Antons alternatieve damtoernooi
-
Antons alternatieve damtoernooi
Beste dammers,
Ik speel al heel lang met het idee damtoernooitjes te gaan organiseren in afwijkende damvarianten. Ik heb nu een ruimte beschikbaar: met een beetje goede wil voldoende groot om er een leuk toernooitje van te maken. Ik ben benieuwd of deze toernooiopzet levensvatbaar is.
Hopelijk tot zondag 27 januari 2019.
Vriendelijke groet,
Anton
Ik speel al heel lang met het idee damtoernooitjes te gaan organiseren in afwijkende damvarianten. Ik heb nu een ruimte beschikbaar: met een beetje goede wil voldoende groot om er een leuk toernooitje van te maken. Ik ben benieuwd of deze toernooiopzet levensvatbaar is.
Hopelijk tot zondag 27 januari 2019.
Vriendelijke groet,
Anton
- Attachments
-
- Antons alternatieve damtoernooi 1.pdf
- (74.33 KiB) Downloaded 665 times
-
Re: Antons alternatieve damtoernooi
Het loopt nog niet bepaald storm met de inschrijvingen. Vanuit het buitenland zijn er toezeggingen, vanuit het binnenland heb ik pas 1 inschrijving ontvangen.
Ik zou het jammer vinden als ik dit toernooi (en daarmee volgende toernooien met bijvoorbeeld Braziliaans dammen met gelote opening, Turks dammen of Romeins dammen) door te weinig belangstelling zou moeten afblazen.
Ik zou het jammer vinden als ik dit toernooi (en daarmee volgende toernooien met bijvoorbeeld Braziliaans dammen met gelote opening, Turks dammen of Romeins dammen) door te weinig belangstelling zou moeten afblazen.
-
- Real name: Michel Stempher
Dammers schrijven zich altijd op het allerlaatste moment nog in. Ik erger me er als organisator mateloos aan en probeer dan ook bij toernooien waaraan ik meedoe ruim op tijd aan te geven dat ik voornemens ben deel te nemen.
Ik juich dit intiaitief overigens toe en dit verdient dan ook een succes. Ikzelf prefereer echter de kraker Feyenoord - Ajax + ik heb het niet zo op het 64-velden dammen zonder random opening.
Ik juich dit intiaitief overigens toe en dit verdient dan ook een succes. Ikzelf prefereer echter de kraker Feyenoord - Ajax + ik heb het niet zo op het 64-velden dammen zonder random opening.
-
Geachte dammers,
Omdat er te weinig deelnemers waren, is mijn Braziliaanse damtoernooi niet doorgegaan.
Ik wil een nieuwe poging wagen iets te organiseren, maar wel met een andere damvariant, die ik zelf verzonnen heb. Het toernooi wordt gehouden op zaterdag 11 mei 2019.
Hopelijk slaat dit concept wel aan. En als het te goed zou aanslaan qua aantal spelers, dan heeft good old Fred van Amersfoort al aangeboden dat ik de ruimere speelzaal in Apeldoorn hiervoor mag gebruiken.
Vriendelijke groet, Anton
Omdat er te weinig deelnemers waren, is mijn Braziliaanse damtoernooi niet doorgegaan.
Ik wil een nieuwe poging wagen iets te organiseren, maar wel met een andere damvariant, die ik zelf verzonnen heb. Het toernooi wordt gehouden op zaterdag 11 mei 2019.
Hopelijk slaat dit concept wel aan. En als het te goed zou aanslaan qua aantal spelers, dan heeft good old Fred van Amersfoort al aangeboden dat ik de ruimere speelzaal in Apeldoorn hiervoor mag gebruiken.
Vriendelijke groet, Anton
- Attachments
-
- Antons alternatieve damtoernooi 2.pdf
- (75.14 KiB) Downloaded 520 times
-
Tot op heden heb ik drie inschrijvingen ontvangen. Dat aantal valt me tegen, ook gezien de publiciteit die ik eraan heb gegeven. Ik heb alle clubs van Nederland aangemaild, het staat op de damkalender, op het forum en op facebook.
Met dit toernooi wil ik ook kijken of het ad random principe dat wordt gehanteerd op de 64 velden ook voor de 100 velden opgaat. Bij de 64 velden is dit ingevoerd om de remisemarge te verkleinen.
Ik hoop dat er nog voldoende inschrijvingen gaan komen om het toernooi door te laten gaan.
Anders moet ik maar concluderen dat dammend Nederland geen behoefte heeft aan experimenten.
Met dit toernooi wil ik ook kijken of het ad random principe dat wordt gehanteerd op de 64 velden ook voor de 100 velden opgaat. Bij de 64 velden is dit ingevoerd om de remisemarge te verkleinen.
Ik hoop dat er nog voldoende inschrijvingen gaan komen om het toernooi door te laten gaan.
Anders moet ik maar concluderen dat dammend Nederland geen behoefte heeft aan experimenten.
Beste Anton,
Wellicht is zijn de condities van het toernooi niet echt aantrekkelijk. 15 euro entreegeld en een eerste prijs van 60 euro. Dat staat natuurlijk niet echt in verhouding.... Als je nu een aantal sponsoren zoekt die samen 500 euro in het laatje brengen, dan kun je het inschrijfgeld al halveren en de prijzenpot verdrievoudigen. Dat maakt het voor de meeste dammers wat aantrekkelijker....
Kortom, leuk initiatief, alleen denk ik niet dat je met de huidige voorwaarden veel deelname zult krijgen.
Wellicht is zijn de condities van het toernooi niet echt aantrekkelijk. 15 euro entreegeld en een eerste prijs van 60 euro. Dat staat natuurlijk niet echt in verhouding.... Als je nu een aantal sponsoren zoekt die samen 500 euro in het laatje brengen, dan kun je het inschrijfgeld al halveren en de prijzenpot verdrievoudigen. Dat maakt het voor de meeste dammers wat aantrekkelijker....
Kortom, leuk initiatief, alleen denk ik niet dat je met de huidige voorwaarden veel deelname zult krijgen.
-
Beste Gerbrand,VibeMan wrote: ↑Sun Mar 31, 2019 22:24Beste Anton,
Dank je voor het meedenken. Ik zal kijken wat ik aan het inschrijfgeld kan doen en wellicht heb je - of iemand anders - nog wat input als je mijn beweegredenen weet:
1) 15 euro is verhoudingsgewijs veel t.o.v. andere damtoernooien, meerdaagse zomertoernooien en halve finale NK daargelaten. Aan de andere anderhalf uur voetbal kijken zijn, eten thuis laten bezorgen, uit eten gaan, met zijn 2-en naar de bioscoop, dagje pretpark. Mensen leggen daar gemakkelijk meer dan 15 euro voor neer, maar voor dammen gaat dat blijkbaar niet op.
2) Het is mijn bedoeling het zonder sponsoren of subsidie te doen. Ik kan moeilijk steeds aankloppen bij anderen, zeker als ik periodiek iets wil organiseren. En sponsoren krijgen op zich weinig promotie als ze een damactiviteit sponsoren.
3) Door het prijzengeld iets hoger in te zetten (overigens zit daar ook een gratis consumptie bij) wil ik de consumpties voor zeer prettige prijzen kunnen aanbieden. Thee 40 cent, koffie 50 cent, frisdrank 75 cent, bier een euro, speciaalbier 1,50 euro. Of iets dergelijks.
4) Er zijn toernooien met prijzengeld 100-75-50, ook met 50-40-25. Door geen superhoge hoofdprijs aan te bieden maar wel verscheidene prijzen, ook voor plaatsen die normaal gesproken geen prijs opleveren, wil ik het voor iedereen aantrekkelijk maken. Ik kan ook de "halverwegeprijs" en de prijs voor nummer laatst overhevelen naar de hoofdprijs, dan heeft de nr 1 ten minste een mooi bedrag. De rest heeft dan maar pech als zich 1 sterke speler inschrijft. Dat wil ik nu juist voorkomen. Ik wil een gezelligheidstoernooi, geen toernooi waar het vooral om het geld gaat.
4) Ik maak ook onkosten. Zo moet ik tafels en stoelen huren. Ik kan moeilijk iedereen vragen zijn eigen klapstoeltje mee te nemen.
5) De ruimte waar ik het organiseer is beperkt qua ruimte. Met 30 personen zit het redelijk vol. Ik kan dus niet een heel laag inschrijfgeld hanteren en hopen op heel veel deelnemers.
Groet, Anton
Anton,
Verwacht geen deelnemers uit Zuid-Holland, want op zaterdag 11 mei houdt de ZHDB het provinciaal sneldamkampioenschap.
Verwacht geen deelnemers uit Zuid-Holland, want op zaterdag 11 mei houdt de ZHDB het provinciaal sneldamkampioenschap.
-
Om de voorwaarden iets te verbeteren, maar toch budgetneutraal uit te kunnen komen, voer ik de volgende wijzigingen door:
eerste prijs wordt 80 euro (was 60 euro)
tweede prijs wordt 50 euro (was 45 euro)
En nu ik toch met een niet gangbaar toernooi bezig ben:
Iedereen die een eigen (klap)stoeltje meeneemt krijgt 1 euro korting op het inschrijfgeld per stoel.
Iedereen die een eigen (klap) tafel meeneemt, krijgt 5 euro korting (of 2 personen krijgen 2,50 euro korting) op het inschrijfgeld per tafel.
Dan wel van tevoren graag afstemmen wat je meeneemt: als iedereen 10 tafels en stoelen meeneemt, wordt het iets te veel van het goede.
Momenteel heb ik naast mezelf 4 inschrijvingen:
1) Hans Tangelder
2) Johan Pronk
3) Roy Verveer
4) Raoul Alias
eerste prijs wordt 80 euro (was 60 euro)
tweede prijs wordt 50 euro (was 45 euro)
En nu ik toch met een niet gangbaar toernooi bezig ben:
Iedereen die een eigen (klap)stoeltje meeneemt krijgt 1 euro korting op het inschrijfgeld per stoel.
Iedereen die een eigen (klap) tafel meeneemt, krijgt 5 euro korting (of 2 personen krijgen 2,50 euro korting) op het inschrijfgeld per tafel.
Dan wel van tevoren graag afstemmen wat je meeneemt: als iedereen 10 tafels en stoelen meeneemt, wordt het iets te veel van het goede.
Momenteel heb ik naast mezelf 4 inschrijvingen:
1) Hans Tangelder
2) Johan Pronk
3) Roy Verveer
4) Raoul Alias
-
Een laatste poging mijn toernooi door te laten gaan. Ik heb het inschrijfgeld verlaagd.
- Attachments
-
- Antons alternatieve damtoernooi 2 - update.pdf
- (74.62 KiB) Downloaded 418 times
-
Inschrijvingen tot op heden:
1) Hans Tangelder
2) Johan Pronk
3) Roy Verveer
4) Raoul Alias
5) mezelf
6) John Stins
7) Rutger Koetsier
'8) Jan-Maarten Koorn
Ik heb besloten het toernooi door te laten gaan. Ook als het een groepje van 8 blijft, is een gezellig toernooi mogelijk. En ik ben benieuwd hoe mijn idee in de praktijk uit pakt. Ik improviseer bij lage opkomst wel wat met inschrijvingsgelden, prijzengelden (geen van beide?), aantal ronden. Tafels/stoelen gaat me ook wel lukken.
1) Hans Tangelder
2) Johan Pronk
3) Roy Verveer
4) Raoul Alias
5) mezelf
6) John Stins
7) Rutger Koetsier
'8) Jan-Maarten Koorn
Ik heb besloten het toernooi door te laten gaan. Ook als het een groepje van 8 blijft, is een gezellig toernooi mogelijk. En ik ben benieuwd hoe mijn idee in de praktijk uit pakt. Ik improviseer bij lage opkomst wel wat met inschrijvingsgelden, prijzengelden (geen van beide?), aantal ronden. Tafels/stoelen gaat me ook wel lukken.
- Andrew Tjon A Ong
Uit de Facebookgroep "International Draughts"
Anton van Berkel: Foto's van mijn ad random openingen toernooitje in Naarden. We hebben veel gelachen om de vreemde openingen. De dag had 1 mankementje, maar gelukkig wist John het pak koffie toch de openen zonder schaar.
Anton van Berkel: De openingszetten waren 33-26 en 16-23, waarna de witspeler een ware aanvalsstorm moet zien te weerleggen.
Anton van Berkel: Foto's van mijn ad random openingen toernooitje in Naarden. We hebben veel gelachen om de vreemde openingen. De dag had 1 mankementje, maar gelukkig wist John het pak koffie toch de openen zonder schaar.
Anton van Berkel: De openingszetten waren 33-26 en 16-23, waarna de witspeler een ware aanvalsstorm moet zien te weerleggen.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop