Dank. Roel, van harte gefeliciteerd met deze knappe prestatie!Hanco Elenbaas wrote:Gefeliciteerd Menno en Roel en Henk Stroetinga!MenO (19 juli) wrote:Halverwege het kampioenschap geef ik Stefan de beste kansen om kampioen te worden. Hij staat samen met Roel bovenaan op +2, gevolgd door Sjoerd en Yuen met +1. Roel heeft twee keer vrij verrassend een puntje laten liggen, tegen Matthias en Mei-Jhi, die beiden verloren van Stefan.
Het programma van Stefan lijkt iets makkelijker dan dat van Roel. Beiden moeten nog tegen de nummers 3 Sjoerd en Yuen, maar Roel heeft daarnaast nog twee pittige tegenstanders in Frerik en met name Pieter, die toch gebrand zal zijn om zijn slechte start te verbeteren. Stefan daarentegen moet nog tegen de twee spelers waar Roel al van won, Zainal en Thijs.
Ik verwacht Stefan dus als winnaar, met Roel op de tweede plaats, wat een prachtige prestatie zou zijn! De strijd om de derde plaats zal denk ik gaan tussen Yuen en Pieter.
Jammer voor Stefan Stapper, maar die wordt in augustus in Tallinn misschien wel kampioen van Europa.
Wie is derde, Pieter of Frerik?
Inderdaad jammer voor Stefan, die ik toch ook wel een aspirantentitel gegund had. Zou hem niet misstaan gezien zijn sterkte in de afgelopen jaren als aspirant.
Goede vraag trouwens wie er derde is, want Pieter en Frerik hebben exact dezelfde resultaten neergezet. Het lijkt mij dat er een beslissingsmatch zal moeten komen.