Mijn vader en moeder hebben me vanuit hun jarenlange ervaringen in de Japanse krijgsgevangenkampen op Java van jongsaf voorgehouden dat ik me bij het kiezen van mijn vrienden altijd moest afvragen hoe dapper en menselijk zo iemand zich zou gedragen in tijden van oorlog.Tijn wrote: Braintag is wel 'n fijna speler voor in 't team hoor, maar ga maar niet met 'm mee Groningen in
Verder zal Braintag ook wel geen speler zijn die om de meest kleine redenen niet meedoet als;
Verjaardag;
Mooi weer;
Domme tegenstander;
Hond is loops
etc..
Om die reden zal een persoon als Frederik Bos, iemand die altijd op zoek is naar het negatieve, Goddeloze en kwaadaardige vanuit een gefrustreerd miskend genie-perspectief, natuurlijk nooit tot mijn vrienden of kennissenkring toegelaten worden.
Desondanks was ik bereid om de knaap een welgemeend advies te geven, maar zoals misschien te verwachten was, leidde dat slechts tot wat steigerend gescheld.
We zullen zien na welke ronde de teamgenoten van Het Noorden besluiten dat het leuk geweest is, dat samenspelen met een vaste nul.
Maar je hebt wel gelijk Tijn, het is leuk om te zien dat Frederik zo enthousiast voor dammen is, dat hij het liever doet dan zijn loopse hond uitlaten. Toch blijf ik erbij dat het enthousiasme van Frederik het best tot zijn recht komt in de tweede klasse.