DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie
- Marcel Kosters
Re: DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie
Dampromotie in Meeden
Bron: de eerder door Klaas van der Laan geposte PDF-bestanden.
Bron: de eerder door Klaas van der Laan geposte PDF-bestanden.
Last edited by Marcel Kosters on Sun Jan 26, 2020 21:14, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Frans de Jonge
Ik was er graag geweest Marcel, maar ik ren van hot naar her. Cultuur veranderen. Van de week 2x naar Veenendaal, donderdag naar Hengelo in gesprek met de Koninklijke Nederlandse Schaakbond en vrijdag naar Roermond in gesprek met alle Limburgse damclubs en Belgische zusterverenigingen. We hebben een mooie sport/hobby. The kids genieten ervan en ouders, organisatoren en begeleiders ook. Hoop op een bevlogen bestuur na de Bondsraadsvergadering begin april. Het ziet er kansrijk uit om met elkaar onze damsport verder uit te bouwen!
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Marcel Kosters
Je gaat als een wervelwind door Nederland, Frans. (Tou)petje af.Frans de Jonge wrote: ↑Sun Jan 26, 2020 20:53Ik was er graag geweest Marcel, maar ik ren van hot naar her. Cultuur veranderen. Van de week 2x naar Veenendaal, donderdag naar Hengelo in gesprek met de Koninklijke Nederlandse Schaakbond en vrijdag naar Roermond in gesprek met alle Limburgse damclubs en Belgische zusterverenigingen. We hebben een mooie sport/hobby. The kids genieten ervan en ouders, organisatoren en begeleiders ook. Hoop op een bevlogen bestuur na de Bondsraadsvergadering begin april. Het ziet er kansrijk uit om met elkaar onze damsport verder uit te bouwen!
Gisteravond weer een goed bezochte jeugd clubavond in Haarlem, 39 jeugdspelers. Vergeten foto te maken. Daarom hieronder twee foto's van het Sportgala van de gemeente Amstelveen afgelopen vrijdag. HDC jeugdspelers Jasmine, Justin en Filip werden in het zonnetje gezet voor hun derde plaats op het eerste WK Schooldammen in Italië in september 2019.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
In de voetsporen van Martin
Martin van Dijk gaf een tijdje geleden het voorbeeld: dammen en de DamZ! DamSet introduceren bij collega's.
Gisterochtend volgde ik Martins voorbeeld en gaf een dam warming-up. Na afloop werden de DamZ! DamSets in
dank aanvaard en gisteravond volgden verschillende appjes en verhalen over de kids die er thuis mee
"aan de haal gingen". Mooiste (tot nu) vond ik het relaas van collega Bianca waar dochterlief meteen na thuiskomst
vroeg wat dat voor mooie groene doos in mama's tas was. DamZ! springt in het (kinder)oog.
Martin van Dijk gaf een tijdje geleden het voorbeeld: dammen en de DamZ! DamSet introduceren bij collega's.
Gisterochtend volgde ik Martins voorbeeld en gaf een dam warming-up. Na afloop werden de DamZ! DamSets in
dank aanvaard en gisteravond volgden verschillende appjes en verhalen over de kids die er thuis mee
"aan de haal gingen". Mooiste (tot nu) vond ik het relaas van collega Bianca waar dochterlief meteen na thuiskomst
vroeg wat dat voor mooie groene doos in mama's tas was. DamZ! springt in het (kinder)oog.
- Marcel Kosters
Haarlem - DamZ! Paspoortserie 4 - Avond 9 van 12
DamZ! Jeugd clubavond Haarlemse Damclub - de hoofdgroep met 42 jeugdspelers, van wie 34 aanwezig.
Een inspirerende clubavond. 40 spelers in de DamZ! leeftijd en 2 trainers in de DamXL leeftijd. Totaal 42 jeugdspelers. Daarnaast 4 meespelende volwassenen in de topgroep zodat er vanavond 22 partijen in parallel waren. Leuk: na afloop werd ik tijdens mijn partij voor de onderlinge competitie opgeschrikt door een melding van mijn niet op "stil" staande telefoon. Het was een e-mail van de vader van paspoortdammer Tjeerd die net weer thuis was gekomen. Dat Tjeerd het zeer naar zijn zin heeft en graag lid wil worden van de Haarlemse Damclub. Nou vooruit, met dat soort berichten mag je de clubavond "verstoren" -:).
Mailbrief: https://mailchi.mp/880cae3e3c49/uitslag ... e-damclub
DamZ! Jeugd clubavond Haarlemse Damclub - de topgroep (6 jeugdspelers en 4 volwassenen, 100% aanwezig.)
Training door Ferdi Uilhoorn, geassisteerd door Joep Kerkhoff.
Training door mij op de magnetische DamZ! DamSet (we hebben nog niet genoeg grote trainingsborden).
Training door Rudi van Velzen. Van de trainingsgroep van Angel Dittrich is vanavond geen foto genomen.
DamZ! Jeugd clubavond Haarlemse Damclub - de hoofdgroep met 42 jeugdspelers, van wie 34 aanwezig.
Een inspirerende clubavond. 40 spelers in de DamZ! leeftijd en 2 trainers in de DamXL leeftijd. Totaal 42 jeugdspelers. Daarnaast 4 meespelende volwassenen in de topgroep zodat er vanavond 22 partijen in parallel waren. Leuk: na afloop werd ik tijdens mijn partij voor de onderlinge competitie opgeschrikt door een melding van mijn niet op "stil" staande telefoon. Het was een e-mail van de vader van paspoortdammer Tjeerd die net weer thuis was gekomen. Dat Tjeerd het zeer naar zijn zin heeft en graag lid wil worden van de Haarlemse Damclub. Nou vooruit, met dat soort berichten mag je de clubavond "verstoren" -:).
Mailbrief: https://mailchi.mp/880cae3e3c49/uitslag ... e-damclub
DamZ! Jeugd clubavond Haarlemse Damclub - de topgroep (6 jeugdspelers en 4 volwassenen, 100% aanwezig.)
Training door Ferdi Uilhoorn, geassisteerd door Joep Kerkhoff.
Training door mij op de magnetische DamZ! DamSet (we hebben nog niet genoeg grote trainingsborden).
Training door Rudi van Velzen. Van de trainingsgroep van Angel Dittrich is vanavond geen foto genomen.
- Marcel Kosters
Instagram
Voorthuizer dampromotors Stijn Overeem (voorgrond) en Erwin van Hierden in actie. Bron: Instagram Stijn Overeem.
Voorthuizer dampromotors Stijn Overeem (voorgrond) en Erwin van Hierden in actie. Bron: Instagram Stijn Overeem.
- Marcel Kosters
Op School in Rotterdam
Vandaag in Rotterdam (Zuid-Holland). Bron: Facebook Shammie Kasnadi.
Vandaag in Rotterdam (Zuid-Holland). Bron: Facebook Shammie Kasnadi.
- Marcel Kosters
Schooldamkampioenschap Noord-Holland
Vandaag in Heerhugowaard, Noord-Holland. Tijdens het kampioenschap (96 deelnemers) zijn 33 losse DamZ! DamSets verkocht. Een mooi aantal, in aanmerking nemend dat alle deelnemers uit Haarlem en Amstelveen (36) en veel deelnemers uit Heerhugowaard en Julianadorp al een DamZ! DamSet in bezit hadden.
Vandaag in Heerhugowaard, Noord-Holland. Tijdens het kampioenschap (96 deelnemers) zijn 33 losse DamZ! DamSets verkocht. Een mooi aantal, in aanmerking nemend dat alle deelnemers uit Haarlem en Amstelveen (36) en veel deelnemers uit Heerhugowaard en Julianadorp al een DamZ! DamSet in bezit hadden.
- Marcel Kosters
Sneldamkampioenschap Utrecht voor welpen en pupillen
Bron: https://www.facebook.com/damclub.baarn.soest/
Bron: https://www.facebook.com/damclub.baarn.soest/
- Marcel Kosters
Haarlem - DamZ! Paspoortserie 4 - Avond 10 van 12
Gisteren stormavond met in verhouding tot vorige avonden wat mindere opkomst. 34 spelers in de DamZ! leeftijd, 1 trainer in de DamXL leeftijd: 35 jeugdspelers in totaal.
Mailbrief https://mailchi.mp/7b8811477ee9/uitslag ... andagavond
Gisteren stormavond met in verhouding tot vorige avonden wat mindere opkomst. 34 spelers in de DamZ! leeftijd, 1 trainer in de DamXL leeftijd: 35 jeugdspelers in totaal.
Mailbrief https://mailchi.mp/7b8811477ee9/uitslag ... andagavond
- Marcel Kosters
Heerlen
In Heerlen (Limburg) doet Olga Kamychleeva mee met 20 DamZ! DamSets.
In Heerlen (Limburg) doet Olga Kamychleeva mee met 20 DamZ! DamSets.
-
- Real name: Frans de Jonge
Prachtige berichten Marcel! Ik ga met bestuurd PLDB nog kennismaken in Heerlen. Groet, Frans
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Marcel Kosters
Top, Frans! Ik hoorde vandeweek dat je ook op bezoek bent geweest op de clubavond van SNA Heerhugowaard. Je blijft in hoog tempo het damland doorkruisen en met iedereen kennis maken, super goed en bewonderenswaardig!Frans de Jonge wrote: ↑Tue Feb 11, 2020 22:30Prachtige berichten Marcel! Ik ga met bestuurd PLDB nog kennismaken in Heerlen. Groet, Frans
- Marcel Kosters
Gorredijk
In Gorredijk (Friesland) doet Johan Taeke Dekker mee met 100 DamZ! DamSets.
Op zaterdag 25 april valt Johan Taeke het wereldrecord kloksimultaan dammen aan. Op https://www.wereldrecorddammen.nl/ is alle informatie over dit event terug te vinden. Inclusief video van de persconferentie op 16 januari en de eerste nieuwsbrief die deze week verscheen.
In Gorredijk (Friesland) doet Johan Taeke Dekker mee met 100 DamZ! DamSets.
Op zaterdag 25 april valt Johan Taeke het wereldrecord kloksimultaan dammen aan. Op https://www.wereldrecorddammen.nl/ is alle informatie over dit event terug te vinden. Inclusief video van de persconferentie op 16 januari en de eerste nieuwsbrief die deze week verscheen.
- Marcel Kosters
Zondagavond
Vanavond in een huiskamer ergens in Nederland...
Vanavond in een huiskamer ergens in Nederland...