Maurits Meijer wrote:Er is overigens wel iets liefs over Thijs te zeggen: De personeelskosten zijn uitgesplitst(in de begroting). 136.000 euro! Als we die kosten allemaal doorbelasten aan de topsport is de topsport een last van 9.000 euro. Ik denk dat daarnaast een goed deel van de organisatiekosten kan worden toegerekend aan de topsport. Wat en hoeveel?
Conclusie: We komen uiteindelijk wel iets verder met "het gezeur van Thijs".
Alleen de cijfers van 2016 zijn pas binnen daar waren de personeelskosten 274.000 euro! jij heb het over de begrote personeelskosten van 2018 die waren voor alleen de technische staf al 136.000 euro. Directievoering is begroot op 22.000 euro en het bondsbureau (personeel) op 75.000 euro.
Verder heb ik volgens mij op het gebied van de financiën nooit echt gezeurd en vrij normale vragen gesteld. De mensen uit het vorige bestuur die het al als "zeuren" omschrijven hadden beter kunnen realiseren dat het niet zo verwonderlijk is dat een organisatie die mijn vragen niet kan (of wil) beantwoorden ook de organisatie is waar het financieel zeer slecht mee gaat.
Ik hoop dat de KNDB over een paar jaar (liefst eerder) een organisatie is die wel duidelijkheid kan geven waar al het contributie geld aan uitgegeven wordt (en dan bedoel ik wat duidelijker dan ondergebracht onder allerlei posten op de begroting).
inmiddels door mijn "gezeur" is al wel duidelijk:
het bondsbureau kost voor de KNDB als werkgever meer dan de helft van de contributie. De bondswinkel is een totaal fiasco geworden onder het vorige bestuur waarbij het mijn inziens lijkt dat er hele rare beslissingen zijn genomen in dat proces (met niet alleen financiële nadelen). De organisatie is enorm (groot en) zwaar door topsport en cluster dit zorgt voor enorm hoge kosten op meerdere gebieden die het vorige bestuur niet heeft toegeschreven aan topsportkosten.
Ook wat positief: de organisatie wordt al voor de belangrijkste onderdelen (nationale competitie) vrijwel volledig gerund door vrijwilligers dus 95% van de leden gaat niks merken als het andere deel in elkaar stort. Enige minpuntje is wel dat deze leden elk jaar 37.50 kwijt zijn waar ze niks voor terug krijgen.