De KNDB is niet zo pragmatisch. Mijn suggestie was vooral voor clubs (zoals jij) die al op randje zitten of ze überhaupt gaan stemmen.Eric Sanders wrote: ↑Fri Apr 05, 2019 09:41
De enige vetgedrukte zin uit de brief aangaande de bondsraadverkiezingen die ik heb ontvangen luidt: Van elke club verwachten wij natuurlijk dat het stembiljet in goed overleg met de leden wordt ingevuld. Met daarachteraan een aantal suggesties die heel wat meer dan 10 minuutjes kosten.
In mijn bescheiden mening zou ik de gemiddelde club dit aanraden: Stuur een mailtje naar alle leden met de links van de KNDB hierover. Iedereen die wilt kan aangeven op wie ze willen stemmen. Mochten leden niet hoeven stemmen vermeld je daarbij dat dan het bestuur de stem dan uitbrengt.
Zo kan iedereen die direct mee wil doen aan de verkiezingen alsnog op die manier mee doen en is toch iedereen, op zijn minst, indirect vertegenwoordigd. Dit kost wat meer dan 10 minuten werk maar ook echt niet zoveel meer denk ik.
Verder wil ik je wel gelijk geven dat 15 van de 19 nou ook niet bepaald een democratisch feest is... misschien was ik wat te enthousiast omdat het mij al überhaupt verbaasde dat er 19 mensen zich beschikbaar hebben gesteld.