Kosmos wrote:Varik heeft zich trouwens gerehabiliteerd voor zijn gejudas door Kees een fles likeur kado te doen. Dat is klasse en maakt alles weer goed.
Zaterdag vertelde Kees mij dat stroman Jahu en ego Fokkink op het matje geroepen zouden worden door Pieter Hildering omdat zij van plan waren om tegen de reglementen in zomaar Thijssen uit het toernooi te zetten.
Goede zaak dat zij gegeseld werden met een zweep bekleed met schorpioenen! Dat zal ze leren, de corrupte bende.
Nog steeds verwonder ik me erover dat op dit forum geen wanklacht te horen viel over de beslissingsprocedure die heeft geleid tot het plusjessysteem. (zoals bijv. van JP Drost die wekenlang riep dat de DT ondemocratisch was aangenomen door de BR). Zelf ben ik tevreden met dit systeem, maar waarom toch al die ophef over een democratische beslissing van de Bondsraad om DT in te voeren in het NK en geen enkele kritiek van dezelfde schreeuwers over de eenmansbeslissing van Hildering?? Opportunisme wellicht?
Persoonlijk heb ik dus geen enkel probleem met deze beslissing, want ik zie het als een positieve ontwikkeling richting een modernere puntentelling. Ik vind het ook onzin dat spelers meer gelegenheid moeten krijgen te oefenen met dit systeem, zoals bijv. Scholma betoogt (in o.a. de LC). Iedereen heeft al sinds tien jaar de kans ervaring op te doen met de puntenoverwinning in het toernooi in Delft. Als je daar geen gebruik van maakt, jamamer dan van het gebrek aan engagement.
En dat een Braziliaan daar niet aan mee zou kunnen doen, big deal!
Met een fles likeur is niet alles vergeven en vergeten, hoewel het een leuk gebaar is.
Fokkink en Jahu waren van plan Kees uit te sluiten omdat ze een paar dagen voor het toernooi via Bastiaannet een mailtje naar de deelnemers hadden gestuurd, waarin stond dat iedereen om een bepaalde tijd aanwezig
moest zijn. Een ontvangstbevestiging was niet eens meeverstuurd door het komisch duo. De zaak van Fokkink, Jahu en Varik is uiteindelijk afgeblazen omdat het ideetje van Fokkink en Jahu nergens tot officieel FMJD beleid is gemaakt. Pieter Hildering had nog nooit van de regeling gehoord en Frank Teer heeft zijn ergernis over de nieuwe pesterij van Fokkink duidelijk laten merken. Na het WK, als hij vrij van andere zorgen is, moet Kees gewoon in beroep gaan tegen die geldboete.
Die plusjes en minnetjes is een heel andere zaak. Die zijn door hoofdbestuur FMJD en Technische Commissie FMJD aangenomen, dat is toch redelijk democratisch, aangezien die bestuursleden en leden TC allen aangesteld zijn in officiele vergaderingen met vertegenwoordigers van vrijwel alle federaties. Als tegenstanders het niet eens zijn met plusjes en minnetjes, dan kunnen ze altijd via hun nationale bonden actie ondernemen, ongeveer zoals de tegenstanders van het Delfts verhinderd hebben dat het Delfts in het NK zou worden ingevoerd in 2003.
Maar er zijn geloof ik maar weinig tegenstanders van het Assendelfts en na het toernooi in Goes met het systeem van Aart Walraven is het zelfs doodstil geworden in Delft. Alleen Rob Clerc heeft nog ergens wat geschreven: dat het Walravensysteem hem veel te ver ging.