China - 17-22 Augustus Zevende Lishui Open
- Marcel Kosters
China - 17-22 Augustus Zevende Lishui Open
https://www.lishuiopen.com/ staat de tot nu bekende informatie. De Chinese dambond meldt dat er deelnemers uit Rusland, Letland, Oekraïne, Polen, Mongolië, Oezbekistan, Ivoorkust en Nigeria zijn en dat inschrijving (bijvoorbeeld uit Nederland) nog mogelijk is.
Op Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Re: China - 17-22 Augustus Zevende Lishui Open
Jammer beetje laat, lijkt me heel leuk om een keer deel te nemen, wellicht volgende keer. Hoop dat informatie dan iets sneller komt.
- Marcel Kosters
Advies: reken daar niet op! De data zijn vaak wat eerder bekend, maar plaats, accommodatie en voorwaarden volgen meestal pas in een later stadium.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
(Video negende en laatste ronde 22 augustus).
Lishui Open is benut voor verder ontwikkelen / experimenteren / oefenen met live video broadcast. Normaliter zou Lishui Open ook in China en daarbuiten via een Chinees Live Streaming platform zijn uitgezonden. Er bleken hiervoor echter in China liggende formaliteiten nodig die niet tijdig afgerond konden worden. Voor de toekomst ligt er een oplossing die uitzending en becommentariering van live partijen simultaan in en buiten China toegankelijk maakt. Met de hulp van Hendrik Veenstra is dat eerder al gerealiseerd voor puur het bekijken van de live partijen in de Oerterp applet.
Hendrik heeft - mede met gebruikmaking van de demo applet die door Marcel Nijman met ondersteuning van Matthias de Kruijf is ontwikkeld - ook gezorgd voor de huidige versie van de in de video zichtbare (vrijwel) realtime borden.
Voor zover mij bekend zijn nu voor het eerst toernooi ronden van het begin van de (e-bord) partijen tot en met het eind van de laatste (e-bord)partij becommentarieerd en uitgezonden. Zelf heb ik nu voor het eerst in een multi board setup (5 DGT e-boards) uitgezonden. Deze video is zonder audio want in de hectiek van de laatste ochtendronde moest de studio annex bezemkast als gevolg van voorbereidingen voor de sluitingsceremonie last minute opnieuw opgebouwd en zonder checks online gebracht. Daarbij is het monitoren van de audio erbij ingeschoten.
Last edited by Marcel Kosters on Sun Aug 25, 2019 12:46, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Video van de achtste ronde, wel met (matige) audio. Ik denk inmiddels de oorzaak van de ruis op de achtergrond te hebben gevonden. Het zend- / ontvangstation van de draadloze microfoons was aangesloten op de USB poort direct naast de voedingspoort van de computer. Ik vermoed, dat deze voedingspoort met de USB poort / kabel van het audiosysteem interfereerde. Ik zal dit binnenkort uittesten en verwacht voor nu dat de kwaliteit van de audio daarmee naar 100% zal gaan.
Het was om uiteenlopende redenen een vermoeiend event. Ondermeer twee partijen op een dag en veel moest nog worden getest en geprepareerd. En soms opgelost. Daarbij bereikte de temperatuur in de aircoloze studio annex bezemkast bij gesloten deur (anders zou mijn commentaar overlast voor de spelers geven) al snel de 40 graden. Allemaal redenen waarom ik denk wel eens op energiekere wijze commentaar te hebben gegeven . Ik beschouw deze registratie als zeer geslaagd, vooral vanwege de vele leerpunten.
-
Ziet er goed uit Marcel!
Dacht dat i.p.v 6-11 het offer 24-29 en 8-12 kansrijker was? Kan het niet controleren, ben niet thuis op het moment.
Dacht dat i.p.v 6-11 het offer 24-29 en 8-12 kansrijker was? Kan het niet controleren, ben niet thuis op het moment.
- Marcel Kosters
Help me svp even: welke ronde en welke partij? Mijn herinnering aan de partijen is in een brei van slaaptekort en kokende studio verloren gegaan .Edwin Twiest wrote: ↑Sun Aug 25, 2019 14:44(...) Dacht dat i.p.v 6-11 het offer 24-29 en 8-12 kansrijker was? Kan het niet controleren, ben niet thuis op het moment.
-
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... kuLi9HdeIU
rond 3:38:10
ah, nu zie ik mijn lek; na 8-12 komt 44-39-33; nog steeds beter voor zwart, maar toch....
Dacht ik eens iets beters bedacht te hebben dan de veelvoudig wereldkampioen...hoe naief
ah, nu zie ik mijn lek; na 8-12 komt 44-39-33; nog steeds beter voor zwart, maar toch....
Dacht ik eens iets beters bedacht te hebben dan de veelvoudig wereldkampioen...hoe naief
- Marcel Kosters
Ah zo, met het prikkertje 21-27 als pointe, leuk!Edwin Twiest wrote: ↑Tue Aug 27, 2019 16:29https://www.youtube.com/watch?time_cont ... kuLi9HdeIU
ah, nu zie ik mijn lek; na 8-12 komt 44-39-33; nog steeds beter voor zwart, maar toch.... (...)
Oh, daar had ik in Lishui geregeld last van. Gelukkig dat het geluid bij de andere ronde is weggevallen!Edwin Twiest wrote: ↑Tue Aug 27, 2019 16:29Dacht ik eens iets beters bedacht te hebben dan de veelvoudig wereldkampioen...hoe naief
Maar: op zich maakt dat in mijn ogen niet uit / is dat voor de (gemiddelde!) nieuwe kijker juist interessant. Je kunt samen met de kijker je eigen naiviteit en vooral het genie van de grootmeester ontdekken door een variantje op het analysebord uit te spelen.
Naar mijn mening moet het niveau van video commentaar zich vooral richten op de nieuwe kijker / die mogelijk nieuwe dammer.
Anders zou ik zelf natuurlijk ook geen commentaar kunnen geven .