ik aan bij het verhaal van Piet: van groot belang is dat we een voorzitter krijgen die a. doordrongen is van de overorganisatie van de KNDB en b. in staat is een proces in gang te zetten (en af te ronden) om tot de zo noodzakelijke bestuurlijke vereenvoudiging van de dambond te komen. Dat is een hels karwei dat een ervaren bestuurder met gezag en overtuigingskracht vraagt. De dambond is namelijk klein, maar zit in alle lagen (vooral in de provincies) vol met (bestuurlijk) conservatisme en bekrompenheid.
Verbetering efficiency, effectiviteit en professionalisering van de bestuurlijke capaciteit moet voor elke organisatie een normaal item zijn. Zo ook voor de KNDB met zijn historisch gegroeide structuur. Het is niet alleen het anders organiseren van bijvoorbeeld een landelijke structuur (vervangen van huidige structuur door een regionale structuur van Noord, Oost, West en Zuid bijvoorbeeld) en de verhouding bestuur en BR, maar ook erkennen dat grote problemen een geconcentreerde (of gecentraliseerde) aanpak verdienen. Pragmatisch wordt door vooral Henk aangegeven dit vanuit de locale bevlogenheid te laten organiseren. Hartstikke mooi, maar dergelijke initiatieven verdienen geconcentreerde aandacht ("best practises"). We weten ook allemaal dat het om macht en status gaat. Veel bestuurders bekleden bestuursposities vanuit status of machtsoverwegingen. Uiteindelijk bepaalt de BR het profiel van de nieuwe voorzitter KNDB en zal ongetwijfeld haar eigen positie niet direct ter discussie willen stellen. Dillemma's derhalve. Lobbyen naar de leden van de BR dus. Verder zie ik op dit forum naast de lege moddergooiers voldoende bevlogen damliefhebbers met tal van normale (ik wil nog geeneens de classificatie goeie gebruiken) gedachten. Ik zou bijna willen adviseren (maar ja, ik ken de hele voorgeschiedenis van het huidige bestuurlijke concept en de invulling daarvan niet) om een aantal liefhebbers een goed dicussiestuk op de agenda van de BR te krijgen. Dit moet vermoedelijk buiten het bestuur om? De vacature van voorzitter is daarvoor een mooi maar zeker niet het enige moment. Leo, ik denk als buitenstaander, dat ik je denkbeelden heel goed deel. Maar ja "gelijk hebben" en "gelijk krijgen" zijn toch verschillende dingen.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Nov 14, 2008 13:32

Leo Mous wrote:Het idee van Henk (en Frans) lijkt een verfrissende gedachte. Ik ben alleen bang dat het in de praktijk zal betekenen dat er weer een “bestuurslaag” bijkomt.
Die angst is ongegrond Leo, het gaat om het betrekken van meer mensen bij de uitvoerende activiteiten. Bestuursleden hebben dan meer tijd om echt te besturen.

Kijk eens gewoon simpel naar je eigen werk Leo. Jij bent ambtenaar en valt onder een wethouder. In de damwereld is het vaak zo geregeld dat de wethouder tevens ambtenaar is en nog buurtwerker ook en daarnaast nog putjeschepper en...
strandwachter wrote:Leo, ik kan je goed volgen. Maar dan moet er heel wat op de schop. Dan heb je het ook over verandering van macht (kwantitatief en kwalitatief). Ik zou het BR even laten zitten zoals het zit en een quick win proberen te behalen. Het bestuur doet de voorstellen, BR doet uitspraken en het bestuur gaat weer aan de slag. En om zoveel strategische capaciteit gaat het ook weer niet.
En dat je een extra laag creëert daar geloof ik niet echt in, je verplaatst de capaciteit die er nu ook al is en haal je uit het strategische bestuur. Betekent ook dat het bestuur niet wordt getrokken in de waan van de dag van allerhande uitvoeringsperikelen.
Helemaal met je eens met strandwachter. Heldere argumentatie van een organisatie-adviseur. Laten we er deze keer nu eens voor zorgen dat de commissie die de werving/selectie ter hand gaat nemen zich laat voorlichten door serieuze, deskundige mensen in de damwereld. Dat nu eens niet een clubje amateurs alles beter denkt te weten. Ik heb al de namen genoemd van Gerard Kolsloot, Jan van Stigt Thans en Fred Versteeg. Fred is momenteel voorzitter van de bondsraad en er dus al automatisch bij betrokken. Ik zou strandwachter aan dit rijtje willen toevoegen.

Leo, probeer het vooral praktisch te zien. Het idee dat de bondsraad leiding zou geven aan het proces van modernisering en cultuuromslag was destijds ingegeven door pragmatische overwegingen. Op bestuursniveau zat de zaak muurvast. Maar meteen al bij de start ging het mis. De leiding en de agenda van de bondsraad werden -tot mijn grote verrassing, zeg maar gerust woede- overgedragen aan het KNDB-bestuur. Waar het nu juist zo muurvast zat. Al snel werd de bondsraad zo gereduceerd tot een verzameling losse individuen die eens in de zoveel tijd bijeenkwamen.

Nu het zo gelopen is, moeten we de zaak opnieuw pragmatisch benaderen. De gebruikelijke gang van zaken is zoals strandwachter die schetst:
'Het bestuur doet de voorstellen, BR doet uitspraken en het bestuur gaat weer aan de slag.

Met het inkrimpen van de bondsraad tot pakweg 15 mensen ben ik het wel eens, maar dit is een bijzaak. Om de bondsraad inhoudelijk meer body te geven zie ik wel iets in groepsvorming binnen de bondsraad op basis van inhoudelijke programma’s.
Leo Mous wrote:Het is een illusie te denken dat de “portefeuilleuitvoerders”, voor zo ver die al te vinden zullen zijn voor zo’n hondenbaan....’
Dit is een negatieve kwalificatie van zeer belangrijk werk. Het lijkt me bijvoorbeeld voor een competitieleider een vreugdevol moment als het keurig verzorgde programmaboekje verschijnt. Kennelijk heb jij jouw periode als competitieleider als negatief ervaren. Maar daar zit natuurlijk een subjectief element in. Kop op Leo, het bestaan is vederlicht. De zon komt gratis op en als het vriest gaan we lekker schaatsen met erwtensoep na. En dan kunnen we ook nog fijn dammen dankzij de competitieleider!
Maar zelfs als ik het met jouw ogen probeer te bekijken: Ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom een bestuurslid er ook nog eens een hondenbaan bij moeten hebben. Jij wel, bij nader inzien?

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Nov 15, 2008 03:51

Kosmos wrote:Ik zie zelf maar een oplossing. Obama moet de nieuwe voorzitter worden.
Als je de financiele crisis van de VS vergelijkt met de crisis van het dalende ledenaantal in de damwereld, dan is de damwereld een oase vergeleken bij de onheelbare boedel in de VS, volkomen leeggeroofd door de Fed en zijn bankiers.
Obama zal de damwereld veranderen. Eerst dient er een mentaliteitsverandering te komen. Geloof in de goede zaak zal worden bijgebracht op lokale ontmoetingen:

Can we save the draughts world?
Yes we can!
Can we become more attractive?
Yes we can!
Can we attract more players?
Yes, we can!
Can we attract more sponsors?
Yes, we can!
Can we see ourself with the eyes of a non-draugths-player?
Yes, we can!
Can we unite to modernise?
Yes, we can!
Can we kick it?
Yes we can!
Can we kick it?
yes we can!
Can we kick it?
Yes, we can!
http://www.youtube.com/watch?v=nG6ePiRP ... re=related
!

Hier gaat het inderdaad om. En hoe je het organiseert is niet interessant, als je het maar organiseert. Maar een vacature voor een voorzitter is natuurlijk wel een uitgelezen moment om dit op de agenda te zetten.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 15, 2008 04:57

Kosmos wrote:Ik zie zelf maar een oplossing. Obama moet de nieuwe voorzitter worden.
Als je de financiele crisis van de VS vergelijkt met de crisis van het dalende ledenaantal in de damwereld, dan is de damwereld een oase vergeleken bij de onheelbare boedel in de VS, volkomen leeggeroofd door de Fed en zijn bankiers.
Obama zal de damwereld veranderen. Eerst dient er een mentaliteitsverandering te komen. Geloof in de goede zaak zal worden bijgebracht op lokale ontmoetingen:

Can we save the draughts world?
Yes we can!
Can we become more attractive?
Yes we can!
Can we attract more players?
Yes, we can!
Can we attract more sponsors?
Yes, we can!
Can we see ourself with the eyes of a non-draugths-player?
Yes, we can!
Can we unite to modernise?
Yes, we can!
Can we kick it?
Yes we can!
Can we kick it?
yes we can!
Can we kick it?
Yes, we can!
http://www.youtube.com/watch?v=nG6ePiRP ... re=related
!
Obama, verre familie van George W. Bush en Dick Cheney, is 32nd degree Prince Hall Freemason. Obama kan mooi praten en het is leuk dat een afro-american president is, zodat racisme nóg belachelijker zal worden, maar Obama zal de wereld niet veranderen. Zodra hij een poging waagt krijgt hij een kogel van de ware machthebbers, net als John F. Kennedy, de laatste president van de VS die geen Vrijmetselaar was. In een beroemde en nog steeds indrukwekkende toespraak op 27 april 1961 zette Kennedy zich af tegen de invloed van geheime genootschappen op de politieke en maatschappelijke ontwikkelingen. Te lezen en te beluisteren op The President and the Press.

<center> Image
President John F. Kennedy
Waldorf-Astoria Hotel New York City, April 27, 1961
</center>

Aart Walraven, onze dammende, al wat oudere Kennedy, moet voorzitter worden, ook al beweren allerlei zelfbenoemde deskundigen wat anders. Na invoering van de Aart Walraventelling zal men het nooit meer hebben over Delftse tellingen en dergelijke, terwijl een zogenaamd "remiseprobleem" definitief de wereld uit is om de simpele reden dat er vijf verschillende remises zullen ontstaan en maar één echte overwinning. Daardoor zullen de talloze liefhebbers van remise niet weglopen maar gewoon lid blijven.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 15, 2008 12:42

De Gelderlander, zaterdag 15 november 2008 | 10:37

Haitze Meurs kondigt vertrek aan

door Anton Janssen

Image
Culemborger Haitze Meurs legt binnenkort zijn functie als voorzitter van de nationale dambond neer.

CULEMBORG - Haitze Meurs heeft zijn vertrek als voorzitter van KNDB wereldkundig gemaakt. De Culemborger kan de activiteiten als preses van de nationale dambond niet langer combineren met zijn dagelijks bestaan als ondernemer met veel verplichtingen in binnen- en buitenland.

De dambond moet naarstig op zoek naar een opvolger. Meurs – sinds januari 2005 in functie – treedt terug zodra de opvolger bekend is en noemt 1 maart 2009 als uiterste datum.

De terugtredende voorzitter: "Ik keek in de voorbije periode tussen en achter de schermen en heb – ondanks kritiek uit het veld – ervaren dat de verschillende bestuursleden belangeloos bergen werk verzetten, zeeën van tijd investeren en soms op toppen van emoties lopen om de bond van dienst te zijn."

Meurs was de laatste tijd door andere verplichtingen niet altijd bij bondsvergaderingen en koos voor zijn aftreden. Hij verdwijnt niet helemaal. "Ik ga de hartverwarmende collegialiteit van bestuursleden en de inzet van vrijwilligers missen. Daarom ben ik na mijn aftreden naar vermogen voor kortdurende acties bij de dambond beschikbaar", stelt Meurs alvast.

De Culemborgse bondsbestuurder licht toe: "Het besturen van een sportbond wordt steeds complexer en vraagt steeds meer tijd. De informatisering speelt steeds meer en topsport vraagt onevenredig veel aandacht. Het Ministerie zet in op topsport en wil graag dat ons land op het internationale podium presteert."

"Ik kijk naar het dammen ook van een andere kant. Breedtesport heeft meer impact, maar raakt ondergesneeuwd. Zelf kan ik niet meer de tijd vrijmaken die van een voorzitter mag worden verwacht. Ik zie de KNDB als een organisatie die zich in veel opzichten professioneel manifesteert. Het manco is dat we altijd geld tekort komen. Dammen is meer dan georganiseerde sport. Het schooldammen biedt kansen. De invloed van internet is merkbaar. Er wordt veel gedamd in huiskamers, wijkcentra en kantines. Je wilt het uitbouwen maar stuit op een gebrek aan middelen: menskracht en geld. Een lastig gegeven", schetst Meurs de huidige situatie in de Nederlandse damwereld.

De vertrekkende bondsvoorzitter noemt het uit het slop halen van het Nederlandse Kampioenschap in 2006 als zijn belangrijkste succes.

"Er was geen belangstelling voor dit titeltoernooi. De bond kon het NK, na het afhaken van een kandidaat, niet onderbrengen en afgelasting dreigde. Ik heb me toen persoonlijk ingezet, een sponsor gevonden en het NK, onder gewijzigde omstandigheden, in Culemborg laten spelen."

Aan ideeën heeft Meurs geen gebrek. "Ik heb geopperd om een nieuw NK, later gevolgd door een wereldkampioenschap, op te zetten. Daarin spelen de deelnemers blind tegen elkaar. Ik verwacht dat het met 50 à 60 deelnemers haalbaar is. Een ander nieuwtje zou het visualiseren van dampartijen kunnen zijn. Het publiek zou de kansen voor beide spelers via een analyseprogramma moeten kunnen volgen. De techniek moet de aantrekkingskracht voor kijkers vergroten."

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sun Nov 16, 2008 12:53

Uit het interview van Anton Jansen met Meurs:
"Ik kijk naar het dammen ook van een andere kant. Breedtesport heeft meer impact, maar raakt ondergesneeuwd. Zelf kan ik niet meer de tijd vrijmaken die van een voorzitter mag worden verwacht. Ik zie de KNDB als een organisatie die zich in veel opzichten professioneel manifesteert. Het manco is dat we altijd geld tekort komen. Dammen is meer dan georganiseerde sport. Het schooldammen biedt kansen. De invloed van internet is merkbaar. Er wordt veel gedamd in huiskamers, wijkcentra en kantines. Je wilt het uitbouwen maar stuit op een gebrek aan middelen: menskracht en geld. Een lastig gegeven", schetst Meurs de huidige situatie in de Nederlandse damwereld.

Helaas had Meurs geen enkele belangstelling voor de mensen die daadwerkelijk het dammen als breedtesport hebben opgepakt. Die een enorme expertise hebben opgebouwd, of het nu gaat om schooldammen, buurthuisdammen, cafédammen etc. of doelgroepen als vrouwen, senioren, migranten. Het achteloos voorbijgaan aan die expertise, ipv daarvan willen leren en als voorzitter duidelijk maken dat je achter die mensen staat en ze op alle mogelijke manieren wilt steunen, maken zijn woorden over breedtesport tot holle frasen.

De vertrekkende bondsvoorzitter noemt het uit het slop halen van het Nederlandse Kampioenschap in 2006 als zijn belangrijkste succes.
"Er was geen belangstelling voor dit titeltoernooi. De bond kon het NK, na het afhaken van een kandidaat, niet onderbrengen en afgelasting dreigde. Ik heb me toen persoonlijk ingezet, een sponsor gevonden en het NK, onder gewijzigde omstandigheden, in Culemborg laten spelen."

De wijze waarop Meurs dit NK heeft gered verdient niets dan lof! Ere wie ere toekomt. Maar... het feit dat hij deze incidentele gebeurtenis als zijn grootste succes ziet spreekt boekdelen. Hij is in namelijk in hoge mate medeverantwoordelijk voor de treurige toestand waarin het NK structureel verkeert. Terwijl er een rapport lag van de werkgroep Modernisering Puntentelling, geschreven in opdracht van de bondsraad maar nooit fatsoenlijk in diezelfde bondsraad besproken, gaat Meurs roepen dat de vele remises in het NK prima zijn. Terwijl de beste spelers ter wereld oproepen om eindelijk eens iets te doen aan die deprimerende remises, gaat Meurs roepen dat al die remises prima zijn. In de werkgroep Modernisering Puntentelling zaten de Nederlandse kampioenen Rob Clerc en Erno Prosman. Zij weten waarover ze praten. Maar net als bij de werkers van de breedtesport worden deze grootmeesters door Meurs geneerd en in feite geschoffeerd. Meurs gaat liever te rade bij erkende kleindenkers en mensen die hun kleine particuliere belangetjes nastreven.

Aan ideeën heeft Meurs geen gebrek. "Ik heb geopperd om een nieuw NK, later gevolgd door een wereldkampioenschap, op te zetten. Daarin spelen de deelnemers blind tegen elkaar. Ik verwacht dat het met 50 à 60 deelnemers haalbaar is. Een ander nieuwtje zou het visualiseren van dampartijen kunnen zijn. Het publiek zou de kansen voor beide spelers via een analyseprogramma moeten kunnen volgen. De techniek moet de aantrekkingskracht voor kijkers vergroten."

Nieuwe ideeën zijn uiteraard welkom. Van een voorzitter van een dambond die al jaren in crisis verkeert wordt echter iets heel anders verwacht dan het lanceren van losse ideetjes. Namelijk een analyse van de oorzaken van de crisis, het maken van een samenhangend plan van aanpak en het geven van leiding aan de uitvoering van dit plan.
Zowel de analyse als het plan van aanpak zijn in grote lijnen bekend. Daarover is al onnoemelijk veel gepubliceerd, onder andere op dit forum. Op details kan men uiteraard van mening verschillen, maar dat mag geen noemenswaardig probleem zijn. Meurs kwam wat dat betreft in een gespreid bedje, maar hij wilde er niets van weten.

Het is zeer te hopen dat zijn opvolger zich van een heel andere zijde laat zien. Dat hij/zij een goed bestuursteam kan vormen dat wel oog heeft voor de problemen waar de damsport voor staat. Bestuurders die zich bij laten staan door een netwerk van de werkers in de breedtesport en door mensen die aantoonbaar over visie en werkbare ideeën beschikken.
Yes, we can!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Nov 16, 2008 18:55

Ik denk dat Meurs wel een stimulerende rol kan spelen in de damwereld door bepaalde evenementen te organiseren of sponsoren.
Het is verstandig om af te treden als voorzitter als je niet voldoende tijd hebt om een gefundeerde visie uit te werken.
Een niet-dammende voorzitter zou voordelen kunnen hebben: Zo iemand kijkt met de ogen van een buitenstaander en zal wellicht beter in staat zijn de damwereld aantrekkelijk te presenteren. Veel dammers zijn teveel geneigd zich te isoleren van de buitenwereld.
Het NK wordt gespeeld met dubbele ronden, twee spelers op 1 hotelkamer en een hoofdprijs van 1000 euro [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] . Daar is werk aan de winkel, dit is volstrekt onacceptabel.
Twee partijen op een dag spelen mergelt je helemaal uit als dammer, beweert Kees Thijssen.
Gisterenavond zag ik samen met Kees Thijssen op TV de winnaar van het WK poker (7 dagen spelen) 9.000.000 dollar [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] winnen...... Toch een niet geheel verwaarloosbaar verschilletje.
Kees zal 9.000 keer het NK moeten winnen om dit bedrag te winnen.
Heaven is no location, but a state of mind

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Sun Nov 16, 2008 20:02

En wat vond je dan van het NK waar Meurs het meest trots op is Tjalling?
Daar was de prijzenpot geen 1000,- wel om de dag 2 partijen op een dag.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 16, 2008 21:19

Natuurlijk kan Meurs nog best een rol spelen in de damwereld en het is goed dat hij opstapt als hij zelf merkt te weinig tijd te hebben.
Wat ik me afvraag Kosmos, is het werkelijk zo dat een NK zo weinig oplevert voor de spelers?
Ik meen me te herinneren dat er ook startgeld is en dat een begroting voor een NK boven de 30.000 euro ligt. Ben ik te optimistisch of gaan er veel kosten in de organisatie zitten? Of.........is er zo weinig prijzengeld omdat het reeds is uitgegeven aan startgeld? In dat geval heb ik een voorstel en dat luidt: stoppen met startgeld en dit omzetten in prijzengeld, dat scheelt ook weer heel wat remises. Maar als het scenario van Kosmos klopt dan is het wel heel erg triest inmiddels. Dat Thijssen geen 2 partijen op een dag kan of wil spelen vind ik wel een klein beetje "jammer".

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Nov 16, 2008 21:31

Fred van Amersfoort wrote:Natuurlijk kan Meurs nog best een rol spelen in de damwereld en het is goed dat hij opstapt als hij zelf merkt te weinig tijd te hebben.
Wat ik me afvraag Kosmos, is het werkelijk zo dat een NK zo weinig oplevert voor de spelers?
Ik meen me te herinneren dat er ook startgeld is en dat een begroting voor een NK boven de 30.000 euro ligt. Ben ik te optimistisch of gaan er veel kosten in de organisatie zitten? Of.........is er zo weinig prijzengeld omdat het reeds is uitgegeven aan startgeld? In dat geval heb ik een voorstel en dat luidt: stoppen met startgeld en dit omzetten in prijzengeld, dat scheelt ook weer heel wat remises. Maar als het scenario van Kosmos klopt dan is het wel heel erg triest inmiddels. Dat Thijssen geen 2 partijen op een dag kan of wil spelen vind ik wel een klein beetje "jammer".
Volgens mij krijgt niemand startgeld. Je kunt beter gewoon gaan werken in die tijd, daar verdien je meer mee en het is veel minder zwaar.
naast Thijssen is iedereen behalve Anton van berkel tegenstander van twee partijen op een dag. Het is namelijk topsport, Fred. Dat betekent dat de speler diep moeten gaan om iets te creeren. Als je niet meer de energie hebt om iets creatiefs te bedenken, worden de partijen of een bloedeloze remise a la Virny - Thijssen (Bijlmer tweede ronde op een dag) of beslist door een pijnlijke blunder.
Er is door de deelnemers van het NK een manifest opgesteld, waarvoor hulde! Eindelijk komen de topspelers in actie en gebruiken zij hun invloed.
De spelers van het NK zijn:
Tegen twee partijen op 1 dag
Tegen gedeelde hotelkamers
Tegen aantal overwinningen als eerste beslissingscriterium bij gelijk eindigen
Voor plusjes als eerste criterium.
rijmer wrote:En wat vond je dan van het NK waar Meurs het meest trots op is Tjalling?
Daar was de prijzenpot geen 1000,- wel om de dag 2 partijen op een dag.

Hoe hoog was het prijzengeld in dat NK, Reinier?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 16, 2008 21:52

Ik heb trouwens die foto van Meurs nog eens bekeken en ik snap dat hij te weinig tijd heeft. Gistermorgen zag ik hem nog op een witte schimmel door de binnenstad scheuren. Die man heeft echt te veel functies.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Nov 16, 2008 22:05

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb trouwens die foto van Meurs nog eens bekeken en ik snap dat hij te weinig tijd heeft. Gistermorgen zag ik hem nog op een witte schimmel door de binnenstad scheuren. Die man heeft echt te veel functies.
Als je niet zo stout was geweest had je een doosje pruimen gekregen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Nov 16, 2008 22:29

Kosmos wrote:Gisterenavond zag ik samen met Kees Thijssen op TV de winnaar van het WK poker (7 dagen spelen) 9.000.000 dollar [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] winnen...... Toch een niet geheel verwaarloosbaar verschilletje.
Ook geen klein verschilletje is dat het prijzengeld bij poker in zijn geheel bestaat uit inleggeld van de deelnemers. Dat was voor genoemd toernooitje 10.000 dollar...
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Nov 16, 2008 22:45

Eric Sanders wrote:
Kosmos wrote:Gisterenavond zag ik samen met Kees Thijssen op TV de winnaar van het WK poker (7 dagen spelen) 9.000.000 dollar [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] winnen...... Toch een niet geheel verwaarloosbaar verschilletje.
Ook geen klein verschilletje is dat het prijzengeld bij poker in zijn geheel bestaat uit inleggeld van de deelnemers. Dat was voor genoemd toernooitje 10.000 dollar...
Dat is niet correct. Veel spelers worden gesponsord door bijv. pokersites.
Maar inderdaad wordt per speler 10.000 euro ingelegd.

Post Reply