NK Junioren

Post Reply
Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Sat Jul 19, 2008 18:42

Prima prestatie van Richard Bos, die afgelopen seizoen om onduidelijke redenen te zwak werd bevonden voor SNA1.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Jul 19, 2008 21:19

Damkoningin wrote: 2e Zainal tweede op basis aantal +remise
3e Richard 3e na barrage
4e Thijs 4e na barrage
Tegen wie heeft Zainal een tweede plus gehaald, Irene?
In Toernooibase is dit niet te traceren, dus er is ergens
door jullie een plusje gemist bij het invoeren van de uitslagen.

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Post by Edwin Twiest » Sat Jul 19, 2008 22:14

Zijn plusremise tegen Niek Smeitink mis ik....

kan best zijn dat ik die ene dan perongeluk vergeten ben... ben niet zo'n plus en min type...... remise is remise

Vreemd....

wil ik de uitslag aanpassen in Toernooibase...... staat toch gewoon een plusje voor Zainal....

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Jul 19, 2008 22:30

Edwin Twiest wrote:Zijn plusremise tegen Niek Smeitink mis ik....

kan best zijn dat ik die ene dan perongeluk vergeten ben... ben niet zo'n plus en min type...... remise is remise

Vreemd....

wil ik de uitslag aanpassen in Toernooibase...... staat toch gewoon een plusje voor Zainal....
Ik had hem al gecorrigeerd Edwin! (Zie je ook bij laatst ingevoerd) Bedankt.
Overigens ben ik ook voorstander van de puntenoverwinning 1,5 - 0,5.
Niks geen remise.

Dolly's brother
Posts: 633
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:36

Post by Dolly's brother » Sun Jul 20, 2008 11:27

Bert Zwart wrote:Prima prestatie van Richard Bos, die afgelopen seizoen om onduidelijke redenen te zwak werd bevonden voor SNA1.
Als ik het goed heb plaatsen de eerste 8 van de onderlinge competitie zich voor SNA 1 (vandaar ook dat bijv. Jan Groeneweg afgelopen seizoen in SNA 1 speelde) en aangezien Richard geen onderlinge bij SNA speelde, kon hij alleen één van de 2 overgebleven keuzeplaatsen krijgen, die blijkbaar aan anderen gegeven werden.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Jul 20, 2008 12:04

Dolly's brother wrote:
Bert Zwart wrote:Prima prestatie van Richard Bos, die afgelopen seizoen om onduidelijke redenen te zwak werd bevonden voor SNA1.
Als ik het goed heb plaatsen de eerste 8 van de onderlinge competitie zich voor SNA 1 (vandaar ook dat bijv. Jan Groeneweg afgelopen seizoen in SNA 1 speelde) en aangezien Richard geen onderlinge bij SNA speelde, kon hij alleen één van de 2 overgebleven keuzeplaatsen krijgen, die blijkbaar aan anderen gegeven werden.
Er gaat een semi-betrouwbaar gerucht dat hij wel in SNA 1 mocht spelen als hij op vrijdagavond niet meer zou stappen. Richard maakte daarop de juiste keus.

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Jul 20, 2008 12:05

Volgens mij zijn de uitslagen allemaal aardig up-to-date bijgwerkt, dus dat ging goed.

Alleen staat de eindstand er nu een beetje heel vaag op [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Misschien dat in de loop van volgende week ofzo er eens iemand naar kan kijken die het kan veranderen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

2pac
Posts: 9
Joined: Sat May 07, 2005 12:18

Post by 2pac » Sun Jul 20, 2008 12:19

De rede dat ik niet in SNA 1 mag spelen is zoals Martin zegt dat ik me moet plaatsen via de onderlinge. Aangezien deze ondelinge op Donderdag avond word gespeeld heb ik niet de kans om me via de onderlinge te plaatsen. Dat gerucht over dat stappen op vrijdag avond klopt niet. Ik ga vrijwel nooit op vrijdagavond stappen omdat ik dan de clubavond van enkhuizen heb.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sun Jul 20, 2008 13:04

groenteboer wrote:Volgens mij zijn de uitslagen allemaal aardig up-to-date bijgwerkt, dus dat ging goed.

Alleen staat de eindstand er nu een beetje heel vaag op [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Misschien dat in de loop van volgende week ofzo er eens iemand naar kan kijken die het kan veranderen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hij is er weer hoor... Kan het weer niet laten om commentaar te hebben, terwijll de eindstand toch duidelijk op het forum en toernooibase staat...Dus ik snap niet waarom iemand ergens naar moet kijken...
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Jul 20, 2008 17:32

Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:Volgens mij zijn de uitslagen allemaal aardig up-to-date bijgwerkt, dus dat ging goed.

Alleen staat de eindstand er nu een beetje heel vaag op [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Misschien dat in de loop van volgende week ofzo er eens iemand naar kan kijken die het kan veranderen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hij is er weer hoor... Kan het weer niet laten om commentaar te hebben, terwijll de eindstand toch duidelijk op het forum en toernooibase staat...Dus ik snap niet waarom iemand ergens naar moet kijken...
Vat dit nou eens niet meteen op als een belediging.. Het was eens een keer goed bedoeld.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sun Jul 20, 2008 18:28

groenteboer wrote:
Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:Volgens mij zijn de uitslagen allemaal aardig up-to-date bijgwerkt, dus dat ging goed.

Alleen staat de eindstand er nu een beetje heel vaag op [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Misschien dat in de loop van volgende week ofzo er eens iemand naar kan kijken die het kan veranderen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hij is er weer hoor... Kan het weer niet laten om commentaar te hebben, terwijll de eindstand toch duidelijk op het forum en toernooibase staat...Dus ik snap niet waarom iemand ergens naar moet kijken...
Vat dit nou eens niet meteen op als een belediging.. Het was eens een keer goed bedoeld.
Wat ik niet begreep was, dat waar iemand naar moest kijken, terwijl de uitslagen goed staan. Bedoel je misschien op de website?? Er zijn weinig mensen die daar kijken, de meesten kijken of op het forum of op toernooibase, dus ik snapte de opmerking niet.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Jul 20, 2008 18:37

Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:
Damkoningin wrote: Hij is er weer hoor... Kan het weer niet laten om commentaar te hebben, terwijll de eindstand toch duidelijk op het forum en toernooibase staat...Dus ik snap niet waarom iemand ergens naar moet kijken...
Vat dit nou eens niet meteen op als een belediging.. Het was eens een keer goed bedoeld.
Wat ik niet begreep was, dat waar iemand naar moest kijken, terwijl de uitslagen goed staan. Bedoel je misschien op de website?? Er zijn weinig mensen die daar kijken, de meesten kijken of op het forum of op toernooibase, dus ik snapte de opmerking niet.
Ik bedoelde het op de website ja. (Bij Toernooibase is het ook niet helemaal duidelijk met die barrage tussen Thijs en Richard). Misschien dat er een mogelijkheid is om een sterretje achter de winnaar van die barrage te zetten, Piet, of iets anders wat het duidelijk maakt??

Over de website van WVM.. het hoeft ook niet direct, maar als ik over 23 jaar nog een keer erop kijk is het misschien wel mooier dat het er goed staat.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sun Jul 20, 2008 18:43

groenteboer wrote:(Bij Toernooibase is het ook niet helemaal duidelijk met die barrage tussen Thijs en Richard). Misschien dat er een mogelijkheid is om een sterretje achter de winnaar van die barrage te zetten, Piet, of iets anders wat het duidelijk maakt??
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... =1039&jr=9

(Misschien dat ik bij een ingevulde mededeling nog een keer een linkje in het matrixscherm maak naar dit schermpje).

groenteboer
Posts: 967
Joined: Sun Jul 01, 2007 19:57
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen
Contact:

Post by groenteboer » Sun Jul 20, 2008 18:52

Piet Bouma wrote:
groenteboer wrote:(Bij Toernooibase is het ook niet helemaal duidelijk met die barrage tussen Thijs en Richard). Misschien dat er een mogelijkheid is om een sterretje achter de winnaar van die barrage te zetten, Piet, of iets anders wat het duidelijk maakt??
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... =1039&jr=9

(Misschien dat ik bij een ingevulde mededeling nog een keer een linkje in het matrixscherm maak naar dit schermpje).
Aa oke.. ik zie het al. Ik keek alleen bij de stand zelf.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jul 21, 2008 16:00

TC Tubantia, maandag 21 juli 2008 | 13:45

Boomstra maakt zijn reputatie waar


Image
De prijswinnaars van het NK dammen voor junioren bij Witte van Moort in Westerhaar, vlnr Zainal Palmans (tweede),
kampioen Roel Boomstra en Richard Bos (derde). Foto: Frank Uijlenbroek


WESTERHAAR - De jongste deelnemer, de pas 15-jarige Roel Boomstra uit Emmen, heeft afgelopen weekeinde in Westerhaar het NK dammen voor junioren op zijn naam geschreven. Hij speelde een ijzersterk toernooi, bleef ongeslagen en eindigde met vier punten voorsprong op de concurrentie bovenaan. De titelstrijd in werd voor de 29e maal georganiseerd door jeugddamclub Witte van Moort.

Vooraf voelde de jonge kampioen niet de druk om te moeten presteren daar hij zich al had geplaatst voor het EK dammen voor aspiranten, van 1 tot en met 7 augustus in Polen. Onlangs behaalde Boomstra al de wereldtitel bij de aspiranten in het Russische Ufa. Wel vond hij het jammer dat de kampioen van 2007, Pieter Steijlen uit Culemborg, ditmaal zijn titel niet verdedigde vanwege een wereldreis. Boomstra had liever het kampioenschap behaald als deze concurrent er wel bij geweest was. Nu moet hij wachten tot het WK dammen voor junioren in december waar naast Boomstra ook Pieter Steijlen Nederland zal vertegenwoordigen. Dat Boomstra de 'coming man' van het Nederlandse dammen is bleek al tijdens de halve finales bij de senioren om het NK waar hij door een onnodige nederlaag een finaleplaats misliep. En dat op 15-jarige leeftijd, dat doet denken aan grootheden als Ton Sijbrands en Harm Wiersma.

De strijd om de tweede plaats was een stuk spannender. Maar liefst vier deelnemers eindigden op dertien punten. Doordat Zainal Palmans uit Hoogeveen de meeste remises behaalde eindigde hij als tweede. Richard Bos uit Enkhuizen en Thijs Gerritsen uit Bemmel speelden een barrage om de derde plaats die door eerstgenoemde werd gewonnen.

Plaatselijke favoriet Niek Kloppenburg speelde een teleurstellend toernooi. Hij begon het toernooi met vijf nederlagen mede doordat hij last had van een oorontsteking aan beide oren. Later herstelde Kloppenburg zich enigszins en eindigde uiteindelijk als 11e met zes punten. Voor hem was he de laatste mogelijkheid voor een ereplaats op het NK junioren. Volgend jaar is hij te oud om nogmaals mee te mogen doen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Post Reply