dammende schakers en schakende dammers

Post Reply
Fred van Amersfoort

dammende schakers en schakende dammers

Post by Fred van Amersfoort » Mon Apr 16, 2018 09:45

In Apeldoorn is vanaf juni een week lang een grootmeestertoernooi schaken. Rondom dit toernooi zijn er mogelijkheden om ook de andere denksporten te promoten.
Op 9 juni komen schakers, dammers, bridgers en mensen die go spelen bijeen om de schoonheid van hun sport te laten zien. Wij dammers spelen binnen het denksportcentrum een belangrijke rol en willen dan ook bijdragen aan een stukje promotie. Dammers zijn natuurlijk niet bang voor een partij schaken dus willen we onze vrienden maar eens uitdagen. Wie doet mee? Ik zoek 10 dammers die het gaan opnemen tegen 10 schakers om zowel te dammen als te schaken. Uiteraard willen wij dammers dit per saldo winnen.

Ik zoek ook nog een hele goede dammer die als demonstratie 1 of 2 partijen blind kan spelen.
Verder komt er een klein rapid damtoernooi met een kleine prijzenpot om het open kampioenschap van Apeldoorn.

De locatie is denksportcentrum Apeldoorn Noord, Sleutelbloemstraat op 9 juni vanaf 13 uur. Het exacte programma bespreken we nog en wie iets leuks of iets vernieuwends weet mag het zeggen.

Als er hier op het forum mensen zijn die graag deelnemen, of mensen die het met mij eens zijn dat Apeldoorn wel enige damondersteuning en promotie nodig heeft, aanmelden kan bij mij.

wim martin

Re: dammende schakers en schakende dammers

Post by wim martin » Mon Apr 16, 2018 12:47

Leuke activiteit Fred !
Wij hebben in Amersfoort met ADG -een fors aantal jaren geleden- ook een keer zoiets gedaan tegen de schaakvereniging.
Van ons tiental haalden er twee of drie met schaken een half puntje.
Het dammen was zo snel afgelopen dat we dat nog maar een keer gedaan hebben, met hetzelfde 20-0 resultaat.
Als Ivantsjoek niet meedoet voorzie ik in Apeldoorn eenzelfde verloop.
Ik kan het feest overigens niet met mijn aanwezigheid opluisteren. Mijn dochter trouwt die dag.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Apr 16, 2018 13:25

Ja Wim dat hebben we hier jaren terug ook eens gehad. Onlangs hadden we een topschaker een avondje aan het dammen hier en ik moest hem voortdurend bijtanken om zijn humeur heel te houden. Als troostprijs heeft hij tegen onze beste schakende dammer nog even blind gespeeld. Zo ging die schaker toch nog tevreden huiswaarts. Ons damteam zal volgend seizoen met een 6-tal kompetitie gaan spelen , waarbij onze smalle selectie ook schakers zal bevatten. Kortom, die jongens moeten flink aan de bak. En zelfs een bridger. Dit alles zal de pret niet drukken, aan de bar is iedereen gelijk.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Apr 16, 2018 18:28

Ik ben zowel dam- als schaakproblemist maar daar heb je niet echt veel aan....
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Post Reply