WK 2005 te Amsterdam

Post Reply
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Oct 11, 2005 20:40

A.Georgiev
Image
S.Nosevich

Eindstand van partij Nosevich - Georgiev. In de tabel zi ik uitslag 1- : 1+
Gezien dit minnetje kan fataal zijn voor finaleplaats voor Nosevich vraag ik mij af hoe kan hier plusremise komen?
Na 40-35 stand is bijna gelijkwaardig maar zeker niet plusjewaard.
Last edited by A.Presman on Tue Oct 11, 2005 20:43, edited 1 time in total.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Oct 11, 2005 20:42

Ik denk bij bepalen van het beste partij van toernooi komt partij Ganjargal - Ba zeker in aanmerking.

MenO

Post by MenO » Tue Oct 11, 2005 21:12

A.Presman wrote:Ik denk bij bepalen van het beste partij van toernooi komt partij Ganjargal - Ba zeker in aanmerking.
Very, very entertaining

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Oct 11, 2005 21:49

Annotaties
Tijdens het toernooi maakt Paul Oudshoorn annotaties bij partijen. Elke dag worden partijen geanalyseerd en gepubliceerd.
De annotaties zijn per ronde links onder het hoofdmenu te vinden.
behalve 3 fragmentjes van de kanshebbers (Zijn er maar 3 kanshebbers???) met wel erg summier commentaar lees ik nog niks over de partijen van dit toernooi.
Heaven is no location, but a state of mind

LexEtIus

NEXT G.A. in A'DAM - COSTS AND RESPONSABILITY

Post by LexEtIus » Tue Oct 11, 2005 22:14

Dear All,

in the next G.A. I think is time to speak about the 2 times deleted Match Europa - Africa, in Burkina Faso, and about the expenses, money spent of european players for this match:
booked fly, train for arrive in Paris (meeting point for european players), vaccinations costs, visa costs, others.

Not doubt that there is a liability/responsibility of Burkina Federation, but also of FMJD and EDC. The second time, the match was deleted 6 days before the departure from Paris!! after grants that the match will be sure disputed.

Is not correct that players have payed for this, they are damaged, and , Organizing Federation in first side, but also FMJD and EDC have to refund this damage.

I think that FMJD and EDC have to cover directly the money of european players and to do action with Burkina federations for to be refunded.
it's surprising: 1. in the attached documents that no debts are in the charge of Burkina Federation, 2. no a fund money for european players, 3. Burkina Fed. have a place in WCS 2005.

Is a rule FMJD that federation not pay fee and players don't play tournament, world ch., etc, and what if federation deleted tournament in the last minute with damage for players??

So I ask that G.A. take a decision for this problem, with satisfaction of the reasons of european players and refunded the money.

Thanks for the attention.
Best regards.

M.I. Raoul Bubbi

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Tue Oct 11, 2005 22:15

Kosmos wrote:
Annotaties
Tijdens het toernooi maakt Paul Oudshoorn annotaties bij partijen. Elke dag worden partijen geanalyseerd en gepubliceerd.
behalve 3 fragmentjes van de kanshebbers (Zijn er maar 3 kanshebbers???) met wel erg summier commentaar lees ik nog niks over de partijen van dit toernooi.
De Kosmos heeft u niet altijd de gave tot goed lezen meegegeven. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Herleest u de laatste zin uit bovenstaand citaat nog eens na en laat uw oog naar het linker menu onder het hoofdmenu leiden. Uw karma zal aanstonds verlicht worden met annotaties.

steenslag

Post by steenslag » Tue Oct 11, 2005 22:19

Kosmos wrote:
Annotaties
Ze zijn er toch heus hoor, die annotaties. Heel logisch is het niet: klik in het linkermenublokje op "Partijen" en "Annotaties" en onder datzelfde menublokje is een nieuw menublokje verschenen.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 11, 2005 22:22

Peter van Heun wrote:
Kosmos wrote:
Annotaties
De Kosmos heeft u niet altijd de gave tot goed lezen meegegeven. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Herleest u de laatste zin uit bovenstaand citaat nog eens na en laat uw oog naar het linker menu onder het hoofdmenu leiden. Uw karma zal aanstonds verlicht worden met annotaties.
Haha, ik ben inderdaad geen getalenteerd zoeker.
Maarten Wichgers heeft ze allang gevonden, maar het lukt mij niet goed.
Zat inmiddels maar de partijen van Topalov na te spelen, maar nu zie ik dan toch Oudshoorns bevindingen in beeld.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 11, 2005 22:36

Image

Ndonzi - Baljakin

Oudshoorn:
"When I saw this moment, my first question was: Why doesn`t white play 32.33-28 22x33 33.39x28 ?
Probably white feared an attack against his right flank with the scheme 6-11-17, followed by 18-22 and later 14-19 and 13-19 etc. The next move from white doesn`t clear the bad situation:(...)"

Dat dacht ik dus ook toen we met de Drenthe-groep deze partij naspeelden. Waarom in Kosmosnaam geen 33-28x28 ?
Na 6-11 42-38 11-17 38-33 staat wit gezond, zwart kan alleen nog op remise hopen!
Het enige wat zwart kan doen om gelijkspel te behalen is:
33-28x28 25-30! 24x35 14-19 en het wordt remise.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 11, 2005 22:51

Image

Mogyljanski - Tsjizjow

Tsjizjow draait ook lekker. Hij mist hier weliswaar de winst (zoals aangegeven - niet door Oudshoorn, wel door Jameson - wint 18-22!! 44-50! , maar zoals Bert Zwart al opmerkte betreft het ook in deze partij een geslaagde vleugelaanval.
Na 44-50 7-2? 18-22 28x17 50x6 2-16

Image

volgt de Turkse damvangst (Oudshoorn) 13-18!!

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 11, 2005 23:23

Varik heeft zich trouwens gerehabiliteerd voor zijn gejudas door Kees een fles likeur kado te doen. Dat is klasse en maakt alles weer goed.
Zaterdag vertelde Kees mij dat stroman Jahu en ego Fokkink op het matje geroepen zouden worden door Pieter Hildering omdat zij van plan waren om tegen de reglementen in zomaar Thijssen uit het toernooi te zetten.
Goede zaak dat zij gegeseld werden met een zweep bekleed met schorpioenen! Dat zal ze leren, de corrupte bende.
Nog steeds verwonder ik me erover dat op dit forum geen wanklacht te horen viel over de beslissingsprocedure die heeft geleid tot het plusjessysteem. (zoals bijv. van JP Drost die wekenlang riep dat de DT ondemocratisch was aangenomen door de BR). Zelf ben ik tevreden met dit systeem, maar waarom toch al die ophef over een democratische beslissing van de Bondsraad om DT in te voeren in het NK en geen enkele kritiek van dezelfde schreeuwers over de eenmansbeslissing van Hildering?? Opportunisme wellicht?
Persoonlijk heb ik dus geen enkel probleem met deze beslissing, want ik zie het als een positieve ontwikkeling richting een modernere puntentelling. Ik vind het ook onzin dat spelers meer gelegenheid moeten krijgen te oefenen met dit systeem, zoals bijv. Scholma betoogt (in o.a. de LC). Iedereen heeft al sinds tien jaar de kans ervaring op te doen met de puntenoverwinning in het toernooi in Delft. Als je daar geen gebruik van maakt, jamamer dan van het gebrek aan engagement.
En dat een Braziliaan daar niet aan mee zou kunnen doen, big deal!
Last edited by Kosmos on Tue Oct 11, 2005 23:25, edited 1 time in total.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Oct 11, 2005 23:23

A.Presman wrote:A.Georgiev
Image
S.Nosevich

Eindstand van partij Nosevich - Georgiev. In de tabel zi ik uitslag 1- : 1+
Gezien dit minnetje kan fataal zijn voor finaleplaats voor Nosevich vraag ik mij af hoe kan hier plusremise komen?
Na 40-35 stand is bijna gelijkwaardig maar zeker niet plusjewaard.
Round: 9
Clerc - Nasevich -
Kirzner - Lorevil -

Als Nasevich remiseert en Kirzner wint (Lorevil heeft 1 punt) gaat Kirzner door. Veroorzaakt door dat minnetje...

NB Als Clerc wint en Kirzner remiseert (en Diakite niet wint van Ganjargal) gaat Clerc door!
Last edited by Ben Anoniem on Tue Oct 11, 2005 23:31, edited 1 time in total.

Faustekollo

Re: NEXT G.A. in A'DAM - COSTS AND RESPONSABILITY

Post by Faustekollo » Tue Oct 11, 2005 23:28

Hello, yes,

It's an understatement to say this is embarrassing; on ground of principle sth should be done and sbdy should be held accountable for this.

At the very least convincing explanations (and apologies) could be a good starting point.

It's really strange to see that few care.

LexEtIus wrote:Dear All,

in the next G.A. I think is time to speak about the 2 times deleted Match Europa - Africa, in Burkina Faso, and about the expenses, money spent of european players for this match:
booked fly, train for arrive in Paris (meeting point for european players), vaccinations costs, visa costs, others.

Not doubt that there is a liability/responsibility of Burkina Federation, but also of FMJD and EDC. The second time, the match was deleted 6 days before the departure from Paris!! after grants that the match will be sure disputed.

Is not correct that players have payed for this, they are damaged, and , Organizing Federation in first side, but also FMJD and EDC have to refund this damage.

I think that FMJD and EDC have to cover directly the money of european players and to do action with Burkina federations for to be refunded.
it's surprising: 1. in the attached documents that no debts are in the charge of Burkina Federation, 2. no a fund money for european players, 3. Burkina Fed. have a place in WCS 2005.

Is a rule FMJD that federation not pay fee and players don't play tournament, world ch., etc, and what if federation deleted tournament in the last minute with damage for players??

So I ask that G.A. take a decision for this problem, with satisfaction of the reasons of european players and refunded the money.

Thanks for the attention.
Best regards.

M.I. Raoul Bubbi

steenslag

Post by steenslag » Wed Oct 12, 2005 01:19

Image
zwart aan zet, Domcev-Kirzner, 8e ronde WK Dammen 2005.

Kirzner won hier met een idee dat ik nog maar één keer eerder heb gezien. 28. ... 27-21 29. 26x8 7-12 etc.

Ik ken het alleen van Krijn, achteloos in een bijvariant, als "proof of concept" dat een heel ander idee veel beter uitgewerkt kon worden:
Image.
Krijn Hemminga, bo

33-28 (22x42) 21-17 (12x21) 43-38 en de hoofdoplossing gaat verder met (42x33), maar het gaat me om het Krijn-klontje na (43x34).

Is dit allemaal gesneden koek voor partijspelers? Gloedjenieuw voor mij. Daar moet toch iets in zitten... hmm...
Last edited by steenslag on Wed Oct 12, 2005 01:35, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Oct 12, 2005 01:34

Kosmos wrote:Varik heeft zich trouwens gerehabiliteerd voor zijn gejudas door Kees een fles likeur kado te doen. Dat is klasse en maakt alles weer goed.
Zaterdag vertelde Kees mij dat stroman Jahu en ego Fokkink op het matje geroepen zouden worden door Pieter Hildering omdat zij van plan waren om tegen de reglementen in zomaar Thijssen uit het toernooi te zetten.
Goede zaak dat zij gegeseld werden met een zweep bekleed met schorpioenen! Dat zal ze leren, de corrupte bende.
Nog steeds verwonder ik me erover dat op dit forum geen wanklacht te horen viel over de beslissingsprocedure die heeft geleid tot het plusjessysteem. (zoals bijv. van JP Drost die wekenlang riep dat de DT ondemocratisch was aangenomen door de BR). Zelf ben ik tevreden met dit systeem, maar waarom toch al die ophef over een democratische beslissing van de Bondsraad om DT in te voeren in het NK en geen enkele kritiek van dezelfde schreeuwers over de eenmansbeslissing van Hildering?? Opportunisme wellicht?
Persoonlijk heb ik dus geen enkel probleem met deze beslissing, want ik zie het als een positieve ontwikkeling richting een modernere puntentelling. Ik vind het ook onzin dat spelers meer gelegenheid moeten krijgen te oefenen met dit systeem, zoals bijv. Scholma betoogt (in o.a. de LC). Iedereen heeft al sinds tien jaar de kans ervaring op te doen met de puntenoverwinning in het toernooi in Delft. Als je daar geen gebruik van maakt, jamamer dan van het gebrek aan engagement.
En dat een Braziliaan daar niet aan mee zou kunnen doen, big deal!
Met een fles likeur is niet alles vergeven en vergeten, hoewel het een leuk gebaar is.

Fokkink en Jahu waren van plan Kees uit te sluiten omdat ze een paar dagen voor het toernooi via Bastiaannet een mailtje naar de deelnemers hadden gestuurd, waarin stond dat iedereen om een bepaalde tijd aanwezig moest zijn. Een ontvangstbevestiging was niet eens meeverstuurd door het komisch duo. De zaak van Fokkink, Jahu en Varik is uiteindelijk afgeblazen omdat het ideetje van Fokkink en Jahu nergens tot officieel FMJD beleid is gemaakt. Pieter Hildering had nog nooit van de regeling gehoord en Frank Teer heeft zijn ergernis over de nieuwe pesterij van Fokkink duidelijk laten merken. Na het WK, als hij vrij van andere zorgen is, moet Kees gewoon in beroep gaan tegen die geldboete.

Die plusjes en minnetjes is een heel andere zaak. Die zijn door hoofdbestuur FMJD en Technische Commissie FMJD aangenomen, dat is toch redelijk democratisch, aangezien die bestuursleden en leden TC allen aangesteld zijn in officiele vergaderingen met vertegenwoordigers van vrijwel alle federaties. Als tegenstanders het niet eens zijn met plusjes en minnetjes, dan kunnen ze altijd via hun nationale bonden actie ondernemen, ongeveer zoals de tegenstanders van het Delfts verhinderd hebben dat het Delfts in het NK zou worden ingevoerd in 2003.

Maar er zijn geloof ik maar weinig tegenstanders van het Assendelfts en na het toernooi in Goes met het systeem van Aart Walraven is het zelfs doodstil geworden in Delft. Alleen Rob Clerc heeft nog ergens wat geschreven: dat het Walravensysteem hem veel te ver ging.

Post Reply