Zaterdag 22 juni in Apeldoorn - NK Sneldammen voor Jeugdteams
- Marcel Kosters
Zaterdag 22 juni in Apeldoorn - NK Sneldammen voor Jeugdteams
De - experimentele - live uitzending van het NK Sneldammen voor Jeugdteams start zaterdag als het goed is om 10:30 uur. De uitzending kan in deze draad live worden bekeken. Morgen maak ik gebruik van 1 e-bord omdat ik maar 1 e-bord voor handen heb. Maar opschalen in dit format naar 10 of meer e-borden is geen enkel probleem dankzij de door Hendrik Veenstra en Marcel Nijman ontwikkelde software.
Het rondeschema ziet er in grote lijnen als volgt uit:
1e ronde: 10.30 uur
2e ronde: 11.05 uur
3e ronde: 11.40 uur
4e ronde: 12.15 uur
Pauze
5e ronde: 13.40 uur
6e ronde: 14.15 uur
7e ronde: 14.50 uur
8e ronde: 15.25 uur
Prijsuitreiking: 16.00 uur
Deelnemende teams:
⦁ Brainsport Eindhoven
⦁ DEZ Reeuwijk
⦁ HDC Hoogeveen 1
⦁ HDC Hoogeveen 2
⦁ HDC Hoogeveen 3
⦁ Haarlemse Damclub
⦁ SNA Heerhugowaard
⦁ DG Het Noorden Groningen 1
⦁ DeZ Culemborg
⦁ WSDV Wageningen 1
⦁ WSDV Wageningen 2
⦁ VBI Huissen
⦁ DG het Noorden Groningen 2
Last edited by Marcel Kosters on Fri Jun 21, 2019 21:33, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Frans de Jonge
Re: Zaterdag 22 juni in Apeldoorn - NK Sneldammen voor Jeugdteams
[quote="Marcel Kosters"
De - experimentele - live uitzending van het NK Sneldammen voor Jeugdteams start zaterdag als het goed is om 10:30 uur. De uitzending kan in deze draad live worden bekeken.[/quote]
Ha Marcel, ik zal er zijn! Ben erg benieuwd naar het experiment. Daarnaast is er een kleine bijeenkomst van Zainal Palmans, Paul Visser en enkele (potentiële) regiocoördinatoren die in de regio de "aanvalplannen" gaan trekken. Kortom een mooie dambijeenkomst in het denksportcentrum Apeldoorn-Noord.
De - experimentele - live uitzending van het NK Sneldammen voor Jeugdteams start zaterdag als het goed is om 10:30 uur. De uitzending kan in deze draad live worden bekeken.[/quote]
Ha Marcel, ik zal er zijn! Ben erg benieuwd naar het experiment. Daarnaast is er een kleine bijeenkomst van Zainal Palmans, Paul Visser en enkele (potentiële) regiocoördinatoren die in de regio de "aanvalplannen" gaan trekken. Kortom een mooie dambijeenkomst in het denksportcentrum Apeldoorn-Noord.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Bedankt Marcel en Frans voor dit mooie draadje. We staan morgen weer klaar met 5/6 leden van DCA om er een mooie dag van te maken. Een jaar geleden was dit toernooi een beetje het begin van de doorstart van DCA. Inmiddels zijn we vele evenementen verder .Het experiment met de live uitzending is zeker boeiend.
-
Jammer, dat nergens op de KNDB-jeugdsites een vermelding van dit evenement staat.
Is er totaal geen coordinatie meer op DamZ!, jeugddammen.com en schooldammen.nl ??
Ik zal vanavond het toernooi ook in Toernooibase zetten en ook nog maar een aankondiging op KNDB-site zetten.
Is er iemand om uitslagen in te voeren Fred? Want dan zal deze extra rechten voor het toernooi moeten krijgen (invoeren paringen).
Is er totaal geen coordinatie meer op DamZ!, jeugddammen.com en schooldammen.nl ??
Ik zal vanavond het toernooi ook in Toernooibase zetten en ook nog maar een aankondiging op KNDB-site zetten.
Is er iemand om uitslagen in te voeren Fred? Want dan zal deze extra rechten voor het toernooi moeten krijgen (invoeren paringen).
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Hoi Piet, Gerrit Roeterdink is aanwezig en zal alles in toernooibase zetten. En Gerard Bruins heeft morgen de touwtjes in handen. De publiciteit is mager. Komt ook omdat we weinig deelname uit eigen regio hebben. Dat de KNDB net als vorig weinig initiatief neemt is iets waar we aan gewend raken en waar ook over nadenken.
-
- Real name: Frans de Jonge
Het blijft natuurlijk tenenkrommende communicatie. Je kan niks vinden over waar en hoe laat en door wie. En Huissen en Wageningen liggen toch in de nabijheid van Apeldoorn, dus dat moet de reden niet zijn. Misschien een punt voor de komende Bondsraad om te vragen naar een goede vertegenwoordiging in het Bestuur voor communicatie/media en hetzelfde geldt voor ICT.Fred van Amersfoort wrote: ↑Fri Jun 21, 2019 16:05Hoi Piet, Gerrit Roeterdink is aanwezig en zal alles in toernooibase zetten. En Gerard Bruins heeft morgen de touwtjes in handen. De publiciteit is mager. Komt ook omdat we weinig deelname uit eigen regio hebben. Dat de KNDB net als vorig weinig initiatief neemt is iets waar we aan gewend raken en waar ook over nadenken.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Dat bedoelde ik niet helemaal Frans. Wij hebben voor deze editie zelf niet veel aan publiciteit gedaan. De lokale krant is een ander verspreidingsgebied dan Wageningen etc. Vanavond zet ik nog wel een stukje op onze eigen site en na afloop ook. Je moet ook niet te veel verwachten. De medewerking van veel mensen is gewoon prima. Toch is er bij mij wel blijven hangen dat bestuurslid Van den Akker vorig jaar gewoon ondanks toezegging verstek liet gaan. Dus wie weet komt de hoogste KNDB bestuurder dit jaar spontaan ? Een "nieuwe" club, veel activiteiten, wat wil een voorzitter van een Gelderse Bond of KNDB nog meer? En natuurlijk hadden we een uitnodiging kunnen sturen. Aan de andere kant, dat een voorzitter van een bond welkom is bij hun eigen evenementen is best logisch.
-
Het blijft wat rommelen bij de KNDB. Ik heb begrepen dat Robert-Jan van den Akker inmiddels al is afgetreden als bestuurslid en dat ook Douwe Edelenbos zijn bestuurstaken gaat neerleggen.Fred van Amersfoort wrote: ↑Fri Jun 21, 2019 17:24Dat bedoelde ik niet helemaal Frans. Wij hebben voor deze editie zelf niet veel aan publiciteit gedaan. De lokale krant is een ander verspreidingsgebied dan Wageningen etc. Vanavond zet ik nog wel een stukje op onze eigen site en na afloop ook. Je moet ook niet te veel verwachten. De medewerking van veel mensen is gewoon prima. Toch is er bij mij wel blijven hangen dat bestuurslid Van den Akker vorig jaar gewoon ondanks toezegging verstek liet gaan. Dus wie weet komt de hoogste KNDB bestuurder dit jaar spontaan ? Een "nieuwe" club, veel activiteiten, wat wil een voorzitter van een Gelderse Bond of KNDB nog meer? En natuurlijk hadden we een uitnodiging kunnen sturen. Aan de andere kant, dat een voorzitter van een bond welkom is bij hun eigen evenementen is best logisch.
Enfin, ik het het toernooi even in Toernooibase gezet. Ik ben uitgegaan van een Zwitsers toernooi op Solkoff Whl.
Wordt het anders (bijvoorbeeld round robin) dan kan Gerrit dat wel snel bij correctie toernooi omzetten.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Marcel Kosters
Alles draait maar de lokale internet capaciteit lijkt onvoldoende. We proberen verder, wellicht dat het straks alsnog lukt.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Eindelijk is de stream gestart maar nog steeds bandbreedte issue / mogelijk dat de stream weer wegvalt. Ik ga de verdere logistiek van de uitzending nu verder testen, voorlopig zal de stream even niet anders dan wat nu in beeld is bevatten. Wellicht later vandaag meer. Ik zal dit dan ook hier melden.
- Marcel Kosters
Overigens: de seconden tikken weg, de zetten komen veel sneller door en het bord is nu ook in DamZ! stijl, dit dankzij Hendrik Veenstra!
- Marcel Kosters
Inmiddels zijn Wifi camera (mobiel) en Studio camera ('commentator' ) bijgeschakeld. Nog even zien of het lukt een vierde camera in de uitzending te brengen.
-
Ook te volgen op damclubapeldoorn.nl
- Marcel Kosters
De functionaliteit in de uitzending begint nu vrij compleet te worden omdat nu ook met een trucje de feed van de dome camera alsnog in de uitzending is gebracht. Het gaat hier vandaag allemaal allereerst om proof of concept, maar het begint (conceptueel) wat te worden nu. Nog veel technische en logistieke zaakjes, maar dat komt.
-
Op www.damclubapeldoorn.nl is te lezen hoe HDC Hoogeveen kampioen van Nederland Sneldammen voor teams werd. Daar staan ook de ruwe beelden van de testdag die Marcel Kosters draaide met zijn DamZ live uitzending. Een mooi idee van hem om de damsport flitsender en boeiender te presenteren. Tenslotte een fotoalbum met wat sfeerbeelden van deze geslaagde dag. Een dag waarop de jongens en ook best veel meisjes lieten zien dat de jeugd dammen nog gewoon hartstikke leuk vindt. De organisatie was in handen van Gerard Bruins, hij is na afloop gelijk gevraagd om nog een jaar door te gaan . DCA leverde in de ruime en frisse locatie ondersteuning met 6 leden zodat alles vlot verliep. Bij de prijsuitreiking werd beoogd KNDB bestuurslid MManuela Flüggen bereid gevonden de prijzen te overhandigen. Zij was de hele dag aandachtig toeschouwer en toonde daarmee betrokkenheid bij de damsport. Al met al een mooie en optimistische dag met vrolijke damjeugd en dat zijn positieve geluiden