De Technisch Directeur en de Bondsdirecteur, dat is toch al duidelijk dat het om Krajenbrink en De Vries gaat? Die namen staan gewoon online, maar ik vind het meer correct om over de functie te praten dan om op de man te spelen. Voortaan zal ik bij dergelijke posts in elk geval eenmalig de naam even noemen.Jan Pieter wrote:Tijdens de vergadering van 2 juni is jullie meegedeeld dat de beschikbare budgetruimte is opgesoupeerd door twee KNDB-medewerkers die out-of-control zijn. Dat is tamelijk schokkend nieuws dat alle KNDB-leden aangaat. Van de meeste bondsraadleden horen we echter niets en jij meldt op 2 juni slechts 'Ook heeft hij [Ebbo] bepaalde zaken waar het bestuur tegenaan loopt in de samenwerking met de Technisch Directeur en de bondsdirecteur benoemd.' Veel verhullender kun je het niet formuleren. Ik heb daar in elk geval niets bijzonders in gelezen.Michel Stempher wrote:Ook herken ik mij niet in geluiden dat we nog steeds zo gesloten als wat zijn.
Op 8 juni schrijft Frans: "En als we dan horen dat er zonder ruggespraak met de voorzitter weer een langdurige contractuele verplichting is aangegaan " Dat is voor de forumlezers het eerste signaal dat er iets is misgegaan. Als diverse mensen hierop vragen om meer duidelijkheid reageert Thijs (die altijd zo voor openheid zegt te zijn) met: "Er is inderdaad iets heel aparts aan de hand, maar of het in belang is van de KNDB om dat hier allemaal te schrijven is een tweden." Na nog wat meer getrek van de forumlezers meldt Frans op 9 juni: "De technische staf kan zelf geen contractuele verplichtingen afsluiten. Maar het Bestuur heeft dit waarschijnlijk gemandateerd naar de directeur van het Sportcluster." En na nog meer doorvragen liggen vandaag dan eindelijk de namen van de betrokkenen op tafel.
En dan snap jij het verwijt van geslotenheid niet?
Maar goed, ik weet niet precies waar het bestuur allemaal tegenaan loopt. Feit is dat de voorzitter (Ebbo de Jong) heel erg kwaad is op bepaalde mensen (hij benoemde het niet letterlijk maar duidelijk is dat dit over de Technisch Directeur (Johan Krajenbrink) en/of de Bondsdirecteur (Arjan de Vries) moet gaan. Hij vertelde heel duidelijk dat er in de periode dat hij (de voorzitter) op vakantie was van alles is gebeurd achter zijn rug om door toedoen van de bovenstaande mensen of door een van hen.
Mijn eigen interpretatie is dat deze zelfde personen ook het vorige bestuur hebben genaaid met dit machtspelletje. Maar dit alles is dus gebaseerd op het verhaal van de voorzitter. De Technisch Directeur was voor de verandering een keer niet aanwezig op de Bondsraadsvergadering; enkele voorgaande keren zag ik hem wel. Mogelijk voelde hij al aan dat hij een lading aan kritiek over zich heen zou krijgen.
Er gaat op termijn (volgens mij was het december dit jaar maar bind me er niet aan vast) een vernieuwd directiecontract komen waarover de Bondsraad te zijner tijd geïnformeerd zal worden. Ik mag hopen dat dergelijke machtspelletjes van dit soort idioten dan helemaal niet meer kunnen. Kennelijk kunnen ze niet omgaan met het mandaat dat ze hebben gekregen van het bestuur. Ik vind het jammer dat ze nog niet zijn weggestuurd vanwege verwijtbaar handelen, maar ik weet dus niet in hoeverre dat mogelijk is.