Hierop heb ik mijn conclusies getrokken middels de onderstaande e-mail:KNDB-bestuur wrote:Best bondsraadslid,
Daar het bestuur ervan uitgaat dat de meeste leden van de KNDB er trots op zijn en uitkijken naar het evenement waarin een Nederlander gaat strijden om de hoogst haalbare titel in het dammen, heeft het KNDB bestuur (bij wijze van hoge uitzondering) besloten dat de speelronde van de Nationale Competitie van 5 januari 2019 wordt verschoven naar 2 maart 2019.
In goed overleg mogen en kunnen verenigingen met nadrukkelijk wederzijds goedvinden besluiten hun wedstrijd te blijven spelen op 5 januari. Indien verenigingen hier niet in goed overleg uitkomen dan is de datum 2 maart 2019 bindend.
Het verplaatsen van deze ronde geeft ruimte aan alle betrokken partijen én het stelt alle dammers in staat om te komen kijken bij dit prachtige evenement, zowel op locatie(s) als online via de website.
Vriendelijke groet,
Ebbo de Jong
voorzitter KNDB
Ik was best nog wel geweest voor een compromis (dus dat de betrokkenen hun partij op een ander moment mogen spelen), maar dit is compleet debiel. Veel verenigingen hebben al lang hun data vastliggen + sommige spelers hebben hun vlucht al geregeld. Dit kun je nu echt niet maken en door verenigingen ook nog eens het laatste woord te geven zadel je ze met de problemen op, die je door je eigen onkunde creëert.Michel Stempher wrote:Beste KNDB-bestuur,
Hiervan schrik ik. Het was duidelijk dat er binnen de Bondsraad geen enkel draagvlak was voor een dergelijke maatregel.
Ik trek me dan ook per direct terug uit de Bondsraad. Met dit bestuur kan ik niet langer meer samenwerken.
Met vriendelijke groet,
Michel Stempher
We kunnen de Bondsraad beter opheffen als het bestuur dit instituut rücksichtslos opzijzet.