EK jeugd in Tallinn 1-7 augustus 2006

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Aug 01, 2006 23:54

MenO wrote:Jammer van de nederlagen van Roel en Stefan. Het was wel een klein beetje te verwachten aan de andere kant. Ik heb de resultaten en partijen van Asafanov in Nederland niet gevolgd, maar die van Germogenov en vooral Gulyaev maakten behoorlijk indruk
Knappe remise van Daniël tegen Struchkov trouwens!! Das toch niet de minste
Nog een 'opvallende' 1-1 bij de junioren:
Kulakauskaite Simona - Buzinskaite Ieva 1-1
Netjes van Ieva, die zich vorig jaar niet plaatste en bij de jongens meedeed
Nikolai Goeljajev, Nikolai Germogenov en Aleksander Safonov zijn ruim twee weken begeleid en getraind door Ron Heusdens. Ron kent alle geheimen en zwaktes van de Nederlandse jeugdspelers.
Pim Meurs en Jannes Kromkamp liggen op koers. Het zou heel mooi zijn als Pim morgen die Raido Varik pakt!

hans andriessen

Post by hans andriessen » Wed Aug 02, 2006 00:17

Hanco Elenbaas wrote:Nikolai Goeljajev, Nikolai Germogenov en Aleksander Safonov zijn ruim twee weken begeleid en getraind door Ron Heusdens. Ron kent alle geheimen en zwaktes van de Nederlandse jeugdspelers.
Pim Meurs en Jannes Kromkamp liggen op koers. Het zou heel mooi zijn als Pim morgen die Raido Varik pakt!
Volgens Ron was hij alleen hun gastheer en begeleider.
Hij vindt Safonov helemaal niet zo'n goede dammer en heeft hem wat tips gegeven om de ergste fouten uit zijn spel te halen. Zeker een snelle leerling
Verder kent Ron echt niet alle Nederlandse jeugdspelers; wel die uit Zuid-Holland om het gebied even grof aan te duiden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 02, 2006 00:35

hans andriessen wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Nikolai Goeljajev, Nikolai Germogenov en Aleksander Safonov zijn ruim twee weken begeleid en getraind door Ron Heusdens. Ron kent alle geheimen en zwaktes van de Nederlandse jeugdspelers.
Volgens Ron was hij alleen hun gastheer en begeleider.
Hij vindt Safonov helemaal niet zo'n goede dammer en heeft hem wat tips gegeven om de ergste fouten uit zijn spel te halen. Zeker een snelle leerling
Verder kent Ron echt niet alle Nederlandse jeugdspelers; wel die uit Zuid-Holland om het gebied even grof aan te duiden.
Hmm. Ron zal zich wel ingedekt hebben om niet voor landverrader te kunnen worden uitgemaakt.
Jakoetië is een schatrijke deelstaat van 2000 x 2000 kilometer, boordevol diamant, goud en olie. En volgens Tsjizjov is een op de twee inwoners daar dammer.
Als ik de damcapaciteiten van Ron had, zou ik het ook doen.

Safonov is 12 jaar. Alex Mathijsen heeft enkele jaren terug het verhaal verspreid dat P. Roozenburg in de 12-jarige Kees Thijssen al een toekomstig kampioen zag. Roozenburg was een van de zeer weinigen, die dat doorhad in 1987.
Als ikzelf nu een trainer/begeleider zou moeten uitkiezen voor talentvolle jeugdspelers, dan zou Rron heel hoog op het lijstje staan, ver boven van alles wat op dit moment namens de KNDB de jeugd mag begeleiden.

Henk Stroetinga

Azalia en Sacha

Post by Henk Stroetinga » Wed Aug 02, 2006 01:59

Image

Het buitenste jongentje op deze foto is Aleksander Urmanov.
Het meisje is Azalia Sagitova.

Aleksander doet nu mee bij de jongens t/m 10 jaar.
Azalia doet mee bij de meisjes t/m 10 jaar.

Ze zijn nog piepjong, maar toen ik in November 2004 in Ufa, damden ze reeds zes dagen per week een uur. Ik ben nieuwsgierig hoe ze het gaan doen op dit EK.

Jammer dat Roel meteen in ronde 1 zijn sterkste tegenstander heeft getroffen en heeft verloren. Ik ben nieuwsgierig hoe hij dat verkropt. Vorig jaar in hele toernooi maar 3 verliespunten.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 02, 2006 13:07

http://www.nijmegenopen.nl/open2006/con ... olumn_id=2
Johan Krajenbrink schreef in zijn column van 25 juli, op de site van het Nijmegen Open:
Johan Krajenbrink wrote:Een andere deelnemer die ik eruit wil halen is de kampioen van Nederland bij de meisjes-junioren: Ingrid de Kok. Zij speelt vlak na dit toernooi ook het EK jeugd in Estland. Er zijn jaren geweest dat ik jeugdspelers verbood om mee te doen hier in Nijmegen, als ze iets later ook mee gingen doen met het EK. Nu gaat dat niet-meedoen vaak automatisch, jeugddammers krijgen ook door dat bij dammen óók herstel hoort.

Maar Ingrid doet nu dus wel mee.
Ik hoop dat ze in Tallinn bewijst dat ze in Nijmegen warm is gespeeld en niet uitgespeeld.
Met Ingrid de Kok ging het inderdaad niet zo goed in de eerste ronde:
De Kok Ingrid - De Graag Leonie 0-2
Maar Ron Heusdens liet zijn pupillen lekker dammen in Den Haag en Nijmegen en wat zien we:
Nikolai Goeljajev - Stefan Stapper 2-0
Alexander Safonov - Roel Boomstra 2-0
Kyrill Kablutschkin - Nikolai Germogenov 0-2

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 02, 2006 13:41

Hans Kromhout geeft de Nederlandse resultaten uit de tweede ronde door op http://homepages.diva.nl/~kkingma/nieuws/Tallinn.html

Op http://www.kabeliit.ee/index.php/Euroop ... 2006_-_B19 komen later alle uitslagen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 02, 2006 15:10

<center>Image</center>

Pim Meurs is op weg naar de titel. Na drie ronden heeft Pim 5 punten.
http://homepages.diva.nl/~kkingma/nieuws/Tallinn.html

MenO

Post by MenO » Wed Aug 02, 2006 15:29

Je zou kunnen zeggen dat Pim de helpende hand toegestoken heeft gekregen van Daniël, die in de tweede ronde verloor van Kosobudzki, waar Pim vervolgens van won. Zo'n gigantisch sterke speler is dat namelijk niet.
Twee aardige partijen in de 3e ronde: Klaas-Hendrik speelt tegen Chulkov, en Stefan tegen Feher. Benieuwd hoe ze het er af brengen

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 02, 2006 15:55

http://www.nijmegenopen.nl/open2006/con ... olumn_id=2
Johan Krajenbrink schreef in zijn column van 25 juli, op de site van het Nijmegen Open:
Johan Krajenbrink wrote:Een andere deelnemer die ik eruit wil halen is de kampioen van Nederland bij de meisjes-junioren: Ingrid de Kok. Zij speelt vlak na dit toernooi ook het EK jeugd in Estland. Er zijn jaren geweest dat ik jeugdspelers verbood om mee te doen hier in Nijmegen, als ze iets later ook mee gingen doen met het EK. Nu gaat dat niet-meedoen vaak automatisch, jeugddammers krijgen ook door dat bij dammen óók herstel hoort.

Maar Ingrid doet nu dus wel mee.
Ik hoop dat ze in Tallinn bewijst dat ze in Nijmegen warm is gespeeld en niet uitgespeeld.
Met Ingrid de Kok ging het inderdaad niet zo goed in de eerste ronde:
De Kok Ingrid - De Graag Leonie 0-2
Maar Ron Heusdens liet zijn pupillen lekker dammen in Den Haag en Nijmegen en wat zien we:
Nikolai Goeljajev - Stefan Stapper 2-0
Alexander Safonov - Roel Boomstra 2-0
Kyrill Kablutschkin - Nikolai Germogenov 0-2
Misschien heeft Krajenbrink toch een beetje gelijk?

Uitslagen 2de ronde:
Walentinowicz Adam - Safonov Alexander 1-1
Goeljajev Nikolai - Dudko Denis 2-0
Germogenov Nikolai - Kolobov Mikhail 1-1
<center>
Image Image Image
vlnr:
Alexandra Betting - Nikolai Goeljajev 1-1
Nikolai Germogenov - Geert van Aalten 2-0
Aleksander Safonov - Jean-Marc Ndjofang 2-0

Image

Website van de Damfederatie van de Republiek Sakha (Jakoetië): http://www.shashki.ykt.ru/

MenO

Post by MenO » Wed Aug 02, 2006 18:10

Heike en Jannes alweer gewonnen! Beiden op 6 uit 3 [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ook de andere uitslagen tot nu toe zijn hoopgevend [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

MenO

Post by MenO » Wed Aug 02, 2006 18:11

Pim maakte er een snel wedstrijd van. Binnen het uur waren de twee punten binnen. Martijn van IJzendoorn, Marije en Pieter volgden snel met hetzelfde resultaat. De koek was daarna nog niet op. Heike won ook haar derde partij op rij en ook Jannes won van de sterke OekraÏiner Maksym Voskresenskyy. Hij liet in eerste instantie een zetje zetten, maar brak daarna via een heuse "Coupe Flipse" door naar dam. Hij speelde daarna wat te snel, maar hij won de 4 om 1 heel snel. Samen met Heike is Jannes nog de enige met een 100% score. Agnieta deelde in de vreugde door haar eerste punt binnen te halen via een remise tegen Elina Breidaga. Ook Rik was vandaag in de "winning mood". Door zijn overwinning op Anri Plaksij staat hij nu op een solide plus twee.

http://homepages.diva.nl/~kkingma/nieuws/Tallinn.html

DJNASI

Post by DJNASI » Wed Aug 02, 2006 18:54

Ik mis de nederlands kampioen bij de welpen, Wopke de Vries tussen de uitslagen ?? Weet iemand hier iets meer van ??

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Wed Aug 02, 2006 19:07

Is er nergens een totale stand te bekijken trouwens? Ben wel benieuwd hoe de rest van de dammers/damsters staan....
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

hans andriessen

Post by hans andriessen » Wed Aug 02, 2006 19:29

DJNASI wrote:Ik mis de nederlands kampioen bij de welpen, Wopke de Vries tussen de uitslagen ?? Weet iemand hier iets meer van ??
Hij speelt niet op zondag.
Daarom is/mag hij niet mee.

Alex

Post by Alex » Wed Aug 02, 2006 19:55

hans andriessen wrote:
DJNASI wrote:Ik mis de nederlands kampioen bij de welpen, Wopke de Vries tussen de uitslagen ?? Weet iemand hier iets meer van ??
Hij speelt niet op zondag.
Daarom is/mag hij niet mee.
Rik Verboon doet toch ook mee? Hoe is de zondagpartij voor hem opgelost?

Post Reply