Frans de Jonge wrote:Dank je Piet, dat valt zeker niet tegen. Hoe is het ongeveer per klasse? Ereklasse gaat naar NOS teletekst, daar is haast bij. Maar 2e klasse weer minder. Zouden we de 100% binnen enkele jaren kunnen halen? Als arbiter probeer ik het zelf te doen. Scheelt weer iets. En er hoeft niet meer iemand van 12 tot 18 uur beschikbaar te zijn.Piet Bouma wrote:Ik heb even voor jou in de database gekeken Frans.Frans de Jonge wrote:
Guido, ik ben een leek op dit terrein (en overigens op nog veel meer terreinen), maar in hoeverre is de organisatie verder te digitaliseren. Opstellingen en uitslagen zijn als proces al gedigitaliseerd. Scheelt veel fysieke beschikbaarheid. Loopt dit al goed (wat is het % verenigingen die hiervan gebruik maken?). Is er nog meer te digitaliseren?
In de Nationale Competitie zijn nu 242 teamwedstrijden gespeeld.
Daarvan zijn 148 wedstrijden via de digitale uitslagendienst ingevoerd. Dat is 61%
De overige 94 zijn via de telefonische uitslagendienst gegaan.
Code: Select all
Ereklasse 24 16 67%
Hoofdklasse A 25 15 60%
Hoofdklasse B 24 16 67%
1e klasse A 25 13 52%
1e klasse B 24 16 67%
1e klasse C 25 20 80%
2e klasse A 21 9 43%
2e klasse B 24 16 67%
2e klasse C 25 19 76%
2e klasse D 25 8 32%
Totaal 242 148 61%
Overigens zou je het ook verplicht kunnen stellen met een boete-regeling (is wat onvriendelijker).
We moeten ook allemaal digitaal overboekingen doen bij de bank. Dat is al gewoon geworden.
Arbiters in de Ereklasse zouden het overigens allemaal met een digitale telefoon kunnen doen.....