Problemisten

Post Reply
Eddie van de Acker

Problemisten

Post by Eddie van de Acker » Thu Aug 02, 2007 13:16

Maar even hier geprobeerd, nu erkende personen op het gebied van de dampersonalia hier geen antwoord op weten.
In 1910 is de problemist C.T. Huizer in Rotterdam geboren. Hoeveel jaar hij actief is geweest in het componeren van problemen weet ik niet. Mocht hij nog leven dan zou hij aardig oud zijn geworden. Maar het vermoeden is dat hij inmiddels niet meer onder ons is. Klopt dat, en zo ja, weet iemand de datum van overlijden ?

composite

Re: Problemisten

Post by composite » Fri Aug 03, 2007 00:19

Eddie van de Acker wrote:Maar even hier geprobeerd, nu erkende personen op het gebied van de dampersonalia hier geen antwoord op weten.
In 1910 is de problemist C.T. Huizer in Rotterdam geboren. Hoeveel jaar hij actief is geweest in het componeren van problemen weet ik niet. Mocht hij nog leven dan zou hij aardig oud zijn geworden. Maar het vermoeden is dat hij inmiddels niet meer onder ons is. Klopt dat, en zo ja, weet iemand de datum van overlijden ?
De Index van problemisten in de 20e eeuw geeft inderdaad 1910 als geboortedatum en geen datum van overlijden. Volgens de Turbo DB heeft hij maar een paar jaar gecomponeerd: de 1e publicatie stond in Het Schouwvenster van 9 april 1929, de laatste is terug te vinden in 1001 Miniaturen van Gortmans (1939). In die tien jaar werden 5 problemen gepubliceerd.

Hij zal inderdaad niet meer onder ons zijn. Misschien heeft de gemeente Rotterdam nog wat info.

Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker » Fri Aug 03, 2007 10:13

Dan zal mijn gedachte, dat iemand hier hem nader gekend heeft, wel ijdele hoop blijken. Niettemin bedankt voor de genomen moeite.

Post Reply