transfer geruchten

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Respect voor het Woord

Post by Kosmos » Mon Apr 19, 2004 00:15

DE_PRUTSER wrote:vreemd WVM word gewoon soepeltjes tweede 8er Huissen voor de 7 de maal 2 2 keer landskampioen met al die kanjers van een jeugd erbij worden ze volgend jaar gewoon titel kandidaad wat mij betreft.
Kandidaad?
Kosmos, vergeef hem, hij weet niet wat hij schrijft.

Je hebt erom gevraagd, Prutser, je lokt het zelf uit jongen.
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

De Tuinier en de Grootgrondbezitter

Post by Kosmos » Mon Apr 19, 2004 00:44

De Tuinier had twee prachtige zaadjes aangeboden gekregen vanwege zijn inspanningen in het verleden voor den Boomgaard.
De toegewijde Tuinier gaf zijn zaadjes water, zorgde voor hen en liet ze in een periode van 9 jaren uitgroeien tot mooie, volwassen, vruchtdragende bomen.
En de Tuinier genoot van de Vrucht.
Toen kwam de Grootgrondbezitter langs en zei: "Geef mij die mooie bomen, ik zal ze water geven en ze laten rijpen."
En de bomen bogen voor de Grootgrondbezitter.
Een der Vruchten zeide: "Kom dan met ons mee naar het Huis van de Grootgrondbezitter! Voorwaar ik zeg U, lieve Tuinier, het is een mooi huis, waar wij graag willen bloeien."
Dat wekte de Toorn van de grootgrondbezitter. De Grootgrondbezitter riep tegen de Tuinier in het bijzijn van de Vrucht:
"Nimmer zult U mijn erf betreden, gij Addergebroed! Vervloekt zijt U. Ik ben het, die de Vrucht zal laten bloeien."
Want de Grootgrondbezitter wist niks van het water, de aandacht, de inspanningen de de liefde, die de Tuinier zich getroost had om de Bomen Vrucht te laten dragen, want zijn hart was vervuld met Eigenwaan.
Hij sprak daarom verrukt van zijn Macht:
"De Vrucht behoort mij toe. Want ik alleen kan de Vrucht laten bloeien. Alleen ik heb het vermogen te zorgen dat de Bomen iets opbrengen. Na een jaar in mijn Gaard zullen zij smeken om te mogen blijven om nooit meer terug te hoeven keren naar de Tuinier."
En de grootgrondbezitter liet een sardonische Lach horen en de Hel was tevree.
Toen de Grootgrondbezitter geroepen werd naar de Andere Wereld betrad hij vol trots het Portaal van de Hemel.
"Ik heb U nooit gekend," zei het Licht en toen de eigenwaan van de Grootgrondbezitter verdween bleef een sprankje, een vonkje over dat amper licht gaf en langzaam doofde.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Re: LIEFDE

Post by Damkoningin » Mon Apr 19, 2004 12:15

DE_PRUTSER wrote:
DJBAMI wrote:Het wordt hoog tijd dat ik eens wat duurder word ja!
Uitbetalingen in Bami worden ook geaccepteerd, maar dan graag vers bezorgt en niet per post. Ps. schrik niet! Goedemoed zijn nummer staat in het telefoonboek! Maar ik weet niet of ik wel wil blijven als die Goedemoed erbij komt hoor [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] .

He Tjalling [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
wees niet bevreesd bami goedemoed zal nooit voor westerhaar spelen.
want dan stel ik WVM voor een keuze en die uitslag weet ik nu al. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Ik denk dat ik een ander antwoord ken. Zo de heer Huls gehoord te hebben afgelopen zaterdag.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Hanco Elenbaas

Re: De Tuinier en de Grootgrondbezitter

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 19, 2004 16:09

Kosmos wrote:De Tuinier had twee prachtige zaadjes aangeboden gekregen vanwege zijn inspanningen in het verleden voor den Boomgaard.
De toegewijde Tuinier gaf zijn zaadjes water, zorgde voor hen en liet ze in een periode van 9 jaren uitgroeien tot mooie, volwassen, vruchtdragende bomen.
En de Tuinier genoot van de Vrucht.
Toen kwam de Grootgrondbezitter langs en zei: "Geef mij die mooie bomen, ik zal ze water geven en ze laten rijpen."
En de bomen bogen voor de Grootgrondbezitter.
Een der Vruchten zeide: "Kom dan met ons mee naar het Huis van de Grootgrondbezitter! Voorwaar ik zeg U, lieve Tuinier, het is een mooi huis, waar wij graag willen bloeien."
Dat wekte de Toorn van de grootgrondbezitter. De Grootgrondbezitter riep tegen de Tuinier in het bijzijn van de Vrucht:
"Nimmer zult U mijn erf betreden, gij Addergebroed! Vervloekt zijt U. Ik ben het, die de Vrucht zal laten bloeien."
Want de Grootgrondbezitter wist niks van het water, de aandacht, de inspanningen de de liefde, die de Tuinier zich getroost had om de Bomen Vrucht te laten dragen, want zijn hart was vervuld met Eigenwaan.
Hij sprak daarom verrukt van zijn Macht:
"De Vrucht behoort mij toe. Want ik alleen kan de Vrucht laten bloeien. Alleen ik heb het vermogen te zorgen dat de Bomen iets opbrengen. Na een jaar in mijn Gaard zullen zij smeken om te mogen blijven om nooit meer terug te hoeven keren naar de Tuinier."
En de grootgrondbezitter liet een sardonische Lach horen en de Hel was tevree.
Toen de Grootgrondbezitter geroepen werd naar de Andere Wereld betrad hij vol trots het Portaal van de Hemel.
"Ik heb U nooit gekend," zei het Licht en toen de eigenwaan van de Grootgrondbezitter verdween bleef een sprankje, een vonkje over dat amper licht gaf en langzaam doofde.
Deze parabel moet Johan Huls en Jan Schippers toch het Licht doen zien?
Tjalling als speler/trainer naar Witte van Moort?!

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Thu Apr 29, 2004 10:00

Ik zag net op de site van Meurs DEZ (http://www.student.tue.nl/U/H.H.O.v.d.A ... rs_dez.htm) dat John v/d Borst naar 't tweede gaat en Auke Scholma in 't eerste komt spelen.

Kosmos

123

Post by Kosmos » Fri Apr 30, 2004 00:06

Ajax-fan wrote:Ik zag net op de site van Meurs DEZ (http://www.student.tue.nl/U/H.H.O.v.d.A ... rs_dez.htm) dat John v/d Borst naar 't tweede gaat en Auke Scholma in 't eerste komt spelen.
Na 123 partijen vindt John het een geschikt moment om deze Kosmische daad te stellen.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Fri Apr 30, 2004 00:46

Goedemoed naar Wageningen?

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Apr 30, 2004 01:09

Arjen

Post by Arjen » Sat May 22, 2004 21:30

Kosmos wrote: Herken ik hier de LIEFDE, het mededogen, de tolerantie en het respect van iemand die de Enige Weg naar de Waarheid gevonden heeft?

In den beginne was het Woord.
En het woord was met een hoofdletter en na de woorden kwam een punt.
Het Woord was bij God en het Woord was God.

(Het evangelie volgens Jophannes)
Je moet niet gaan spotten hé, en het is Johannes

Kosmos

Post by Kosmos » Sat May 22, 2004 21:53

Arjen wrote:
Kosmos wrote: Herken ik hier de LIEFDE, het mededogen, de tolerantie en het respect van iemand die de Enige Weg naar de Waarheid gevonden heeft?

Je moet niet gaan spotten hé, en het is Johannes
De tweede post hier en nu al mensen gaan vertellen wat niet te doen?
Stel je eerst eens netjes voor, knul!

Arjen

transfers

Post by Arjen » Mon May 24, 2004 16:23

Ook al heb ik nog maar 2 keer wat gezegd, dat betekent niet dat ik mijn mening niet mag geven. Ik ben namelijk van mening dat als er over religieuze onderwerpen wordt gepraat dat dat dan serieus moet gebeuren, oké, een grapje moet kunnen! Ik bedoel echt niet dat je overal serieus zou moeten reageren, anders zou het een saai zooitje worden. Mijn excuses als het verkeerd overkwam, het staat er inderdaad wat afgebeten.

Kosmos

Re: transfers

Post by Kosmos » Mon May 24, 2004 16:33

Arjen wrote:Ook al heb ik nog maar 2 keer wat gezegd, dat betekent niet dat ik mijn mening niet mag geven. Ik ben namelijk van mening dat als er over religieuze onderwerpen wordt gepraat dat dat dan serieus moet gebeuren, oké, een grapje moet kunnen! Ik bedoel echt niet dat je overal serieus zou moeten reageren, anders zou het een saai zooitje worden. Mijn excuses als het verkeerd overkwam, het staat er inderdaad wat afgebeten.
Volgens mij weet je niet waar mijn spottende stukje naar verwees, Arjen.
(Welke Arjen ben jij eigenlijk?)
Ik bedoelde dat iets meer respect voor onze Nederlandse taal op zijn plaats was.
Zo begint een zin met een hoofdletter en eindigt met een punt.
In de bijbel wordt het "Woord" nogal belangrijk geacht, dus mag een fanatiek christen best wat meer zijn best doen om goed te formuleren.

Dominique

Post by Dominique » Mon May 24, 2004 17:07

Kosmos wrote:
Herken ik hier de LIEFDE, het mededogen, de tolerantie en het respect van iemand die de Enige Weg naar de Waarheid gevonden heeft?

Geniale reactie op de interpunctie- en hoofdletterloze bijdrage van Mr. Prutser. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Terug naar het topic van dit draadje: het schijnt dat Koullen en Kamyshleeva een nieuwe club hebben... ingelijfd door de fritkotmaffia als ik de boze stemmen moet geloven [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

En oh ja, Pieter Jan Rijken schijnt bij zijn club RDC te blijven (90 a 95 % zeker).

Kosmos

Post by Kosmos » Mon May 24, 2004 18:35

Dominique wrote:
Kosmos wrote:
Herken ik hier de LIEFDE, het mededogen, de tolerantie en het respect van iemand die de Enige Weg naar de Waarheid gevonden heeft?

Geniale reactie op de interpunctie- en hoofdletterloze bijdrage van Mr. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Prutser. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Terug naar het topic van dit draadje: het schijnt dat Koullen en Kamyshleeva een nieuwe club hebben... ingelijfd door de fritkotmaffia als ik de boze stemmen moet geloven [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

En oh ja, Pieter Jan Rijken schijnt bij zijn club RDC te blijven (90 a 95 % zeker).
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Jammer, ik wilde net dezelfde grap maken...

niek kuijvenhoven

Post by niek kuijvenhoven » Mon May 24, 2004 19:34

Arnaud Cordier naar Van Stigt Thans heb ik uit dubbele bron vernomen.

Post Reply